Mikko ja Anna ostivat tunkkaisen talon 70-luvulta ja remontoivat itse katosta lattiaan
Mun mielestä lopputulosta on aika...kauhea. Sekamelska, esim. lattiat erilaisia joka huoneessa, tapetit ja tehosteseinät aika karseat. Mutta toisaalta, itsellehään rakensivat ja näemmä itse tykkäävät.
En vaan tajua, miksi tästä piti joku juttu tehdä?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84254dd1-6e09-4b37-8511-6ba…
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa mitä ihmettelen.
Mitä järkeä oli purkaa tuulikaappi, kun Suomessa lämmintä vuoden aikaa on vain muutaman kuukauden. Todellinen energiasyöppö, kun käynti suoraan ulos.
Ja toinen keittiön kaapit. Täyspuiset ovet oli vaihdettu massalevyyn, jonka käyttöikä lyhyt ja käytössä usein epäsiistit, kun entiset ovet olisi voinut pintakäsitellä ja maalata.
Nämä pisti minullakin silmään. Tässä on epätoivoisesti yritetty tehdä vanhasta talosta uutta. En toki ymmärrä tuulikaapittomuutta uusissakaan talossa.
Ulko-ovi sivuikkunoineen on oikein murtovarkaan unelma.
Vierailija kirjoitti:
Ulko-ovi sivuikkunoineen on oikein murtovarkaan unelma.
En oikein usko että näillä on tuolla ihan hirveän arvokasta pöllittävää. Ehkä jotain remonttityökaluja ja jättitelkkari.
Keittiö nyt ainakin on parempi kuin alkuperäinen. (Mistä ihmeen rekisterikilvistä täällä puhutaan? Mä en ainakaan nähnyt sellaista lattiaa missään kuvissa..?)
Vierailija kirjoitti:
Keittiö nyt ainakin on parempi kuin alkuperäinen. (Mistä ihmeen rekisterikilvistä täällä puhutaan? Mä en ainakaan nähnyt sellaista lattiaa missään kuvissa..?)
Katso jutun alin kuva koko perheestä. Harmaassa lattiassa on jotain numeroita yms.
Vierailija kirjoitti:
Uuh!!! Juttu järkytti minua. Ovat lahjakkaasti pilanneet 70-luvun alkuperäisyyden. Talon henki on ihan jotain muuta kun nuo kiiltopintakeittiöovet ja 2000-luvun alun laattavessa. Uusi ulko-ovi suorastaan huutaa kärsimyksestä talon muussa kokonaisuudessa. Talosta olisi saanut retro 70-luku originellin uudistettuna kunnioittaen talon henkeä. Nuo vanhat tapetit oli niin makeat. Tuollaisten perässä juostaan tietyissä piireissä! Mut pääasia että ovat itse tyytyväisiä. Ahkeria nuoria, siitä pisteet. Kaikilla on makunsa. Ps. Ellei sit pojalle tule päänsärkyä tuosta tajunnanräjäyttävästä vihreästä. Ja toimittajan arvostelukykyä ihmettelen.
60- ja 70-luvun ruskeansekainen kuvio-oksennus ei ihan kaikkien silmää miellytä. Kaikki retro ei todellakaan ole kivaa ja nättiä - varsinkaan, jos sellaisen keskellä joutuu asumaan... Mä ainakin olisin myös vetänyt seinät valkoisiksi. Uudet lattiat ovat turhan tummia ja ruskeita mun makuuni, mutta toisaalta taas, minähän en tuolla asu.
Vierailija kirjoitti:
Luitko ap edes otsikkoa, varmaan katsoit vain kuvat? Jo otsikossa luki, että "remontoivat mieleisekseen". Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä..
Niin, kaksi nuorta yritteliästä ja eteenpäin haluavaa ihmistä ostaa talon ja remontoi sen OMAN mielensä mukaiseksi. Tottahan se kirveltää!
Hienoa että löytyy vielä reippaita yritteliäitä nuoria ihmisiä jotka katsovat eteenpäin! Näitä Suom itarvitsee, ja tuntuu että nousevasta polvesta on heräämässä fiksua porukkaa. Hienoa!
Asukaa ja olkaa onnellisia, OMASSA KODISSANNE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso jutun alin kuva koko perheestä. Harmaassa lattiassa on jotain numeroita yms.
Ai tossa. Mä katsoin nopeasti ensin, että siinäkin on jokin matto lattialla. Aika erikoinen laminaatti tosiaan... No, jos tykkäävät niin... Miksiköhän eivät hioneet ja maalanneet parkettia vaikka harmaaksi tai valkoiseksi?
Itseäni ei oikein tuo kellastunut ja tummunut katto + kylmänharmaa lattia + tummanruskean ikkunanpielet yhdistelmä oikein miellytä, mutta kiva jos tykkäävät itse!
Itsekin katsoin että hirveä,esim.eri väristä laminaattia joka huoneessa. Makkarissa tumma lattia, tummanharmaa tehosteseinä ja ikkunanpokat tummanruskeat. Mielestäni mustavalkoisuus ja harmaus ei sovi yhteen tummanruskean puun kanssa. Liian tummaa, synkkää ja sekaista omaan makuun. Sekaista niin että ei ole mitään punaista lankaa ja yhdistelty juttuja ja värejä jotka ei sovi yhteen.
Talo on usein asujiensa näköinen. Ei millään pahalla, mutta katsokaa nyt eräänkin tyypin kouvolatukkaa. Mun silmiä särkee.
Lattiat on varmaan eri paria siksi, että jämälaminaattia on saatu halvalla.
Miten tuota voi remontiksi kutsua? Näyttää siltä ettei putkiremonttia ole tehty, ja kylpyhuoneestakaan ei mitään mainintaa. Onko rakenteille tehty mitään? Vedetty vaan tapettia ja maalia sekä uutta lattiaa. Ja miksei vessaa ole uusittu kunnolla? Miksei kattoa ole maalattu vaaleaksi jos on muuten haluttu tehdä noin modernia? Ja kaiken kruunaa muo halvan näköiset leimakuviolattiat.
Mitkään sävyt tuolla eivät sovi yhteen. Asunto näyttää tosi pimeältä ja tunkkaiselta ja sitten on valittu mustat keittiökalusteetkin vielä.
Ja mihin ovat saaneet kulumaan tuon rahasumman jos kaikki muu kuin takka on itse tehty? Takka ja terassi olivat 13 000, eli menikö 17 000 tapetteihin, uuteen keittiöön ja wc-kalusteisiin, maaleihin ja muovilattioihin? Huhhuh.
Tuskin myyntihinta nousi yhtään. Pintaremontin joutuu tekemään. Varmaan heillä omakin maku muuttuu pian.
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/767dcf37-8ff8-48b8-a47d-0714b567e34f
Ja tuo sauna... Ihan järkyttävä sekin!
Odotin otsikon perusteella, että talo olisi jotenkin todella erikoisella tavalla kaunis ja upea, mutta kuvissa näkyi vain synkkä ja mauton kokonaisuus. Kommenteista päätellen moni muu on samaa mieltä. Ei tuo minusta ole millään tavalla lehtijutun arvoinen remppa muuten kuin että pariskunta teki sen itse alusta loppuun. Välillä en edes erottanut kuvista kumpi on ennen ja kumpi jälkeen, kun molemmat tyylit ovat niin mauttomia.
Tunkkainen on edelleen, kun on tummat katot ja lattiat.
Ihme valittajia täällä. Suurin osa teistä ei osaisi laittaa tikkua ristiin, saati remonttia tehdä.
Ikävän näköinen lopputulos, mutta jos itse tykkäävät niin mikäs siinä.
"–Se oli niin perus 70-luvun vessa kuin olla ja voi, Mikko hymähtää.
Muun kodin tapaan laminaattilattialinjalla ei voinut jatkaa siellä.
–Laminaatti ei ollut vaihtoehto lapsiperheen vessassa, koska vettä lentää niin paljon ihan vaikka käsiä pestessä. Niinpä päädyttiin valitsemaan vinyylilankkua lattiaan, koska se kestää vettä"
Siis tämä tyyppi tekee ammatikseen remonttihommia, ja edes harkitsee vessaan laminaattilattiaa? Muutenki ihanasti kuorrutettu joka paikka muovilla: laminaattia, mdf-levyä ja kuitutapettia. Toivottavasti ei ole kosteutta missään, koska mikään noista materiaaleista ei hengitä yhtään. En myöskään usko että tuo vanha parketti on ollut alkuperäinen, koska 70-luvulla suosittiin yleisemmin mosaiikkiparkettia. Muutenkin kyllä aivan hirveä remontti, näillä ei ole minkäänlaista silmää tyyleille ja aikakausille. Ulko-ovi ja painekyllästetty terassi oikein kruunaavat tämän kokonaisuuden.