Miksi te amatöörit pompitte koko ajan lentokoneessa kaivelemaan niitä laukkujanne?
Ettekö todellakaan pysty olemaan muutaman tunnun lentoa ilman sataa eri tavaraa?
Ja tarvitseeko siellä vessassa ravata koko ajan?
Amatöörit!
Kommentit (269)
Rakkovikaisten takia haluan ikkunapaikan. Perse penkkiin, aivot koomamoodille ja odotan kärsiymksen loppua. Ei ole tarvetta jumpata, mennä vessaan tai kaivella tavaroita. En ole koskaan ollut yli 10 tunnin lennolla, mutta jossain tulee tietenkin vastaan raja, jolloin on pakko mennä vessaan. Mua jostain syystä ällöttää ajatus lentokoneiden vessoista. Millaisessa kunnossa ne on pitkän lennon loppuvaiheessa? Kohta tiedossa lento Saksasta Argentiinaan. Ajattelin kyllä vessatta selvitä tuonkin lennon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää nuo käytävillä hengailevat. Ottavat tukea toisten selkänojasta ja käytäväpaikalla istuvat saavat katsella heidän p e r s e t t ä ä n halusivat tai ei.
No kuule kun se käytävillä hengailu on ihan suositeltavaa pitkien lentojen aikana veritulppien ehkäisemiseksi.
Eikä sinun ole pakko mitään katsella, pidä silmäsi kiinni kirjassa/lehdessä/tabletissa/sulje ne. Vai lukeudutko naapurikyttääjiin?Naapurikyttääjiin? En tajua logiikkaasi. Eikö tässä juuri yritetä selittää, että ei haluaisi katsoa ketään?
No älä katso! Keskity omiin asioihisi tai tuijota vaikka edessä olevaa selkänojaa.
Jospa on varannut sen käytäväpaikan sen takia että toisella puolella ei olisi ketään että ei tarvitse tuijotella vain eteensä ?
Onko joku niin tyhmä ettei tajua käytäväpaikan olevan käytävän vieressä? Ikkunapaikka on niille, jotka eivät kestä eri ihmisiä vieressään. Ikkunapaikalla on se yksi ja sama siinä koko matkan. Menkää bussilla.
Vai on ikkunapaikka niille jotka eivät kestä eri ihmisiä vieressään. Joopa joo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun lääkitsemään itseäni monta kertaa lennon aikana siellä käsimatkatavaroissa olevilla lääkkeillä. Siksi kaivelen kassejani, ruokailujen ja kahvien takia en halua pitää niitä lääkepaketteja sylissä. Lisäksi oion koipiani ussein paketteja penkoessani veritulppariskin vuoksi ja otan ne muutamat kävelyasekeleet. En ole edes iäkäs, mutta kyllä nämä ovat täysin ok juttuja tehdä koneessa lennon aikana, kuten wc:ssä käyntikin, jota kyllä vessan pienen koon vuoksi yleensä lykkään viime tippaan.
Omat lennot ovat tähän asti olleet 3-6 h. Kukaan ei ole vielä sanonut, että häiritsisi. Av:lla on kyttäysmeininki.
Laita ne lennon aikana tarvitsemasi lääkkeet pieneen rasiaan ja laita se taskuun. Jalkaan tukisukat.
Kyllä huomaa, että joillakin ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mikä veritulppariski todellisuudessa on. Kyllä, tukisukat ovat must, mutta siitä huolimatta on suositeltavaa nousta jaloittelemaan välillä, sen lisäksi, että tekee jumppaliikkeitä paikoillaankin istuen. Siitä syystä en myöskään tuki käsimatkatavaroilla sitä vähäistä jalkatilaa, joka nykyään koneissa on.
Minulla ei monessakaan vaatteessa ole taskuja. Ja esim. verenohennuslääkkeet on pakattu isoon folioon, joka ei saa lytistyä/mennä puhki eikä niitä voi ottaa etukäteen ulos foliosta. Siitä huolimatta olen riittävän terve matkustamaan, kunhan otan nämä seikat huomioon.Minua ei yleensä ärsytä mikään, mutta tällaiset tietämättömät kanssamatkustajat, jotka tulevat opettamaan vähäisellä asiantuntemuksellaan, saavat kyllä joskus hiukan pinnan kiristymään.
Jos on todettu veritulppariski kannattaisi varmaan miettiä pitkien lentojen välittämistä.
En tiedä miksi pitäisi miettiä lentojen välittämistä?
Lentojen välttämistä ei tarvitse miettiä. Nykylääketiede osaa hoitaa asian. Ja koneessa liikuskelu ja jumppa ehkäisee myös.
Ja se veritulppariski on suuri juuri näillä, jotka väen väkisin istuvat kuin tatit istuimellaan, kun siihen kerran pääsevät eivätkä uskalla edes vessaan mennä. Se koskee myös nuoria, terveitä ihmisiä.
Minä joudun syömään verenohennuslääkettä ja matkustan kymmeniä lentoja vuodessa. Ja teen juuri niin kuin minua on ohjeistettu. Vaikka se kuinka sinua harmittaisi.
Minä voisin antaa neuvoksi, että jos kanssaihmisten tekemiset kovasti harmittavat, kannattaisi ehkä miettiä kotiin linnoittautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää nuo käytävillä hengailevat. Ottavat tukea toisten selkänojasta ja käytäväpaikalla istuvat saavat katsella heidän p e r s e t t ä ä n halusivat tai ei.
No kuule kun se käytävillä hengailu on ihan suositeltavaa pitkien lentojen aikana veritulppien ehkäisemiseksi.
Eikä sinun ole pakko mitään katsella, pidä silmäsi kiinni kirjassa/lehdessä/tabletissa/sulje ne. Vai lukeudutko naapurikyttääjiin?Naapurikyttääjiin? En tajua logiikkaasi. Eikö tässä juuri yritetä selittää, että ei haluaisi katsoa ketään?
No älä katso! Keskity omiin asioihisi tai tuijota vaikka edessä olevaa selkänojaa.
Jospa on varannut sen käytäväpaikan sen takia että toisella puolella ei olisi ketään että ei tarvitse tuijotella vain eteensä ?
Onko joku niin tyhmä ettei tajua käytäväpaikan olevan käytävän vieressä? Ikkunapaikka on niille, jotka eivät kestä eri ihmisiä vieressään. Ikkunapaikalla on se yksi ja sama siinä koko matkan. Menkää bussilla.
Bussissa ei oo ikkunoita eikä käytävää.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsirasvan hierojat ovat ärsyttävää porukkaa.
Mitähän se käsirasva sinua haittaa? Se on käsilaukussa joka on minulla istumapaikallani, eikä ole edes hajustettu. Jos joku ei osaa pakata erilleen lennon aikana tarvitsemiaan tavaroita, se on oma ongelmansa.
Kädet voi rasvata ihan hyvin ennen lentoa ja lennon jälkeen, samoin voi meikata, nyppiä kulmakarvat tai leukakarvat, ajaa partansa ja harjata hiuksensa, trimmata nenäkarvansa, kaivella nenänsä ja ahterinsa sekä korvansa, raapia päänsä ja munansa, puristella finninsä, viilata, leikata ja lakata kyntensä, laitella deodoranttia ja tehdä kaiken muun hygieniaan ja itsensä huoltoon kuuluvat asiat ennen tai jälkeen lennon.
Se vain on vähemmän miellyttävä kokemus olla sellaisen henkilön läheisyydessä, joka käyttää lentoaikaa itsensä huoltamiseen. Niistäminen nenäliinaan tai silmälasien putsaaminen on välttämätöntä mutta kaikki kuopiminen, läträäminen ja rapsuttelu on epämiellyttävää. Kestän varmaan huulirasvan tai huulipunan sipaisunkin mutta se käsirasvalla läträäminen lennon aikana kun istutaan vieri vieressä on ihan turhaa. Yhteen aikaan vain muoti-ilmiö kulkea vesipullon ja käsirasvan kanssa. Tekisi mieli kysyä lotionin kaivelijalta, että ethän vaan aio harjoittaa itsetyydytystä sen rasvan kanssa, voisitko mennä edes vaikka wc-tiloihin?
Minä en halua sitä käsirasvaa omiin vaatteisiini kun läträät sitä siinä vieressä ja klähmit istuinnojat. Kuivuuko kätesi lennon aikana niin totaalisesti, että rasvaa on lisättävä tunnin välein? Kannattaa varmaan konsultoida ammattilaisia.
Laitan pienen määrän käsirasvaa jos joudun käymään vessassa ja pesemään kädet. Tuo sinun kuvauksesi vaikuttaa, siltä, että vietät aikaasi pääasiassa mielenterveyspotilaiden kanssa. Kannattaisiko mieluummin tehdä sille asialle jotain? Tai ehkä vika onkin omassa päässäsi?
Ai! Nyt käsirasvan määrä on pieni ja vain jos joudut käymään vessassa ja peset kädet. Se sopii eli rasvaat siellä omassa rauhassasi ja et minun vieressäni. Väistän mielelläni jos sinun pitää päästä ei-tiloihin (tai muihin tiloihin, mistä minä tiedän mihin tarvitset sitä rasvaa) käsilaukkusi kanssa rasvailemaan, kunhan et tee sitä paikoillasi. Se, että sinulla on käsirasva laskussasi ei haittaa minua kunhan et kaivele sitä sieltä käsilaukustasi minun vieressäni etkä läträä, siirryt siis wc-tiloihin.
Omat lentomatkan aloitin 80-luvulla. On siitä ajat muuttuneet totisesti, kuten aikaisempi kirjoittaja jo totesi!
Nykyään koneet bookataan ihan niin täyteen kuin vaan mahtuu. Hyvähän se on netistä klikkailla lippuja.
Eniten kaipaisin sellaisia auktoriteettisia vanhan ajan lentoemoja jotka pitäis jonkinlaista järjestystä siinä lennolla. Rauhalliset, asiantuntevat ja hommansa hallitseva hankikökunta tekee lennostakin rauhallisen!
Kaikenlaiset höseltäjät, vaeltajat, hätäilijät, Kassialmat puhumattakaan stanan känninvetäjät pitäisi saada pysymään vaan paikallaan ja lusimaan sen reissun loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun lääkitsemään itseäni monta kertaa lennon aikana siellä käsimatkatavaroissa olevilla lääkkeillä. Siksi kaivelen kassejani, ruokailujen ja kahvien takia en halua pitää niitä lääkepaketteja sylissä. Lisäksi oion koipiani ussein paketteja penkoessani veritulppariskin vuoksi ja otan ne muutamat kävelyasekeleet. En ole edes iäkäs, mutta kyllä nämä ovat täysin ok juttuja tehdä koneessa lennon aikana, kuten wc:ssä käyntikin, jota kyllä vessan pienen koon vuoksi yleensä lykkään viime tippaan.
Omat lennot ovat tähän asti olleet 3-6 h. Kukaan ei ole vielä sanonut, että häiritsisi. Av:lla on kyttäysmeininki.
Laita ne lennon aikana tarvitsemasi lääkkeet pieneen rasiaan ja laita se taskuun. Jalkaan tukisukat.
Kyllä huomaa, että joillakin ei ole pienintäkään käsitystä siitä, mikä veritulppariski todellisuudessa on. Kyllä, tukisukat ovat must, mutta siitä huolimatta on suositeltavaa nousta jaloittelemaan välillä, sen lisäksi, että tekee jumppaliikkeitä paikoillaankin istuen. Siitä syystä en myöskään tuki käsimatkatavaroilla sitä vähäistä jalkatilaa, joka nykyään koneissa on.
Minulla ei monessakaan vaatteessa ole taskuja. Ja esim. verenohennuslääkkeet on pakattu isoon folioon, joka ei saa lytistyä/mennä puhki eikä niitä voi ottaa etukäteen ulos foliosta. Siitä huolimatta olen riittävän terve matkustamaan, kunhan otan nämä seikat huomioon.Minua ei yleensä ärsytä mikään, mutta tällaiset tietämättömät kanssamatkustajat, jotka tulevat opettamaan vähäisellä asiantuntemuksellaan, saavat kyllä joskus hiukan pinnan kiristymään.
Jos on todettu veritulppariski kannattaisi varmaan miettiä pitkien lentojen välittämistä.
En tiedä miksi pitäisi miettiä lentojen välittämistä?
Lentojen välttämistä ei tarvitse miettiä. Nykylääketiede osaa hoitaa asian. Ja koneessa liikuskelu ja jumppa ehkäisee myös.
Ja se veritulppariski on suuri juuri näillä, jotka väen väkisin istuvat kuin tatit istuimellaan, kun siihen kerran pääsevät eivätkä uskalla edes vessaan mennä. Se koskee myös nuoria, terveitä ihmisiä.
Minä joudun syömään verenohennuslääkettä ja matkustan kymmeniä lentoja vuodessa. Ja teen juuri niin kuin minua on ohjeistettu. Vaikka se kuinka sinua harmittaisi.Minä voisin antaa neuvoksi, että jos kanssaihmisten tekemiset kovasti harmittavat, kannattaisi ehkä miettiä kotiin linnoittautumista.
Varmaan kannattaa jumpata ja ottaa kaikki keinot käyttöön tulpan ehkäisyyn. Se ei valitettavasti aina pelasta. Eikä myöskään nykylääketiede pysty pelastamaan kaikkia. Kyllä sellainen sairaus voi iskeä, että lentämiset kannattaa lopettaa. Esim jotkut syöpätaudit ja siihen käytettävät lääkkeet aiheuttavat kohonneen veritulppariskin. Jos lääkäri tällaisesta varoittaisi, jättäisin kyllä pidemmät lennot väliin. En tiedä mistä olet saanut päähäsi, että joitain palstalaisia harmittaisi koska syöt verenohennuslääkkeitä ja matkustat kymmeniä lentoja. Ei täällä kukaan tunne sinua.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Helvetinmoinen ramppaaminen vessassa kolmen tunnin lennolla. Todellakaan itse en koskaan halua käydä lentokoneen vessassa, enkä ole joutunut käymään, vaikka usein lennänkin.
Mulla on niin kova lentopelko, että pahimman ahdistuksen keskellä menen vessaan. Pissattaa koko ajan kun hermostuttaa. Jos kuoppainen lento, niin menen heti vessaan kun turvavyöpakko poistuu. Tiedän, että se on ärsyttävää vierustoverista, mutta ei joka lennolla viitsi vetää unilääkettäkään. Olen käynyt terapiassakin, mutta ei auta, jotain vikaa välikorvassa ja tasapainoaistissa ja lentäminen huimaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakkovikaisten takia haluan ikkunapaikan. Perse penkkiin, aivot koomamoodille ja odotan kärsiymksen loppua. Ei ole tarvetta jumpata, mennä vessaan tai kaivella tavaroita. En ole koskaan ollut yli 10 tunnin lennolla, mutta jossain tulee tietenkin vastaan raja, jolloin on pakko mennä vessaan. Mua jostain syystä ällöttää ajatus lentokoneiden vessoista. Millaisessa kunnossa ne on pitkän lennon loppuvaiheessa? Kohta tiedossa lento Saksasta Argentiinaan. Ajattelin kyllä vessatta selvitä tuonkin lennon...
Onhan ne vessat ällöjä mutta mene nyt ihmeessä sillä Argentiinan-lennolla edes kerran :)
Miten jotakin voi ärsyttää toisen käsirasvan laittaminen? :D Mahtaa elämä olla vaikeaa, kun ärsyyntyy noin pienestä.
Ei tätä pysty lukemaan. Taitaa olla sellainen aihe että menee jostain syystä tunteisiin.
Tiedoksi amatööreille että siellä lennolla ei ole tarkoitus alkaa tutustumaan kehenkään.
Koen vaan tunkeilevana ja utelevana henkilön joka alkaa yhtään mitään jutustelemaan.
Korkeintaan joku minimaalinen smal talk katsotaan siedettäväksi. Kaikki muu kysely ja läpättäminen on aivan liikaa!
Tämä niille lomatkailijoille jotka haluaa kertoa kaikille lomastaan, edellisestä lomastaan, lapsistaan, lapenlspsistaan sekä kesämökistään jne!
Kuinkahan sivistymättömän ihmisen täytyy olla jos ei ymmärrä tehdä itsensä kohenteluun liittyvät toimenpiteet omassa rauhassaan? Kai se on uusi normaali kaivella hampaitaan ikenet paistaen ravintolassa ja puhua ruoka suussa. Minuakin inhottaa katsella ihmistä, joka lennon aikana käyttäytyy kuin apina kaivellen nenäänsä. Tai vaihtaa lapsen vaipan siinä viereisellä penkillä ja laittaa käytetyn vaipan tarjotinpöydälle.
Eikä vielä ole kukaan kertonut amatööreille että se penkki pidetään normaaliasennossa ihan sen lennon ajan. Ja jos aiot kuitenkin rysäyttää sen vaakatasoon, niin sun kuuluu kysyä sitä takanaistuvalta ensin.
Ja aina tarjoilun ajaksi penkki ylös.
Lemppari näkymä koneessa on se, kun joskus on niin aktiivinen lentoemäntä että se käy oikomassa kaikkien retkottajien penkit ihan erikseen kysymättä kun tarjoilu alkaa. Ah, niitä ällistyneenä katseita: pitääkö min tosiaan ottaa takana istuva huomioon??
Vierailija kirjoitti:
Miten jotakin voi ärsyttää toisen käsirasvan laittaminen? :D Mahtaa elämä olla vaikeaa, kun ärsyyntyy noin pienestä.
Samaa mietin, että miten voikaan noin pienet asiat ärsyttää. Itse en noteeraa ollenkaan tuollaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin, että miten voikaan noin pienet asiat ärsyttää. Itse en noteeraa ollenkaan tuollaisia asioita.
Minä olen kiinnittänyt huomiota siihen kuinka ihmiset ovat "ajankäyttönsä tehostamisella" selittäneet kuinka tekevät vaikka aamutoimenpiteet julkisilla paikoilla. Autossa naiset meikkkaa ja miehet ajaa partaa, tosi turvallista. Elokuvissa harjataan hiuksia. Junassa otetaan kynsienhoitosetti tarjottimelle ja lähtee setti käyntiin käryineen. Käsirasvoja ja sähköisyyttä poistavia suihkeita tai kosteuttavia kasvosuihkeita pirskotetaan lentomatkalla.
Minuakin kyllä vähän inhottaa tuollainen käytös, en sanoisi sitä kovinkaan toiset huomioivaksi käytökseksi. Vai onko se nykyään ihan ok?
Itseäni myös ihmetyttää (ei siis ärsytä) tuo, että jotkut nousevat vähän väliä ylös kaivelemaan "hattuhyllyllä" olevasta matkalaukusta jotakin. Vaikka itse keskittyisinkin kirjan lukemiseen, niin väkisinkin silmäkulmalla näkee, kun edessä istuva hyppii ylös ja alas ja koko ajan matkalaukusta tarvitaan jotakin.
Mikä ihmetyttää ja myös ärsyttää lennoilla (myös junissa usein), niin se, jos lapset katselevat tabletilta jotain lastensarjoja ilman kuulokkeita. Lastensarjoissa kaikki roolit on vielä aina puhuttu niin järkyttävillä vinkuäänillä ja sitten vielä jotain taustamusiikkia, eih!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kiinnittänyt huomiota siihen kuinka ihmiset ovat "ajankäyttönsä tehostamisella" selittäneet kuinka tekevät vaikka aamutoimenpiteet julkisilla paikoilla. Autossa naiset meikkkaa ja miehet ajaa partaa, tosi turvallista. Elokuvissa harjataan hiuksia. Junassa otetaan kynsienhoitosetti tarjottimelle ja lähtee setti käyntiin käryineen. Käsirasvoja ja sähköisyyttä poistavia suihkeita tai kosteuttavia kasvosuihkeita pirskotetaan lentomatkalla.
Minuakin kyllä vähän inhottaa tuollainen käytös, en sanoisi sitä kovinkaan toiset huomioivaksi käytökseksi. Vai onko se nykyään ihan ok?
Eiköhän kohta joku ala sheivaamaan koneessa. :)
Kyllähän se lentomatkustus kuivattaa käsiä. Tunnin välein on hyvä rasvata käsiä. Käsien kuivuminen lennon aikana on kohtalokkaampaa kuin veritulppa. Moni lentokone on syöksynyt maahan kun matkustajilla on ollut kuivat kädet. Pehmeät kädet ovat ihanampi nostaa ilmaan jos kone kaappaillaan. Nykyisiin turvallisuusohjeisiin on hyvä lisätä käsien rasvaus omalla paikallaan.
Älkää keksikö omia sääntöjänne lennoille. Ottakaa ikkunapaikka, jos ette kestä käytävän liikennettä. Ostakaa bisnesluokka, jos ette kestä toisten kosketusta nykyisessä ahtaudessa.
Ja joku fiksu sanoikin, että moni hermostuu lentämisestä. Siksi liikkuu paljon ja tekee kokoajan jotain. Myös lentoraivot ja toisten tekemisistä hermostuminen kuuluvst lentopelon ilmenemismuotoihin.