onko teistä oikein, vai olenko pirttihirmu?
Olen raskaana, vauva miehen toiveesta tehty. Kiellän mieheltäni alkoholin juomisen ja baarireissut, koska minäkään en niitä voi nyt harrastaa...
Kommentit (37)
Pirttihirmu olet. Mä pidän itseäni pirttihirmuna, mutta ei ole tullut mieleenkään kieltää mieheltä alkoholia, koska mäkään en ole voinut juoda sitä raskausaikana. Entä jos miehesi saa diabeteksen? Saako hän kieltää sulta kaikki ne asiat mitä ei voi enää syödä, koska hänkään ei voi?
Kuka tekee lapsen toisen toiveesta?! Toivottavasti siis te MOLEMMAT olette halunneet lasta aidosti, kun sellaisen olette tietoisesti alulle saattaneet!
Ja joo, fiksu ja empaattinen tuleva isä ja kumppani vähentää baarireissuja ja ryyppäämistä omasta halustaan. Esimerkiksi siksi, ettei odottavan puolison tarvitse istuskella yksin viikonloppuiltaisin kotona, vaan voidaan vaikka tehdä yhdessä asioita, joita voi tehdä kuivin suin. Mutta se, että odottava puoliso KIELTÄÄ toiselta jotain vain siksi, ettei itse voi ko. asiaa tehdä, on pikkumaista ja epätervettä. - Jos miehesi ei osaa ottaa sinua ja tunteitasi huomioon omin päin ja toisaalta jos sinä et kestä sitä, että miehesi voi toisinaan tehdä jotain mitä sinä juuri nyt et voi (ihan kuin miehesi kiva olisi jotenkin sinulta pois), niin kuulostaa kyllä siltä, että teillä on edessänne vaikeita aikoja parisuhteessanne ja tuoreina vanhempina...
Ensinnäkin; et voi käyttää syynä sitä että lapsi on tehty miehen toiveesta. Yksikään järkevä aikuinen ei tee lasta vain toisen toiveesta, ei!
Toiseksi, et voi kieltää mieheltäsi mitään; aikuinen mies tekee itse ratkaisunsa ja valintansa, aivan kuten sinäkin olet _itse_ päättänyt lapsen tehdä. Toki toivottavaa olisi että mies kasvaisi vanhemmuuteen ja menot vähenisivät viimeistään sitten kun vauva syntyy.
Pirttihirmu
Miksi miehen pitäisi vähentää menoa jo ennen lapsen syntymää? Kunhan vähentää - mutta ei tarvitse kokonaan lopettaa - vauvan syntymän jälkeen.
Tuommoset aiheuttaa eroja! Anna mennä nyt, ehkä rauhoittuu sitten kun lapsi syntyy. Ei kukaan voi toisia määräillä, siitä ei seuraa kun huonoa.
Miten raskaanaolo estää baarireissut? Ei kai baarissa käynti automaattisesti tarkoita alkoholin juomista?
Miten raskaanaolo estää baarireissut? Ei kai baarissa käynti automaattisesti tarkoita alkoholin juomista?
ja sitten kun vauva on syntynyt eikä esim nuku yöllä - sittenkö valvotte molemmat koska "ethän sinäkään saa nukkua ku mäkään en saa".,,,,,,,,,,,,,,,jeeeee, tästä tulee huippuperheidylliä...onnea.,,,
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 07:03"]
Olen raskaana, vauva miehen toiveesta tehty. Kiellän mieheltäni alkoholin juomisen ja baarireissut, koska minäkään en niitä voi nyt harrastaa...
[/quote]
Kun kerran suoraan kysyt, niin vastaan että olet. Se, että sinä et voi tehdä jotain, ei tarkoita, etteikö miehesi saisi niin tehdä. Tietenkään ei ole suotavaa, että mies on koko ajan baarissa ja kännäämässä, mutta jos kiellät sen kokonaan (ja miehesi haluaisi mennä), niin aiheutat suuren riskin teidän parisuhteelle. Parisuhteella ja perheellä pitää olla paljon yhteistä aikaa, mutta aikuisilla pitää olla myös omaa aikaa. Jos miehesi haluaa käydä joskus baarissa, niin minusta se on kohtuullista jos hän on muuten vastuullinen aikuinen (isä ja aviomies). Samoin sinulla pitää olla oikeus ja mahdollisuus omiin juttuihin nyt tai sitten kun lapsi on syntynyt eli miehesi pitää luvata, että kun vain on mahdollista, niin hän jää lapsen kanssa kotiin jos/kun sinä haluat mennä yksin jonnekin.
Mun mielestä lapset kannattaa tehdä vasta sitten kun tuo baari-ikävaihe on ohi.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 09:00"]
[/quote]
kaikilta se ei mene ohi koskaan.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 09:00"]
[/quote]
kaikilta se ei mene ohi koskaan.
Ennustan teille lyhyttä avioliittoa, jos noin tiukasti täytyy kontrolloida toisen elämää. Voi olla että mies suostuu hetkiseksi tuohon, mutta pitkään ei missään tapauskessa.
Olet pirttihirmu ja todennäköisesti tuleva yh.
Kyllä kieltämättä itseänikin v.tti kun mies ei raskausaikana vähentänyt juominkejaan millään tavalla.
Mut semmost se on! Naisen osa. Toisaalta saadaan kokea paljon enemmän lapsen kanssa, mitä mies ei koskaan saa :)
Miehet nyt on semmosii...Joko hyväksyt asian heti alkuun ja annat miehesi mennä tai aloitat petaamaan avioeroa.
Jos hankit lapsen, niin sinun on valmistauduttava kantamaan suurin osa vastuusta yksin. Kun lapsi kasvaa isommaksi ja haluaa iskän kannustamana koiran, niin olet silloinkin yksin vastuussa koiran huolehtimisesta. Kun anoppisi tekee kuolemaa ja muuttaa teille asumaan, niin kas kummaa, huomaat taas olevasi vastuussa vessatuksista ja ruokinnasta. Been there.
kyllä minunkin mielestä olet pirttihirmu kun kerran kysyt. Mulla neljä lasta enkä ole ikinä tuommoista vaatinut, ei edes miettinyt. Ehkä olisi eri asia jos mies käy joka viikonloppu mutta jos nyt raskauden aikana käy 2-3-4 kertaa ulkona kavereiden kanssa niin - oikeesto so what?! nyt minä olen se joka käy enemmän. Ei tuossa ajatusmaailmassa ole mitään logiikka, ilkeyttä vain. Eikö olisi ihanaa nauttia yksin kotonakin joku ilta, niin minä ajattelisin?! Rajoituksista tulee usein jossain vaiheessa riidan aihe, ja totta puhuen jos ajattelette nyt jo noin (siis ennen kun on vauva talossa) niin uskon että ei oikein hyvin mee jatkossakaan. Tsemppiä ja toivottavasti sullakin laajenee näkökenttä ja näet että on myös harmaita alueita suhteessa.