Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Hei mitä luulette pääseekö 59 JAMKin fyssariin?
Riippuu haitko päivä- vai monimuotototeutukseen. Päivätoteutuksen raja ollut viime vuonna 61,1 p. ja monimuodon 54,6 p.
67,9 pistettä. Kone jäätyi heti kokeen alussa ja lopun matikkaan hirveässä kiireessä muutama tosi tyhmä kämmi.. Se harmittaa, toivotaan kuitenkin parasta. Metropoliaan fyssariksi haettu.
Mikä on siis äikän viimeinen oikee vastaus?? Onko kukaan lähtenyt valittaa?? Kannattaako itsekin lähettää tonne
1 piste kyllä tekee eron
65,7 pistettä mun huikeilla matikantaidoilla. JAMK ja toimintaterapia...mitenkähän lie käy :D
Vierailija kirjoitti:
Mikä on siis äikän viimeinen oikee vastaus?? Onko kukaan lähtenyt valittaa?? Kannattaako itsekin lähettää tonne
1 piste kyllä tekee eron
Tein valituksen. Nimittäin jos se oma pääsy jää sit kiinni yhdestä pisteestä tai vaikka 0,3 pisteestä, niin sit harmittaa, jos ei ainakin yrittänyt valittaa. Nimittäin tuo kohtahan on ilmoitettu virheellisesti niissä vastauksissa. ei se ole oikein tolla tavalla. Vielä jos pisterajat nousee tänä vuonna niinkuin on ennakoitu, niin jokainen piste tai tai puolikas on ihan kullan arvoinen. näin itse sen aattelin.
Katsoin vastaukset ja mitä ihmettä, yksi vastaus oli vaihtunut! Olen siis ihan satavarma, että olin ruksittanut sen oikein, käsitin tekstin oikein ja ymmärsin kyseisen kohdan, merkitsin sen oikeaksi ja ehdin vielä tarkistaa kertaalleen, ja se oli silloin oikein. Pistesaalis oli joka tapauksessa 66,9 ja aion valittaa äidinkielen kysymyksestä. Ihan kohtalaisen tyytyväinen olen mutta vielä joutuu jännittämään, riittääkö pisteet sinne mihin haki.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys nro 35. Kuinka moneen harjoitteluryhmään tutkittavat jaettiin ennen alkumittauksia Forssellin ja Walkerin tutkimuksessa?
Vastaus oli 3. Mutta pitäähän tuo kontrolliryhmäkin laskea mukaan eli 4 eikö?
Kysyttiin harjoitusryhmien määrää, ei kaikkien ryhmien määrää
Hei onko jollain infoa viime vuoden SAMKin sosionomin pisterajasta? Tai mistä sellasen vois löytää...
Minua harmittaa kun en älynnyt avata materiaalia siihen kokeen viereen kun en tiennyt onko se sallittua vai ei. Ehkä se olisi tuntunut vähän huijaamiselta jos olisin vierelle avannut ne ennakkomateriaalitekstit.
Muistakaa muuten katsoa ne matikan pisteet erityisen tarkkaan. En tiedä -vastauksesta ei mene sitä - 0,3 pistettä. Itse kauhealla kiireellä vaan laskin pisteet ja laskin en tiedä -vastauksetkin vääriksi. Oli iloinen yllätys sit laskea pisteet uudelleen ja hoksata, että kokonaispisteet onkin paremmat :) Vastasin neljään matikan kysymykseen "en tiedä", kun aika loppui kesken. Matikka oli mun ehdottomasti heikoin lenkki ja tiesin, että olisin jäänyt junnaamaan sen kanssa, joten tein sen viimeiseksi. Jätin sille hippusen enemmän aikaa kuin muille osiolle, mut silti neljä jäi epävarmaksi, joten vastasin en tiedä. Muut onneksi menivätkin oikein.
Pari virhettä lisää, siitä mitä eka muistelin. 64,4 näyttäis olevan nyt pisteet. Toivotaan, että riittää ;o Terkkari monimuoto Laureaan
Vierailija kirjoitti:
1 piste kyllä tekee eron
Minäkin kyllä valitin siitä. Aikaisempina vuosina ovat valitusten johdosta muuttaneet jotain kysymyksiä, joissa on ollut virhe jo ihan itse kysymyksessä tai vastausvaihtoehdoissa tai että sitten niissä oikeissa vastauksissa on vaan merkattu väärä vaihtoehto oikeaksi.
Suoraan sanottuna ihmettelen näitten kokeitten laatijoiden meininkiä. Joka vuosi jotain ihan idioottimaisia virheitä. Ja ylioppilaskokeissakin on saattanut olla ikivanha kartta Euroopan karttana. Kerran piti analysoida Picasson kuuluisaa taideteosta, mutta aineistoksi olikin lätkäisty jonkun amerikkalaisen pilaversio kyseisestä taideteoksesta. Haloo. Kännissäkö ne näitä kokeita tekee? Inhimillisiä virheitä tietty sattuu joka paikassa, mutta kun säännönmukaisesti joka vuosi on sotelin kokeessakin ollut jotain ihme virheitä.
Itse aion laittaa palautetta tuosta äikän vikasta, samoin englannin ensimmäisen kysymyksen annettu oikea vastaus on mielestäni väärin. Tuntuu, että todella monella koe on mennyt hyvin ja kutina on, että rajat tulee nousemaan. Itse olen annetuilla oikeilla vastauksilla saamassa 73,5 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko nyt vähän avautua täällä koska pahoitin mieleni yhdestä asiasta. Muutamat ovat kirjoittaneet, että eivät hae tosissaan mutta tekivät silti kokeen ja jotkut päässeet pääsykokeeseenkin. Ymmärrän toisaalta, että on kiva selvittää millainen se koe on niin osaa sitten seuraavaan kertaan valmistautua. Mutta jos suoriudut niin hyvin että saat kutsun valintakokeeseen niin viet paikan joltain joka hakee tosissaan juuri siihen hakuun. Tiedän, että syksyllä taas uusi mahdollisuus hakea ja haenkin jos nyt ei tärppää. Mutta hain tosissani tässä haussa ja toivon että pääsisin pääsykokeisiin kun pistemäärä näyttäisi olevan ihan hyvä.
Mutta toisaalta jos jollain on niin suuri motivaatio päästä jonnekin, että harjoittelee sitä varten jo aiemmassa esivalinnassa ja pääsykokeessa, niin hän on luultavasti paikkansa ansainnut ja nähnyt ison työn. Kaikillahan on mahdollisuus myös tehdä samoin...
Toivottavasti ei ole sellaisia, jotka ihan huvikseen hakevat ja menestyvät hyvin.
Yhtä kohtaa en ymmärtänyt. Englannin osiossa "Osallistujat katsoivat pareittain kymmentä kuvaa miesten kasvoista" ja se olisi muka väärin. Tekstissä luki, että in pairs ja ymmärsin sen siten, että niitä kuvia oli aina pareittain.
Mistä toi 1,3 miinus pistettä on revitty? Mulla oli oikein 66 ja väärin 13. Matikassa oli 1 en tiedä vastaus ja ymmärtääkseni siitä tuli 0p. Eli olenko laskenut nyt pisteeni oikein jos sain 62.1?