Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kommentti oli niin outo, etten tiedämitä tekisin!

Vierailija
21.03.2013 |

Mitä te tekisitte, jos miehenne käyttäytyisi näin?

Meillä on kaksi lasta, toinen alle vuoden ikäinen vauva.  Minä olen hoitovapaalla. Mies tekee pitkää työpäivää, yleensä 10 h, vaihteluväli 8-17 h/pvä. Noita todella pitkiä vuoroja ei onneksi usein.

Mies harrastaa paljon työnteon lisäksi, 2-4 h päivässä muutamana iltana viikossa, töiden vuoksi on muutaman tunnin kokouksia, saunailtoja, koulutuksia 1-4x/kk. Minä olen aina kotona hoitamassa lapsia miehen menojen vuoksi. 

Olen monesti sanonut menojen epätasaisen jakautumisen vuoksi ja aina on vastauksena ollut, että valitan turhasta. Eilen taas asiasta puhuin ja kysyin, että tiesitkö, ettei monikaan joustaisi näin paljoin kuin minä. Meillä ei ole ketään, kuka auttaisi lastenhoidossa, minä olen 24/7 lasten kanssa miehen viilettäessä tukka putkella. MIes sanoi, että hänhän se joustaa koko ajan. Kysyin että miten mielestään joustaa, niin kuulemma siten, että hän karsii menojaan eikä mene ja harrasta läheskään niin paljon kuin haluaisi. Sanoin siihen, että se ei ole mitään joustoa, vaan velvollisuus että edes joskus lapsiaan hoitaa eikä harrasta ja harrasta. 

Siis toinen on niin nuija, että pitää joustona sitä, että välillä on kotona! Kysyin sitten, että mihin edes tarvitset perhettä, kun sitä pitää aina paeta. Ei osannut vastata. Mies oli se, kuka lapsia vaatimalla vaati. 

Miehen mukaan minäkin voisin harrastaa jotakin enkä vaan valittaa. Siihen vaan jäisi aikaa yöllä, kun herran harrastukset ja menot loppuvat.  En voi vaan ottaa ja lähteä, koska  mies menee harrastuksiina vaikka mikä olisi. Jos itse lähtisin, niin mies sitten veisi lapset tuntikausiksi mukaansa ruuatta ja juomatta harrastuspaikalleen, jossa ilmiselvä loukkaantumisen vaara. Mies tavallaan siis jopa kiristää minua pysymään kotona noin.  Samoin olisi laita jos  eroaisimme, miehellä ei olisi harrastuksiltaan aikaa hoitaa lapsia!

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nuo kommentit aina, että miksi menit tekemään lapsia tuollaisen miehen kanssa... Voi kuulkaa, ei kaikista miehistä näe millaisia he mahdollisesti ovat isinä ennenkuin he todella ovat niitä. Eivät ilmeisesti itsekään tajua ennakolta kuinka paljon lapsista on kuitenkin vaivaa ja kuinka paljon ne sitovat.

Vierailija
102/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti perheen tulotkin jakautuvat epätasaisesti, eli mies elättää teidät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:58"]

Ilmeisesti perheen tulotkin jakautuvat epätasaisesti, eli mies elättää teidät?

[/quote]

No tottakai jakautuu! Minähän mahdollistan mieheni pitkät työvuorot olemalla kotona lasten kanssa. Tottakai hän tienaa minua enemmän. Mutta kaikki ne 336 ja rapiat miinus verot kotihoidontuki, jota saan menee ruokaan. Eli minun tuloistani 100 % menee perheen elättämiseen. Miehelle jää harrastus ja hummausrahaa. Ap

Vierailija
104/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa naisten vaihtaa paskavaippoja sillä aikaa, kun MIEHET parantavat maailmaa. Suuret asiat ei tiskiräteillä ja vaipoilla parane.

Ihanaa olla MIES

Vierailija
105/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ïtse olin samanlaisessa tilanteessa, kun oli kaksi alle 3 vuotiasta. Sanoin miehelle, että nyt loppui mun kärsivällisyys, pakko hengahtää...mies otti opiksi ja karsi harrastuksiaan. Näki, että uuvuin.

Vierailija
106/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla ei ole kavereita? Oletko alistunut "kotirouvaksi"? Onko sinulla ongelmia oman itsetuntosi kanssa? Oletko mihesi kotiorja? Oudointa on tuo ystävien puute.

Vierailija
107/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mihesi ei ole Mies, tosi kurja tapaus. Eroa!

Vierailija
108/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, miehesi pettää sinua. Jos et usko, palkkaa yksityisetsivä. Tunnen kaksi miestä, joiden "urheiluharrastus" ja "työmatka" on hikijumppaa vieraan naisen lakanoissa.

Vierailija
109/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehesi on luonteeltaan epäempaattinen, epäkohtelias ja erittäin itsekeskeinen, itsekäs. Onko hän jossakin muussa asiassa osoittanut myötätuntoa tai välittämistä sinua tai muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
110/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että miehesi on luonteeltaan epäempaattinen, epäkohtelias ja erittäin itsekeskeinen, itsekäs. Onko hän jossakin muussa asiassa osoittanut myötätuntoa tai välittämistä sinua tai muita ihmisiä kohtaan?

Vierailija
111/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mies on kerran viikossa kokouksessa/saunaillassa tai missä vaan niin ei se paljon ole! Miksi sinä et ole? Varaa aika vaikka keskiviikkoisin kun mies tulee töistä. Silloin sinäkin harrastat yhtä paljon kuin miehesi.

Jotain vikaa on sinunkin jutuissa jos mies sanojesi mukaan on niitä vaatimalla vaatinut. Te puhutte todella kärkkäästi toisillenne. Siinä voi terapeutti opastaa.

Vierailija
112/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:24"]

Mun mielestä tuo on kyllä maailman turhin kysymys, että "miksi teit lapsia huonon äijän kanssa". Varmaan jokainen perheellinen ihminen kyllä tietää, että arki muuttuu  hyvinkin totaalisesti lasten tulon myötä. Ei sitä voi erkkikään ennakoida, miten toinen tulee käyttäytymään, kun saa lapsia.

Nämä harrastavat, menevät ja työteliäät miehethän ovat juuri niitä, joita pidetään hyvinä miehinä - tilanteen vaan pitäisi vähän muuttua perheytymisen jälkeen. Pitäisikö ottaa mies, joka viihtyy kotona, eikä käy juurikaan työssä ja pesee välillä pyykkiä?  Selllaisestako tulee varmimmin osallistuva isä?

[/quote]

Asiasta kannattaisi keskustella ennen lasten hankintaa: Mistä kaikesta mies aikoo luopua osallistuakseen kotitöihin?

Vastaus kysymykseen: Kyllä, kotona jo enne lapsia viihtyvä mies, joka osaa myös pyykätä, osallistuu varmemmin kotitöihin myös lapsen synnyttyä. Prätkäjätkä, rokkari tai uratykki ei välttämättä edes halua muutosta elämäänsä.

Ap kirjoitti halunneensa liudan lapsia (jotka voi myös itse hoitaa). Kysymys kuuluu tietysti: Miksi juuri tämän miehen kanssa? Eikö todellakaan ollut parempia vaihtoehtoja?

Vierailija
113/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne ja valitettavan tuttu. Nyt 12 vuotta tätä skeidaa takana ja mun tunteeni miestä kohtaan ovat täysin kuolleet. Nyt enää raha-asiat järjestykseen ja avioero. Hankkikoon kotiorjansa jostakin muualta.

Vierailija
114/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on sivusuhde,selvä tapaus.

Vierailija
115/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä keskustelut ovat aina samaa jankutusta siitä mitä äidin pitäisi tehdä saadakseen omaa aikaa, kuinka moni ajattelee mitä lapsen pitäisi tehdä ansaitakseen isänsä aikaa?

Vierailija
116/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:43"]

Jos sun mies on kerran viikossa kokouksessa/saunaillassa tai missä vaan niin ei se paljon ole! Miksi sinä et ole? Varaa aika vaikka keskiviikkoisin kun mies tulee töistä. Silloin sinäkin harrastat yhtä paljon kuin miehesi.

Jotain vikaa on sinunkin jutuissa jos mies sanojesi mukaan on niitä vaatimalla vaatinut. Te puhutte todella kärkkäästi toisillenne. Siinä voi terapeutti opastaa.

[/quote]

Noiden lisäksi harrastaa useana iltana viikossa 2-4 h sekä vkl, kuten aloituksessani oli. Ap

Vierailija
117/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:16"]

Jaa, mun mies käyttäytyi noin kun lapset oli pieniä, mutta en minä sitä minään ongelmana pitänyt. Kun kerran minä en käynyt töissä, pidin täysin luonnollisena että minä olen se joka kodin ja lapset hoitaa, enkä ruikuta siihen mieheltä apua, mieheltä joka teki vaativaa työtä ja välillä pitkää päivää. Mulla siitä onnellinen tilanne että minua ei ahdistanut ollenkaan se etten päässyt ilman lapsia mihinkään, päinvastoin, nautin siitä kotielämästä ihan täysillä.

[/quote]

MInäkin nautin kotielämästä, siitä ei ole kyse. Vastauksestasi ei käynyt ilmi, oletko kotona 24/7, kuten minä, eli harrastaakomiehesi pitkien työpäivien lisäksi? Ap

[/quote]

Ei harrasta, mutta tosiaan on työssä jossa on ulkomaanmatkoilla 200 päivää vuodessa, eli paljolti olen käytännössä yksinhuoltaja. Ja silloin kun ei ole työmatkoilla, on väsynyt ja haluaa levätä, ei tosiaan osallistua mihinkään kotitöihin tai alkaa lastenvahdiksi. 

Minulle tämä on ok, koska mies tuo myös aika hyvin rahaa kotiin duunistaan, ja sillä maksetaan taloa ja autoja joihin mun tienesteillä ei olisi ikinä mahdollisuuksia. Ja kun kuitenkin tietää että pikkulapsivuodet on aika lyhyt aika, niin kyllä sen jaksaa. 

Vierailija
118/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:24"]

Asiasta kannattaisi keskustella ennen lasten hankintaa: Mistä kaikesta mies aikoo luopua osallistuakseen kotitöihin?

Ap kirjoitti halunneensa liudan lapsia (jotka voi myös itse hoitaa). Kysymys kuuluu tietysti: Miksi juuri tämän miehen kanssa? Eikö todellakaan ollut parempia vaihtoehtoja?

[/quote]

Ap vastaa: En ole tähän ketjuun kirjoittanut halunneeni liudan lapsia. Mies nimenomaan vaatimalla vaati lapsia. Nämä kaksi lasta ei ole liuta. 

Ennen lapsia keskustelimme asioista ja mies kirkkain silmin valehteli osallistuvansajne. jne. 

Vierailija
119/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

87: Sinun ei tarvitse passata miestäsi niinä 200 päivänä, joina ap passaa omaansa.On siinä hieman eroa.

Vierailija
120/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:16"]

Jaa, mun mies käyttäytyi noin kun lapset oli pieniä, mutta en minä sitä minään ongelmana pitänyt. Kun kerran minä en käynyt töissä, pidin täysin luonnollisena että minä olen se joka kodin ja lapset hoitaa, enkä ruikuta siihen mieheltä apua, mieheltä joka teki vaativaa työtä ja välillä pitkää päivää. Mulla siitä onnellinen tilanne että minua ei ahdistanut ollenkaan se etten päässyt ilman lapsia mihinkään, päinvastoin, nautin siitä kotielämästä ihan täysillä.

[/quote]

MInäkin nautin kotielämästä, siitä ei ole kyse. Vastauksestasi ei käynyt ilmi, oletko kotona 24/7, kuten minä, eli harrastaakomiehesi pitkien työpäivien lisäksi? Ap

[/quote]

Ei harrasta, mutta tosiaan on työssä jossa on ulkomaanmatkoilla 200 päivää vuodessa, eli paljolti olen käytännössä yksinhuoltaja. Ja silloin kun ei ole työmatkoilla, on väsynyt ja haluaa levätä, ei tosiaan osallistua mihinkään kotitöihin tai alkaa lastenvahdiksi. 

Minulle tämä on ok, koska mies tuo myös aika hyvin rahaa kotiin duunistaan, ja sillä maksetaan taloa ja autoja joihin mun tienesteillä ei olisi ikinä mahdollisuuksia. Ja kun kuitenkin tietää että pikkulapsivuodet on aika lyhyt aika, niin kyllä sen jaksaa. 

[/quote]

Taas samaa, SINÄ jaksat pikkulapsivuodet, entäpä lapset? Saavatko he viettää aikaa isänsä kanssa?

t.85

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä