Mitään ei selvinnyt näytteistä... Tätä minä pelkäsin
Edelleen pissivaiva vaivaa ja lääkäri käski käymään apteekissa hakemassa buranaa kun se on tulehduskipulääke ja jos ei vieläkään ala selviimään niin sitten aamuvirtsanäytteeseen. :(
t. 18v tyttö
Kommentit (23)
Hei!
Mulla oli kerran raskauden aikana sellanen tunne että ois pissarakon tulehdus. Kirveli pissatessa, koko ajan pissatti. Istuminenkin oli hankalaa kun sattui. No, olin varannut jo aamuksi lääkäri-ajan mutta vaiva olikin poistunut aamulla. Mulla oli virtsakivet! Oli tullu pikkarisuojaan ja niitä tietysti ihmettelin että MITÄ nää on. Tästä on nyt 10v ja olin tuolloin 24 vuotias. Ei ole onneksi sen jälkeen vaivanneet mutta oli se tuskallisen tuntuista. En tiedä mikä siihen ois sopiva hoito, mutta todella runsaasti kannattaa juoda. Kofeiinihan pissattaa joten teetä tai kahvia vaan reilusti. Tee on varmaan vähän parempi vielä ku kahvi. Pari litraa kun päivässä juot niin pitäs helpottaa.
Minulla oli sellaista epämääräistä oireilua, kutinaa joka kumminkin oli ehkä enemmän polttelua ja joka tuli virtsatessa mutta saattoi esiintyä toisinaan myös muulloinkin. Samoin kutinan paikantaminen oli vaikeaa. Minulla ilmeisesti syynä oli kuivat limakalvot, joihin oli tullut pieniä haavaumia. Apteekista hain lactocydiä jolla pesin alapään kerran päivässä varmuuden vuoksi ja sain neuvon rasvata alapään aina huolellisesti pari kertaa päivässä. Nämä auttoivat ja uskoisinkin, että syynä on ollut tuo kuivuus.
Sain myös aikoinaan neuvon, että jos virtsaaminen kirvelee ja tuottaa tuskaa niin kannattaa käyttää hyväksi lämmintä suihkua. Lämmin suihku vatsalle rentouttaa ja rakko pääsee paremmin tyhjenemään. Tämä on hyväksi etenkin, jos taustalla on bakteeritulehdus. Vaikka siis monet suihkussa pissaamista katsovat pahalla, niin aina voi miettiä kärsiäkö vai hakeako helpotusta.