Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vihaksi pistää, jos aineistotehtävä meni ajan puutteen vuoksi persiilleen, kun olin huolellisesti lukenut kaiken ja ymmärtänyt sen keskeisimmän asian sen sijaan, että pistelisin vain tyhmänä hakusanoja.
Valintakokeessahan se aito osaaminen sitten nähdään.
Ottiko joku ylös miten pisteiden lasku meni kussakin osiossa? Paljon väärästä vastauksesta/vastaamatta jättämisestä tuli siis miinusta?
Hupsan kirjoitti:
No joo... Tehty on...
Englannin osio tuntui hieman hankallata, mutta matematiikasta toivottavasti saan hieman paremmat pisteet.
Ihan viime sekunneilla vasta huomasi sen palauta koe kohdan ja melkein jäi koko koe palauttamatta...
APUA en mä ainakaan palauttanu mistään napista?? Mulla siihen tuli vaan lukeen kun aika oli ohi että "vastauksiasi tallennetaan". Aattelin siis et kai se ohjelma palauttaa ne itsestään?
Onko Hamkin sosionomialan päivätoteutukseen valintakokeessa jotain kirjallisia tehtäviä tai onko siihen joku ennakkoaineisto? Mistään ei löydy mitään tietoa...
Hyvä fiilis kyl jäi kokeesta. Lähinnä nousee kysymysmerkiksi oliko jotain mitä ei huomannut ja pisti sen takia väärin. Toiseksi kysymykseksi nousee mikä tulee olemaan raja nimimerkillä sairaanhoitajaksi Tampereelle ekana :D
Aineisto: oikein +1, väärin JA vastaamatta jättämisestä -0,3
Enkku: sama
Äikkä: sama
Matikka: sama mutta en tiedä-vastaus 0 pistettä
Tein muistaakseni toissa vuonna tämän myös, ja tää oli musta vaikeampi! Itse en 100% tosissani hae, joten selasin materiaalit vain läpi juuri ennen koetta, ja koitin kokeen aikana etsiä vastaukset. Ihan ok meni mielestäni, se Vainiomäen työttömyysjuttu oli musta tosi vaikea ja siihen heitin vaan vastaukset kun jäi vikaksi ja aika loppui. Olen enkussa hyvä mutta silti tuntui se osio haastavalta. Äikkä ja matikka helppoja. Pisterajat on toki varmasti korkealla eli hyvä pitää olla :) Viimeksi pääsin samalla taktiikalla hyvillä pisteillä jatkoon, saa nähdä miten nyt.
Moneltakohan oikeat vastaukset näkyy sivulla? Ja koska omat tulokset saa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastasitte enkun viimeiseen kysymykseen? Oikein vai väärin?
The data also showed that oral contraceptive use did not dampen women's preference for masculine faces, as has been shown previously.
Väite: Aineisto osoitti myös, että vastoin aikaisempia tutkimuksia, e-pillereiden käyttö ei vahvistanut naisten mieltymystä miehisiin kasvoihin.
Vastasin väärin. Aiemmissa tutkimuksissa on havaittu e-pillereiden heikentävän naisten mieltymyksiä miehisiin kasvoihin.
Vierailija kirjoitti:
Itsellehän meni sitte ihan persiilleen koko kokeeseen valmistautuminen lasten mahataudin takia. Jätin liian viimetippaan aineiston lukemisen ja osa jäi kokonaan lukematta. Ei vain enää energiat riittänyt tässä siivoussotkun keskellä.
Samaisesta syystä lastenhoito peruuntui, joten tein kokeen puolikuntoisten lasten kans, joista nuorin, 1v, yrittää kiipeillä näppäimistöllä yms...
Olosuhteisiin nähden olen tyytyväinen suoritukseen, mutta en usko pääseväni valintakokeisiin. Aineistokysymykset oli oletettua helpompia, mutta en kuitenkaan millään ehtinyt keskittyä katselemaan jokaiseen oikeaa vastausta. Mitään hakutoimintoa en älynnyt käyttää :D
Muutoin ehkä itsellä aika loppui kesken, vaikka kaikki osiot oli näennäisesti ihan kohtalaisen helppoja.
Sympatiat! Täällä sama homma :(
Vierailija kirjoitti:
Hupsan kirjoitti:
No joo... Tehty on...
Englannin osio tuntui hieman hankallata, mutta matematiikasta toivottavasti saan hieman paremmat pisteet.
Ihan viime sekunneilla vasta huomasi sen palauta koe kohdan ja melkein jäi koko koe palauttamatta...
APUA en mä ainakaan palauttanu mistään napista?? Mulla siihen tuli vaan lukeen kun aika oli ohi että "vastauksiasi tallennetaan". Aattelin siis et kai se ohjelma palauttaa ne itsestään?
Jos aika loppuu, se palauttaa itsestään.
Vastasin siihen "oikein"... Mitä muut?
Vierailija kirjoitti:
Siis englannin vikaan kohtaan :)
Hupsan kirjoitti:
No joo... Tehty on...
Kokeen palautushan meni automaattisesti, kun aika loppui.
Olin asettanut itselleni aikarajat jokaiseen osioon ja jättänyt viimeiset 45min aineistokysymyksiin. Jäikin vielä noin vartti aikaa tarkastaa englannin vastaukset, joista muutinkin osan viime hetkillä. Matematiikasta vastasin jokaiseen!
Nyt on tunne, että hyvin meni, mutten kyllä ala vielä iloitsemaan. Ennakkomateriaalikysymyksistä kun aina löytyy mitä ihmeellisimpiä kompia.
Uusi kompa oli kyllä se, että tertiaaripreventio oli väännetty tertiääripreventioksi..
Vierailija kirjoitti:
Itekki vastasin oikein.
Moneltakohan oikeat vastaukset näkyy sivulla? Ja koska omat tulokset saa?
Vierailija kirjoitti:
Olin asettanut itselleni aikarajat jokaiseen osioon ja jättänyt viimeiset 45min aineistokysymyksiin. Jäikin vielä noin vartti aikaa tarkastaa englannin vastaukset, joista muutinkin osan viime hetkillä. Matematiikasta vastasin jokaiseen!
Nyt on tunne, että hyvin meni, mutten kyllä ala vielä iloitsemaan. Ennakkomateriaalikysymyksistä kun aina löytyy mitä ihmeellisimpiä kompia.
Uusi kompa oli kyllä se, että tertiaaripreventio oli väännetty tertiääripreventioksi..
Itsekin mietin tota tertiaaripreventioo.. Päädyin sit siihen, et siinä oli kirjotusvirhe? :D Miksei sekin vois olla mahdollista. Ei saatana jos tommosen kompan nyt laittanu tohon, eihän tossa oo mitään järkee.
Englanti jäi mulle vähän kysymysmerkiksi, vaikka se on tosi vahva aine mulla. Kysymykset kun olivat tyyppiä "vaikuttavatko nämä hormonit miesmakuun", vaikka siihen ei mielestäni artikkelissa otettu kantaa, vaan tutkittiin aiheuttavatko hormonitasojen _muutokset_ vaihtelua miesmakuun.
Viime vuonnahan osa kysymyksistä mitätöitiin just siks, että oli kokeen tekijöillä käyny joku virhe tai jossakin kysymyksessä olikin kaks oikeeta vastausta niin sai pisteen kummasta vaan oikeasta.
Oikeat vastaukset ainakin julkaistaan tänään sotelin sivuilla. http://soteli.metropolia.fi/index.html
Vastaukset ja pisteet tulee myöhemmin myös sähköpostiin.