Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on pakko kysyä, miten voi menettää luottotietoja?

Vierailija
01.04.2013 |

Miten tyhmä pitää olla? MITEN SE ON MAHDOLLISTA? Ovatko nämä ihmiset vapaan kasvatuksen tulosta, alkoholistien lapset? Vai huumehörhöjä?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:00"]

Niin ja pakko vielä 18 lisätä, että kun en ole koskaan tukia mistään saanut, vaan opiskelin ja töissä olin, sulla taisi olla perempi tsägä kun sait siihen mahdollisuuden...

ap

[/quote]

Valivalivali, opiskelu on Suomessa ilmaista. Jokainen pystyy opiskelemaan niin pitkälle kuin haluaa tässä maassa.

Vierailija
22/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:48"]

Niin, ei yritys noin vaan mene konkkaan: ensin kärvistellään ehkä jopa vuosia kädestä suuhun ja odotetaan, josko se tilauskanta siitä piristyis. Muualle töihin ei oikein kannata hakea, kun kukaan ei palkkaa ja työkkäri ei maksa yrittäjälle työttömyyspäivärahaa.. 

Alottajalla tainnut olla todella helppo elämä..

[/quote]

Miksi ihmeessä yrittäjälle pitäisi maksaa työttömyyspäivärahaa??? Yrittäjä on YRITTÄJÄ, EI PALKANSAAJA. Suomalainen yrittäjä vikisee ja marisee ja huutelee tukien perään ja tahtoo samat edut kuin palkansaaja, eikä ymmärrä, että ei voi saada molemmista pullista pelkkiä rusinoita. Yrittämiseen sisältyy aina yrittämisen riski, mutta myös suurten voittojen mahdollisuus ja yrittäjä saa halutessaan ne suuret voitot. Sitten kun yritys on persiillään niin ollaan kuitenkin itkemässä palkansaajien tukia ja unohdetaan että silloin kun oli itse yrittäjänä, niin oli ensimmäisenä haukkumassa kuinka kalliiksi yksi työntekijä tulee.

Ja kuka muuten on niin idiootti, että perustaa yrityksen alalle, jossa ei kauppa käy? Av-mamma ja mamman mies tietysti, kukas muukaan.... Voi hyvää päivää miten yksinkertaista porukkaa täällä on. Ei ole ihme jos eivät ole saaneet yritystä voitolliseksi.

[/quote]

No saa kai sitä vikistä ja marista kun mitään tukea ei kerran SAA? Enemmän minua ärsyttävät ihmiset, jotka vikisevät ja marisevat vaikka tukia tulee joka tuutista, rahallisia ja muitakin.

"Suurten voittojen mahdollisuus" tuskin on kovin monen pienyrittäjän mielessä. "Itsensä työllistäminen" tuntuisi olevan se pääasiallinen motiivi.

Viimeistä kohtaa en edes kommentoi. Tai kommentoinpa. Ei kai kukaan nyt tahallaan perusta yritystä, jolla ei kauppa käy? Harva edes tyhmyyttään. Joskus ala näyttää hyvältä paperilla, mutta käytännössä ei onnistu, syystä tai toisesta. Sitä ei tiedä ennen kuin kokeilee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää esim sakko maksamatta ni lähtee luottotiedot.

Vierailija
24/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin menetin ihan omaa tyhmyyttäni.  Otin uutta lainaa, saadakseni maksettua vanhat, enkä saanut. Nyt luottotiedot on menneet, ulosottoon menee tilistä niin paljon, että aina tulee uutta merkintää, kun en pysty hoitamaan laskuja.

Jos jollain haukkujalla olisi hyvä neuvo, niin luulen, että vaikka tyhmyyttäni olen luottotiedot menettänyt ja ulosottoon joutunut, niin pystyisin ohjeesi sisäistämään, kuinka tämä kierre katki. Eikä tarvitse neuvoa, etten ota enää lainaa, sitähän en otakaan. Eikä neuvoa myymään mitään, sillä ei ole mitään myytävää, enää. Auto on pakko pitää, sillä uuteen autoon en saa enää vakuutuksiakaan kai luottotiedot menetettyäni ja työmatkoihin tarvitsen auton.

Vierailija
25/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Venakko.

Vierailija
26/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttäni takasin vuosia sitten lainan, eikä ollut yh:na sitten varaa maksa 700€ takausvastuuta kuukausittain...

Vierailija
27/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain maksanut laskujani. Vuokran, sähkön ja puhelinlaskun aina... joskus monta päivää eräpäivän jälkeen mutta maksoin kuitenkin. Masennus paheni, annoin muiden laskujen olla. Nuo kolme pidin joten kuten, että kulissit olisi pysyneet; ettei asunto olisi lähtenyt alta, että puhelimeen olisi saanut yhteyttä (ei siinä, pahimpien masennusvuosien aikana puhelimeni ei juuri soinut kun ystävät hylkäsivät) ja ettei sähköjä olisi katkaistu.

Tilailin vaatteita Ellokselta enkä maksanut laskuja. Otin kuntosalijäsenyyden kun ajattelin että kyllä se tästä kun vähän alan liikkua ja treenata, mutta alun jälkeen nekin laskut alkoi kasaantua. En vain jaksanut. En jaksanut ajatella muuta kuin kulisseja. Rahat ei menneet kurkusta alas todellakaan, ostin kulutustuotteita kun ajattelin että ne piristää. 

Olen muuten alkoholistin lapsi. Se onkin mukava leima yhteiskunnassa, kun vanhemman virheiden takia olet itsekin ikuisesti luuseri.

Vierailija
28/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tuloja, mutta on pakko maksaa tietyt laskut. Niitä kertyy ja rahaa ei kuitenkaan tule. Sitten ollaan ulosotossa jossain vaiheessa ja luottotiedot menevät. Mikä tässä nyt mättää että et ymmärrä

Vierailija
29/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:12"]

En vain maksanut laskujani. Vuokran, sähkön ja puhelinlaskun aina... joskus monta päivää eräpäivän jälkeen mutta maksoin kuitenkin. Masennus paheni, annoin muiden laskujen olla. Nuo kolme pidin joten kuten, että kulissit olisi pysyneet; ettei asunto olisi lähtenyt alta, että puhelimeen olisi saanut yhteyttä (ei siinä, pahimpien masennusvuosien aikana puhelimeni ei juuri soinut kun ystävät hylkäsivät) ja ettei sähköjä olisi katkaistu.

Tilailin vaatteita Ellokselta enkä maksanut laskuja. Otin kuntosalijäsenyyden kun ajattelin että kyllä se tästä kun vähän alan liikkua ja treenata, mutta alun jälkeen nekin laskut alkoi kasaantua. En vain jaksanut. En jaksanut ajatella muuta kuin kulisseja. Rahat ei menneet kurkusta alas todellakaan, ostin kulutustuotteita kun ajattelin että ne piristää. 

Olen muuten alkoholistin lapsi. Se onkin mukava leima yhteiskunnassa, kun vanhemman virheiden takia olet itsekin ikuisesti luuseri.

[/quote]

Miksi masennuit?  juuri tuollaista ihmettelen, en sitä, että oli yritys tai joku vakava sairaus, mutta tuo...? miksi masennuit? miksi et saanut tuke tai ottanut sitä vastaan, tarkoitan ystäviä

ap

Vierailija
30/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:19"]

Jos ei ole tuloja, mutta on pakko maksaa tietyt laskut. Niitä kertyy ja rahaa ei kuitenkaan tule. Sitten ollaan ulosotossa jossain vaiheessa ja luottotiedot menevät. Mikä tässä nyt mättää että et ymmärrä

[/quote]

Miten voi olla tuossa tilanteessa? Suomessa varsinkin...MITEN? Tyhmyyttä? Laiskuutta?

Vierailija
31/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos loukkasin jotakuta, itse olet sen aiheuttanut, ei näihin ole pakko vastata..

ap

Vierailija
32/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No näköjään olet pitänyt huolen siitä että teet nyös omat virheesi. Oikeasti, se ei ole sun vanhempien vika jos sulla menee huonosti. Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!

Vierailija
33/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltaja, kolme lasta, hoitovapaalla kotona. en ole tyhmä enkä laiska

Vierailija
34/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi masennuit?  juuri tuollaista ihmettelen, en sitä, että oli yritys tai joku vakava sairaus, mutta tuo...? miksi masennuit? miksi et saanut tuke tai ottanut sitä vastaan, tarkoitan ystäviä

ap

[/quote]

Ai miksi masennuin? En kuule ala tässä elämäntarinaani kertomaan, mutta sen voin kertoa että muutin pois kotoa 16-vuotiaana koska siellä ei ollut minulle enää tilaa (isä ja sen uusi vaimo ja niiden lapset) ja koska äitini oli jo silloin täysi alkkis, niin tukea en saanut. Ei ollut isovanhempia, ei sukulaisia, ei ystäviä keneltä pyytää apua. 

Vierailija
35/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:20"]

[/quote]

Olen eläkkeellä sairauteni takia ja minulla on todella minimaaliset tulot, lapsia kaksi ja olen yksinhuoltaja. Tällaista se elämä on.

Miten voi olla tuossa tilanteessa? Suomessa varsinkin...MITEN? Tyhmyyttä? Laiskuutta?

[/quote]

Vierailija
36/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:23"]

[/quote]

Kyllä kai järkevä ihminen tuossa tilanteessa olisi mennyt työhön eikä jäänyt roikkumaan kotiin hoitovapaalle tai sitten olisi sopeuttanut kuluttamisensa pienentyneisiin tuloihin.

Vierailija
37/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:22"]

[/quote]

No näköjään olet pitänyt huolen siitä että teet nyös omat virheesi. Oikeasti, se ei ole sun vanhempien vika jos sulla menee huonosti. Jokainen kantaa vastuun omasta elämästään!

[/quote]

En minä ketään syytäkään. Ap itse aloituksessaan mainitsi että ollaanko me jotain surkeita alkkisten lapsia. No vittu ollaan! 

Olen virheeni jo korjannut ja elän normaalia elämää nykyään. Vastasin vain rehellisesti, kun kysyttiin.

Vierailija
38/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 17:23"]

[/quote]

Kyllä kai järkevä ihminen tuossa tilanteessa olisi mennyt työhön eikä jäänyt roikkumaan kotiin hoitovapaalle tai sitten olisi sopeuttanut kuluttamisensa pienentyneisiin tuloihin.

[/quote]

Minulla ei ole mitään koulutusta, sairauteni rajoittaa hyvin paljon mahdollisuuksiani tehdä töitä. =)

Vierailija
39/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:44"]

ymmärrän sairastumiset, mutta miten tyhmä voi olla, että ottaa sitä lainaa tai jättää vuokrat maksamatta? Eivätkö vanhemmat opettaneet mitään rahan käytöstä? Itse ollut köyhä opiskelija, mutta en ole koskaan velaksi elänyt, koulusta suoraan duuniin ja auto velaksi, omaa asuntoa ei ole, mutta koskaan en ole vuokraa jättänyt maksamatta...

Miten elätte itsenne kanssa varsinkin te joilla lapsia..? Miten lapset suhtautuvat tilanteeseen?

[/quote]

Kuule, oikein hyvin elän itseni kanssa, luottotiedottomuus ei näy arjessa mitenkään. Miksi lasten (meidän tapauksessa 3v. ja 7v) pitäisi tietää perheen rahatilanteen?

Vierailija
40/106 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös sellaista suhtautumista, että jos kyseessä on "oma vika" - vaikkapa taloudellinen virhearvio tai kyvyttömyys varautua yllättäviin kuluihin tai äkillinen mielenhäiriö joka ei ole kuitenkaan varsinainen mielisairaus (esimerkiksi jos yrittää lääkitä ison menetyksen aiheuttamaa surua ostelemalla kaikkea tyhjänpäiväistä) - niin eikö ihminen silloin ansaitse enää mitään myötätuntoa, tukea tai edes minimaalista ymmärrystä?

Onko todellakin olemassa ihmisiä, jotka eivät koskaan ole tehneet virheitä tai olleet vääränlaisessa mielentilassa?

En nyt tarkoita ihmisiä, jotka vuodesta toiseen maksattavat laskunsa muilla eivätkä edes halua oppia hillitsemään rahankäyttöään. (Joillakin luottotietojen menetys tuntuu olla pelkkä tekosyy jättää loputkin laskut maksamatta.) Mutta niitä on loppujen lopuksi aika vähän, ainakin minun tuttavapiirissäni.