Mikä olisi sellainen nimi, ettei tulisi joka päiväkodissa vastaan?
Muttei olisi kuitenkaan mikään naurettava, tyyliin Eloizahbetzh tai Kaurapuuro?
Tytölle etsitään nimeä...
Kommentit (95)
Fiia
Tessa
Fiona
Titta
Bea
Carissa
Aino on kaunis nimi. Samoin Trine
Vielä omalaatuisempaa olisi laittaa oman ikäpolvesi suosikkinimiä, siis tarkoitan näitä pirjoja ja ritvoja nuorempia. Eli kuten vaikka Tiina, Jaana, Minna, Heidi, Katja.
Henni, Hilve, Hilppa, Hely, Hertta, Loviisa.
Lisette, Marilin, Anita/Anette, Moonika, Helinä, Vieno, Iris..
Hmmm, Ainoja on nykyisin 12 tusinassa, sitä ei ainakaan...
Mä luulen, että nämä Sari, Mari, Minna jne vois olla harvinaisia.
Itse oon suosinut nimiä, joita esiintyy kaikenikäisillä. Tytönnimistä esim. Anna, Elina, Hanna, Saara, Kaisa. Meidän päiväkodilla on yks Leena, joka on kans kivalla tavalla "erikoinen" pikkutytönnimi.
Näistä ei nyt 2-10-vuotiaiden lasten kohdalla ole tullut vastaan Vaula, Tiera, Ea, Lidia (mutta Lydia kyllä), Ottila, Tuovi ja Sienna. Vellamoitakin on päiväkodissa kaksi kappaletta.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:47"]Henrietta, Vaula, Tiera, Ebba, Lidia, Ea, Tea, Ottila, Moona, Moa (Muua lausutaa), Tua (Tyya lausutaan) Erika, Marikki, Alma, Saimi, Vanamo, Vellamo, Loviisa, Inkeri, Hilla, Saana, Heta, Inari, Tuovi, Helmiina, Sinna, Sienna, Vilja, Tuulia, Juuli, Jenny, Janna. Onhan noita.[/quote]
Multa ei kyllä heru pisteitä ainakaa Aulikille tai Kyllikille!
Itse olisin halunnut antaa tytölle nimeksi Auri tai Aura, muttei kelvanneet miehelle:/ Myös Sirja ja Irene on minusta kauniita nimiä.
Soili, Heini, Maaret. Mari on nimenä kestänyt hyvin aikaa.
Laitoitpa lapselle minkä nimen tahansa, niin viiden vuoden sisällä niitä kaimoja alkaa putkahdella esiin siellä ja täällä. Paitsi jos keksit ihan itse jonkun erikoisen väännöksen tai valitset nimen omien vanhempiesi ikäluokasta.
Muita mitä tuli mieleen niin, Emilia (aika usein tokana nimenä mut ei ekana, kaunis!), Lotta, Diana, Maiken, Mirka, Fanny, Mimosa, Daisy, Jemina, Miisa, Ansa, Anna, Tinka, Carina, Carola, Carla, Anette, Katarina, Siru, Felicia, Janette, Hymy, Ilona, Alissa/Alisa/Alina, Eira, Hilla, Meeri, Maritta, Rita, Kiara, Anja, Sonja, Vanessa....
Piera tai Pipariina..löytyy nimikirjasta. Ei taatusti ole suosikkinimiä!
Anelma, Heljä, Meri, Johanna, Meeri, Ulla, Emilia, Anniina, Kaisa, Jonna
Riikka, Anelma, Viivi, Vilma, Pauliina, Erja, Elina
Donna
Paula
Raita
Renja
Siru
Hely
Helinä