Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan kokeillut Zoely tai Qlaira e-pillereitä?

Vierailija
04.03.2013 |

Onko tullut millaisia haittavaikutuksia??

Entä pitääkö paikkansa että zoelyssa ja qlairassa pienempi veritulppariski kun niissä on estrogeeni samankaltaista kun kehon itse tuottama estrogeeni??

Yritin googlettaa mutta eipä juuri ollut mitään tutkimuksia mitä olisi voinut lukea.. Ovat vissiin vielä niin vähän käytettyjä valmisteita?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Zoely nyt ½ vuotta ja mulle on sopineet. Ei mitään sivuvaikutuksia, siis EI mitään!

Ja suonenvedotkin loppui. Menkat kestää 1-2 päivää, jos tulee :)

Toimii. Mulle vaihdettiin just sen vuoksi etta aikaisemmista tuli pahoja suonenvetoja ja alkaa jo "ikääkin" olla, noissa noi hormonit on omia hormoneja, silleen mun gynekologi selitti.

Vierailija
2/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qlairaa on kokeiltu, mutta mulla ei pitänyt vuotoja sisällä oikein, kuten ei muutkaan matalahormoniset pillerit. Joten syön iästäni huolimatta runsashormonista e-pilleriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on qlaira. Ei ole ollut mitään haittavaikutuksia, mutta ei mull kyllä ollut mitään haittavaikutuksia aikaisempienkään yhdistelmäpillereiden kanssa (Femoden). Ainoa, mistä en pidä, on se, että noin joka kolmannet kuukautiset jäävät käytänössä tulematta tai niin vähäisiksi, että hetken aikaa on huolissaan onko ehkäisy mahdollisesti pettänyt. Tavallisiin pillereihin nähden pidin myös enemmän tavispillereiden suuremmasta joustavuudesta unohdusten tai useampien laattojen peräkkäinsyömisen kanssa. Mutta ihan ok tämäkin on.

Mulle nämä pillerit halusi gyne vaihtaa, juuri siksi, että se olisi luonnollisempaa hormonia, mutta itse en kyllä usko eron merkittävyyteen. Synteettisesti nämäkin tehdään. Veritulppariskistä ei oikeasti ole vielä kunnon tietoa - mutta melko vähäinenhän se kohoaminen on tavispillereidenkin kanssa. Sen sijaan ehkäisypillereistä on selvästi hyötyä esim myomien kasvua ehkäistessä, koska käytännössä pilleri kuin pilleri pitää kehon naishormonimäärät aika pieninä.

Vierailija
4/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2013 klo 13:40"]

Mulle nämä pillerit halusi gyne vaihtaa, juuri siksi, että se olisi luonnollisempaa hormonia, mutta itse en kyllä usko eron merkittävyyteen. Synteettisesti nämäkin tehdään.

[/quote]

Samaa mieltä! Tuota luonnollisuuttahan hehkutetaan nykyään joka tuotteessa. Trendi on näköjään levinnyt jo lääkkeisiinkin.

Vierailija
5/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin Zoelya pari kuukautta ja muutuin ihan hirviönaiseks. Vaikuttivat selvästi mielialaani. Kun huomasin yksi yö raivoavani 2-vuotiaalle, kun tämä itki, vaihdoin heti takaisin vanhoihin pillereihini. Ei sopineet okävä kyllä mulle.

Vierailija
6/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta luonnollisuudesta voi olla monta mieltä. Ehkä luonnollinen on vähän typerä sanavalinta näitä pillereitä markkinoidessa.

Tarkoituksenahan on ollut luoda ehkäisypilleri jonka hormonit ovat rakenteeltaan samanlaiset kuin kehomme itse tuottaa. Ongelmahan on lähinnä siinä että jokaisen hormonitoiminta ja tasapaino on yksilöllinen, sellaista pilleriä on mahdotonta kehittää. On typerää uskoa että e-pilleriä joka ei aiheuttaisi haittavaikutuksia tulisi markkinoille.

mutta uskon kyllä että zoely tai qlaira voi olla parempi ja hellävaraisempi valinta keholle.

Vierailija
7/9 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Qlairaa hetken,enkä tykännyt.Kuukautiset jäivät kokonaan pois ja vaikutti merkittävästi halukkuuteen.Lisäksi meinasi mennä hermot eriväristen pillereiden kanssa.Onnistuin tiputtamaan yhden liuskan aikana kolme pilleriä jotka hävisivät maahan/auton penkin väliin ja koska pillerit piti ottaa tietyssä värijärjestyksessä niin homma kusi saman tein.Vaihdoin takaisin Yasminiin jota söin ennen raskautta ja nyt pelittää.Lääkäri tuota Qlairaa suositteli, siksi kokeilin.

Vierailija
8/9 |
18.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias ja sain kuukausi sitten Zoelyt kovien vatsakipujen vuoksi. Olin kuukauden sisällä pari kertaa tiputuksessa ja epäilivät endometrioosin uusiutuneen. Parin viikon kohdalla alkoi tiputteluvuoto ja on nyt jatkunut kohta kaksi viikkoa. Kivut ovat poissa, mutta paino on noussut ja ruokahalu on aivan järkyttävä. Ahmisistarve on kova ja voisin syödä hevosen kolme kertaa päivässä. Vähintään.
Lievää kiukkuisuutta on myös esiintynyt. Aknea en ole havainnut.

Suositus oli vetää kolme levyä putkeen ja aloitan nyt ainakin toisen.
Onhan se hienoa, ettei enää ole kipuja, mutta tuo vuoto alkaa jo kyllästyttää ja samaten ahmiminen.

Vierailija
9/9 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kokemus zoelyistä on ollu ihan hyvä! oon syöny nyt kolme kokonaista laattaa ja osan neljännestä eli n 4kk. kuukautiset oli kokonaan poissa noi 3kk ja nyt neljännellä kuukaudekla tuli normaalin aikaan vuotoa, mutta niukkaa sellaista - https://tonzes.com/zoelyfi.htm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi