Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Masennuslääke ja alkoholi

Vierailija
01.04.2013 |

Te jotka syötte masennuslääkkeitä. Onko OK juoda alkoholia samalla, humalahakuisesti tai sivistyneesti?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 18:49"]

Riippuu kyllä tosi paljon lääkkeestä. Mulla on mirtatsapiini lähinnä unettomuuden hoitoon, mutta sitä käytetään myös masennuslääkkeenä. Vähäinen alkoholi (muutamia laseja viiniä) saa aikaan suunnattoman väsymyksen, mutta runsaampi alkoholinkäyttö aiheuttaa ihan infernaalisen pahoinvoinnin.

[/quote]

Mulla mirtatsapiinilääkitys ollut 8 vuotta, ja alkoholin kanssa ei sitten mitään yhteisvaikutusta. Ihan samalla tavalla vaikuttaa kuin ennen mirtaa, eli kestän viinaa melkoisen hyvin. Krapulamorkkikset mirtatsapiini on poistanut kokonaan. Eli tosi yksilöllistä on näköjään.

Vierailija
22/29 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Citalopram-lääkitys ja sillä ei ainakaan ollut mitään yhteisvaikutuksia alkoholin kanssa. Otin ihan normaalisti alkoholia, eikä sitä ollut kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekakäyttö on lääkkeiden tarkoituksellista käyttöä päihteiden vaikutuksen tehostamiseksi. Sekakäyttöä ei ole alkoholin kohtuukäyttö lääkityksen aikana.

Vierailija
24/29 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sekakäyttöä ole, mutta masennuslääkkeet eivät pääse vaikuttamaan, jos aivot ovat alkoholin vaikutuksen alaisina.

Vierailija
25/29 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:05"]

Eihän se sekakäyttöä ole, mutta masennuslääkkeet eivät pääse vaikuttamaan, jos aivot ovat alkoholin vaikutuksen alaisina.

[/quote]

Ei tuo pidä paikkaansa. Masennuslääke vaikuttaa tasaisesti. Ei siihen pieni määrä alkoholia vaikuta. Minkään lääkkeen kanssa tai edes ilman lääkkeitä ei ole tietenkään hyväksi juoda itseään tolkuttomaan kuntoon.

Vierailija
26/29 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralex (Escitalopram) käytössä, en ole huomannut vaikutuksia alkoholin kanssa.

Vierailija
27/29 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/29 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lasillinen viiniä päähän voxra-lääkityksen aikana. Nauroin ja kikattelin ihan hulluna, näin miehen kahtena ja yhtäkkiä sain hirveän itku/masiskohtauksen.

Nyt käytössä venlafaksiini ja pienikin määrä alkoholia saa muistin lähtemään ja pahan olon. Olin kerran konttaillut ja oksennellut matolle enkä muista siitä mitään. Eli ainakaan minä en uskalla ottaa alkoholia lääkityksen aikana, kait ihmiset on siinäkin suhteessa erilaisia.

Vierailija
29/29 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu itellää on e citaloparm actavis  oon ottanu klo 7.00 aikaa aamulla enkä oo kuollu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän