Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Aika isoltakin varasijalta voi vielä päästä sisään.
Minä olin viimevuonna aluksi varasijalla 109 (OAMK sairaanhoitaja) ja lopulta se oli muistaakseni jotain vähän päälle 80 luokkaa.. Sisälle en tietenkään päässyt mutta ehkä tuosta saa jotain suuntaa tämänkin vuotisiin jonotuksiin..
Valintajonoista kysyjälle: kaikki hakijat otetaan automaattisesti huomioon kaikissa valintatapajonoissa. Sinun kohdallasi siis lienee käynyt niin, että yo-todistuksen pisteet ovat antaneet paremman sijoituksen todistusjonossa kuin valintakokeen pisteet valintakoejonossa. Mutta jos kävit valintakokeessa, on sinulla sijoitus eli jonosija myös siinä jonossa :)
Osaako joku sanoa kun hain savoniaan ja ouluun fyssariksi ja savoniassa sanotaan että ”opiskelupaikka peruuntunut: aloituspaikat täynnä” ja en näe varasijaa siis missään ja oulussa olen varasijoilla jopa aika alussa että mistä johtuu että en nää savonian varasijaa mistään??
Varasijalla kirjoitti:
Osaako joku sanoa kun hain savoniaan ja ouluun fyssariksi ja savoniassa sanotaan että ”opiskelupaikka peruuntunut: aloituspaikat täynnä” ja en näe varasijaa siis missään ja oulussa olen varasijoilla jopa aika alussa että mistä johtuu että en nää savonian varasijaa mistään??
Et näe varasijoja, koska ne paikat on jo täynnä. Et siis voi enää saada savoniasta paikkaa
Vipusessa näkyy, että metropolian ensihoitoon on valittu vasta 7 ja 4 on ottanut paikan vastaan. Onko nämä seitsemän todistuksella valittuja ja vasta huomenna, kun kaikki tulokset ovat tulleet aletaan paikkoja täydentämään muista valintajonoista?
OAMKissa tt/fyssarikokeesta pystyi aikaisempina vuosina heinäkuun aikana soittamaan ja kysymään tarkemmin miten pääsykoe meni, niin tietääkö kukaan mikä päivä se tänä vuonna on? Guugletettu ja etitty on mutten ole löytänyt..
Wohoo metropolia sh paikka saatu <3 3. kerta toden sanoo! Ei kannata luovuttaa heti!
Vierailija kirjoitti:
Vipusessa näkyy, että metropolian ensihoitoon on valittu vasta 7 ja 4 on ottanut paikan vastaan. Onko nämä seitsemän todistuksella valittuja ja vasta huomenna, kun kaikki tulokset ovat tulleet aletaan paikkoja täydentämään muista valintajonoista?
Vipunen päivittyy viiveellä eli huomenna näkee
Jooh, kahdessa ekassa kohdassa lukee "peruuntunut, aloituspaikat täynnä" ja viimeisessä "peruuntunut, pisteesi eivät riittäneet varasijaan". En tiiä miten sitten siinä valintakoehaastattelussa ois pitänyt olla, esivalintakoe meni tosi hyvin mutta eipä se hyödytä ollenkaan.
Maaseudullakin on valinnat tehty. Sh opinnot odottaa Centriassa!
Millaisetkohan mahdollisuudet päästä sosionomiksi 3. varasijalta, ei pk-seudulla?
En pääse nyt opintopolkuun kun ei ole tunnuksia, mutta jos on päässyt niin oisko pitänyt tulla sähköposti vai näkeekö sen pelkästään opintopolusta? Kaikki turun amkin tulokset kuulema julkistettu.
Sähköposti tulee HUOMENNA, asia on jo moneen kertaan puitu täällä. Kaikille tulee huomenna viimeistään sähköposti. Aikaisemmin tulee vain poikkeustilanteissa (esim. 1.hakutoiveesta olet saanut paikan)
Kiitti!! Vähän kyllä nyt kuumottaa..
Opiskelin polkuopinnot JAMK:issa enkä saanut suoraan opiskelupaikkaa, olen varasijalla avoimessa väylässä ja 9.varasijalla yhteishaun kautta.. Meitä oli yli tuplasti hakijoita avoimella väylällä paikkoihin nähden. Harmittaa kyllä jos ei saa kumpaakaan kautta opiskelupaikkaa, on kuitenkin maksanut avoimen opinnoista lähes 600€.. Taso oli todella kova, yli 4 keskiarvolla pääsi tutkinto-opiskelijaksi. Itse tein opinnot lähes kokonaan kokopäivätyön ohessa, enkä pystynyt panostamaan niin paljon jokaiseen kurssiin.
Näkeekö jostain jo omat valintakoepisteet?? En ainakaan nähnyt omaopintopolussa
Vierailija kirjoitti:
En pääse nyt opintopolkuun kun ei ole tunnuksia, mutta jos on päässyt niin oisko pitänyt tulla sähköposti vai näkeekö sen pelkästään opintopolusta? Kaikki turun amkin tulokset kuulema julkistettu.
Opintopolku lähettää klo 8 ja 20 sähköpostiin ilmoituksia, että opiskelupaikka on hyväksyttävissä opintopolussa. Itse sain eilen ip opintopolkuun tiedon paikasta ja sähköposti opintopolulta tuli eilen illalla noin klo 20.30. Huomisen aikana pitäisi tulla ihan kaikille tuloskirje josta myös omat pisteet selviää.
Mutta sitten on myös niitä tilanteita joissa vaikka 1. ja 2. hakutoive on varasijalla ja vaikka kolmanteen on hyväksytty. Näissä tapauksissa ilmeisesti opintopolun klo 8 tai 20 meiliä ei tule koska 1. Ja 2. hakutoive pitää ekana ratketa ennenkuin voit hyväksyä tuon kolmannen toiveen tarjotun paikan.
Jee, pääsin VAMK:iin sosionomiksi pisteillä 61 😍 Oon ei-ensikertalainen, ensimmäistä kertaa hain ja pääsin ykköstoiveeseen.
Osaako joku selventää miten tämä varasija-järjestys menee? Itse olen vasta varasijalla 6. vaikka pisteeni ovat samat kuin alin hyväksytty ja kyseinen hakukohde mulla ensimmäisenä... Jos monella sama pistemäärä, laitetaanko loput tyyliin arvalla järjestykseen? Ärsyttääää!
kyllä ne alkaa jo maanantaina liikkumaan