Kannattaako 30-vuotiaana opiskella DI:ksi?
Hei,
Olen tehnyt hanttihommia 10-vuotta, ikää nyt 30. Voisin hakea opiskelemaan tietotekniikkaa yliopistoon, pääsisin papereilla. Sitä tässä mietin, että olenko liian vanha? Muutamat kaverit sanoneet, että kukaan ei halua palkata junnua eli juniordeveloperia tämän ikäisenä. Luultavasti pääsisin töihin kandivaiheen jälkeen eli 33-vuotiaana aikaisintaan. Liian myöhäistä?
Lääketiede myös kiinnostaa, sille alallehan ikä ei ole rajoite.
Kommentit (22)
Ei kannata, opiskele mieluummin metsuriksi.
Kannattaa ensin opiskella viisaustieteitä, muuten helposti urautuu insinööriajatteluun.
Jos kolmekymppisenä lähtee opiskelemaan, valmistumisen jälkeen on vielä kolmisenkymmentä vuotta työuraa jäljellä. Eli todellakin kannattaa opiskella jos ala kiinnostaa.
Ei kannata. Opiskele proktologiksi.
Anna mennä vaan! Itse olen jo nelikymppinen, ja taas mietin, mitä uutta sitä voisi opiskella. Tässä on kuitenkin työuraa vielä jäljellä melkein 30 vuotta, joten hyvin on aikaa. Opiskelin myös tietojenkäsittelyä avoimen puolella, hyvin sai yhdistettyä etänä tapahtuvat kurssit täyspäiväiseen työssäkäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan! Itse olen jo nelikymppinen, ja taas mietin, mitä uutta sitä voisi opiskella. Tässä on kuitenkin työuraa vielä jäljellä melkein 30 vuotta, joten hyvin on aikaa. Opiskelin myös tietojenkäsittelyä avoimen puolella, hyvin sai yhdistettyä etänä tapahtuvat kurssit täyspäiväiseen työssäkäyntiin.
Mites työnantajien asenne ikääni kohtaan?
Täällä yksi kolmekymppisenä DI:ksi opiskellut. Täytyy kyllä myöntää, että pohdin tietotekniikan kannattavuutta aivan samasta syystä, koska ulkopuolelta ala on vaikuttanut aika ikäsyrjivältä. En tiedä, että onko, mutta mielikuva oli tarpeeksi vahva, niin lopulta menin toiselle DI-alalle.
Tuntui, että ekat harjoittelupaikat ja kesätyöt oli vaikeita saada, mutta niiden jälkeen töitä on riittänyt.
Eipä tuo ikä korkealta kuulosta, mutta kylläkin vaiheelta, jolloin pitäisi alkaa opiskelemaan. Mieti kumpaa haluat, lääkistä vai tietotekniikkaa. Mene heti sinne, minne helpoiten pääset. Ensikertalaisuuspaikasta ei kannata pitää kiinni ja jäädä roikkumaan ei-minnekään. Jos tekniikka ei tunnu omalta, sinun saattaa olla sujuvaa valmistautua myös lääkiksen pääsykokeeseen, ellet sinne halutessasi pääse suoraan papereilla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo ikä korkealta kuulosta, mutta kylläkin vaiheelta, jolloin pitäisi alkaa opiskelemaan. Mieti kumpaa haluat, lääkistä vai tietotekniikkaa. Mene heti sinne, minne helpoiten pääset. Ensikertalaisuuspaikasta ei kannata pitää kiinni ja jäädä roikkumaan ei-minnekään. Jos tekniikka ei tunnu omalta, sinun saattaa olla sujuvaa valmistautua myös lääkiksen pääsykokeeseen, ellet sinne halutessasi pääse suoraan papereilla.
Pääsisin helpoiten tietotekniikkaan, lääkishakuun menisi kertaamisen vuoksi 2-3 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata suomessa
Miksi?
Ei kannata opiskella tietotekniikkaa. Valitse joku muu DI-ala.
Sinulla on opintojen jälkeen työuraa 35 vuotta. Jos ole sitä mieltä, että se on liian vähän, niin voi voi
No jos pituus on vaadittavat 171,5 niin kannattaa opiskella ja sitten DI:nä riittää naisia joka sormelle.
laskee mikä on se aika jolloin parhaiten hedelmöittyy ja ei muutak un jalat haralleen useempaan otteeseen
Suurin osa dipeiksi valmistuvista on yli kolmekymppisiä. He opiskelevat yleensä pitkään ja hartaasti, maailmaa välillä maistellen...