Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin uusi mies "ilmoittaa" FB:ssä lapsikseen naisen lapset

Vierailija
21.03.2013 |

Miten yleistä teidän mielestä on, että naisen uusi miesystävä mainitsee Facebookissa perhe-kohdassa lapsikseen naisen lapset (siis ei heidän yhteisensä)? Ja lasten isä on elossa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole kuullut kenenkään tekevän niin, mutta mun mielestä aika symppistä. Kaikkihan hänen ja niiden lasten tutut tietävät ettei hän ole oikea isä, mutta että haluaa kuulua naisystävänsä perheeseen niin kovin, on mun mielestä vaan hyvä asia.

Vierailija
2/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu lasten kanssa niin eikös ne silloin ole perhettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökerötä kuulostaa. toki riippuu olosuhteista.

Jos vaikka ovat olleet yhdessä jo vuosia eikä oikea isä ole kuvioissa juurikaan. Silloinhan lapset saattavat pitää isäpuoltaan isänä.

Jos taas uusi miesystävä, eikä kaikki osapuolet tykkäisi tuosta, niin ihmettelisin suuresti tuollaista ilmoitusta.

Vierailija
4/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisi musta outoa jos mieheni ilmoittaisi että hänellä on vaan kaksi lasta. Kun meidän perheessä 4 lasta on.

Vierailija
5/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko niillä kahdella sitten 2 isää?

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:37"]

No olisi musta outoa jos mieheni ilmoittaisi että hänellä on vaan kaksi lasta. Kun meidän perheessä 4 lasta on.

[/quote]

Vierailija
6/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä taitaa olla niissä suhteissa missä on todella sitouduttu toiseen.

Vierailija
7/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me erottaisiin ja mieheni uusi vaimo jonain päivänä ilmoittaisi fb:ssä mun lapset omikseen, niin en taatusti tykkäisi.

Vierailija
8/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ole kuullut kenenkään tekevän noin ja mietin vaan mitä se oikea isä tuosta mahtaa ajatella..Näillä on siis myös yhteinen lapsi, pieni vauva.

Puhuvat tästä miehestä iskänä myös (asuvat heidän luonaan suurimman osan ajasta), ja oikeaa isää tämä vähän loukkaa ;(. Minusta ymmärrettävästi kyllä. Ehkä äitikin voisi ohjata lapsia hieman kutsumaan miestä hänen nimellään? Ja lasten oikea isä on heille myös hyvä isä, vaikka ero onkin tapahtunut.

Kaikesta huolimatta mun mielestä on tärkeää, että pienet lapset (tässä tapauksessa kumpikin alle 8) ymmärtävät, kuka heidän isänsä on. Eron jälkeen lapsille kuitenkin tapahtunut erittäin paljon todella lyhyessä ajassa.

Vierailija
9/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mautonta, ei fiksu tee noin.

Vierailija
10/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lasten virallinen holhooja, niin varsin tökerösti toimittu. Lapsipuoli ei ole oma lapsi.

Vierailija
11/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exän naisystävällä on merkattu minun ja exän lapset hänen lapsikseen, samoin kuin minun miehellä. Meillä molemmilla pariskunnilla jo pitkä parisuhde takana ja tuo on lapsillekin ok.

Vierailija
12/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitten sano "meidän perheessä on 4 lasta"? "Minulla on 4 lasta" on valehtelua jos niillä kahdella on toinen isä.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:37"]

[/quote]

Vierailija
13/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pitää myös mun edellisen suhteen lapsia ominaan ja lapset pitävät siitä. Heillä on myös biologinen isä jota asia ei tunnu myöskään haittaavan vaikka lapset välillä asuvat hänen luonaan ja välillä meillä:) Ongelma on enemmän ulkopuolisilla. 

Vierailija
14/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ehkä aivan asiallista, mutta toisaalta voi kertoa myös sitoutumisesta. Eli symppistä on minunkin mielestäni ;)  Olen itse äitipuoli ja äiti, enkä kyllä sanoisi lapsipuolia lapsikseni, mutta perheenjäseniä he ovat tietysti. Yleensä on rikkaus, jos lapsella on ympärillään välittäviä aikuisia, sukulaissuhteesta riippumatta. Tai siis lapsen kannalta on, jotkut aikuiset jaksavat syynätä suurennuslasilla muodollisuuksia, mutta jälkimmäisen ryhmän voi jättä huomiotta ;)

Vierailija
15/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkattu minne? Ei voi missään virallisissa papereissa olla 2 äitiä ja 2 isää.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:43"]

Minun exän naisystävällä on merkattu minun ja exän lapset hänen lapsikseen, samoin kuin minun miehellä. Meillä molemmilla pariskunnilla jo pitkä parisuhde takana ja tuo on lapsillekin ok.

[/quote]

Vierailija
16/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Jos me erottaisiin ja mieheni uusi vaimo jonain päivänä ilmoittaisi fb:ssä mun lapset omikseen, niin en taatusti tykkäisi.

Niinpä! Hmm, pitäisiköhän kaikkien naistenkin, joiden miesystävällä on lapsia jonkun toisen kanssa, laittaa miesystävän lapset samalla tavalla omiksi lapsikseni? Kuuluvathan hekin meidän perheeseen! Itse asiassa uskon, että tämän perheen äiti ei tästä näin päin pitäisi, että joku nainen mainitsisi hänen lapsensa kuin omina lapsinaan.

Minusta on hieman tökeröä, ettei lasten oikealta isältä ole edes kysytty asiasta. Mietin sitä myös niin, mitä oma isäni olisi vastaavassa tilanteessa ajatellut. Ja toisaalta, mitä minä itse lapsena myöhemmin tuollaisesta ajattelisin...Mutta eihän lapsilta kysytä.

> Jos vaikka ovat olleet yhdessä jo vuosia eikä oikea isä ole kuvioissa juurikaan. Silloinhan lapset saattavat pitää isäpuoltaan isänä.

Aika tuore pari on kyseessä vaikka yhteinen lapsi onkin jo. Nopsaan edetty. Oma oikea isä tapaa lapsia säännöllisesti kyllä.

Ap

Vierailija
17/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut selvä peli siihen, että kaikilla on omat äidit ja isät. Ja lapsen suhdetta omiin biovanhempiin pidetään ykkösasiana ja sitä tuetaan. Uudet puolisot ovat perheenjäseniä ja turvallisia rakkaita aikuisia, heitä kutsutaan nimellä. Ja biovanhemmat taas tukevat lapsen suhdetta exän nyxään. Aikuiset ovat yhdessä rintamassa, mutta vanhempien roolit on selvät.

Vierailija
18/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:47"]

Merkattu minne? Ei voi missään virallisissa papereissa olla 2 äitiä ja 2 isää.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:43"]

[/quote]

[/quote]

No hohhoijaaaaa...ihan siellä facebookissa on merkattu...

Vierailija
19/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "lapsipuoli" jotenkin paha sana? En yhtään ymmärrä miksi äiti- tai isäpuoli kutsuisi lasta  "omaksi tyttärekseen/pojakseen" jos se oma äiti/isä on kuitenkin kuvioissa mukana.

Vierailija
20/41 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aha.Kuka näin tekisi?Jospa olet nyt ymmärtänyt jotain väärin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän