Karibialla matkailleet
Suositelkaas ns. menevää kohdetta jossa olisi rannan ja meren lisäksi muutakin meininkiä. Meksikossa olen käynyt, se oli kyllä kiva paikka, mutta johonkin muualle nyt. Mielessä käynyt Barbados, dominikaaninen tasavalta ja kuuba. Tässä järjestyksessä kiinnostus, mutta jos jollain kokemusta joistain näistä, kertokaa ihmeessä
Kommentit (4)
Yhdistelmälomat onkin just mun juttu ja noissa kaikissa olis mahdollisuus kahteen eri paikkaan. (pakettimatkailija kun olen)
Aiemmin olen kuullut ettei tuolla kuubassa ole juuri hotellien ulkopuoleista elämää turistille, ei ilmeisesti pidä nykyään paikkaansa
Itsellä kokemusta vain Dominikaanisesta Tasavallasta, ekan kerran 1995 ja tokan kerran 2005. 1995 aivan mahtava reissu, 2005 ei niinkään. Paikasta oli tullut mielestäni turistirysä, kallis ja jokin aitous puuttui.
Itseäni kiinnostain ABC-saaret mutta niistä on vähän tietoa saatava. (siis siellä olleiden ihmisten kertomuksia ja kokemuksia).
Kuuba olisi noita varmasti mielenkiintoisin, Barbados taitaa olla kallis ja ja Jenkkien suosima rysä. Tietenkin kos ei halua muuta kuin lämpöä ja löhöilyä niin Dominikaanista voi suositella varmaan silloin. Suurin osa hotelleista All Inc eikä hotellilta tarvitse viihdykkeen yms. takia poistua. Tosin mielestäni ruoka All Inc. on aikasta karseaa..
Dominikaanisessa voi olla aikasta tuulista, vuonna 2005 oli paikoin jopa kylmä. Voi suositella jos harrastaa Kite Surfingia!
Kuubassa olen ollut ja ehdottomasti paljon elämää turistialueiden ulkopuolella, tosin espanjaa kannattaa osata. Turistirysäalueita on helppo vältellä ja paikalliset ovat mukavia. Paikallinen kulttuuri on todella erityislaatuinen, Kuubassa voi kokea paljon sellaista mitä ei voi kokea missään muualla. Suosittelen lämpimästi.
Olen ollut mm. Dominikaanisessa ja Kuubassa ja näistä kahdesta suosittelisin kyllä Kuubaa. Esimerkiksi rantaloma Varaderossa (ei kannata kuitenkaan asua keskustassa vaan kauempana niemellä, jossa on parhaat hotellit) ja siihen yhdistettynä Havanna, jossa kannattaisi yöpyäkin.