Ärsyttääkö ketään muuta tämä nykyinen buumi, että kaikkien meidän tulisi matkustella paljon, olla uteliaita ja "avartaa maailmankuvaamme"?
Ja jos et ole kiinnostunut matkustelusta, sinua pidetään surkimuksena, wt:nä, junttina? Eikö nykymaailmassa sen pitäisi olla vain hyvä juttu, kun kerran ilmastonmuutoksestakin niin paljon kohkataan?
Kommentit (471)
velat weeteinä maailmalla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saastuttaa ja pilata ilmastoa...Kuinka voi niin moni olla niin tyhmä ja vielä kehuskella matkoillaan.
Mitä mielenkiintoista koko touhussa edes on? Jotain kirkkoja tuijotella ja olla muka kansainvälinen ympäristössä, missä ihmiset laittavat vain kirjaimia eri järjestykseen tulkitessaan asioita.Nii.
Matkustelu oli jännää joskus satavuotta sitten.
Nyt sen tiedetään olevan yhtä haitallista kuin tupakoinnin.
Silti tietty väki lähtee blingblingit välkkyen ja nahkalaukut paukkuen bilettämään ja kulutta kulu kulutta kulutu"kultuurisoimaan" vaaleina tummaan ympäristöön. Saatetaan jopa roskata ympäristöä ja epähuomiossa viimeistään lentokonetta käyttäen tehdään sitä. Samapa tuo, kun saa hienon tatuoinnin teetettyä paikallisessa tatuointiliikkeessä halvalla (puolet halvemmalla kuin kotimaassa).
Hauska tehdä kaikkee sitä mitä riku ja tunna teki mädikses...
Seukiks voitais tehä joku matka euroopan kultuurpääkaupunkii vaiks?
Oliskin edes nahkalaukut, mutta kun on Michael Korsin tai DKNY:n muovilaukut.
Mikään ei kuvaa aikamme typeryyttä paremmin kuin se, että muovisista laukuista maksetaan satoja euroja, ja ollaan vielä ylpeitä siitä. Ne kultaiset kirjaimet ilmeisesti henkilön itsensä mielestä antavat sosiaalista nostetta, vaikka oikeastaan ne vain julistavat, että tässä on typerys liikkeellä...
Kyllä tavallaan. En ole kiinnostunut matkustelemaan. Täällä suomessa on kotini ja olen mielelläni täällä. Vielä vähemmän kiinnostaa lentokoneessa istuskelu. Toiset tosiaan oikein mainostavat miten matkustus on niin hienoja kokemusten hankkiminen. Evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli saastuttaa ja pilata ilmastoa...Kuinka voi niin moni olla niin tyhmä ja vielä kehuskella matkoillaan.
Mitä mielenkiintoista koko touhussa edes on? Jotain kirkkoja tuijotella ja olla muka kansainvälinen ympäristössä, missä ihmiset laittavat vain kirjaimia eri järjestykseen tulkitessaan asioita.Nii.
Silti tietty väki lähtee blingblingit välkkyen ja nahkalaukut paukkuen bilettämään ja kulutta kulu kulutta kulutu"kultuurisoimaan" vaaleina tummaan ympäristöön. Saatetaan jopa roskata ympäristöä ja epähuomiossa viimeistään lentokonetta käyttäen tehdään sitä. Samapa tuo, kun saa hienon tatuoinnin teetettyä paikallisessa tatuointiliikkeessä halvalla (puolet halvemmalla kuin kotimaassa).
Oliskin edes nahkalaukut, mutta kun on Michael Korsin tai DKNY:n muovilaukut.
Mikään ei kuvaa aikamme typeryyttä paremmin kuin se, että muovisista laukuista maksetaan satoja euroja, ja ollaan vielä ylpeitä siitä. Ne kultaiset kirjaimet ilmeisesti henkilön itsensä mielestä antavat sosiaalista nostetta, vaikka oikeastaan ne vain julistavat, että tässä on typerys liikkeellä...
Voihan ne olla nahkaa, saattaa ne valmistaa muovisiakin laukkua tosin. Itse ostin nahkalaukun 60 eurolla viime viikolla.
Turhaaseon kirjoitti:
Kyllä tavallaan. En ole kiinnostunut matkustelemaan. Täällä suomessa on kotini ja olen mielelläni täällä. Vielä vähemmän kiinnostaa lentokoneessa istuskelu. Toiset tosiaan oikein mainostavat miten matkustus on niin hienoja kokemusten hankkiminen. Evvk.
Yritä ymmärtää heitä, jotka pitävät matkustelusta. Älä ole niin rajoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunta keksii jatkuvasti tapoja voida tuntea itsensä paremmaksi kuin muut. Nyt on vallalla tämä matkustelukulttuuri. Veikkaisin kuitenkin, että hyvin harva näistä mielensä avartajista lähtisi yhtään minnekään, ellei somea olisi.
Olen lähtenyt jo kauan ennen somea ja koko internetiä, ja tulen lähtemään niin kauan kuin vain pystyn. Somesta en pittaa pätkän vertaa.
Matkustelussa ei ole mitään vikaa, mutta hassua jos joku tekisi sitä tosiaan vaan somen vuoksi. Tai siksi, että on muka joku buumi menossa, jolloin jokaisen kuuluisi matkustaa.
Oikeasti makustamisesta kiinnostuneet ovat tehneet sitä jo kauan ennen somea ja tulevat tekemään samaa aina. Trendin vuoksi matkustavat tuskin matkustavat säännöllisesti tai usein.
Kyllä matkailussakin on selkeästi trendit näkyvissä. Milloin se on massoilla Thaimaa on uusi Kanaria, varsinkin bloggareilla hirveä Bali ja varsinkin Dubai -buumi. Nyt sitten Sri Lanka.
Ärsyttää, kun ihmiset ihmettelee, miksi haluaisin matkustaa Armeniaan, kun New York on niiin ihku!.
Miksi se ärsyttää sinua? Anna ihmisten ihmetellä ja kulje omaa polkuasi. Niin ja se Armenia tosiaan on paljon antoisampi ja upeampi kohde kuin joku Nykki :D. Minulle. On itse asiassa ihan p*skan hailee mitä muut ovat matkakohteistani mieltä.
Ei ärsytä. Olen aina pitänyt matkustelusta ja aion tehdä sitä jatkossakin. On vain niin upeaa nähdä uusia paikkoja, täysin erilaista luontoa, eläimistöä ja kasvistoa. Seurata erilaista kulttuuria, maistella uusia herkkuja... Se vain on ihanaa. Aivan sama mitä muut ovat siitä mieltä. 30 maassa olen käynyt mutta monta upeaa paikkaa on vielä näkemättä.
N32
Ei ärsytä matkustelu, huvinsa kullakin, mutta se ei pidä paikkaansa, että matkustelleet ihmiset automaattisesti olisivat avara - tai syvämielisiä. Siihen tarvitaan paljon muutakin, kuin uusien paikkojen näkemistä.
Mä "matkustan" niin, että menen 2–3 kuukaudeksi asumaan johonkin maahan. Vuokraan asunnon tai neuvottelen sopuhinnan jostain Bed & Breakfastista. Teen samalla töitä, eli en ole turisti lomalla. Ulkomailla asuminen antaa oman säväyksensä työhönkin.
Kaikilla ei töiden puolesta tätä mahdollisuutta ole, mutta silti jos kerran jonnekin lähtee, suosittelen pidempää viipymistä. Jos kesälomaa on neljä viikkoa, niin junalla Eurooppaan tai vaikka Venäjälle, ja viipyy pidempään. Se on todellista matkailua, koska siinä jo oppii kieltäkin ja sitä, miten yhteiskunta siinä maassa toimii, missä kannattaa pestä pyykit, missä käydä ruokakaupassa jne. Ehtii löytää oman kantabaarinkin.
En jaksaisi viikon tai pidennetyn viikonlopun takia lähteä minnekään leikkimään turistia. Ei siinä ehdi rentoutua, varsinkin jos lentää edes takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä matkustelu, huvinsa kullakin, mutta se ei pidä paikkaansa, että matkustelleet ihmiset automaattisesti olisivat avara - tai syvämielisiä. Siihen tarvitaan paljon muutakin, kuin uusien paikkojen näkemistä.
No eipä niin kukaan ole väittänytkään. Mutta useimmille ihmisille, jotka matkustavat paljon, niin matkustelu antaa paljon henkistä mielihyvää ja myös avartaa heidän maailmankatsomustaan.
Miten niin nykyinen buumi? Eikö se ole ollut kautta aikojen jotenkin hehkutettua tuo matkustaminen? Onhan se joskus aikoinaan varmasti avartanut näköaloja, kun on asutte ehkä samassa pikkukylässä koko ikänsä ja tiedonkulkukin ollut minimaalista. Nykyään voin mennä nettiin ja saada tunnissa sieltä enemmän tietoa koko maailmasta, kuin 100 vuottakaan sitten kukaan on pystynyt saamaan matkustelemallakaan.
Eikä sinne ihmiset mene mitään itseään avartamaan, vaan nautiskelemaan ja omaa egoaan ruokkimaan. Haluavat vain tumpata itsensä vieraaseen maisemaan. Hei, katsokaa kaikki, minä olin täällä. Se on se todellinen wt. Päänsisäinen matkustelu olisi paljon tärkeämpää, mutta sitä hyvin harva harrastaa.
rtyrteytrey kirjoitti:
Miten niin nykyinen buumi? Eikö se ole ollut kautta aikojen jotenkin hehkutettua tuo matkustaminen? Onhan se joskus aikoinaan varmasti avartanut näköaloja, kun on asutte ehkä samassa pikkukylässä koko ikänsä ja tiedonkulkukin ollut minimaalista. Nykyään voin mennä nettiin ja saada tunnissa sieltä enemmän tietoa koko maailmasta, kuin 100 vuottakaan sitten kukaan on pystynyt saamaan matkustelemallakaan.
Eikä sinne ihmiset mene mitään itseään avartamaan, vaan nautiskelemaan ja omaa egoaan ruokkimaan. Haluavat vain tumpata itsensä vieraaseen maisemaan. Hei, katsokaa kaikki, minä olin täällä. Se on se todellinen wt. Päänsisäinen matkustelu olisi paljon tärkeämpää, mutta sitä hyvin harva harrastaa.
Päänsisäisellä matkustelulla en saa niitä aistikokemuksia mitä livenä paikan päällä käydessä. Se nyt on ihan selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä noin katkera siitä, että joku matkustaa? Miten nyt tatuoinnit liittyy matkustamiseen? Ja harva kai haluaa sellaisia reissuja mitä Riku ja Tunna teki...
En ole katkera.
Olen itse matkustanut yli puolet elämästäni ja tajuan hyvin mitä se tekee ympäristölle, jos kaikki alkaa tehdä sitä. Kyllä täytyy tunnustaa että olen käyttäytynyt täysin weeteesti.
Matkustelu on weeteetä toimintaa ja siihen sisältyy paljon asioita jotka ei kestä tarkempaa tarkastelua.
Älkää hyvät ihmiset ja tehkö samoja virheitä kuin minä tein.
Täysin idioottimaista toimintaa.
Nykyään olen siirtynyt matkustelusta ja kultuurista ympäristötietoiseksi. Se on uusi juttu. The thäng kuten sanotaan. Thö thäng tiiätteks?
Vierailija kirjoitti:
rtyrteytrey kirjoitti:
Päänsisäisellä matkustelulla en saa niitä aistikokemuksia mitä livenä paikan päällä käydessä. Se nyt on ihan selvä asia.
Onks meil varaa tollassii aistikokemuksii jotka tuhoaa ympäristöö?
Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä noin katkera siitä, että joku matkustaa? Miten nyt tatuoinnit liittyy matkustamiseen? Ja harva kai haluaa sellaisia reissuja mitä Riku ja Tunna teki...
En ole katkera.
Olen itse matkustanut yli puolet elämästäni ja tajuan hyvin mitä se tekee ympäristölle, jos kaikki alkaa tehdä sitä. Kyllä täytyy tunnustaa että olen käyttäytynyt täysin weeteesti.
Matkustelu on weeteetä toimintaa ja siihen sisältyy paljon asioita jotka ei kestä tarkempaa tarkastelua.
Älkää hyvät ihmiset ja tehkö samoja virheitä kuin minä tein.
Täysin idioottimaista toimintaa.
Nykyään olen siirtynyt matkustelusta ja kultuurista ympäristötietoiseksi. Se on uusi juttu. The thäng kuten sanotaan. Thö thäng tiiätteks?
Sulla ei varmasti ole lapsia?
Aria kirjoitti:
Ärsyttää. Työpaikalla on kisa siitä kuka matkustaa eniten ja kauimmas. Olen ihan riittävästi aikanani matkustellut ja minua ei oikeasti enää kiinnosta. Olen myös vanhemmiten alkanut pelkäämään lentämistä. Rakastan kotiani ja omaa sohvaa, makaan mielummin sillä kuin matkustan kokemaan vieraita kulttuureja ja näkemään uusia paikkoja.
Kun kerran olet itsekkin matkustellut niin anna muidenkin matkustaa äläkä ole toisten ilon pilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä niin kukaan ole väittänytkään. Mutta useimmille ihmisille, jotka matkustavat paljon, niin matkustelu antaa paljon henkistä mielihyvää ja myös avartaa heidän maailmankatsomustaan.
No osaatko kertoa, milloin sitä katsomusta on avarrettu niin paljon, että ymmärretään lentämisen vahingollisuus maapallon ilmakehälle? Pitääkö montakin vuosikymmentä vielä matkustella, että avartuu tarpeeksi?
rtyrteytrey kirjoitti:
Tuon tajuaa vain ne jotka on oikeasti matkustellut paljon. Viisaita sanoja ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rtyrteytrey kirjoitti:
Onks meil varaa tollassii aistikokemuksii jotka tuhoaa ympäristöö?
Hä?
Kyllä minä voin käydä euroopan lennoilla hyvällä omalla tunnolla. Mulla ei ole lapsia eikä autoa. Sinä siis todennäköisesti teet paljon isomman hiilijalanjäljen tänne kuin minä.
Ei ärsytä, en matkusta koska muita mielitekoja niin paljon mihin rahani laitan.
Rakastan kaikkia koneita niin paljon ja siihen rahani menee.
Ei pidä välittää muiden mielipiteistä.
Jos mulla tonni niin ostan Neaton robotti-imurin mielummin kuin matkustaisin.