Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ulkoisesti ruma nuori mies. Miten toimia?

Vierailija
20.03.2019 |

Oon 22-vuotias nuori mies, joka on alkanut viime aikoina kärsiä ulkonäköni aiheuttamista haitoista. En ole siis ikinä ollut ylipainoinen, mutta kasvonpiirteet ovat muuten ihan vinksallaan (huono kasvojensymmetria, aavistuksen vääntynyt nenä, pienehkö leuka jne). Saan huonoa kohtelua kaupoissa, virastoissa tms ja usein mulkoilevia katseita kadulla. Olisiko mitään keinoja miten saada edes vähän kohennettua ulkonäköä? Oon tällä hetkellä sairaslomalla kun teloin jalkani töissä joten aikaa on. Ja vielä lisäyksenä, en aio kohentaa ulkonäköäni naisten vuoksi, vaan oman hyvinvointini vuoksi.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity hyviin kokemuksiin ja onnistuneisiin ja kivoihin kontakteihin.

Pikku hiljaa kokeile itse olla se, joka ekasi tervehtii tai kysyy tai kiittää.

Reagoi hyvään hyvällä.

Opettele myös kertomaan kritiikki. Kaikkea ei tarvitse niellä. Huonoa käytöstä ei tarvi h6väksyä. Voi mennä pois tai voi kommentoida tai antaa olla, mutta ei sitä tarvi hyväksyä...Tusk8n siihen viittii pitkäksi ajaksi jäädä juttelemaan.

Kehu itse itseäsi. Tsemppaa. Kuulostat fiksulta kaverilta ja hyvältä tyypiltä.. Syvyyttä löytyy ja arjen realismia.

Vierailija
82/93 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, mitä Mick Jagger teki. Ei hänkään ole mikään erityinen silmänilo - mutta on kuuma vanhanakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan amk-inssinä 50-60k vuodessa. Katson nykyään kaupan kassoja, parturi-kampaajia yms naisia alaspäin. Kummasti ovat kiinnostuneita, kiinnostuneempia kuin ennen opiskeluja. 

Hassua! Oletko sä liimannut naamaasi palkkakuitin vai miksi he sua nykyään katsovat niin kiinnostuneesti?

Vierailija
84/93 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ugly duckling kirjoitti:

Mee plastiikkakirurgin pakeille tai vedä tumppuun.. Ei kai siinä muu auta.

Ei oo vielä varaa noihin toimenpiteisiin. Vielä 4 vuotta köyhää opiskeluelämää edessä (mikäli siis pääsen tänä syksynä opiskelemaan, mihin oon kyllä valmistautunut ja prepannut erittäin hyvin) eli siihen ei ole mahdollisuuksia vielä lähivuosina. Tumppuun vedän tasaisin väliajoin.

-AP

Äläpä ukko hätäile. Miesten kohdalla ns. Rumuus vaihtuu karismaksi ellei jo ole sitä.

Keskity siihen että minkälainen haluat olla ihmisenä noin yleensä. Revi siis ilot elämästä irti mutta älä väkisin. Kyllä elämä tarjoaa kaikenlaista kun ei linnottaudu kotiin

Vierailija
85/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan amk-inssinä 50-60k vuodessa. Katson nykyään kaupan kassoja, parturi-kampaajia yms naisia alaspäin. Kummasti ovat kiinnostuneita, kiinnostuneempia kuin ennen opiskeluja. 

Niin, olet saanut itseluottamusta ja lakannut olemasta uliseva läjä hyytelöä ja nyt kuljet ympäriinsä kuvitellen että uuteen itseluottamukseesi reagoivat ihmiset saavat telepaattisesti tietää sinun tienaavan 60k vuodessa. Ja tällasille neropateille maksetaan 60k. Toivottavasti työssäsi ei tarvita loogista ajattelua tai todellisuudentajua.

Vierailija
86/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivalla epäsymmetrisellä kampauksella voi tasapainottaa kasvojen muotoa, etsi hyvä parturi. Positiivinen asenne on tärkein ja sitä pystyt kehittämään, samoin voit pitää huolta kunnosta ja kropasta. Fiksu pukeutuminen, hyvä ryhti ja kohtelias käytös auttavat sekä oman itsetuntosi että ulkoisen kuvasi parantamisessa. Kasvosi kehittyvät myös iän myötä, olet vielä nuori. Olisiko mahdollista, että mielikuvasi omasta itsestäsi on vääristynyt liian negatiiviseksi?

https://www.prettyscale.com/ No esimerkiksi tein ton testin juuri äsken, ja ton sivuston mukaan olen hyvin ruma. Negatiivisia ulkonäköpiirteitä: liian pieni pää, silmät liian etäällä toisistaan, liian iso nenä ja liian pieni leuka yhdistettynä kasvoihin. Ainoat kehuttavat ulkonäkö-ominaisuudet ton testin mukaan olivat hyvä kasvojen muoto ja symmetria.

-AP

Jos teit testin selfiellä niin se selittää ongelmat, kameran linssi vääristää lähikuvaa juuri noin. Lataa palveluun kauempaa otettu ja mielellään vielä ammattilaisen ottama kuva, niin saat totuudenmukaisemman tuloksen.

Nyt tein testin vielä uudestaan ja nyt tulikin tulokseksi ”55% You are not bad”, mutta edelleen nuo samat kauneusvirheet, niinkuin nenä, leuka ja silmien etäisyys. Mihin sitä nyt uskoa, en nyt viitsi kuvaakaan tänne postata arvioitavaksi kun pelkään että joku tuttu on paikalla ja tunnistaa :D

-AP

Vierailija
87/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni julkkismies on tosi ruma, mutta silti suosittu. Ei rumuus ole mikään este miehellä.

Ei voi olla näin typerä ihminen. On se ihmeellistä miten maailmankuulu monimiljonääri voi olla suosittu vaikka olisi hieman ruma. Ihme ja kumma!

Kaikki julkkismiehet ovat maailmankuuluja monimiljonäärejä :D? ohis

Vierailija
88/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivalla epäsymmetrisellä kampauksella voi tasapainottaa kasvojen muotoa, etsi hyvä parturi. Positiivinen asenne on tärkein ja sitä pystyt kehittämään, samoin voit pitää huolta kunnosta ja kropasta. Fiksu pukeutuminen, hyvä ryhti ja kohtelias käytös auttavat sekä oman itsetuntosi että ulkoisen kuvasi parantamisessa. Kasvosi kehittyvät myös iän myötä, olet vielä nuori. Olisiko mahdollista, että mielikuvasi omasta itsestäsi on vääristynyt liian negatiiviseksi?

https://www.prettyscale.com/ No esimerkiksi tein ton testin juuri äsken, ja ton sivuston mukaan olen hyvin ruma. Negatiivisia ulkonäköpiirteitä: liian pieni pää, silmät liian etäällä toisistaan, liian iso nenä ja liian pieni leuka yhdistettynä kasvoihin. Ainoat kehuttavat ulkonäkö-ominaisuudet ton testin mukaan olivat hyvä kasvojen muoto ja symmetria.

-AP

Jos teit testin selfiellä niin se selittää ongelmat, kameran linssi vääristää lähikuvaa juuri noin. Lataa palveluun kauempaa otettu ja mielellään vielä ammattilaisen ottama kuva, niin saat totuudenmukaisemman tuloksen.

Nyt tein testin vielä uudestaan ja nyt tulikin tulokseksi ”55% You are not bad”, mutta edelleen nuo samat kauneusvirheet, niinkuin nenä, leuka ja silmien etäisyys. Mihin sitä nyt uskoa, en nyt viitsi kuvaakaan tänne postata arvioitavaksi kun pelkään että joku tuttu on paikalla ja tunnistaa :D

-AP

Jos olet päättänyt pitää kiinni siitä, että ongelmasi on naama, niin arvioi ihan itseksesi vaan vaikka joka päivä. Sinulle on ehdotettu, että unohtaisit sen naaman ja kehittäisit itsevarmuutta ja sosiaalisia taitoja ja olisit iloinen ja aktiivinen, mutta olet ignoorannut kaikki ne viestit. Joten ryve naama-pakkomielteessäsi ihan rauhassa.

Vierailija
89/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

Jos olet päättänyt pitää kiinni siitä, että ongelmasi on naama, niin arvioi ihan itseksesi vaan vaikka joka päivä. Sinulle on ehdotettu, että unohtaisit sen naaman ja kehittäisit itsevarmuutta ja sosiaalisia taitoja ja olisit iloinen ja aktiivinen, mutta olet ignoorannut kaikki ne viestit. Joten ryve naama-pakkomielteessäsi ihan rauhassa.

No tää on omalla kohdalla vähän kakspiippunen juttu. Kaveriporukan kesken (niin miehiä kuin naisiakin) mua jo pidetään rentona ja sosiaalisena hauskuuttajana, ja oon tavallaan heidän kesken hyvin pidetty ja huomioiva, ja mua tuskin ainakaan pidetään epävarmana niissä porukoissa. Mutta omissa oloissani ollessani mut valtaa aina valtaisa tuska omasta ulkomuodostani esim. ja muutun hyvin allapäin olevaksi ja sisäänpäinkääntyneeksi. Välillä musta tuntuu, että ikäänkuin olisin joku näyttelijä, jolle toi ”hauskuuttajan rooli” olis sellanen ainut ja pitkäaikainen roolityö, mikä mulla on aina esitettävänä kun kohtaan kavereita ja tuttuja ihmisiä. Joten tossa sun vinkissä on se ongelma, että miten sitä sosiaalisuutta kehittää muiden ihmisten seurassa, kun mua jo valmiiks pidetään hyvin sosiaalisena?

-AP

Vierailija
90/93 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

-AP

No tää on omalla kohdalla vähän kakspiippunen juttu. Kaveriporukan kesken (niin miehiä kuin naisiakin) mua jo pidetään rentona ja sosiaalisena hauskuuttajana, ja oon tavallaan heidän kesken hyvin pidetty ja huomioiva, ja mua tuskin ainakaan pidetään epävarmana niissä porukoissa. Mutta omissa oloissani ollessani mut valtaa aina valtaisa tuska omasta ulkomuodostani esim. ja muutun hyvin allapäin olevaksi ja sisäänpäinkääntyneeksi. Välillä musta tuntuu, että ikäänkuin olisin joku näyttelijä, jolle toi ”hauskuuttajan rooli” olis sellanen ainut ja pitkäaikainen roolityö, mikä mulla on aina esitettävänä kun kohtaan kavereita ja tuttuja ihmisiä. Joten tossa sun vinkissä on se ongelma, että miten sitä sosiaalisuutta kehittää muiden ihmisten seurassa, kun mua jo valmiiks pidetään hyvin sosiaalisena?

-AP

Taidat olla aika etevä näyttelijä.

Vierailija
91/93 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naama on erittäin ruma, niin siinä ei kokemusteni perusteella paljoa auta intohimoinen harrastaminen, kuntoilu, hienot vaatteet tai suora ryhti. Ihmiset saattavat olla sinulle näennäisesti ihan mukavia ja kohteliaita, mutta loppuen lopuksi kukaan ei kelpuuta sinua elämänkumppaniksi (kuin ehkä toinen saman näköinen tai elämää eri kantilta katsova henkilö).

Kaupungilla ja muualla voit unohtaa small-talkin, koska sinuun ei haluta tutustua sen paremmin - ei auta vaikka kehonkielesi olisi kuinka avoin. Ihmiset katsovat sinua ensimmäisellä kerralla hieman arastellen tai kuin kysymysmerkkiä, koska epäsymmetrinen naama on "vieras" ja "vaikea" aivoille.

Ps. Nämä olivat vain omia kokemuksia.

Vierailija
92/93 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sinua varaamaan ajan yksityiselle lääkärille. Siellä sinun on ilmaistava tarpeesi saada enemmän leukaa ja hiukan korjausta epäsymmetriaan, jos se on merkittävä. Huomaa, että täysin symmetridiä ihmisiä ei oikein olekaan. Jos et saa korjauksia, niin opiskele kovasti ja korkeelle ja tee töitä lujasti, niin pystyt rahoittamaan omat kauneusleikkauksesi tai nauttimaan omana itsenäsi elämästä, sillä kun itse tykkäät itsestäsi, niin silliin on muidenkin helpompi tykätä sinusta.

Vierailija
93/93 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät osaa samaistua miehen tilanteeseen.

Tässä pari huomiota:

- urheileminen ei auta miehiä yhtä paljon. Naiset katsovat ensisijaisesti onko mies geneettisesti iso ja voimakkaan näköinen. Esim. pituutta tai hartialuiden leveyttä ei saa lisää

- ne "rumat miehet" joista naiset pitävät ovat tosiasiassa maskuliinisen näköisiä karuja miehiä. Ei feminiinisen näköisiä kuten ap

- kun tutkimuksessa testattiin eroja, naiset kertoivat arvostavansa ulkonäköä miehiä vähemmän, mutta valintatilanteessa olivatkin miehiäkin pinnallisempia. Matalaäänisen miehen kertomana sama vitsi tuntuu hauskemmalta, voimakasleukainen mies tuntuu luotettavammalta, pitkiä miehiä pidetään älykkäämpinä, jne. Tätä kutsutaan halo-efektiksi

Miehen etuna on mahdollisuus hankkia rahaa ja statusta, minkä ap on fiksuna miehenä ymmärtänytkin. Niitä pitää kuitenkin olla kunnolla. Ei riitä että on kaksio, auto ja muutaman tonni säästössä tilillä. Ap:n tulee saavuttaa jotain mikä erottaa hänet tavallisesta tennissukkainsinööristä.