Kauhuleffakonkarit! Suosittele kauhuleffaa jota katsellessa jopa sinä oikeasti pelkäsit, ainakin hetkittäin.
Mieluummin sellaista ”hiljaista”, ahdistavaa psykologista kauhua kuin jump scare tai goretyyppistä.
Kommentit (137)
Descentit oli mainittu jo, oliko As above, so below? Menee aikalailla samaan ahtaan paikan kammon kastiin :')
Frontier(s) oli aika raaka. Muistan, että sydän hakkasi sitä selviytymistaistelua katsoessa.
Nää ei oo sinällään pelottavia, mutta oli niin törkeen ahdistavia omasta mielestä, että näin molempien jälkeen painajaisia parina yönä. Iski jonnekkin alitajuntaan ja kovaa.
Rosemary's baby oli ahdistava, todella ahdistava. Se ihan oikeesti sinkoutu mulla jonnekkin syvälle sisimpään :D näin monta painajaista.
Muutama viikko sitten katsottiin miehen kanssa suomalainen kyrsyä. Sekään ei ollut oikeastaan pelottava, oli vain niin vtun sairas ja ahdistava tunnelma piinas mua lähes koko leffan ajan. Tästäkin näin painajaista seuraavana yönä.
Mulla kolahtaa eniten sellaiset psykologiset ja piinaavat elokuvat, ne jää mun alitajuntaan vellomaan pitkäksi aikaa :D
Ranskalainen Inside (2007). Yleensäkin nuo ranskalaiset kauhuelokuvat on hyviä ja pelottavia. Kuten joku jo mainitsikin esim. Frontiersin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä pelottavaa Manaajassa muka on. Överi ja naurettava.
Ei Manaaja ole minustakaan pelottava. Hyvä elokuva kyllä muuten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ringin katsoin teininä, sen jälkeen en ole uskaltanut kauhuleffoja katsoa.
Conjuring
Sinister
The haunting of hill house (sarja)
The call (enemmän trilleri)
Paha aavistus (myös ehkä trilleri)
Triangle (mindfuck trilleri)
Marttyyrit. Tää oli oikeasti niin rankka, etten pystynyt katsomaan loppuun saakka. Ainoa tällainen leffa ikinä. Aivan helvetin ahdistava.
Pidän kauhuelokuvista ja yleensä säikähdän tai hätkähdän jotain jumpscarea ja alan nauramaan.
Mutta elokuvassa Insidious - Riivattu pelästyin oikeasti. Smiling family - kohtaus. Ei pelkästään se jumpscare vaan kohtaus kokonaisuudessaan En uskaltanut nukkua pimeässä jonkun aikaa.
En sanoisi mistään kauhuelokuvasta että ois pelottava. Jännittäviä kyllä on paljonkin ja ahdistavia. Mutta ei pelottavia. Ei semmosia osata tehdä.
The Devil’s chair oli mielestäni aivan helvetin ahdistava. Saanut huonot arvostelut imdb:ssä, jota en ihan ymmärrä.