Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Tää on iha kamalaa odotella ku kaverit saanu jo tietää ja some täynnä julkasuja😭😂 ois jo perjantai...
Miten noit pääsykokeita oikein pisteytetään? Mulla on kolme kaveria päässyt Diakin kokeista Laureaan, mutta neljä kaveria + mä ei kukaan päästy Laurean kokeista sisään, vaan jäätiin varasijoille roikkumaan.
Mä jäin joskus vuosia sitten hakiessa Jamkissa ekalle varasijalle ja en päässyt opiskelemaan. Yhtään paikkaa ei vapautunut. Nyt en ole tässä välissä hakenut, edellisestä hausta on yli 10 vuotta..
Onko kellään kokemusta siitä, jos pääsi ylempään hakukohteeseen, mutta haluiskin alempaan (helpompaan) sillä vaimo (ja muu perhe) muuttaa alemman kohteen kaupunkiin koulun perässä, niin onnistuuko mitenkään vaihto enää?
Voiko nuo varasijaltakin vielä muuttua kun kaikki tulokset on tullut?
pulassa kirjoitti:
Onko kellään kokemusta siitä, jos pääsi ylempään hakukohteeseen, mutta haluiskin alempaan (helpompaan) sillä vaimo (ja muu perhe) muuttaa alemman kohteen kaupunkiin koulun perässä, niin onnistuuko mitenkään vaihto enää?
Haaveilen samasta mutta olen saanut käsityksen että ei voi vaihtaa ennen kuin koulunvaihdolla myöhemmin mutta opiskelut täytyy aloittaa ykkös vaihtoehdossa ja toivoa että voi puolen vuoden/vuoden päästä vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut s-posteja?
Mulla on opintopolussa ykköshakutoiveen opiskelupaikka vastaanotettavissa, mutta sähköpostia ei klo 20 tullut.
Siis onko laurean tulokset jo tullut. Mulla kesken D: vai oliko koodissa?
Ccaaa kirjoitti:
Ihan opintopolun omissa hakutiedoissa näkyi hyväksytty tulos, ei siis tarvinnut koodista kaivella tietoja. Laurean sosionomi itsellä kyseessä.
Onks kukaan saanu Vamkista mitään??
Ccaaa kirjoitti:
Ei ollut koodissa, vaan ihan opintopolussa. Jäin varasijalle ja ei toivoakaan, että pääsisin sisään. Nyt jännitän Metropolian toimintaterapiaa, joka oli ykkösvaihtoehto (ja johon todella toivon pääseväni sisään) 😭
Kopioin tämän oman tekstini. AUTTAKAA!
Täällä kaivataan apua!
Minulle on tullut tulokset viidestä paikasta. Kahdessa ensimmäisessä lukee että valintakoetulos on hylätty ja kahdessa seuraavassa varasijat. Kävin siis Tamkissa pääsykokeessa ja pääsin haastatteluosioon kun noin 200:sta pääsi 99 haastatteluun. Eli miten nämä tulokset pitäisi ymmärtää? Miten voi valintakoetulos olla hylätty ja silti olen varasijoilla kahteen. Ja jos hylätty tulee silloin jos on alle 30 pistettä niin miten olen voinut päästä haastatteluun Tamkissa? En todellakaan ymmärrä. Tamkin valintakoe on vaikuttanut kaikkiin hakukohteisiini sillä olen hakenut pelkästään sosionomiksi.
Käyttäjä28264 kirjoitti:
Täällä kaivataan apua!
Minulle on tullut tulokset viidestä paikasta. Kahdessa ensimmäisessä lukee että valintakoetulos on hylätty ja kahdessa seuraavassa varasijat. Kävin siis Tamkissa pääsykokeessa ja pääsin haastatteluosioon kun noin 200:sta pääsi 99 haastatteluun. Eli miten nämä tulokset pitäisi ymmärtää? Miten voi valintakoetulos olla hylätty ja silti olen varasijoilla kahteen. Ja jos hylätty tulee silloin jos on alle 30 pistettä niin miten olen voinut päästä haastatteluun Tamkissa? En todellakaan ymmärrä. Tamkin valintakoe on vaikuttanut kaikkiin hakukohteisiini sillä olen hakenut pelkästään sosionomiksi.
Ehkä ne laskee haastattelun valintakokeeseen myös mukaan ja sen takia näkyy hylättynä? En ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit mutta ainakin olet varasijoilla (jos lukee hylätty niin hylättyhän se sitten on)
Niin tarkoitus oli siis kysellä sitä että miten voi olla molempia, hylätty mutta toisissa päässyt varasijalle. Ymmärtäisin jos olisi vaan toisia mutta tämä hämmentää. Kertokaa joku mitä se tarkoittaa kiitos 👍🏻
Käyttäjä28264 kirjoitti:
Täällä kaivataan apua!
Hmm, on kyllä minustakin erikoista. Koska käsittäisin niin että kun olet tehnyt yhden valintakokeen, jolla haet kaikkiin hakukohteisiisi, niin jos koe on hylätty niin kaikki hakukohteet on hylätty.
Käyttäjä28264 kirjoitti:
Niin tarkoitus oli siis kysellä sitä että miten voi olla molempia, hylätty mutta toisissa päässyt varasijalle. Ymmärtäisin jos olisi vaan toisia mutta tämä hämmentää. Kertokaa joku mitä se tarkoittaa kiitos 👍🏻
Aa, totta! Kannattaa varmaan soittaa ja kysellä koska kyllähän tuo kummalliselta kuulostaa. Tai ehkä sieltä opintopolun chatistäkin voi saada vastauksen
Käyttäjä28264 kirjoitti:
Täällä kaivataan apua!
Voi myös olla, että jotkut koulut edellyttävät, että saat esim matikan osiosta tietyn määrän pisteitä, jotta voit tulla hyväksytyksi kouluun. Eli hylky voi napsahtaa, jos et ole saanut riittävästi pisteitä tietystä osiosta.
Ccaaa kirjoitti:
Mullakin on kesken, ylemmissä hakukohteissa on sijottelut kesken tai jotain nii siks se näkyy sellasena 🤔
Huonolla tuurilla sähköposti tulee vasta pe kl 20.00 jälkeen xDD