Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
2621/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamk:issa käyneet: mitä tykkäsitte kirjallisesta osiosta, entä ryhmätilanteesta?

Fyssaripuolella kävin. Kirjallinen: enkku helppo, motivaatio-osion kanssa meinasi tulla kiire enkä tiedä, vastasinko siten, mitä halusivat kuulla. Ryhmätehtävä: erittäin liikuntapainotteinen. Ohjausosio hiukan teennäinen. Uskallan myös epäillä, että fyssarit on työssään oikeasti ryhmäjumppaohjaajia, joiden tulisi oppia askelkuvioita vain katsomalla ja nopeasti. Sosiaalinen puoli jäi pintapuoliseksi.

Entäpä sinun fiilikset?

Vierailija
2622/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia ensihoito!! Kertokaa miten tänään meni ja mimmonen huominen ryhmähaastattelu oli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia sh koe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropolian sh koe... D:

Minäkin olin siellä. Miten sinun /muiden mielestä meni?

Oli kyllä haastavampi kuin esim tamkissa.

Mä en osaa oikein sanoo, muuta kun että Tamkista lähin paljon varmemmin mielin. Onneks oli niit tasan samoja tehtäviä pienillä nimimuutoksilla kun TAMK:n kokeessakin, mutta esim. alun eettisyystehtävät, osa matikasta ja enkku oli itelle yllättävän haastavaa

Vierailija
2624/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

79 kirjoitti:

Laurea oli ihan outo. Muutama päättelytehtävä ja keskustelua parikymmentä minuuttia ryhmässä.

Se oli siinä. Eikä mitään tietoa tulevasta.

Mulle jäi ihan jyrätty olo keskustelusta.. Oli kuin ois kissatappelua katsonut, kun seurasi ketä ehtii ottaa minkäkin roolin ja itsekin tunkea jonkun sanan sekaan. Huh huh. Haastattelu osuus ok. 4 minuutin testi niin ja näin..

Vierailija
2625/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan outo toi laurea. Vituttaa kun jäädyin parissa kohtaa enkä saanu sanaa suusta ja ryhmäkeskustelussa sai taistellen tunkea väliin kun yksi kälätti koko ajan. Ei taida paikka aueta...

Vierailija
2626/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diak Pieksämäellä tiistaina olijoita?

Vierailija
2627/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku/Salo sh monimuoto valintakoe tuntui tänään hullun vaikealta.

Vierailija
2628/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se paikka ei luultavasti aukea ainakaan sille kälättäjlle. Sellasta ei haeta millekään alalle joka jyrää muut.

Vierailija
2629/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se paikka ei luultavasti aukea ainakaan sille kälättäjlle. Sellasta ei haeta millekään alalle joka jyrää muut.

Tämä. Keskustelu on dialogia eikä monologia.

Vierailija
2630/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ei mitään aavistusta miten meni Laurean koe. Tuntui että kun haastattelija kysyi jotain, vastasin kyllä pitkällisesti, mutta en kuitenkaan vastannut juuri siihen kysymykseen mitä kysyttiin, vaan jaarittelin jotain turhaa paskaa. Muiden vastauksista välittyi halu auttaa ihmisiä, minä onnistuin luomaan sellaisen vaikutelman, että vain nuo asiat kiinnostaa ilmiöinä ja ihmiset ja niiden auttaminen v*ttuun. Höhö.

Vierailija
2631/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako teistä jostain olla apua? Meille kerrottiin huomisten ryhmähaastattelujen ajat tänään metropolian kirjallisen kokeen jälkeen. Nyt kotiin päästyäni aloin miettimään, että riittääkö että tulen hyvissä ajoin ennen omaa haastatteluaikaani paikalle vai tulenko aamulla jo ensimmäisen ryhmän aloitusaikaan? Itse ajattelen järjellä, että vasta silloin paikalle, kun oma aika on mutta jännityksestä meinaa nyt hieman aivot mennä solmuun.

Vierailija
2632/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on mennyt Turun kokeissa? Lähinnä minkälaisia kysymyksiä oli materiaalista? Sen takia kyselen, kun olin niin 100% varma, että pääsen Turkuun kokeisiin ja päädyinkin lahteen niin ehdin jo lukea materiaalia jonkun verran. Oliko helppoa vai vaikeaa ja mites muut osuudet kokeesta? Lähinnä fysioterapia linjalle hakeneet, mutta muutkin saavat vastata:)

Vierailija
2633/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan outo toi laurea. Vituttaa kun jäädyin parissa kohtaa enkä saanu sanaa suusta ja ryhmäkeskustelussa sai taistellen tunkea väliin kun yksi kälätti koko ajan. Ei taida paikka aueta...

Sullahan on hyvät mahikset! Vähän riippuu miten olet kälättäjän väliin tunkenut, päällepuhuminen on vähän nounou, mutta suunvuoroa täytyy antaa - ja ottaa. Jos siellä puhuivat vaan kälättäjä ja sinä ja muut olivat hiljaa, paikka on just sun. :)

Vierailija
2634/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään turun sh päiväopintojen pääsykokeissa. Oli kyllä vaikea. Enkku supervaikea, ymmärsin aiheen ja tehtävänannon ja sitten oli hakuammuntaa. Samoin se etiikka, se on kyllä ihme jos niistä pääsee läpi. Anatomiasta osasin parhaiten mutta siellä kysyttiin latinankielisiä nimiä elimille, niitä en kyllä osannut. Ja tuntui että joissain kysymyksissä ei ollut täysin oikeaa vastausta, piti ottaa vaan paras. Matikassa osasin, mutten kaikkea. Esim se kolmiotehtävä, mitä laitoitte vastauksesksi? Tsemppiä nyt kaikille hakijoille!

Vierailija
2635/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metropolia sh koe kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metropolian sh koe... D:

Minäkin olin siellä. Miten sinun /muiden mielestä meni?

Oli kyllä haastavampi kuin esim tamkissa.

Mun mielestä Tamkin sh koe oli paljon vaikeampi kuin Metropolian, voi toki olla yksilökohtaista.

Vierailija
2636/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aiemmilta vuosilta kokemusta, et onko opiskelijavalintoja vahvistettu jo pian pääsykokeiden jälkeen vai meneekö lähemmäs tota 28.6. määräpäivää?

On kokemusta. Valitettavasti lopulliset tulokset ei takuulla tule ennen 28.6.

Vierailija
2637/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon saa pisteitä mistäkin osa-alueesta? Ja kumpi oli tärkeämpi, itse koe vai ryhmätilanne?

Vierailija
2638/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko metropolian sh kokeesta saada hylätyn jos esim englannin osio meni huonosti tai pisteitä ei tullut? Näin oli ainakin diakissa.

Vierailija
2639/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon saa pisteitä mistäkin osa-alueesta? Ja kumpi oli tärkeämpi, itse koe vai ryhmätilanne?

Itseäkin kiinnostaisi, että mitä osa-aluetta arvostavat eniten. Omasta mielestä aineistokoe ja ennakkotehtävä (essee itsestä) meni hyvin, mutta itse haastattelu ei. Menin ihan lukkoon, kun haastattelija yhtäkkiä alkoikin englanniksi kyseleen, että mitä alasta tiedän. No enhän tietenkään ammattisanastoa hoksannut englanniksi opiskella tilaisuutta varten.... Suomeksi olisin kyllä hyvin osannut selittää. Ärsyttää suunnattomasti

Ouluun röntgenhoitajaksi siis yritän.

Vierailija
2640/4087 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jamk:issa käyneet: mitä tykkäsitte kirjallisesta osiosta, entä ryhmätilanteesta?

Fyssaripuolella kävin. Kirjallinen: enkku helppo, motivaatio-osion kanssa meinasi tulla kiire enkä tiedä, vastasinko siten, mitä halusivat kuulla. Ryhmätehtävä: erittäin liikuntapainotteinen. Ohjausosio hiukan teennäinen. Uskallan myös epäillä, että fyssarit on työssään oikeasti ryhmäjumppaohjaajia, joiden tulisi oppia askelkuvioita vain katsomalla ja nopeasti. Sosiaalinen puoli jäi pintapuoliseksi.

Entäpä sinun fiilikset?

Mä olin kanssa tänään JAMKin fyssarilla. Oon aika huono enkussa, mutta koin silti, ettei enkun osuus ollut kovin vaikea, ja tosi helppo varmasti jos osaa hyvin. Aikaa kyllä ei siihen ollut paljoa käyttää, jos halusi saada kunnolliset vastaukset tehtyä motivaatio-osioon. Ryhmäosio oli kyllä aikamoinen liikuntatunti :D välillä itsekin mietin, että ollaanko tässä nyt hakemassa ryhmäliikunnaohjaajaa. Ja välillä taas tuntui, että on menossa kuntotesti, kun se polvennosto-kanta pakaraan-juoksu kesti ikuisuuden, niin että kaikki oli jo aivan puhki. Ulkoa muistettavat askelsarjat meni itsellä aivan vihkoon, muuten ihan ok. Olisin myös kaivannut enemmän ryhmäkeskustelua, esim. tuon tunnin liikunnan sijaan puolen tunnin liikunta ja puoli tuntia ryhmäkeskustelua.