Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli 2019 kevät OFFICIAL

Vierailija
20.03.2019 |

Nyt se alkaa!

http://soteli.metropolia.fi/

Ennakkomateriaali on julkaistu.

Kommentit (4087)

Vierailija
2561/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamk fysioterapeutti kokeista selvitty! Omasta mielestä meni oikein hyvin. Kirjallisessa osiossa sai kyllä aivot solmuun kun niin lyhyitä vastausaikoja, tyyliin 15 min aikaa laskea matikan 30 tehtävää, mutta kaikkiin osioihin sain vastaukset, paitsi äidinkielessä jäi 5 vastausta uupumaan ajan loppuessa kesken, vaikka olen oikeasti todella nopea lukemaan, joten mietin vain kuinkahan ne hitaammin lukevat pärjäsivät, loogista päättelykykyä, englantia ja luonteenpiirteitä sekä ideointitaitoja testattiin. Minulla nuo kirjalliset osiot olivat aamupäivällä onneksi, sillä iltapäivällä en olisi enää jaksanut keskittyä sillä intensiteetillä, mikä siinä piti olla, sydänkin hakkasi aivan täyttä😂 iltapäivällä psykologin haastattelu, joka meni oikein mukavasti ja oli todella rento eikä jännittänyt yhtään! Viimeisenä liikuntaosio, jossa oli monenmoista tehtävää ja niistä yksi meni vähän huonommin, joka hieman harmittaa, mutta kokonaisuudessa meni paremmin kuin olin odottanut! Sitten jännätään tuloksia kuun loppuun😬 tavoitteena olis siis Turku.

Vierailija
2562/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna Metropoliaan kokeisiin,jännittääpäs kovasti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin viime vuoden keskustelua, ja ilmeisesti Turussa on ollut samoja kysymyksiä silloin😮 Ketterää johtamista jne.

Vierailija
2564/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka! Kiva lukea tätä keskustelua, kun tuntuu ett itse oon ihan hermona koko ajan, niin saa vertaistukea:) Onko kukaan täältä tulossa Centrian sosionomin pääsykokeisiin keskiviikkona? Jännittää ihan sairaasti, kun en tiedä yhtään mitä odottaa.

Olin tänään toimintaterapian pääsykokeissa Oulussa ja keskiviikkona olen menossa Ylivieskaan sosionomin pääsykokeisiin.

En oikein tiedä mitä odottaa, ensimmäistä kertaa hain ammattikorkeaan eikä ole kokemusta tietenkään pääsykokeistakaan. Tänään oli siis ihan eka kerta😄 tai no, 10v.sitten opiskelin lähihoitajaksi, mutta muista kyllä yhtään mitä ammattikoulun pääsykokeissa oli. Psykologin haastattelun muistan hämärästi.

En osaa arvioida yhtään miten tämän päiväinen pääsykoe meni, kun en aiemmin ole ollut amk:n puolella. Aineistokoe meni miten meni, saatoin kompastella vähän kysymysten asetteluun. Ryhmätilanne oli outo ja teennäinen. Eipä mulla kyllä ole kokemusta muistakaan kokeista, että liekkö aina tuollaisia? Ainakin itse koin keskustelun virittelemisen jonkun kalenteri-/lukujärjestyksen ympärille tosi hankalana, en koskaan suunnittele mitään tuollaiseen tyyliin. Tarviiko jonkun oikeasti merkata kalenteriin tenttiinluvut ja kaikki? No, siis kommunikointitaitoja kai siinä testattiin mutta aihe olisi voinut olla joku muukin.

Itsearviointi oli kohtuullisen helppo, tosin en takertunut liiaksi oikeinkirjoitukseen vaan kirjoitin suoraan vaan mitä mieleen tuli.

Entä muut, jotka olivat tänään Oulussa?

Vierailija
2565/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muita tänään geronomin pääsykokeissa Kemissä? Mitä tykkäsitte kokeesta? :)

Vierailija
2566/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna Metropoliaan kokeisiin,jännittääpäs kovasti

Mikä linja? Mä myös.

Vierailija
2567/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita tänään geronomin pääsykokeissa Kemissä? Mitä tykkäsitte kokeesta? :)

Millainen oli? Meen huomenna Hesaan

Vierailija
2568/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeet tänään, jännittää! Tuntuu ettei toi Sote ja digitalisaatio oikein jäänyt päähän...

Miten meni?

Ei kauhean hyvin varmaan, sen tietää sitten 28.6. Matikka, solubiologia ja eettinen perusta on varmasti täydet, mutta muista osioista jäi epävarma olo. Harmittaa kun meni arpomalla iso osa noita mistä olinkin skeptinen jo aamulla, parhaani tein silti. Onnea kaikille keillä meni pääsykoe hyvin! Ja tsemppiä meille muille ketkä saavat nyt jännittää.

Vierailija
2569/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muita tänään sosionomin pääsykokeissa Tamkissa? Mitä mieltä kokeesta? Äidinkieli ja se eka tehtävä "keksi näille tavaroille uusi käyttötarkoitus" oli kyllä vaikee. Muuten tuntu menevän ihan hyvin, mutta haastatteluun en päässyt :(

Vierailija
2570/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niinkin käydä, ettei pääse haastatteluun?

Vierailija
2571/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeet tänään, jännittää! Tuntuu ettei toi Sote ja digitalisaatio oikein jäänyt päähän...

Miten meni?

Ei kauhean hyvin varmaan, sen tietää sitten 28.6. Matikka, solubiologia ja eettinen perusta on varmasti täydet, mutta muista osioista jäi epävarma olo. Harmittaa kun meni arpomalla iso osa noita mistä olinkin skeptinen jo aamulla, parhaani tein silti. Onnea kaikille keillä meni pääsykoe hyvin! Ja tsemppiä meille muille ketkä saavat nyt jännittää.

Minä tein aika nopeasti intuitiolla nuo aineistotehtävät, ihan tutkitusti se ensimmäiseksi valittu vaihtoehto on se oikea, ja väärin menee, jos sitä alkaa muuttamaan pähkäilyn jälkeen.

Noissa strategioissa ei minun mielestäni ollut edes oikein mitään sisältöä, pyöriteltiin vain sopivia termejä, kuten tiedolla johtaminen, infostruktuuri, poikkihallinnollinen ja ekosysteemi. Ja kaikki on ketterää!

2572/4087 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muita tänään sosionomin pääsykokeissa Tamkissa? Mitä mieltä kokeesta? Äidinkieli ja se eka tehtävä "keksi näille tavaroille uusi käyttötarkoitus" oli kyllä vaikee. Muuten tuntu menevän ihan hyvin, mutta haastatteluun en päässyt :(

Mä olin. Just se eka tehtävä oli vaikein tai tuli heti sellainen fiilis et ei tästä mitään tuu. Äikkä tuntu vaikealta kans, enkku helpommalta. Ne loogiset tehtävätkin oli vähän vaikeita. Tuntu tosi vaikeelta ne kirjalliset ja sain melkein sydärin ku luin että mun nimi oli siinä haastattelulistassa. En oikeesti uskonu pääseväni siihen.

Ihmettelin ettei ollut matikkaa ollenkaan. Ja miten ne pisteytti niitä persoonallisuuskysymyksiä kun sano vielä ettei ne etsi tietyn tyyppisiä ihmisiä. Vaikka pääsin haastatteluun niin koe oli mun mielestä aika hämmentävä.

Vierailija
2573/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi Oulu. Koe meni OK, mutta haastattelija oli vähän kumma, kysyi jotain muttei mitenkään reagoinut vastauksiini, korkeintaan jaa tai hm., olikohan tuo tarkoituksellista? No odotellaan.

Vierailija
2574/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kukaan kokeessa? Mitä oli ryhmäkeskustelussa?

Vierailija
2575/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tulossa laureaan huomenna? 😊

Vierailija
2576/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko teillä sosionomiksi hakeneet niin matikkaa valintakokeissa? Itselläni huomenna koe.

Vierailija
2577/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika vaikea koe Metropoliassa

Vierailija
2578/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28264 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin. Just se eka tehtävä oli vaikein tai tuli heti sellainen fiilis et ei tästä mitään tuu. Äikkä tuntu vaikealta kans, enkku helpommalta. Ne loogiset tehtävätkin oli vähän vaikeita. Tuntu tosi vaikeelta ne kirjalliset ja sain melkein sydärin ku luin että mun nimi oli siinä haastattelulistassa. En oikeesti uskonu pääseväni siihen.

Ihmettelin ettei ollut matikkaa ollenkaan. Ja miten ne pisteytti niitä persoonallisuuskysymyksiä kun sano vielä ettei ne etsi tietyn tyyppisiä ihmisiä. Vaikka pääsin haastatteluun niin koe oli mun mielestä aika hämmentävä.

Täällä myös haastatteluun päässyt. Äidinkieli ja loogiset tehtävät jäi vähän kesken itselläni, enkku oli helppo. Mutta lähinnä noiden kesken jääneiden osioiden tähden ihmettelin jatkoon pääsyä. Toki voi olla, että kokeessa painotettiin enemmän persoonallisuustestejä. Tai sitten pääsin vaan viimeisten joukossa riman yli. En odota pääseväni opiskelemaan.

Vierailija
2579/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa kokeissa olleita? Minkälaisia kysymyksiä? Huomenna olisi röntgenhoitajan pääsykoe ja tässä vielä matikkaa/äikkää kertailen...

Vierailija
2580/4087 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen aineistokoe sulla oli? Kuulin kans et haastattelussa puhuttais enkkua,oliko näin sun kohdalla?