Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Oho, 55,1 pistettä lainkaan valmistautumatta. Olin tosi innoissani yhteishausta, mut elämäntilanne ajo totaaliseen burn outtiin joten en jaksanut lukea, halusin kuitenkin tehdä esivalintakokeen kun tiesin et katuisin jos en tee. Tällä tuskin pääsee pääsykokeisiin (viime vuoden pisterajat huidellu juurikin noissa lukemissa), mut nuo pisteet toi mulle iloa ja valoa surun keskelle, uskoa siitä et osaan ja pärjään kyllä ja ens syksynä haen sit ihan uudella tarmolla!
65,6 oli omat pisteet, en tiedä kyllä pääseekö pääsykokeeseen näillä, pari huolimattomuusvirhettä kostautui kalliisti... Turkuun haussa röntgeniä, bioanalyytikkoa, suuhygienistiä.
Muistakaa siis laskea oikein. Laskekaa vain oikeat vastaukset ja siitä -0.3X. Aika moni laskee sen väärin miinustamalla pelkällä -0.3 vaikka se on -1.3
Mitä pisteitä olette saaneet? Ja aikaisempina vuosina osallistuneet: eikös pisterajojen julkistamiseen mene yleensä n. viikko kokeesta? Että ensi viikolla voisi sitten odotella niitä?
Olis kiva kans kuulla jos täällä jollain olisi niitä alle 69 pisteitä? Rohkeesti sanomaan!
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa siis laskea oikein. Laskekaa vain oikeat vastaukset ja siitä -0.3X. Aika moni laskee sen väärin miinustamalla pelkällä -0.3 vaikka se on -1.3
Tämä on jännä, kun kaikki ei hoksaa tätä asiaa. Joka vuoden Soteli-ketjussa on kymmeniä kommentteja juuri tästä pisteidenlaskusta. Kun ei siitä väärästä vastauksesta suinkaan saa pistettä vaan jää nollille, ja siitä kerätystä pistesaaliista vähennetään vielä 0,3.
Vierailija kirjoitti:
65,6 oli omat pisteet, en tiedä kyllä pääseekö pääsykokeeseen näillä, pari huolimattomuusvirhettä kostautui kalliisti... Turkuun haussa röntgeniä, bioanalyytikkoa, suuhygienistiä.
Niin ja pisteet laskin miinustamalla 1,3 per väärä vastaus maksimi pistemäärästä, ja matikan en tiedä -1. En kyllä hyväksy tuota äidinkielen viimeistä vastausta 🙈
Vierailija kirjoitti:
Mitä pisteitä olette saaneet? Ja aikaisempina vuosina osallistuneet: eikös pisterajojen julkistamiseen mene yleensä n. viikko kokeesta? Että ensi viikolla voisi sitten odotella niitä?
Juu viikossa tulee pisterajat. En nyt tarkalleen muista, menikö pari päivää alle vai päälle viikon. Jännä nähdä, miten tämän vuoden pisterajojen käy. Kyllä ne joka Soteli-vuonna on suurin piirtein samoissa pysynyt. Kaivoin jostain useamman vuoden pisterajat kerran. Voi olla monestakin syystä heittoa semmoiset 3 - 5, ehkä jopa joskus 6-7 pistettä, mutta ei yli kymmenen pisteen heiton puoleen tai toiseen ole menty koskaan. Ehkä jos jollain koulutusalalla selkeästi on vähennetty paikkoja, niin sit voisi käydä näin.
Öh, pitikö niiden pisteitten olla tuossa viestissä, missä tuli omat vastaukset vai laskitteko itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja pisteet laskin miinustamalla 1,3 per väärä vastaus maksimi pistemäärästä, ja matikan en tiedä -1. En kyllä hyväksy tuota äidinkielen viimeistä vastausta 🙈
En minäkään! Jättäkää valitus osoitteeseen sotelika.esivalinta.tamk@tuni.fi - kun mahdollisimman monta huomauttaa asiasta, niin heidän on pakko reagoida. Sehän on noissa oikeissa vastauksissa ilmoitettu väärin!
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin esim mulla oli 9 väärin kaikesta eli 71p mistä vähennän vielä 0.3×9 eli 2.7p ja siitä vielä 71-2.7 = 68.3p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään! Jättäkää valitus osoitteeseen sotelika.esivalinta.tamk@tuni.fi - kun mahdollisimman monta huomauttaa asiasta, niin heidän on pakko reagoida. Sehän on noissa oikeissa vastauksissa ilmoitettu väärin!
Samma här
onko kaikki muut jo saaneet tuon viestin missä on omat vastaukset? mulle ei oo tullut mitään..
Munkin mielestä se on kyllä väärin. Mitä kirjoitatte siihen valitukseen?
Kysymys nro 35. Kuinka moneen harjoitteluryhmään tutkittavat jaettiin ennen alkumittauksia Forssellin ja Walkerin tutkimuksessa?
Vastaus oli 3. Mutta pitäähän tuo kontrolliryhmäkin laskea mukaan eli 4 eikö?
Mun pisteet 73,5..oli pari virhettä enemmän mitä muistelin, mutta ihan tyytyväinen oon kai :)
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva kans kuulla jos täällä jollain olisi niitä alle 69 pisteitä? Rohkeesti sanomaan!
Täällä 53,3 ,jes...
oliko täällä ihmisä, jotka on jo olleet pääsykokeissa? Haen toteksi Metropoliaan ja kiinnostaisi tietää, miten voisi valmistautua:)