Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikko ja Anna ostivat tunkkaisen talon 70-luvulta ja remontoivat itse katosta lattiaan

Vierailija
16.03.2019 |

Mun mielestä lopputulosta on aika...kauhea. Sekamelska, esim. lattiat erilaisia joka huoneessa, tapetit ja tehosteseinät aika karseat. Mutta toisaalta, itsellehään rakensivat ja näemmä itse tykkäävät.
En vaan tajua, miksi tästä piti joku juttu tehdä?
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/84254dd1-6e09-4b37-8511-6ba…

Kommentit (219)

Vierailija
1/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää itse. Pääasia toki, että viihtyvät itse. Jos meinaavat myydä joskus tuon niin tuskin menee noin levoton ja räikeä helposti kaupaksi. Pintaremonttia joutuu seuraavat asukkaatkin tekemään.

Vierailija
2/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kateeksi noin ahkeraa pariskuntaa! 😂 Ovat nykymittapuun mukaan todella nuoria ja heillä on jo lapset, lemmikit, talo ja työt, ja mikä tärkeintä halua tehdä. Sisustuksen voi uusia 5-10 vuoden päästä, kun maku muuttuu ja lapset kasvaa. Onnellisia ovat, kun ovat löytäneet toisensa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa viimisessä kuvassa, jossa näkyy olohuoneen lattiaa, näkyy että laminaattiin on painettu jotakin ihme kuvioita? Rekisterikilpiä tms. Joskus näin vastaavaa yhessä asunnossa, jossa kävin asuntonäytössä ja mietin vaan, että kyllä voi olla ihmisillä erilaisia makumieltymyksiä. Plus että toi ei oo vissiin vielä mitään halvinta mahdollista laminaattia :D

Vierailija
4/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt mitä lystäävät. Ei kiinnosta enkä asuis tuossa.

Vierailija
5/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mietityttää näiden remontoijien kohtalo. Harva vanha talo on rakenteiltaan kunnossa. Mukava huomata satsauksen jälkeen että homeessa on..

Vierailija
6/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samanlainen ku mulla. Mulla vaan lattiat marmoria ja turkoosi meri näkyy parvekkeeltani. Eikä piha ole noin ankea vaan. No kukin tyylillään. Sopii vaatimattoman perheen tarpeisiin varmasti hyvin.

Vierailija
7/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mietityttää näiden remontoijien kohtalo. Harva vanha talo on rakenteiltaan kunnossa. Mukava huomata satsauksen jälkeen että homeessa on..

Eikä millään tavoin voi tehdä kuntotarkastusta eihän? Homemittausta vaikka? Omaa tyhmyyttä silloin..

Vierailija
8/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko ap edes otsikkoa, varmaan katsoit vain kuvat? Jo otsikossa luki, että "remontoivat mieleisekseen". Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä..

Vierailija
9/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ihmetyttää se, että on valittu noin montaa eri lattiamateriaalia/kuviota/väriä. Levotonta. Seinät on helppo tapetoida tai maalata, mutta lattia on kuitenkin vähän eri mittaluokan juttu. Itse tässä just pähkäilen lattiavalintaa, kun rivarin remppa mielessä ja ehdottomasti tulee koko 75 neliön asunto samaa lattiaa.

Vierailija
10/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tossa viimisessä kuvassa, jossa näkyy olohuoneen lattiaa, näkyy että laminaattiin on painettu jotakin ihme kuvioita? Rekisterikilpiä tms. Joskus näin vastaavaa yhessä asunnossa, jossa kävin asuntonäytössä ja mietin vaan, että kyllä voi olla ihmisillä erilaisia makumieltymyksiä. Plus että toi ei oo vissiin vielä mitään halvinta mahdollista laminaattia :D

Minun yksi tuttavani oli laitattanut katukilpikuvioisen laminaatin, samoin heillä oli hyvin erikoiset tapetit. Myivät asuntoa pitkään ja velkaa jäi. Erikoisesta mausta joutuu maksamaan...

Vierailija
11/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tärkeintä että itse tykkää, mut aika sekamelska silti. Voisi kuvitella että jossain vaiheessa maku kehittyy niin ettei miellytä enää itseäkään.

Vierailija
12/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutussa oli vielä linkki, että on aiemmin jo heidän saunaa esitelty. Varmaan freelance-toimittajan pakko tuottaa materiaalia.

Vierailija
13/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan tummat lattiat ja katot noin matalaan asumukseen, kuin kellarissa olisi.

Vierailija
14/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä korjauksia talon rakenteille nyt oli tehty? Oliko mihinkään riskipaikkoihin edes kurkistettu?

Vierailija
15/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olohuoneen laminaatti on aika edullista ☝

Vierailija
16/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät ole maalanneet sisäkattoa? Siitä olisin itse lähtenyt liikkeelle, sen jälkeen lattiat kuntoon jne.

Vierailija
17/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa mitä ihmettelen.

Mitä järkeä oli purkaa tuulikaappi, kun Suomessa lämmintä vuoden aikaa on vain muutaman kuukauden. Todellinen energiasyöppö, kun käynti suoraan ulos.

Ja toinen keittiön kaapit. Täyspuiset ovet oli vaihdettu massalevyyn, jonka käyttöikä lyhyt ja käytössä usein epäsiistit, kun entiset ovet olisi voinut pintakäsitellä ja maalata.

Vierailija
18/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh!!! Juttu järkytti minua. Ovat lahjakkaasti pilanneet 70-luvun alkuperäisyyden. Talon henki on ihan jotain muuta kun nuo kiiltopintakeittiöovet ja 2000-luvun alun laattavessa. Uusi ulko-ovi suorastaan huutaa kärsimyksestä talon muussa kokonaisuudessa. Talosta olisi saanut retro 70-luku originellin uudistettuna kunnioittaen talon henkeä. Nuo vanhat tapetit oli niin makeat. Tuollaisten perässä juostaan tietyissä piireissä! Mut pääasia että ovat itse tyytyväisiä. Ahkeria nuoria, siitä pisteet. Kaikilla on makunsa. Ps. Ellei sit pojalle tule päänsärkyä tuosta tajunnanräjäyttävästä vihreästä. Ja toimittajan arvostelukykyä ihmettelen.

Vierailija
19/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tyylillinen väkivalta ilmee välillä äärimmäisyyksinä. Kuten nyt.

Vierailija
20/219 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomalainen tulee pienestä kateelliseksi. Toiset on vähän vanhaa mätö mörskää rempanneet niin av palsta on kateellinen. lol