Oon ulkoisesti ruma nuori mies. Miten toimia?
Oon 22-vuotias nuori mies, joka on alkanut viime aikoina kärsiä ulkonäköni aiheuttamista haitoista. En ole siis ikinä ollut ylipainoinen, mutta kasvonpiirteet ovat muuten ihan vinksallaan (huono kasvojensymmetria, aavistuksen vääntynyt nenä, pienehkö leuka jne). Saan huonoa kohtelua kaupoissa, virastoissa tms ja usein mulkoilevia katseita kadulla. Olisiko mitään keinoja miten saada edes vähän kohennettua ulkonäköä? Oon tällä hetkellä sairaslomalla kun teloin jalkani töissä joten aikaa on. Ja vielä lisäyksenä, en aio kohentaa ulkonäköäni naisten vuoksi, vaan oman hyvinvointini vuoksi.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu kivasti, urheile ym. En usko että olet niin ruma kuin mielestäsi olet;)
Jos on sinut itsensä kanssa niin on yleensä kiinnostava. Itse olen ihan kaunis nainen ja ulkonäkö ei ole mulle mikään tärkeä kriteeri (vaikka näin aina oletetaan!).
Välillä pukeudun hyvin rennosti, välillä tyylikkäämmin, ja jokatapauksessa aina on puhtaat vaatteet päällä. Urheiltua tulee myös säännöllisesti, paitsi nyt en ole päässyt liikkumaan pariin viikkoon saikulla ollessani. Sanoisin, että muut puitteet ulkomuodossa ovat kunnossa, paitsi kasvot, ja monesti oonkin saanut kuulla, että pääni ei sovi muuhun kroppaan ollenkaan.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sinut itsensä kanssa niin on yleensä kiinnostava. Itse olen ihan kaunis nainen ja ulkonäkö ei ole mulle mikään tärkeä kriteeri (vaikka näin aina oletetaan!).
Senpä takia puhuin tuolla rahasta. Tässä ap on nainen joka tykkää rahasta.
Öööö...mieheni on ihan tavallinen insinööri, ei ole mitkään huipputulot siis. Halusin vain kertoa että on meitä naisiakin joille ulkonäkö ei ole mikään tärkein kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö...mieheni on ihan tavallinen insinööri, ei ole mitkään huipputulot siis. Halusin vain kertoa että on meitä naisiakin joille ulkonäkö ei ole mikään tärkein kriteeri.
Kyllä se insinööri tekee rahaa. Olisitko voinut rakastua roskakuskiin tai siivojamieheen? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se insinööri tekee rahaa. Olisitko voinut rakastua roskakuskiin tai siivojamieheen? Aivan.
Olisin.
En usko että sun kasvonpiirteet vaikuttavat palveluun. Kyse on todennäköisesti sinun muusta olemuksesta tai sitten asia on vain pääsi sisällä.
Mutta oli miten oli, ratkaisu on sinänsä helppo. Tai "helppo". Sun pitää saada itsellesi parempi itsetunto ja saada se näkymään päälle. Vaikka olet opiskelija, niin voit silti pukeutua siististi (eri asia kuin kalliisti), puhua ja käyttäyä kohteliaasti, pitää hiukset leikattuina ja puhtaina ja pistää ryhtisi kuntoon.
Sopivalla epäsymmetrisellä kampauksella voi tasapainottaa kasvojen muotoa, etsi hyvä parturi. Positiivinen asenne on tärkein ja sitä pystyt kehittämään, samoin voit pitää huolta kunnosta ja kropasta. Fiksu pukeutuminen, hyvä ryhti ja kohtelias käytös auttavat sekä oman itsetuntosi että ulkoisen kuvasi parantamisessa. Kasvosi kehittyvät myös iän myötä, olet vielä nuori. Olisiko mahdollista, että mielikuvasi omasta itsestäsi on vääristynyt liian negatiiviseksi?
Vierailija kirjoitti:
Ugly duckling kirjoitti:
Mee plastiikkakirurgin pakeille tai vedä tumppuun.. Ei kai siinä muu auta.
Eihän noi ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Ja tumppuunhan nyt nuori mies joka tapauksessa vetää.
Paitsi jos menee penisleikkaukseen, niin silloin ei voi vetää tumppuun vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammattu naama kirjoitti:
En usko, että naaman symmetriaan voi vaikuttaa muuten kuin leikkauksilla? Ei kannata liikkua ihmisten ilmoilla jos kohdellaan huonosti. Tuet juoksemaan ja kotiin lepämään jos et saa oikeudenmukaista kohtelua. Se on ainoa tapa antaa takaisin.
Tohon en kyllä lähde, haluan antaa panokseni tälle yhteiskunnalle jokatapauksessa. Aion vielä korkeakouluttautua (laitoin juuri hakupaperit vetämään yhteishaussa) ja pysyä leivän syrjässä kiinni. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos vaan rottailisin huvikseni.
-AP
Sitten sun pitää tyytyä hunoon kohteluun ja katsoa kun ne karjut vie kaikki naiset ja sulle nakellaan niskoja. Voit toki koittaa tehdä paljon rahaa, mutta kannattaa sitten miettiä kun se nainen susta kiinnostuu niin kiinnostuuko se susta vai sun fyffestä.
T: Rotta
Pakko kai siihen tyytyä, mutta onneksi elämäni ei pyöri naistenmetsästyksen ympärillä, joten ei haittaa vaikka ne karjut veisivätkin kaikki naiset. Jos en saa naista, niin sitten en saa. Ei kai siinä muuta ole, se ei ole mulle mikään elämäntäyttymys. Mieluummin vain haluaisin elää onnellista elämää ja hyväksyä itseni sellaisena kuin olen.
-AP
Vinkki: kukaan nuori mies ei kirjoita noin, teksti on keski-ikäisen naisen. Ja ratkaisu ongelmaan on hankkia oikea työpaikka, jottei tarvitse keksiä tämmöisiä provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kammattu naama kirjoitti:
En usko, että naaman symmetriaan voi vaikuttaa muuten kuin leikkauksilla? Ei kannata liikkua ihmisten ilmoilla jos kohdellaan huonosti. Tuet juoksemaan ja kotiin lepämään jos et saa oikeudenmukaista kohtelua. Se on ainoa tapa antaa takaisin.
Tohon en kyllä lähde, haluan antaa panokseni tälle yhteiskunnalle jokatapauksessa. Aion vielä korkeakouluttautua (laitoin juuri hakupaperit vetämään yhteishaussa) ja pysyä leivän syrjässä kiinni. En pystyisi elämään itseni kanssa, jos vaan rottailisin huvikseni.
-AP
Sitten sun pitää tyytyä hunoon kohteluun ja katsoa kun ne karjut vie kaikki naiset ja sulle nakellaan niskoja. Voit toki koittaa tehdä paljon rahaa, mutta kannattaa sitten miettiä kun se nainen susta kiinnostuu niin kiinnostuuko se susta vai sun fyffestä.
T: Rotta
Pakko kai siihen tyytyä, mutta onneksi elämäni ei pyöri naistenmetsästyksen ympärillä, joten ei haittaa vaikka ne karjut veisivätkin kaikki naiset. Jos en saa naista, niin sitten en saa. Ei kai siinä muuta ole, se ei ole mulle mikään elämäntäyttymys. Mieluummin vain haluaisin elää onnellista elämää ja hyväksyä itseni sellaisena kuin olen.
-AP
Vinkki: kukaan nuori mies ei kirjoita noin, teksti on keski-ikäisen naisen. Ja ratkaisu ongelmaan on hankkia oikea työpaikka, jottei tarvitse keksiä tämmöisiä provoja.
Ei tarvitse uskoa mutta näin asia on. Päätin vuosi sitten olla hakkaamatta päätäni naisasioissa, kun ei ole vielä varallisuutta eikä ole ulkonäköä, niin en aio pakonomaisesti keskittää aikaani naistenjahtaamiseen. Se olisi liian creepyä.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Sopivalla epäsymmetrisellä kampauksella voi tasapainottaa kasvojen muotoa, etsi hyvä parturi. Positiivinen asenne on tärkein ja sitä pystyt kehittämään, samoin voit pitää huolta kunnosta ja kropasta. Fiksu pukeutuminen, hyvä ryhti ja kohtelias käytös auttavat sekä oman itsetuntosi että ulkoisen kuvasi parantamisessa. Kasvosi kehittyvät myös iän myötä, olet vielä nuori. Olisiko mahdollista, että mielikuvasi omasta itsestäsi on vääristynyt liian negatiiviseksi?
https://www.prettyscale.com/ No esimerkiksi tein ton testin juuri äsken, ja ton sivuston mukaan olen hyvin ruma. Negatiivisia ulkonäköpiirteitä: liian pieni pää, silmät liian etäällä toisistaan, liian iso nenä ja liian pieni leuka yhdistettynä kasvoihin. Ainoat kehuttavat ulkonäkö-ominaisuudet ton testin mukaan olivat hyvä kasvojen muoto ja symmetria.
-AP
Haisetko vai tuoksutko? :D Osta jotain suosittua partavettä. Onhan suuhygienia kunnossa? Jos sulla on hyvät hampaat niin kannattee ne myös näyttää leveästi hymyillen. Muutenkin edes pieni hymynkare auttaa luomaan positiivisemman kuvan. Jos sun perusnaama vaik näyttää ihmisten silmään vi-ttumaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Haisetko vai tuoksutko? :D Osta jotain suosittua partavettä. Onhan suuhygienia kunnossa? Jos sulla on hyvät hampaat niin kannattee ne myös näyttää leveästi hymyillen. Muutenkin edes pieni hymynkare auttaa luomaan positiivisemman kuvan. Jos sun perusnaama vaik näyttää ihmisten silmään vi-ttumaiselta.
Suuhygienia kohtuu kunnossa, hoidatan hampaitani säännöllisesti. Ja joskus on tullut hyvää palautetta tuoksustani, joten ilmeisesti en ainakaan haise.
-AP
Bodaa ja satsaa vaatteisiin. Hommaa ns. statusammatti.
Suosittelen, että opettelet pukeutumaan tyylikkäästi. Kaikennäköiset ihmiset pystyvät vaikuttamaan uskottavuuteensa ihan ratkaisevassa määrin pukeutumisella. Se ei kuitenkaan ole helppoa, vaan omaa tyylisilmää pitää kehittää jatkuvasti ja aktiivisesti, jotta alkaa onnistua. Aina voi kehittyä paremmaksi. Eli tähän on hyvä suhtautua eräänlaisena harrastuksena.
Itse olen leuaton ja muutenkin omituisen näköinen nainen, mutta saan nykyään lämmintä ja hyväksyvää kohtelua ihmisiltä ympärilläni. Tämä on ihan pelkästään pitkälle kehittyneen tyylitajun ansiota ja vuosien työn tulos. Fyysiseen ulkonäkööni en ole kajonnut, enkä enää tunne tarvettakaan tehdä niin (aiemmin kyllä tunsin). Käytöstavat ja asenne on myös yksi osa tyylikkyyttä.
Kyllä se siitä! Et ole menetetty tapaus. Niin nuorikin olet, että sinulla on paljon aikaa kehittyä.
Hummustypy kirjoitti:
Bodaa ja satsaa vaatteisiin. Hommaa ns. statusammatti.[/quote
Bodaan jo, ja satsaan vaatteisiin niin hyvin kuin pystyn. Statusammattia ei vielä ole, mutta työn alla on.
-AP
https://get-a-wingman.com/how-to-get-a-better-more-masculine-jawline/
Kasvojen lihaksiakin voi treenata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.prettyscale.com/ No esimerkiksi tein ton testin juuri äsken, ja ton sivuston mukaan olen hyvin ruma. Negatiivisia ulkonäköpiirteitä: liian pieni pää, silmät liian etäällä toisistaan, liian iso nenä ja liian pieni leuka yhdistettynä kasvoihin. Ainoat kehuttavat ulkonäkö-ominaisuudet ton testin mukaan olivat hyvä kasvojen muoto ja symmetria.
-AP
Jos teit testin selfiellä niin se selittää ongelmat, kameran linssi vääristää lähikuvaa juuri noin. Lataa palveluun kauempaa otettu ja mielellään vielä ammattilaisen ottama kuva, niin saat totuudenmukaisemman tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Jos teit testin selfiellä niin se selittää ongelmat, kameran linssi vääristää lähikuvaa juuri noin. Lataa palveluun kauempaa otettu ja mielellään vielä ammattilaisen ottama kuva, niin saat totuudenmukaisemman tuloksen.
Kokeilin juuri, sama tulos silti.
-AP
Treenaa timmi kroppa, trendikkäät vaatteet ja hyvä käytös.