Kauhuleffakonkarit! Suosittele kauhuleffaa jota katsellessa jopa sinä oikeasti pelkäsit, ainakin hetkittäin.
Mieluummin sellaista ”hiljaista”, ahdistavaa psykologista kauhua kuin jump scare tai goretyyppistä.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Mikähän sen leffan nimi nyt olikaan, mutta siinä nuori pariskunta oli muuttanut taloon jossa kummitteli. Koko elokuva oli ikäänkuin pariskunnan itse videokameralla kuvaama ja jättivät kameran esimerkiksi yöksi kuvaamaan kun alkoivat nukkumaan. Siinä sitten aina tapahtui kaikkea yliluonnollista. Elokuvan lopuksi molemmat kuolivat.
Sen kun pimeässä yksin katsoo niin kyllä muuten jännitti.
Se elokuva oli Paranormal activity
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paranormal_Activity
On se jännä!
Get out.
Odotan saman ohjaajan seuraavaa.
Joitain vuosia sitten tuli katsottua kauhuleffa joka todella sykähdytti vaikka yleensä ei nämä juuri hetkauta. Sinister.
Ranskalainen elokuva Marttyyrit. Oon kauhun suurkuluttaja, tunnen myös aasialaisen kauhun, ja toi on elokuva, joka tunkee ihon alle. Välillä iskee kamala hinku katsoa se uudestaan ja sitten kaduttaa kun ahdistaa ja kriippaa pari päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen elokuva Marttyyrit. Oon kauhun suurkuluttaja, tunnen myös aasialaisen kauhun, ja toi on elokuva, joka tunkee ihon alle. Välillä iskee kamala hinku katsoa se uudestaan ja sitten kaduttaa kun ahdistaa ja kriippaa pari päivää.
Mikähän siinä on, mikä iskee. Mä taas olen näiden suhteen melkoinen nynny, mutta haukottelin Marttyyrit läpeensä. Väärä mieliala tai jotain.
Joillekin naisille menee kauhusta tämäkin saksalaisklassikko: Hilfe! Ich ertrinke im sperma!
Vierailija kirjoitti:
Orpokoti, todella hyvä.
Tää on oikeasti loistava kauhuelokuva! Muistan kuinka en uskaltanut nukkua yksin kun olin tämän katsonut joten anelin äitiä tulemaan samaan huoneeseen nukkumaan! :D
Vierailija kirjoitti:
Get out.
Odotan saman ohjaajan seuraavaa.
Get out on huono. Ne pöllivät koko idean The Skeleton Keystä.
The orphan - Ottolapsi. Älyttömän hyvä.
Bridget Jones elämäni sinkkuna näin joskus trailerin en ole koskaan uskaltanut katsoa elokuvaa.
Chucky -nukkeleffassa oli oikeasti monta kohtausta, jolloin jännitti ja ahdisti. Puistattaa vieläkin kohtaus, jossa nainen katsoo nuken selästä onko siinä paristot sisällä.
En ymmärrä mitä pelottavaa Manaajassa muka on. Överi ja naurettava.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kauhuelokuvat pelota, mutta jotkin kauhupelit kylläkin. Eli jos et ole täysin pelaamista vastaan niin suosittelen todella. Pahimillaan pelatessani on peli pitänyt sulkea 10min välein kun sydän hakkaa enkä uskalla liikkua eteenpäin :D Elokuvista en koskaan saa samanlaista reaktiota, ehkä se johtuu siitä että pelit ovat interaktiivisempia ja tuntuu että olen oikeasti mukana siellä kokemassa sitä maailmaa ja tilannetta kun ohjailen pelihamoa.
Suosittelen peliä Amnesia: The Dark Descent.
Kyseisessä pelissä ei ole siis mitään ammuskelua tms, vaan tarkoitus on selvittää pelin tarinaa ja selviytyä, piiloutua, juosta karkuun yms täysin aseettomasti ilman mahdollisuutta puolustautua. Tarina on Lovecraftmainen, hulluudella maustettu keskiaikaiseen linnaan sijoittuva.
Näitä olisi kiva pelata, mutta ei vaan pysty!:D En uskalla liikkua kun pelkään säikähtämistä. Pahinta oli kokeilla kauhupeliä virtuaalilaseilla, silloin siellä oli ihan ”oikeasti” sisällä tapahtumissa ja selässä kihelmöi jatkuvasti.
The Ring (2002), Tale of Two Sisters (2003), Hereditary (2018) ja yhden kohtauksen osalta Lake Mungo (2008). Noita katsoessani olen aikuisena pelännyt. The Ringiä pelkäsin vielä toisenakin yönä katsomisen jälkeen.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Amnesia: The Dark Descent oli niin karmiva peli, että en olisi ikinä voinut uskoa, että pelkäisin ja säikähtäisin jotain peliä näin paljon. Mikään elokuvakaan ei edes vedä vertaa tälle pelille ja olen nähnyt todella monia kauhuelokuvia. Vaikka tässä ketjussa ei kysyttykään pelejä, niin pakko nostaa itsekin peukkua tälle pelille :D
Jos ei itse halua pelata, niin esim. youtubesta voi katsoa kun muut pelaa, se on vähän sitten niinkuin katsoisi itse kauhuelokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Decent 1 ja 2.
Valitettavasti löytyy sitä "Mörkä kurkistaa olan takaa" -settiä, mutta kauhuleffakonkarina oikeasti vähän pelkäsin. Sen verran että katsoin vielä puolisen tuntia Simpsoneita päälle.
Lyhyesti: viisi nuorta naista (25-30v) lähtee seikkailemaan ja laskeutuu luolaan joka ei olekaan se tutkittu ja esitteissä kehuttu, vaan vielä täysin tuntematon ja tutkimaton.
Samaa leffaa olin tulossa kehumaan. Hirvein leffa kaikista. Hyi hitto.
The strangers, hush