Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli paha mieli uusimmasta Kaksplus-lehdestä

Vierailija
06.03.2013 |

Tuliko kenellekään muulle uusimmasta kaksplus-lehdestä sellaista oloa, että äitejä jotenkin syyllistettiin? Viittaan tässä Anu S. - juttuun, sekä Tuomas Enbusken vaimoon. Anu S tuntui syyllistävän kaiken kantorepun käytöstä "luomu"(mitä ikinä sitten tarkoittakaan)vanhemmuuteen, kun taas Enbusken piti nostaa esille se, että Vappua Pimiä meni jo töihin.. En oikein ymmärrä miksi naiset syyllistävät toisiaan, eikö jokainen saa olla sellainen äiti kuin on jos kuitenkin parhaansa yrittää? Tulipa varmasti Vappu Pimiälle kiva olo tuollaisesta jutusta, tai ylipäätään jos on tuore vanhempi ja lukee tuon Anu S:n jutun... Molemmat yrittivät viesittää kuinka vanhemman tulisi olla armollinen ja antaa aikaa itselleenkin, mutta sitten kuitenkin nostivat tuolla "epäkohtia" esiin..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lukenut kyseistä juttua, mutta tunnistan ilmiön. Eli kirjoittaja tuomitsee jotenkin "pingotukseksi" ja turhuudeksi sellaiset vanhemmuuteen ja lastenhoitoon liittyvät suuntaukset, joista ei vain itse ole kiinnostunut. Tai sitten jollain tasolla on, mutta kokee tai kuvittelee niiden tuottavan stressiä ja lisätyötä tms, eikä koe omien voimavarojensa riittävän tähän, osin kuviteltuun, vaivannäköön. Eli jos joku nyt sitten on todella innostunut esim. kantorepuista, tai taivas varjelkoon, vielä pahemmasta luomuhörhöilystä (perhepeti, kestovaipat, vvv, pitkä ja lapsentahtinen imetys), niin tokihan ko tyyppi silloin pingottaa ja suorittaa, koska häneen projisoidaan se oma näkemys niistä asioista, eli että niistä ei voi olla aidosti innostunut ja kokea, että ne päinvastoin helpottavat omaa arkea tai tuovat muuten hyvää mieltä. 

Vierailija
2/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silfverbergiltä oli erikoinen lainaus jonka mukaan äitiydestä ei olisi identiteetiksi kuten on ammatista tms.

Miten niin ei ole? En itse missään tapauksessa halua kotiäidin uraa, mutta kyllä se on monien ihmisten ihan validi ratkaisu omaan tilanteeseen.

Tiedä sitten menikö lainaus oikein, mutta eiköhän se ongelma ole ennemminkin siinä että lastentekoikäisillä naisilla on niin pienipalkkaiset ja turhauttavat työt ettei todellakaan nappaa palata luomaan uraa kun voisi olla kotona tutustumassa omaan lapseensa.

Hyvähän se on tommoisena vapaana toimittajana huudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anu s. hahahah :D ! oleksmä ainoa joka on näin lapsellinen :D!!

Vierailija
4/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin työssäkäynnistä. Ei tosiaan ihan hirveästi kiinnosta mennä töihin ja laittaa kahta alle 2-vuotiasta hoitoon kun rahallisesti se on meille +-0. Mulla ei ole vakipaikkaa odottamassa ja olen aiemmin tehnyt kaupankassan töitä.

Vierailija
5/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ärsyttää vain olla Anus (oli pakko)

Vierailija
6/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut kys. juttua, mutta olen havainnut saman asian kuin kakkonen. Mä olen kokenut kantoliinat ja -reput nimenomaan vauva-arkea HELPOTTAVIKSI jutuiksi, sama pitkän imetyksen kanssa. Kestovaippojakaan en ole kokenut hankaliksi (tuntuu, ettei tätä saisi edes sanoa ääneen!), vaan ihan päteväksi ja käteväksi metodiksi vaipattaa lapsi. (Muuten, en koe, että kestovaipat varsinaisesti liittyvät äitiyteen tai vanhemmuuteen, en ymmärrä, miksi nämä asiat aina yhdistetään.)

Vähän avarakatseisuutta, pyydän!

Vierailija
7/7 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättehän te, joille työsskäyminen on +/- 0, että työstä kertyy eläkettä ja muita etuja (sairaus- ja äitiyspvärahaa) jne. Olisin itsekin tuossa tilanteessa ihan pienten kanssa kotona, mutta pitkällä tähtäimellä kotiin jääminen ei vuosikausiksi kannata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi