Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityisteini ja lääkäri. Kauhea kuulustelu että miksi hän ei soittanut itse ja hätistely ulos huoneesta,ettei tähän nyt äitiä tarvita

Vierailija
12.08.2025 |

Ja sitten kutsutaan takaisin kun lapsi ei suostu sanomaan mitään.

17v,valikoiva mutismi ja autismi. Ulkoisesti hämäävän normiteinin näköinen kyllä,mutta jos sanon että minua tarvitaan niin ei pidä kävellä yli.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellitty pentu se on, siperia opettaa.

Vierailija
2/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ihmeellistä käytöstä lääkäreiltä. Mä olin just 18-vuotiaan lapseni kanssa yksityisellä hammaslääkärillä. Lääkäri otti mutkin huoneeseen istumaan ilman mitään mutinoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy nykyajan lääkäreitäkin. 

Vierailija
4/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis niitä, jotka kutsuu itseään leijonaemoiksi. Vaikuttaa kauhean raskaalta sinun arkesi. Kuinka jakselet?

Vierailija
5/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taas eivät äidin läsnäollessa uskalla puhua mitään, ainakaan varsinaisesta asiasta. 17-vuotiaan kohdalla täytyy jo olettaa, että asiointi sujuu omin neuvoin. Jos ei onnistu, sekin on osa diagnoosia.

Vierailija
6/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lapsesi haluaa myös keskustella asioista lääkärin kanssa jotka eivät sinulle kuulu yhtään. Eli minusta lääkäri oli täysin oikeassa, tuon ikäisen kanssa pitää olla myös oikeus omaan yksitryisyyteen vaikka äiti on kuinka utelias kaikesta.

Vierailija
7/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lääkäri piti 17-vuotiasta normaalina teininä? Yleensä äitejä ei haluta mukaan. Oma tyttö istuu bussissakin käytävän toisella puolella, ettei yhdistetä mutsiin.😄

Vierailija
8/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen kanssa ei ole yksikään lääkäri ihmetellyt läsnäoloa eikä hätistellyt mihinkään. 18 täyttäneen kanssa olin mukana yksityisellä silmälääkärillä... taitaa se lääkärikin ymmärtää kuka laskun maksaa.

Vierailija
9/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi, että se ei ap hyvä ole sinun määrättävissäsi, tarvitaanko sinua vai ei. Jos se NUORI ITSE sanoo, että hakuaa sinut huoneeseen, sinun annetaan olla siellä. Jos lääkäri tai labrahoitaja kokee tarvitsevansa sinua siellä, sun kutsutaan sinne. Mutta SINÄ et voi tunkea toisen ihmisen lääkärinvastaanotolle, vaikka oletkin sen vanhempi. Tämähän nyt on ihan selvä asia, siellä puhutaan teini-ikäisen kanssa jo asioista, jotka on hänen yksityisasioitaan. Ja osa niistä voi jopa koskea sinun väärinkäytöksiäsi.

terveisin myös sutismikirjoisen ja toisellakin tapaa pitkäaikaissairaan lapsen äiti, joka kyllä tajusi tämän asian ilman ongelmia.

Vierailija
10/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisen kanssa ei ole yksikään lääkäri ihmetellyt läsnäoloa eikä hätistellyt mihinkään. 18 täyttäneen kanssa olin mukana yksityisellä silmälääkärillä... taitaa se lääkärikin ymmärtää kuka laskun maksaa.

Maksan laskun, mutta kannustan teiniä itse hoitamaan käynnit. Ja hyvin on hoitanutkin.

Vierailija
11/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten rippikoulun huolinut äitiäni lääkäriin mukaan, vaan hoidin käynnit itsenäisesti. Ja niin näkyvät toimivan omatkin tyttäreni. Gynekologi yms. käynnit toki heille maksan, mutta en mukaan tunge.

Vierailija
12/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, me odotellaan vastaustasi ja kommenttejasi. Vai oliko vastaukset vääränlaisia?

Vierailija
13/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTISMI tarkoittaa ettei lapsi puhu vieraille. Myös autismi vahvistaa tuota piirettä.

Lääkäri voi käskyttää minut ulos,mutta   ei sitten saa selvää käynnin syystä.

Sama juttu puhelinsoiton kanssa,voin antaa kännykän  lapselle mutta ei kyllä sano mitään.

On järkyttävää että minua pidetään hössöttävänä ja ylihysteerisenä äitinä niiden toimesta,jotka eivät tunne lastani tai tiedä hänen diagnoosejaan.

Ap

Vierailija
14/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että se ei ap hyvä ole sinun määrättävissäsi, tarvitaanko sinua vai ei. Jos se NUORI ITSE sanoo, että hakuaa sinut huoneeseen, sinun annetaan olla siellä. Jos lääkäri tai labrahoitaja kokee tarvitsevansa sinua siellä, sun kutsutaan sinne. Mutta SINÄ et voi tunkea toisen ihmisen lääkärinvastaanotolle, vaikka oletkin sen vanhempi. Tämähän nyt on ihan selvä asia, siellä puhutaan teini-ikäisen kanssa jo asioista, jotka on hänen yksityisasioitaan. Ja osa niistä voi jopa koskea sinun väärinkäytöksiäsi.

terveisin myös sutismikirjoisen ja toisellakin tapaa pitkäaikaissairaan lapsen äiti, joka kyllä tajusi tämän asian ilman ongelmia.

Ongelma tässäon,ettei lapsi sano mitään hoitajalle tai lääkärille koska  ei tunne tätä! Minullekin puhuu niin hiljaa ja epäselvästi,etten aina  ymmärrä. 

Ap

Vierailija
15/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lellitty pentu se on, siperia opettaa.

Sinuakin. Opit vähän nöyryyttä muita ihmisiä ja elämää kohtaan.

Vierailija
16/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässäon,ettei lapsi sano mitään hoitajalle tai lääkärille koska  ei tunne tätä! Minullekin puhuu niin hiljaa ja epäselvästi,etten aina  ymmärrä. 

Ap

No voisiko esimerkiksi kirjoittaa?

Vierailija
17/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä valikoiva mutismi,eli valikoiva puhumattomuus rajoittuu myös kouluun. Parikin kertaa on koulusta tullut viestiä että hänellä on jokin hätä,mutta opettaja ei ymmärrä mikä. Joudun siis todella paljon toimimaan tulkkina. 

Ap

Vierailija
18/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUTISMI tarkoittaa ettei lapsi puhu vieraille. Myös autismi vahvistaa tuota piirettä.

Lääkäri voi käskyttää minut ulos,mutta   ei sitten saa selvää käynnin syystä.

Sama juttu puhelinsoiton kanssa,voin antaa kännykän  lapselle mutta ei kyllä sano mitään.

On järkyttävää että minua pidetään hössöttävänä ja ylihysteerisenä äitinä niiden toimesta,jotka eivät tunne lastani tai tiedä hänen diagnoosejaan.

Ap

Entä kun lapsesi on 30, 40 tai 50, oletko yhä mukaana, kuinka kauan itse elät hänelle hössöttämässä. Eli olisiko hyvä että hän yrittää oppia toimimaan myös itse eikä äiti kaikkea valmiiksi hoida vaikka voi hieman epämukavuutta aiheuttaa. Nuorwna on helpompi oppia asioita kuin myöhemmin, eli oletko oikeasti este lapsesi kehittymiselle?

Vierailija
19/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa,ottaisinko mielummin sellaisen normaalin teinin joka rassaa mopoja ja vapettaa.Ja sanoo, että et v""u mutsi tuu kyllä mukaan!

Mutta näillä korteilla mennään.

ap

Vierailija
20/110 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kannata kertoa mitään. Ääliöhaahkoja täynnä koko ketju. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi