Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
OAMK toimintaterapeutiksi hakeneita? Odotin haastattelua kun lomakekin piti itsestä täyttää kuvien kera, muttei sitä ollutkaan... Ennakkomateriaaliin pohjautuva koe englannin osuuden kera oli petollisen helppo (saatto mennä huonostikin, ei voi tietää), ryhmätilanne meni itellä hyvin kun sattui huippu porukka jonka kans synkkas heti, itsearviointi englanniksi tuli puskista mutta omasta mielestä se meni ok. Jotenkin todella outo fiilis jäi :D
Help kirjoitti:
Mahtaako teistä jostain olla apua? Meille kerrottiin huomisten ryhmähaastattelujen ajat tänään metropolian kirjallisen kokeen jälkeen. Nyt kotiin päästyäni aloin miettimään, että riittääkö että tulen hyvissä ajoin ennen omaa haastatteluaikaani paikalle vai tulenko aamulla jo ensimmäisen ryhmän aloitusaikaan? Itse ajattelen järjellä, että vasta silloin paikalle, kun oma aika on mutta jännityksestä meinaa nyt hieman aivot mennä solmuun.
Mee sillon kun oma ryhmäs alottaa (hyvissä ajoin tietysti kuitenkin) :)
Diakin Pieksämäen koe oli ihan pelleilyä. Eikähän sinne kaikki pääse, jotka suostuu menemään.
Mä olin sielä. Oli just mulle sopivat pääsykokeet, tykkään noista psykologisista testeistä. :)
Naunau kirjoitti:
Diak Pieksämäellä tiistaina olijoita?
Mä olin! Itelle jäi ainakin suht hyvät fiilikset, nyt vaan jännätään sit..
Mä olin tänään metropolian tote kokeissa!
Kirjallinen osio oli musta vähän tyhmä.. ja aikaa vaan 45 min. Keskustelu oli sellanen höpöttelyhetki. Olis mielenkiintoista tietää, että mitä juuri meidän ryhmäämme tarkkailevat opettajat olivat siitä mieltä. Aikaa pelottavaa, että kouluun pääseminen on vaan parin ihmisen subjektiivisesta mielipiteestä kiinni.
Naunau kirjoitti:
Diak Pieksämäellä tiistaina olijoita?
mä olin siel, ei kyllä yhtään osaa sanoa et miten meni. Riippuu ihan mitä haastattelijat arvostavat.
Olin kanssa diak Pieksämäellä. Ärsyttää ku 2 hlöä päättää saanko paikan vai en. Epäreilua
Kovin on monenlaista käytäntöä saman yhteistyöryhmän kesken ,kun näitä postauksia lukee....
Maailmani kaatuu jos en saa paikan 😔
Onneksi syksystä lähtien kokeet on kaikilla samanlaiset.
Onko joku ollut jo tänään metropoliaan kätilön haastattelussa! Miten meni ja millanen se oli?
Miten meni Jamkin sh kokeet tänään? :)
SAMKin sosionomi-pääsykokeessa käyneitä? Kirjallisessa osiossa yks ainoo kysymys... no morjens... :-( Mitäs tykkäsit?
Kertokaas poijjaat miten Metropolian ryhmätilanteissa tänään meni
Vierailija kirjoitti:
ihan ei omalla kohdalla putkeen mennyt.. Aihe oli vähän erilainen mitä olin ajatellut ja myyntipuheessa sanoin omasta mielestä vaan tyhmiä juttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan ei omalla kohdalla putkeen mennyt.. Aihe oli vähän erilainen mitä olin ajatellut ja myyntipuheessa sanoin omasta mielestä vaan tyhmiä juttuja
Mulla ei oo vielä ollu, mikä tää myyntipuhejuttu oli?
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään turun sh päiväopintojen pääsykokeissa. Oli kyllä vaikea. Enkku supervaikea, ymmärsin aiheen ja tehtävänannon ja sitten oli hakuammuntaa. Samoin se etiikka, se on kyllä ihme jos niistä pääsee läpi. Anatomiasta osasin parhaiten mutta siellä kysyttiin latinankielisiä nimiä elimille, niitä en kyllä osannut. Ja tuntui että joissain kysymyksissä ei ollut täysin oikeaa vastausta, piti ottaa vaan paras. Matikassa osasin, mutten kaikkea. Esim se kolmiotehtävä, mitä laitoitte vastauksesksi? Tsemppiä nyt kaikille hakijoille!
No anatomia oli mielestöni helppo, koska opettelin kaikki lihakset ja luut latinaksi, samoin se digi ja sote mielestäni helppoja vaikka en niihin paneutunut, mutta enkku ja se helvetin etiikka..... kolmiossa laitoin ei mikään yllä olevista ja samoin siihen pinta-alaan
Tietääkö kukaan laurean sosionomikokeessa olleista, voiko tulla hylätty arvosana jos matikkaosio meni huonosti? Tai kuinka paljon vaikuttaa pisteisiin?
Itse hain Laurean rikosseuraamus sosionomiksi.
Logiikkatesti, no kahteen kysymykseen jäi kai vastaamatta, ei varmaankaan mennyt kaikki väärin.
Ryhmätilanne oli mielestäni hyvä, sain selkeästi kerrottua omat motivaationi alalle, miksi ala kiinnostaa jne. yllätyin itsekin että paineen alla sain niinkin selkeitä ja fiksun kuuloisia vastauksia. Itseäni pelottaa että annoinkohan itsestäni liian ”empaattisen” kuvan. Kyllä tietenkin olenkin empaattinen, mutta hakevatko sitten ”kovempia” ihmisiä alalle.
Ryhmätilanne tuntui luontevalta, annoin itse muiden puhua ja vastailtiin yhtä paljon, yksi nainen oli kyllä vähän hyökkäävän oloinen, luulen että tilanne oli meille kahdelle muulle edullisempi, olimme asiallisia ja ystävällisiä.
En kyllä oikeasti yhtään osaa sanoa miten meni. Jäi mietityttämään tuo logiikkaosio ja haastattelu.
Oli muutenkin vähän outoa, että haastattelu kesti vain 15-20 minuuttia. Ihan käsittämätöntä, vaativalle alalle. Eikä mitään yksilöhaastatteluja tms. Outoa.