Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Millaisia Sosionomin kokeita on jo ollut?
Toivottavasti kukaan teistä ei pääse sisään! :D
Saimaan sosionomin pääsykokeissa täytetään henkilötietolomake ennen koetta. Mitä tarkoitetaan kohdalla aikaisemmat haut koulutukseen? Täytetäänkö tähän kaikki opiskelupaikat joihin on hakenut edellisinä vuosina vai pelkästään haut sosionomiksi?
Voidaankohan haastattelussa kysyä englanniksi?
Kyselijä81 kirjoitti:
Saimaan sosionomin pääsykokeissa täytetään henkilötietolomake ennen koetta. Mitä tarkoitetaan kohdalla aikaisemmat haut koulutukseen? Täytetäänkö tähän kaikki opiskelupaikat joihin on hakenut edellisinä vuosina vai pelkästään haut sosionomiksi?
Laita vaan ne aikaisemmat haut sosionomikoulutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kukaan teistä ei pääse sisään! :D
Jotta sinä ihana ihminen pääset?
Oliko kukaan täällä olevista Hamkin sosionomi pääsykokeissa 29.5? tää oli eka kerta pääsykokeissa mulla ja jäi tosi erikoinen fiilis. 2 ja puoli tuntia erilaisia papereita tuli eteen joista useimmissa vastausaikaa 8 minuuttia ja sit seuraava paperi tuli jo eteen. mm. sarjakuvia 3 sivua joista piti laittaa 4 kuvan sarjat oikeeseen järjestykseen että tulee hauska tarina, meni tosi huonosti mulla varsinkin tämä. Ei ollut ryhmäkeskustelua ollenkaan ja psykologin luona jokainen erikseen 5-10minuuttia. siinäpä ne sitten oli. Soteli esivalinnasta sain hyvät pisteet mutta tässä oli ihan erityyppisiä kysymyksiä, matikka oli sellanen mikä meni hyvin, englantia ei kysytty.
Tulevana keskiviikkona on Laurean fysioterapeutin pääsykokeet. Olisi kenelläkään antaa vinkkejä valintakokeen. Mitä osioita päivä pitää sisällään?
Onko kellään vielä ennakkotehtävä tekeillä? Ohjeena oli tehdä max. 4-5 sivua ja minä oon kirjottanu tohon kaiken mitä mieleen tulee ja sain hädin tuskin kaksi sivua täyteen. Onkohan riittävä vai pitääkö vielä alkaa sepustaa jotain
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään vielä ennakkotehtävä tekeillä? Ohjeena oli tehdä max. 4-5 sivua ja minä oon kirjottanu tohon kaiken mitä mieleen tulee ja sain hädin tuskin kaksi sivua täyteen. Onkohan riittävä vai pitääkö vielä alkaa sepustaa jotain
Näillä tiedoilla sanoisin, että jos ohjeessa ei ole minimi sivumäärää ilmoitettu, niin tuo 2 sivua on riittävä. Suurempi virhe olisi lähteä kirjoittamaan aiheen vierestä täyttä liipalaadaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näillä tiedoilla sanoisin, että jos ohjeessa ei ole minimi sivumäärää ilmoitettu, niin tuo 2 sivua on riittävä. Suurempi virhe olisi lähteä kirjoittamaan aiheen vierestä täyttä liipalaadaa.
Sitä minäkin että turha kai alkaa väkisin vääntämään ja eiköhän se riitä kun oli haastattelun tueksi tarkotettu teksti niin miksi pitäis olla noin pitkä
Onko muita geronomiksi aikovia?
Pääsykokeet tänään, jännittää! Tuntuu ettei toi Sote ja digitalisaatio oikein jäänyt päähän...
Vierailija kirjoitti:
Onko muita geronomiksi aikovia?
Ei.
Moikka! Kiva lukea tätä keskustelua, kun tuntuu ett itse oon ihan hermona koko ajan, niin saa vertaistukea:) Onko kukaan täältä tulossa Centrian sosionomin pääsykokeisiin keskiviikkona? Jännittää ihan sairaasti, kun en tiedä yhtään mitä odottaa.
Miten ootte valmistautuneet keskiviikon Metropolian toimintaterapian pääsykokeseen?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen joutunut paljon tiivistämään tekstiä, että olen neljälle sivulle saanut mahdutettua... Minäkin mietin alussa, että enhän koskaan saa yli 1 sivua tekstiä, mutta sitten sitä alkoi vain tulla. No toivottavasti jaksavat tuon lukea.
Onko joku jo käynyt JAMKin kokeessa, miten meni?
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeet tänään, jännittää! Tuntuu ettei toi Sote ja digitalisaatio oikein jäänyt päähän...
Miten meni?
Varmaan riippuu alasta ja koulusta paljon. Itse kävin joku vuosi sitten shoitajan kokeissa. Meillä oli lapuille kirjoitettu eri aiheita, joista arvoimme ryhmälle yhden. Aiheena oli muistaakseni aktiviteettipäivän suunnittelu ikäihmisille.
Oleellista kuitenkin ryhmätilanteissa on se, miten huomioit toiset ja miten itse käyttäydyt. Välttele ääripäitä eli liikaa puhumista tai tuppisuuna olemista. Positiivinen olemus jää kyllä mieleen.