Nyt on pakko kysyä, miten voi menettää luottotietoja?
Miten tyhmä pitää olla? MITEN SE ON MAHDOLLISTA? Ovatko nämä ihmiset vapaan kasvatuksen tulosta, alkoholistien lapset? Vai huumehörhöjä?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:35"]
Miten tyhmä pitää olla? MITEN SE ON MAHDOLLISTA? Ovatko nämä ihmiset vapaan kasvatuksen tulosta, alkoholistien lapset? Vai huumehörhöjä?
[/quote]
Useimpien kohdalla on kyse silkasta tyhmyydestä mutta toki joukkoon mahtuu niitäkin jotka ovat joutuneet yllättäen työttömiksi tai sairastuneet vakavasti eivätkä ole pystyneet sitten maksamaan velkojaan
Olet ansainnut aaveen typerimmän avauksen tittelin. Well done.
Menitin luottotietoni lapseni kuoleman jälkeen. Olin syvästi masentunut, enkä pystynyt jaksamaan maksaa laskujani. Veljelleni kävi samoin hänen vaimonsa tehtyä itsemurhan.
Mies menetti luottotietonsa kun. Yritys meni konkkaan ja minä siinä samalla kun jäin työttömäksi ja laskuja kertyi ja kertyi.
ei voi kuivin paljon olla aloittajalta ikää tai sitten on itse vain tyhmä.
ymmärrän sairastumiset, mutta miten tyhmä voi olla, että ottaa sitä lainaa tai jättää vuokrat maksamatta? Eivätkö vanhemmat opettaneet mitään rahan käytöstä? Itse ollut köyhä opiskelija, mutta en ole koskaan velaksi elänyt, koulusta suoraan duuniin ja auto velaksi, omaa asuntoa ei ole, mutta koskaan en ole vuokraa jättänyt maksamatta...
Miten elätte itsenne kanssa varsinkin te joilla lapsia..? Miten lapset suhtautuvat tilanteeseen?
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:42"]
Mies menetti luottotietonsa kun. Yritys meni konkkaan ja minä siinä samalla kun jäin työttömäksi ja laskuja kertyi ja kertyi.
[/quote]
ei yritys noin vain MENE konkkaan, kyllä siinä on virheitä tehty jo alunperinkin eli silkasta tyhmyydestä kysymys jos on ottanut liian ison lainan tai tehnyt ylimitoitettuja investointeja tai laskenut menekin väärin
Lama tai sairastuminen kun vie työpaikan ja lainanlyhennyksistä ja laskuista ei enää selviäkään.
On kyllä tosiaan aika ajattelematon alotus.. Ei taida alottajalla olla ikää muistaa viimesintä oikeaa lamaa. Sillon monet jäi työttömiks ja sairastu kaupanpäälle. Niitä laskuja maksellaan edelleen.
Minulla on kaksi tuttuja joilla ei luottotietoja ja kurkusta ne alas menneet, nyt itketään, kun ei lapset pääse tai saa.. niin no, mikäs siinä niin vaikeata oli miettiä alusta asti..
Niin, ei yritys noin vaan mene konkkaan: ensin kärvistellään ehkä jopa vuosia kädestä suuhun ja odotetaan, josko se tilauskanta siitä piristyis. Muualle töihin ei oikein kannata hakea, kun kukaan ei palkkaa ja työkkäri ei maksa yrittäjälle työttömyyspäivärahaa..
Alottajalla tainnut olla todella helppo elämä..
Meillä mies sai lomautuslapun, mutta eipä mennyt kauan kun sai uuden työn, huonommalla palkalla, mutt aotti mitä oli tarjolla eikä jäänyt masentumaan...
ap
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:46"]
Minulla on kaksi tuttuja joilla ei luottotietoja ja kurkusta ne alas menneet, nyt itketään, kun ei lapset pääse tai saa.. niin no, mikäs siinä niin vaikeata oli miettiä alusta asti..
[/quote]
Alkoholisteilla ja muilla nisteillä on aina joku syy juomiseen ja päihteiden käyttöön, mutta koskaan se syy ei ole heidän omansa vaan aina vika on jonkun ulkopuolisen...
Minä menetin luottotietoni kun sairastuin ja olin opiskelija. Olin ottanut pankista lainan vuokratakuuta varten. Pankki ei antanut pienentää maksusummaa 50e/kk->30e/kk vaikka sanoin että menetin opintotukeni, kun olen sairastellut enkä ole voinut opiskella (opintojen etenemiseen liittyvä maksueste). En ehtinyt saada sairaspäivärahaa ennen kuin pankki oli ehtinyt lähettää laskun jossa piti 2vkon sisällä maksaa koko loppulaina pois. Suunnitelmaa eivät suostuneet tekemään eikä maksuaikaa saanut. No en tietenkään saanut maksettua sitä millään joten meni perintään ja meni heti sillä sekunnilla luottotiedot.
Nyt jälkikäteen ajateltuna, jos olisin mennyt sosiaalitoimeen anelemaan vuokratakuuseen rahaa, en olisi ottanut lainaa kun ehkä sosiaalitoimi olisi maksanut koko vuokratakuun. Minulla olisi edelleenkin luottotiedot kunnossa. Ensi kerralla en enää yritä omillani pärjätä vaan otan kaiken avun vastaan mitä voi hakea.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:42"]
[/quote]
ei yritys noin vain MENE konkkaan, kyllä siinä on virheitä tehty jo alunperinkin eli silkasta tyhmyydestä kysymys jos on ottanut liian ison lainan tai tehnyt ylimitoitettuja investointeja tai laskenut menekin väärin
[/quote]
voi hyvää päivää. Mikä sun ikä oliMaikki kaikki yrittäjät sun mielestä tyhmiä vai:))) mene takaisin kouluun ja tule sitten vasta kun tiedät yritysmaailmasta jotain.
Niin no taisi olla sitten helppoa minulla, mitään en ole koskaan keneltäkään saanut, ei perintöä ei mitään rahaa,enkä tule saamaan, eikä mieskään.. en ole voittanutkaan koskaan mitään, olen varastossa töissä, vuokra-asunto, etelässä käydään vaan kerran vuodessa, mies tienaa vähän enemmän kuin minä ja ollaan todella kaukana keskituloista..
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:48"]
Niin, ei yritys noin vaan mene konkkaan: ensin kärvistellään ehkä jopa vuosia kädestä suuhun ja odotetaan, josko se tilauskanta siitä piristyis. Muualle töihin ei oikein kannata hakea, kun kukaan ei palkkaa ja työkkäri ei maksa yrittäjälle työttömyyspäivärahaa..
Alottajalla tainnut olla todella helppo elämä..
[/quote]
Miksi ihmeessä yrittäjälle pitäisi maksaa työttömyyspäivärahaa??? Yrittäjä on YRITTÄJÄ, EI PALKANSAAJA. Suomalainen yrittäjä vikisee ja marisee ja huutelee tukien perään ja tahtoo samat edut kuin palkansaaja, eikä ymmärrä, että ei voi saada molemmista pullista pelkkiä rusinoita. Yrittämiseen sisältyy aina yrittämisen riski, mutta myös suurten voittojen mahdollisuus ja yrittäjä saa halutessaan ne suuret voitot. Sitten kun yritys on persiillään niin ollaan kuitenkin itkemässä palkansaajien tukia ja unohdetaan että silloin kun oli itse yrittäjänä, niin oli ensimmäisenä haukkumassa kuinka kalliiksi yksi työntekijä tulee.
Ja kuka muuten on niin idiootti, että perustaa yrityksen alalle, jossa ei kauppa käy? Av-mamma ja mamman mies tietysti, kukas muukaan.... Voi hyvää päivää miten yksinkertaista porukkaa täällä on. Ei ole ihme jos eivät ole saaneet yritystä voitolliseksi.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 16:51"]
Niin no taisi olla sitten helppoa minulla, mitään en ole koskaan keneltäkään saanut, ei perintöä ei mitään rahaa,enkä tule saamaan, eikä mieskään.. en ole voittanutkaan koskaan mitään, olen varastossa töissä, vuokra-asunto, etelässä käydään vaan kerran vuodessa, mies tienaa vähän enemmän kuin minä ja ollaan todella kaukana keskituloista..
[/quote]
Mikä muu kuin laiskuus on estänyt opiskelemasta hyväpalkkaiseen ammattiin? Olet tyypillinen palstaruikuttaja, laiska ja vastuutaan kantamaton joka laskee elämänsä arpajaisten ja loton varaan ja itkee etelänmatkojen perään.
Mies opiskelee tällä hetkellä, minä vasta nyt tiedän mitä haluan tehdä "isona" enkä mä ole ruikuttanut mistään, totesin vaan, että vaikka olen duunari niin en ole luottotietojani menettänyt, toisin kuin sinä "rikkaanan" taisit tehdä? :D nro 18 tämä
Niin ja pakko vielä 18 lisätä, että kun en ole koskaan tukia mistään saanut, vaan opiskelin ja töissä olin, sulla taisi olla perempi tsägä kun sait siihen mahdollisuuden...
ap
Mitäpä jos pähkäilisit sitä siellä pienessä pumpulissa olevassa pääpössäsi.