Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Kellään tietoa mitä koodissa tarkoittavat kohdat "jonosija" ja "pisteet" - tarkoittaako pelkkiä koepisteitä vai yhteispisteitä?
Ihan oikeasti olen tänään itkenyt onnen kyyneleitä, kun sain tietää lähteväni taas kouluun syksyllä. Useamman välivuoden jälkeen tämä jatkuva ahdistus ja stressi tulevaisuudesta vihdoin helpottaa, kun on taas jotain mihin aidosti keskittyä.
Miten mulle on jo tullut tuloskirje? Luulin että se tulee huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku selventää miten tämä varasija-järjestys menee? Itse olen vasta varasijalla 6. vaikka pisteeni ovat samat kuin alin hyväksytty ja kyseinen hakukohde mulla ensimmäisenä... Jos monella sama pistemäärä, laitetaanko loput tyyliin arvalla järjestykseen? Ärsyttääää!
Mihin oot hakenu?
Hain Diakiin Helsingin kampukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku selventää miten tämä varasija-järjestys menee? Itse olen vasta varasijalla 6. vaikka pisteeni ovat samat kuin alin hyväksytty ja kyseinen hakukohde mulla ensimmäisenä... Jos monella sama pistemäärä, laitetaanko loput tyyliin arvalla järjestykseen? Ärsyttääää!
Mihin oot hakenu?
Lisäyksenä vielä se, että olen ensikertalainen vielä kaiken lisäksi:D
Vierailija kirjoitti:
Miten mulle on jo tullut tuloskirje? Luulin että se tulee huomenna.
Minä sain juuri myös tuloskirjeen sähköpostiin 😍
Mulla kans tuli tuloskirje, mutta mitään pisteitä siinä ei kyllä ollut mistä ne siis näkee!?
Tuloskirje tuli tännekin :) Oon vähän hämmentynyt pisteistä, miksi muistan että pääsykokeessa maksimi oli 55p ja sain 63? Kai olin liian stressissä kokeessa ja muistelen omiani :D
Tuloskirje tuli meiliin. Onko täydet yhteispisteet siis 100 pistettä? Entä koepisteet, kuinka paljon mahtaa olla täydet?
Mistä löytää käyttäjätunnuksen jamkiin, siis joku numero??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin oot hakenu?
Lisäyksenä vielä se, että olen ensikertalainen vielä kaiken lisäksi:D
Osaako joku vastata tähän? T. Turhautunut
Mistä löytää käyttäjätunnuksen jamkiin, siis joku numero??
Sain sähköpostin, onneksi olkoon jne. Linkki opintopolkuun jossa voit ottaa paikan vastaan 8.7 mennessä jne. Ja siellä on 3 ensimmäistä valintaa jossa olen varasijalla. Mutta miten voin ottaa sen neljännen paikan vastaan kun ei siellä opintopolussa oo sellaista kohtaa, lukee vaan että odottaa ensisijaisia valintoja. Nehän voi mennä sinne 31.7 asti ja sit toi neljäs vaihtoehto on mennyt siinä vaiheessa......
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans tuli tuloskirje, mutta mitään pisteitä siinä ei kyllä ollut mistä ne siis näkee!?
Oli mulla ainakin. Oli 4 sivua pitkä ja tokalla sivulla oli pisteet.
Maximi koepisteet oli 70.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin oot hakenu?
Mutta vielä tarkemmin. Hae opintopolusta se DIAK koulutus mihin oot hakenu, valitse hakeminen-välilehti ja kato sieltä valintaperusteet. Jos esim kolme tyyppiä saa valintakokeesta samat pisteet, ni valittu voidaan valita esim yo-todistuksen äidinkielen arvosanan perusteella tms.
Onko jamkista tullu sosionomit?
höpsö999 kirjoitti:
Sain sähköpostin, onneksi olkoon jne. Linkki opintopolkuun jossa voit ottaa paikan vastaan 8.7 mennessä jne. Ja siellä on 3 ensimmäistä valintaa jossa olen varasijalla. Mutta miten voin ottaa sen neljännen paikan vastaan kun ei siellä opintopolussa oo sellaista kohtaa, lukee vaan että odottaa ensisijaisia valintoja. Nehän voi mennä sinne 31.7 asti ja sit toi neljäs vaihtoehto on mennyt siinä vaiheessa......
Jos sut on nyt hyväksytty siihen neljänteen, niin et sitä enää menetä. Voit vain saada vielä ylemmästä toiveesta paikan (siinä tapauksessa toki sen alemman hyväksytyn paikan menetät). Eli jos sut on nyt siihen neljänteen hyväksytty ja vaikka et sitä voi vielä vastaanottaa opintopolussa, niin onnea, sulla siis on varmasti opiskelupaikka syksyksi!
Katso opintopolusta oman koulutuksen kohdalta valintaperusteet. Esim. joissain paikoissa käytetään arvontaa tasapistetilanteessa ja se on siinä kerrottu.
Eli menet hakuun haet diak "oma koulutuksesi" (sh, th yms) ja sieltä löytyy syksyllä alkava koulutus. Sitä painat ja sieltä tulee paljon tekstiä hakuperusteista ja valintaperusteista. Sieltä selailet niitä välilehtiä niin löytyy.
Vaikea sanoa suoraan kun hakemaasi alaa en tiedä
Mistä näette pisteenne?
Mä oon vaan varasijalla, ja ei ole tullut sähköpostia.
Opintopoluista katsoin sijoitukseni.
Mihin oot hakenu?