Kauhuleffakonkarit! Suosittele kauhuleffaa jota katsellessa jopa sinä oikeasti pelkäsit, ainakin hetkittäin.
Mieluummin sellaista ”hiljaista”, ahdistavaa psykologista kauhua kuin jump scare tai goretyyppistä.
Kommentit (137)
Paranormal
Blair Witch Project
Hohto
Itsekin suosittelen tuota It Follows-leffaa. Ei ole ehkä kaikkein traumatisoivin leffa, mutta hyvin rakennettu, onnistui säikäyttämään pari kertaa ja jätti jotenkin inhottavan olon joka jatkui pitkään leffan loputtua.
Babadook oli samanlainen. Ei myöskään mikään karmivin, mutta elokuvana hyvä ja käsitteli tärkeää ja liian vähän käsiteltyä asiaa ovelasti.
Tiedä, että otsikossa kysyttiin oikeasti pelottavia leffoja, mutta kauhu ei aina käy käsi kädessä leffan laadun kanssa. Traumat olen saanut elokuvasta Fourth Kind, mikä ei ole mikään huippuelokuva, mutta jumal*uta se osui johonkin omaan pelkohermoon ja valvoin varmaan useamman viikon :D
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut kauhuleffoja ala-asteelta lähtien, joten olen luultavasti ehtinyt turtua niihin kaikkiin. Mitkään Manaajat tai Hohdot ei todellakaan pelota (vaikka niitäkin täällä ehdotettiin). Etsin aina tällaisia keskusteluja, jos joku minulle uusi ja OIKEASTI pelottava leffa tulisikin vastaan. Tähän mennessä en ole pahemmin pelästynyt mitään :D Sitä pelottavaa kauhuelokuvaa siis yhä metsästäessä...
Vau, ihanx tosi? Ootpa sä COOL!
Vierailija kirjoitti:
Sauna
Tässä leffassa oli mielestäni mahtava potentiaali ja hyvä idea, mutta ileisesti tuotantoyhtiön sörkkimisen jäljiltä leffa lässähti aika pahasti. Ohjaaja oli itse ilmeisesti hyvin pettynyt lopputulokseen ja syy oli juurikin tämä.
Makkarakalakeittoa, sano tympee Huttunen
Oikeasti pelottava leffa, joka vei jopa yöunet: Aterrados.
Löytyy esim. Netflixistä.
Vaikkapa Martyrs tai Dawn of the dead
Vierailija kirjoitti:
Netflixistä ei löydy yhtään mitään aiheeseen liittyvää katsottavaa. En löytänyt haulla mainitsemaasi leffaa. Kukahan sielläkin tekee päätökset mitä leffoja hankitaan näytettäväksi? Palautettakaan sinne ei kunnolla pysty lähettämään. Haluaisin katsoa uusia psykologisia tai aaveleffoja mutta ei. Netflix saa pian jäädä unholaan minun osaltani.
Vierailija kirjoitti:
Kivikasvojen lepakkolinna. Tosin taisin olla alle 10v.
Se oli muuten oikeasti hyvä ja vielä suomalaiseksi elokuvaksi. Hyvä Kivikasvot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixistä ei löydy yhtään mitään aiheeseen liittyvää katsottavaa. En löytänyt haulla mainitsemaasi leffaa. Kukahan sielläkin tekee päätökset mitä leffoja hankitaan näytettäväksi? Palautettakaan sinne ei kunnolla pysty lähettämään. Haluaisin katsoa uusia psykologisia tai aaveleffoja mutta ei. Netflix saa pian jäädä unholaan minun osaltani.
Onpas erikoista, kokeilin just uudestaan hakua ja ensimmäisenä hakutuloksena tulee. Löytyisiköhän englanninkielisellä nimellä Terrified?
Netflixin kauhuvalikoima on kyllä vähän kökkö ja yllätyinkin, että tämä on otettu sinne.
A Dark Song oli hyvä, joskaan ei varsinainen kauhuelokuva; ennemmänkin trilleri.
Hereditary aika lailla saman aihepiirin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhua Buenos Airesissa on leffan nimi Netflixissä.
The Conjuring oli niin p*rkleen pelottava, että sen jälkeen en juuri ole kauhuleffoja katsonut! Liittyy varmasti siihen, että perustuu tositapahtumiin ja tietenkin piti mennä kaivelemaan lisää tietoa elokuvan jälkeen. Lili Taylor oli myös loistava roolissaan.
Nykyään kulutan enää vain romanttista kauhua esim. Bram Strokerin Dracula tai Veren Vangit....
En ole vielä kertaakaan nähnyt pelottavaa kauhuelokuvaa, mutta muutamia tässä, jotka ovat olleet vaikuttavia tai viihdyttäviä. Monet näistä jo mainittu mutta menkööt!
- The Ring
- [REC] (Se espanjalainen versio)
- Alkuperäinen The Omen
- Rosemaryn painajainen
- The Ritual
- The Mist / Usva
- Battle Royale
- Manaaja - jos vain hermo kestää. Moni on pelännyt liikaa. Juttelin kerran naisen kanssa, joka kertoi joutuneensa terapiaan tämän nähtyään... En uskoisi, jos en olisi itse törmännyt.
- 31 KM (Meksikolainen leffa, yllättävän hyvä!)
- Dog Soldiers
- Howl (brittiläinen elokuva)
- SAW
- Silent Hill
- Veronica (espanjalainen)
- The Others
Suosittelen espanjalaisia, meksikolaisia ja brittiläisiä kauhuelokuvia lämmöllä.
Mun mielestä Mia Farrow'n leffoissa Rosemaryn Painajainen ja Sokea Kauhu on aika vahva tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten katsoin Stephen Kingin IT netflixistä, aika ällö leffa.
Vanhempi It on pelottavampi.
Oli omalla ajallaan, mutta ostin sen viime vuoden lopulla, katsoin ja valitettavasti aikakautensa erikoistehosteet näyttivät niin hassuilta että se söi merkittävästi pelon tunnetta leffasta. Myin sitten leffan kirpputorilla jonkun muun iloksi.
Olen katsonut kauhuleffoja ala-asteelta lähtien, joten olen luultavasti ehtinyt turtua niihin kaikkiin. Mitkään Manaajat tai Hohdot ei todellakaan pelota (vaikka niitäkin täällä ehdotettiin). Etsin aina tällaisia keskusteluja, jos joku minulle uusi ja OIKEASTI pelottava leffa tulisikin vastaan. Tähän mennessä en ole pahemmin pelästynyt mitään :D Sitä pelottavaa kauhuelokuvaa siis yhä metsästäessä...