G: Masennuslääke ja alkoholi
Te jotka syötte masennuslääkkeitä. Onko OK juoda alkoholia samalla, humalahakuisesti tai sivistyneesti?
Kommentit (29)
Mulla on ollut Citalopram-lääkitys ja sillä ei ainakaan ollut mitään yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Otin ihan normaalisti alkoholia, eikä sitä ollut kielletty.
Sekakäyttö on lääkkeiden tarkoituksellista käyttöä päihteiden vaikutuksen tehostamiseksi. Sekakäyttöä ei ole alkoholin kohtuukäyttö lääkityksen aikana.
Eihän se sekakäyttöä ole, mutta masennuslääkkeet eivät pääse vaikuttamaan, jos aivot ovat alkoholin vaikutuksen alaisina.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:05"]
Eihän se sekakäyttöä ole, mutta masennuslääkkeet eivät pääse vaikuttamaan, jos aivot ovat alkoholin vaikutuksen alaisina.
[/quote]
Ei tuo pidä paikkaansa. Masennuslääke vaikuttaa tasaisesti. Ei siihen pieni määrä alkoholia vaikuta. Minkään lääkkeen kanssa tai edes ilman lääkkeitä ei ole tietenkään hyväksi juoda itseään tolkuttomaan kuntoon.
Cipralex (Escitalopram) käytössä, en ole huomannut vaikutuksia alkoholin kanssa.
Mulla meni lasillinen viiniä päähän voxra-lääkityksen aikana. Nauroin ja kikattelin ihan hulluna, näin miehen kahtena ja yhtäkkiä sain hirveän itku/masiskohtauksen.
Nyt käytössä venlafaksiini ja pienikin määrä alkoholia saa muistin lähtemään ja pahan olon. Olin kerran konttaillut ja oksennellut matolle enkä muista siitä mitään. Eli ainakaan minä en uskalla ottaa alkoholia lääkityksen aikana, kait ihmiset on siinäkin suhteessa erilaisia.
juu itellää on e citaloparm actavis oon ottanu klo 7.00 aikaa aamulla enkä oo kuollu :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:49"]
Riippuu kyllä tosi paljon lääkkeestä. Mulla on mirtatsapiini lähinnä unettomuuden hoitoon, mutta sitä käytetään myös masennuslääkkeenä. Vähäinen alkoholi (muutamia laseja viiniä) saa aikaan suunnattoman väsymyksen, mutta runsaampi alkoholinkäyttö aiheuttaa ihan infernaalisen pahoinvoinnin.
[/quote]
Mulla mirtatsapiinilääkitys ollut 8 vuotta, ja alkoholin kanssa ei sitten mitään yhteisvaikutusta. Ihan samalla tavalla vaikuttaa kuin ennen mirtaa, eli kestän viinaa melkoisen hyvin. Krapulamorkkikset mirtatsapiini on poistanut kokonaan. Eli tosi yksilöllistä on näköjään.