Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
3301/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Kopioin tämän oman tekstini. AUTTAKAA!

Täällä kaivataan apua!

Minulle on tullut tulokset viidestä paikasta. Kahdessa ensimmäisessä lukee että valintakoetulos on hylätty ja kahdessa seuraavassa varasijat. Kävin siis Tamkissa pääsykokeessa ja pääsin haastatteluosioon kun noin 200:sta pääsi 99 haastatteluun. Eli miten nämä tulokset pitäisi ymmärtää? Miten voi valintakoetulos olla hylätty ja silti olen varasijoilla kahteen. Ja jos hylätty tulee silloin jos on alle 30 pistettä niin miten olen voinut päästä haastatteluun Tamkissa? En todellakaan ymmärrä. Tamkin valintakoe on vaikuttanut kaikkiin hakukohteisiini sillä olen hakenut pelkästään sosionomiksi.

Hmm, on kyllä minustakin erikoista. Koska käsittäisin niin että kun olet tehnyt yhden valintakokeen, jolla haet kaikkiin hakukohteisiisi, niin jos koe on hylätty niin kaikki hakukohteet on hylätty.

Varasijoille pääsee tietty määrä riittävän hyvin kokeessa menestyneitä (esim. viimeinen varasija 20, loput hylättyjä) Kahteen ekaan kohteeseen pisteesi eivät olleet muihin hakijoihin nähden riittävän hyvät päästäksesi varasijalle.

Vierailija
3302/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks kukaan saanu Vamkista mitään??

Itse kanssa Vamkista odottelen sosionomin paikkaa. Tuntuu kuin ketään ei olisi sinne hakenut kun kukaan ei siitä mainitse mitään :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3303/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Minulle on tullut tulokset viidestä paikasta. Kahdessa ensimmäisessä lukee että valintakoetulos on hylätty ja kahdessa seuraavassa varasijat. Kävin siis Tamkissa pääsykokeessa ja pääsin haastatteluosioon kun noin 200:sta pääsi 99 haastatteluun. Eli miten nämä tulokset pitäisi ymmärtää? Miten voi valintakoetulos olla hylätty ja silti olen varasijoilla kahteen. Ja jos hylätty tulee silloin jos on alle 30 pistettä niin miten olen voinut päästä haastatteluun Tamkissa? En todellakaan ymmärrä. Tamkin valintakoe on vaikuttanut kaikkiin hakukohteisiini sillä olen hakenut pelkästään sosionomiksi.

Onko mahdollista, että pääsykoe on hylätty vain kyseiseen oppilaitokseen ja haastattelua ei vaadita muihin kouluihin sisäänpääsyyn, jolloin niihin koe on hyväksytty?

Vierailija
3304/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän savoniasta oo tullu vielä tuloksia?

Vierailija
3305/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin ootan just vamkista sosionomia!!

Vierailija
3306/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna tulee viimeistään iltapäivästä kaikkien loppujen sote alojen tulokset. Valinnat on tehty ja ne odottaa että ne ajetaan ulos t. IT jäbä

Vierailija
3307/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Voisiko olla sellainen tilanne, että pisteitä saisi vaikkapa ekasta osasta maksimissaan 40. Sinä olet saanut vaikkapa 35. Tällä pistemäärällä olet päässyt haastatteluun. Haastattelu mennyt kuitenkin sen verran penkin alle, että omet saanut siitä vaikkapa 10 pistettä. Koulu on asettanut vaatimukseksi, että haastattelun pisteistä on puolet saatava jotta tulos hyväksytään. Eli pisteitä pitää saada 15 (70 kait jokaisess koulussa yht. maksimi). Sinä et saanut tuota puolta joten tuon oppilaitoksen osalta tulos kokonaisuudessaan hylätään. Olet kuitenkin saanut pisteitä yhteensä 45/70 ja näillä pisteillä voit sitten muita hakutoiveitasi tavoitella. Pitkä sepustus tuli, toivottavasti sait selkoa :D

3308/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Hmm, on kyllä minustakin erikoista. Koska käsittäisin niin että kun olet tehnyt yhden valintakokeen, jolla haet kaikkiin hakukohteisiisi, niin jos koe on hylätty niin kaikki hakukohteet on hylätty.

Varasijoille pääsee tietty määrä riittävän hyvin kokeessa menestyneitä (esim. viimeinen varasija 20, loput hylättyjä) Kahteen ekaan kohteeseen pisteesi eivät olleet muihin hakijoihin nähden riittävän hyvät päästäksesi varasijalle.

Tamkin valintakoe oli tosiaan sellainen että vain kirjalliset tehtävät hyväksytysti suorittaneet pääsivät haastatteluun. Kirjallisten jälkeen oli enää puolet hakijoista jäljellä. Itse ainakin ajattelin että ne jotka eivät haastatteluun päässeet niin heillä ei olisi mahdollista päästä opiskelemaan. Eli olen kirjallisista päässyt kuitenkin läpi ja haastatteluun. Eli miten en ole päässyt edes varasijalle 🤔 vaikka olen pettynyt niin hyväksyisin sen jos en pääse mihinkään. Mutta mielestäni ei voi olla niin että valintatulos on jossain hylätty ja jossain olen kuitenkin varasijalla. Tamk ja Hamk ovat minulla nuo jossa valintatulos hylätty ja Turku ja Laurea (Hyvinkää) olen varasijalla.

Osaako joku sanoa tuosta Tamkin valintakokeesta mitään? Eli onko joku päässyt sisään vaikka ei ole haastatteluun päässyt?

3309/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Voisiko olla sellainen tilanne, että pisteitä saisi vaikkapa ekasta osasta maksimissaan 40. Sinä olet saanut vaikkapa 35. Tällä pistemäärällä olet päässyt haastatteluun. Haastattelu mennyt kuitenkin sen verran penkin alle, että omet saanut siitä vaikkapa 10 pistettä. Koulu on asettanut vaatimukseksi, että haastattelun pisteistä on puolet saatava jotta tulos hyväksytään. Eli pisteitä pitää saada 15 (70 kait jokaisess koulussa yht. maksimi). Sinä et saanut tuota puolta joten tuon oppilaitoksen osalta tulos kokonaisuudessaan hylätään. Olet kuitenkin saanut pisteitä yhteensä 45/70 ja näillä pisteillä voit sitten muita hakutoiveitasi tavoitella. Pitkä sepustus tuli, toivottavasti sait selkoa :D

Voihan asia olla siis niin että haastattelu on mennyt täysin penkin alle. Mutta kun puolet ei edes päässyt haastatteluun eli heillä ei pisteet riittäneet siihen. Eli sitä siis mietin että miten en ole esim varasijalle päässyt kun kuitenkin suurin osa ei saanut pisteitä ollenkaan haastattelusta kun kirjallisista ei päässyt läpi. Eli kun n. 100 pääsi haastatteluun ja 60 valitaan tutkintoon niin vähän hämmentää 🤔

Vierailija
3310/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt mihinkään "valintakokeen pakollinen osio hylätty".

Saako jostain tietää minkä osion on hyllyttänyt?

Vierailija
3311/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Hain kolmeen kohteeseen:

1. Soteli kokeen tulos ei riittänyt valintakokeisiin asti. (Laurean sosionomi)

2. Ei kuulunut soteli kokeen piiriin

3. Pisteet riittivät valintakokeeseen (Laurean sosionomi)

Nyt opintopolussa lukee, että minut on hyväksytty kakkosena olevaan kouluun, mikäli minua ei valita ylempänä vaihtoehtona olevaan tutkintoon.

Tarkoittaako tämä, että voin vielä päästä ykköskohteeseen, vaikkei soteli pisteet valintakokeeseen riittäneet (enkä siten edes koetta ole tehnyt)?

Ensimmäistä kertaa hakemassa 🙈

Vierailija

2785/3310 |

klo 18:25 | 14.6.2019

Mutta jos 1 ja 3 - kirjoitit molempiin, että Laurea sosionomi - on valintakoeyhteistyössä, voit päästä ykköseenkin.

Hei! Olit oikeassa valintakoeyhteistyöstä ☺️ Pääsin varasijalle ykköskohteeseen.

T: Ylemmän viestin kirjoittaja

Vierailija
3312/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Laureaan SH:ksi monimuotoon, ja olen mies. Alkoi kiinnostamaan, että minkälaiset jakaumat hakijoiden sukupuolen mukaan on. Kaikista hakijoista 8,7% oli miehiä. Ensisijaisista hakijoista 9,0%. (vipunen) Mielestäni kauhean mielenkiintoista :D 

Vierailija
3313/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määkin ootan just vamkista sosionomia!!

Aa noni! Huomenna toivottavasti selviiä ilmottele täällä jos tulee !

Vierailija
3314/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuinka monta hakijaa oli tamkin pääsykokeissa kätilöksi?

Vierailija
3315/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noit pääsykokeita oikein pisteytetään? Mulla on kolme kaveria päässyt Diakin kokeista Laureaan, mutta neljä kaveria + mä ei kukaan päästy Laurean kokeista sisään, vaan jäätiin varasijoille roikkumaan.

Muakin kiinnostais. Mulla kaveri pääsi juurikin Diakin pääsykokeista Laureaan, mutta ite jäin Laurean pääsykokeista varasijoille.

Vierailija
3316/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Soteli?

Vierailija
3317/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Tamkin valintakoe oli tosiaan sellainen että vain kirjalliset tehtävät hyväksytysti suorittaneet pääsivät haastatteluun. Kirjallisten jälkeen oli enää puolet hakijoista jäljellä. Itse ainakin ajattelin että ne jotka eivät haastatteluun päässeet niin heillä ei olisi mahdollista päästä opiskelemaan. Eli olen kirjallisista päässyt kuitenkin läpi ja haastatteluun. Eli miten en ole päässyt edes varasijalle 🤔 vaikka olen pettynyt niin hyväksyisin sen jos en pääse mihinkään. Mutta mielestäni ei voi olla niin että valintatulos on jossain hylätty ja jossain olen kuitenkin varasijalla. Tamk ja Hamk ovat minulla nuo jossa valintatulos hylätty ja Turku ja Laurea (Hyvinkää) olen varasijalla.

Osaako joku sanoa tuosta Tamkin valintakokeesta mitään? Eli onko joku päässyt sisään vaikka ei ole haastatteluun päässyt?

Jos oot varasijoilla todistusvalinnassa?

Vierailija
3318/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Soteli?

Oiskohan lintu.

Vierailija
3319/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Täällä kaivataan apua!

Apua nyt olen hämmentynyt. Kävin tamk:issa tekemässä sairaanhoitajan kirjalliset kokeet mutta ikinä ei edes puhuttu haastatteluista... Onko siis kyse ehkä eri alasta vai luulinko turhaan kokeen olleen helpon tuntuinen?

Vierailija
3320/4087 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Soteli?

Oiskohan lintu.

Ei. Soteli on vähän niin kuin seteli, mutta ei kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan