Mikä olisi sellainen nimi, ettei tulisi joka päiväkodissa vastaan?
Muttei olisi kuitenkaan mikään naurettava, tyyliin Eloizahbetzh tai Kaurapuuro?
Tytölle etsitään nimeä...
Kommentit (95)
Saara, Eeva, Annikki, Leena, Maija, Maria, Helena, Marketta, Marjaana, Marianne / Marianna, Annamari, Heidi, Nina, Brita / Britta, Paula, Pauliina, Maj, Juni (kesävauvalle), Anita: tässä joitain ajattomia nimiä, joiden kantajaa ei leimaa mikään vuosikymmen ja jotka ulkomaillakin ymmärtää naisen nimeksi, kun lapsesi on 20-vuotias vaihto-opiskelija
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:15"]
mikset halua että tulee joka päiväkodissa vastaan? Joskus on helppo saada kavereita jos niillä on sama nimi ;D
t. Lauran äiti
[/quote]
Jotkut ovat niin snobeja että haluavat brassailla uniikilla nimellä. Mun mielestä se on typerää ja pinnallista, sen takia ehdotinkin nyrkkikyllikkiä, mutta kukaan palstamammoista ei tajunnut ironiaa.
[/quote]
Tai ei vaan vaivautunut vastaamaan ;)
Martina unohtui edellisestä - olisi tosi nätti!
Tiedän muutaman pienen Heidin ja Lauran. Maija on varmaan aika harvinainen, samoin Leila, joka on kaunis nimi. Minunsta Katrin ja Karen ovat kauniita ja taatusti harvinaisia.
Meillä ainakin toinen lapsista on itse tympääntynyt kun hänellä nimi joka on hänen ikäluokassaankin tosi suosittu, eskarissa hänen lisäkseen oli kaksi samannimistä ja koulussakin luokassa toinen saman niminen. Eli ymmärrän kyllä täysin ap pointin siitä että haluaa lapselleen nimen jota ei joka paikassa tule vastaan.
Meillä on Sylvi, eikä ole tullut muita vastaan.
Elvira ois tosi kiva
Justiina
Mikaela
Laura, Hanna, Maria, Riitta, Tiina, Elina, Sonja, Ilona, Katri, Tuija, Tarja, Sini...
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 15:50"]
Sari, Johanna, Pirjo, Merja, Aulikki, Tuulikki jne.
[/quote]
Ystäväni puolivuotias vauva on Aili.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:03"]
Myös Sonja on tosi kaunis! Ei tullut itselle mieleenkään! Onpa teistä nyt ollut apua :)
ap
[/quote]
Jos pidät Sonjasta harkitse siinä tapauksessa myös Anjaa. Anja on nimi, joka taipuu hyvin ulkomaalaistenkin suussa. Ehkä nykyään saatetaan jossain piireissä kokea tosin liian venäläisenä nimenä.
Itse pidän myös nimistä Noora ja Nora.
Mainituista niist esim. Laura on aika yleinen pienilläkin, mutta yleensä tuntuu, että sellaisia nimiä, joissa on R-kirjain vältetään kovastit. Itse tunnen 4-7 vuotiaiat lapsia eniten ja mainituista nimistä ainakin Anja, Alma, Elina ja Maija löytyvät kaikki päiväkodista tai ystäväperheistä.
Rebekka
Elsi
Enja
Leonora
Marita
Moonika
Susanne
Tinja,olen ollut päivähoidossa töissä vuosikymmeniä ja ei ole tullut vastaan,oma tytär on tän niminen
Viena, Hilppa, Ennika, Sadelma, Unikko
Kaisu