Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
3561/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki varasijoille jääneet ootte tehny tosi ison työn. Tänä vuonna sotelin pisteet oli tooooodella korkeat ja oli jo iso saavutus päästä pääsykokeisiin!

Vierailija
3562/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö siis mihin saakka on toivoa jos on varasijalla? Joku viittasu stressiin siitä kun saa odottaa melkein koko kesän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3563/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on hyväksytty Laureaan sh ( oli hakutoiveena toisena) ja metropoliassa olen 23. varasijalla. Onkohan mahdollista että niin monii peruu paikkaansa ? 

Olen siis todella iloinen että pääsin Laureaan, mutta kiinnostaa kuitenkin, sillä metropolia oli 1.  vaihtoehtona :)

ja onnea kaikille opiskelupaikan saaneille!

Vierailija
3564/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö siis mihin saakka on toivoa jos on varasijalla? Joku viittasu stressiin siitä kun saa odottaa melkein koko kesän..

8.7 alkaa varasijojen jakamiset

Vierailija
3565/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa opintopolusta tulee sähköpostia? En pääse kirjautumaan, kun vasta huomenna. Tänään on julkaistu viimeisten omien kohteiden tulokset, joten raastavaa tää odotus..

Klo 20 jälkeen mutta vain jos sinulla on paikka vastaanotettavissa. Eli korkein toive tai ylemmät toiveet hylättyjä tai varasijat täynnä. Jos olet varasijoilla ylempään, paikka ei ole vastaanotettavissa etkä saa siitä viestiä.

Ei välttämättä tule. Mä hyväksyin eilen opintopolusta opiskelupaikan ja ilmoittauduin paikallaolevaksi sekä tein kelaan opintorahahakemuksen eikä vieläkään ole tullut mitään sähköposteja 😊 eli vaikka ei postia tule, ei se välttämättä tarkoita ettei ole opiskelupaikkaa saanut.

Vierailija
3566/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa opintopolusta tulee sähköpostia? En pääse kirjautumaan, kun vasta huomenna. Tänään on julkaistu viimeisten omien kohteiden tulokset, joten raastavaa tää odotus..

Klo 20 jälkeen mutta vain jos sinulla on paikka vastaanotettavissa. Eli korkein toive tai ylemmät toiveet hylättyjä tai varasijat täynnä. Jos olet varasijoilla ylempään, paikka ei ole vastaanotettavissa etkä saa siitä viestiä.

Ei välttämättä tule. Mä hyväksyin eilen opintopolusta opiskelupaikan ja ilmoittauduin paikallaolevaksi sekä tein kelaan opintorahahakemuksen eikä vieläkään ole tullut mitään sähköposteja 😊 eli vaikka ei postia tule, ei se välttämättä tarkoita ettei ole opiskelupaikkaa saanut.

Sen sähköpostin sisältö kokonaisuudessaan oli, että opintopolussa odottaa opiskelupaikka hyväksyntää. Sulle ei siis varmaan oo tullut ko. meiliä, koska olit jo ehtinyt omatoimisesti sen paikan hyväksyä, joten sulla ei ole siellä enää mitään hyväksyntää odottavaa 😊

Vierailija
3567/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsiläinen OAMK kätilö 1. varasija :O

Vierailija
3568/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsiläinen OAMK kätilö 1. varasija :O

Voi ei! Toivotaan parasta! 😫

Vierailija
3569/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivon, että joku osaisi vastata ja myös vastaisi:

Olen Turun amk:n sosionomiin varasijalla (2. hakutoive). Koodista näkyy yo-pisteet, 20 ja jotain. Kahdessa muussa paikassa, joihin hain näkyy pisteitä 60 ja jotain eli ovat varmaankin pääsykoepisteitä. Olen kaikkiin kolmeen kohteeseen varalla, ei-ensikertalaisena. 

Miksi tuossa sosionomissa on vain nuo yo-pisteet? Yritin Turun amk:n sivuilta löytää tietoa, että millä perusteella nuo valintajutut menee, mutta ne ei näy siellä enää, on jo syksyn hakuun liittyvät tiedot siellä. Osaako joku sanoa, miksi mulla näkyy siellä vain ne yo-pisteet? Onko tässä nyt joku älyttömän simppeli juttu, mitä en nyt vain hoksaa? Pliis, auttakaa...stressaan tätä koko ajan, välillä itken, välillä siivon ihan hulluna jotain kaappeja.

Vierailija
3570/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Turun amk:n sosionomiin varasijalla (2. hakutoive). Koodista näkyy yo-pisteet, 20 ja jotain. Kahdessa muussa paikassa, joihin hain näkyy pisteitä 60 ja jotain eli ovat varmaankin pääsykoepisteitä. Olen kaikkiin kolmeen kohteeseen varalla, ei-ensikertalaisena. 

Miksi tuossa sosionomissa on vain nuo yo-pisteet? Yritin Turun amk:n sivuilta löytää tietoa, että millä perusteella nuo valintajutut menee, mutta ne ei näy siellä enää, on jo syksyn hakuun liittyvät tiedot siellä. Osaako joku sanoa, miksi mulla näkyy siellä vain ne yo-pisteet? Onko tässä nyt joku älyttömän simppeli juttu, mitä en nyt vain hoksaa? Pliis, auttakaa...stressaan tätä koko ajan, välillä itken, välillä siivon ihan hulluna jotain kaappeja.

Mä oon varasijalla 3. ja mulla näkyy siellä koepisteet 58. Oot varmaan siinä todistusvalintajonossa?

Vierailija
3571/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 32. En odottele ihmeitä, tuskin niitä paljon perutaan

Siis tää kommentti oli tarkotettu sulle joka jäit kans Laurean verkko-opintojen varasijalle

Mitkä sun pisteet oli? ☺ Mun 47...

Vierailija
3572/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohdassa näät ne yo-pisteet? Minä en ainakaan löytänyt ollenkaan.. Voiko olla että ne on munannu jotain ja eivät ole laskeneet niitä mukaan?

Vierailija
3573/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijatäyttö loppuu 31.7. klo 15.

Seuraa Vipusesta kuinka paljon paikkoja on otettu vastaan. Jossain vaiheessa kaikki ulottuvillasi olevat paikat täyttyvät ja jonottaminen loppuu siihen.

Vierailija
3574/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on useampia valintatapajonoja, Opintopolku näyttää näistä parhaan varasijan. Eli jos on varasija ja pisteitä näkyy parikymmentä, niin tuo varasija koskee todistusvalintaa. Valintakoejonon varasija ei näy siellä mutta senkin saa selville kysymällä.

Vierailija
3575/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon varasijalla 3. ja mulla näkyy siellä koepisteet 58. Oot varmaan siinä todistusvalintajonossa?

Niin kai sitten...mutta miksiköhän mä olen just siihen jonoon päätynyt? Harmittaa, kun en löydä sieltä Turun amk:n sivuilta enää näitä tietoja. Kesällä vielä katselin, miten niitä valintoja sinne tehdään, mutta en tietenkään enää muista. Liittyyköhän tuo ei-ensikertalaisuus siihen? Vai laittaako ne sellaiseen jonoon, missä saa verraten paremmat pisteet? Juu...kyllä häiritsee taas tämäkin :D Kiitos, kun vastasit ja onnea!

Vierailija
3576/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamk sairaanhoitaja päivätoteutus hyväksytty 😊 tuntuu hyvältä ja tsemppiä vielä odottaville!

Vierailija
3577/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on useampia valintatapajonoja, Opintopolku näyttää näistä parhaan varasijan. Eli jos on varasija ja pisteitä näkyy parikymmentä, niin tuo varasija koskee todistusvalintaa. Valintakoejonon varasija ei näy siellä mutta senkin saa selville kysymällä.

Okei, tää selittää paljon! Kiitos!

Vierailija
3578/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on turun bioanalyytikkojen tuloksetki vihdoin tullu!

Vierailija
3579/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamk sh tulokset on tullut, mutta miks mulla ei näy op:ssa mitään tietoa? Ei hylättyä tai varasijaa. Mikä vois olla syynä?

Vierailija
3580/4087 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varasijalla 32. En odottele ihmeitä, tuskin niitä paljon perutaan

Siis tää kommentti oli tarkotettu sulle joka jäit kans Laurean verkko-opintojen varasijalle

Mitkä sun pisteet oli? ☺ Mun 47...

Pisteet mulla 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi