Sähköpotkulautailija teki Helsingissä 5 liikennevirhettä 200 metrin sisään: "En tunne kaikkia liikennesääntöjä"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0212d942-6993-4770-85d0-70b110599718
"Sähköpotkulautailija rikkoi lyhyellä matkalla kääntymiskieltoa, väistämis- ja suojatiesääntöä sekä ajoi yksisuuntaista väärään suuntaan ja kielletysti jalkakäytävällä. Seuraamuksena hän sai 80 euron suuruisen korotetun liikennevirhemaksun.
Perään lähteneen poliisin videon perusteella yhteentörmäys toisen skuuttailijan kanssa ei myöskään ollut kaukana.
Poliisille sähköpotkulautailija kertoi, ettei tunne kaikkia liikennesääntöjä."
Vain vahvistaa sitä käsitystä, että sähköpotkulaudoilla ajelee pääosin tyypit, joilla ei ole ajokorttia. Se joka tapauksissa mitataan ihan kymmenissä prosenteissa kaikista sähköpotkulautailijoista, joilla ei ole auton tai minkään muunkaan moottoriajoneuvon ajokorttia. Tiedä vaikka olisivat enemmistökin sähköpotkulautailijoissa.
Paitsi että ovat ajo-oikeudettomia tai liian köyhiä autoilemaan, ovat myös liian laiskoja kävelemään tai pyöräilemään.
Kommentit (11)
no kun sitä arseilua saa jatkuvasti seurata sivusta, niin olen kyllä ihmetellyt miten ei ole pahempaa tälliä autojen kanssa kovinkaan montaa kertaa käynyt, suorastaan päätöntä menoa ja samalla selaillaan tsägällä vielä puhelintakin. Suomessa on ilmeisesti sittenkin melko kiltit autokuskit pääosin( ja onneksi), muualla varmaan kolisee enemmän, jossa on villimpi ajokulttuuri.
Vuokrattavat sähköpotkulaudat saisi kieltää, kuten Pariisissa tehtiin. Turhake pahimmasta päästä. Aiheuttaa onnettomuuksia, sairaanhoitokuluja yhteiskunnalle ja vähentää vielä ennestään liian vähäistä liikuntaa.
Ei minua ainakaan kiinnosta liikennesäännöt kun liikun pyörällä, kävellen tai skuutilla.
En minäkään osaa pyöräilijänä ajaa liikennesääntöjen mukaan. Ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan kiinnosta liikennesäännöt kun liikun pyörällä, kävellen tai skuutilla.
juu se kyllä näkyy autosta käsin, kunnes osuu kohdallenne se puhelinta selaava autokuski, sitten voikin käydä jänskästi.
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt koskevat kaikkia liikenteessä liikkuvia. Kulkumuodosta riippumatta. Jos liikennesääntöjä ei halua noudattaa, ei silloin pitäisi lähteä liikenteeseen itse ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt koskevat kaikkia liikenteessä liikkuvia. Kulkumuodosta riippumatta. Ajokortittomuus ei tee siihen poikkeusta. Jos liikennesääntöjä ei osaa noudattaa, ei silloin pitäisi lähteä liikenteeseen itse ollenkaan, ennen kuin liikennesäännöt ovat asianmukaisesti opittuna.
Sähköpotkulautailijat ovat aivan oma lukunsa, mutta olen huomannut muustakin kevyestä liikenteestä että valtaosalla pyöräilijöistä ja jopa monilla jalankulkijoilla on jostain syystä nykypäivänä ylivoimaisen vaikeaa ajaa pyörällä suoraan tai kävellä suoraan! Miten se pyörällä ajo tai kävely voi tyyliin 5 sekunnin välein päätyä oikeasta laidasta keskelle, sitten vasempaan laitaan ja sitten takaisin oikeaan laitaan? Ajellaanko ja kävelläänkö siinä millaisen pilven vaikutuksessa vai mistä se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikennesäännöt koskevat kaikkia liikenteessä liikkuvia. Kulkumuodosta riippumatta. Ajokortittomuus ei tee siihen poikkeusta. Jos liikennesääntöjä ei osaa noudattaa, ei silloin pitäisi lähteä liikenteeseen itse ollenkaan, ennen kuin liikennesäännöt ovat asianmukaisesti opittuna.
Höpö höpö. Pysyttelen jalkakäytävällä :)
Rasistisen poliisin ajojahtia.
Missä on Taponen, kun me maahantulleet kaipaamme häneltä päänsilitystä.
Ei tainnut sanoa ihan noin hyvällä suomen kielellä.