Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
121/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus iltaisin jos on vaikka tilanne päällä niin saatan jättää pyyhkimättä. Käynhän kohta suihkussa. Joopa joo. Seuraavana iltana pitää repii prskarvoja irti ku eivät lähe muute ku kuumalla vedellä sulattelemalla.

Vierailija
122/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä.

Juuri näin. Taidatte olla pienirintaisia, ettekä harrasta liikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myös pesen hampaita miten sattuu. Kävin juuri 6 vuoden tauon jälkeen hammaslääkärissä, ei reikiä, ei hammaskiveä.

Kyllä sulla hammaskiveä oli. Itsellä venähti väli 5 vuoteen ei ollut reikiä mutta hammaskiven poisto oli kiperä paikka kun sitä oli tolkuttomasti.

Minulla ei ole koskaan ollut hammaskiveä, käyn todella harvoin hammaslääkärissä. Kaikille sitä ei tule.

Sanoo tuleva juurihoito potilas. Juurihoito ei aina edes onnistu tai vaikka olisi onnistunutkin eli hampaasta on tehty proteesi se saattaa haljeta. Ei naurata varsinkin jos edestä lähtee hampaita.

Vierailija
124/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on saastaista sakkia. Ei ihme jos ei ole töitä tai on sinkkuja :D

Vierailija
125/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa noin kerran viikossa. Pesen kyllä alapään ja kainalot päivittäin. En vain jaksa suihkurumbaa, kun on herkkä ja punoittava iho ja pitäisi aina rasvata ja antaa punan laskeutua ennen kuin lähtee ihmisten ilmoille. Siihen menee parisen tuntia, joten en jaksa joka päivä. 

Vierailija
126/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂

Naura vaan, mutta voit myös googlettaa ja tarkistaa asian.

"Tiesitkö, että ihmisestä voi erittyä jopa seitsemän litraa hikeä nukkuessa viikon aikana? Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Vähän liikkuvalla hien määrä voi jäädä puoleen litraan, mutta aktiivinen ihminen hikoilee noin 3 litraa joka päivä, josta litra erittyy yön aikana.

Lisäksi ihosta irtoaa rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa. "

Vierailija
127/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaidenpesu, rintsikat, rojutuoli jossa sekaisin viikon vaatteita takkia myöten. Nenäliinoja mytyssä joka paikassa.

Vierailija
128/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuulu tänne mut meni vähän sinnepäin ku sokkarilla tuli märkäpieru nii kävin veskissä riisuu ja nakkasin alepikkareiden sekaan.

Vierailija
129/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alapäätä tarvitse pestä kuin aniharvoin, lämpimällä vedellä.

Ainakin naisen alapää puhdistaa itse itsensä toimiessaan normaalisti, jos sitä rupeaisi jollain keinotekoisella tuotteella pesemään niin ph-tasapaino häiriintyy ja tuloksena on lähes varmasti tulehdus.

Terve alapää ei myöskään "haise", kalanhaju on merkki tulehduksesta.

Heh, peseydyn joka päivä saippualla. Ei ole koskaan ollut yhtään tulehdusta.

Ihme urbaanilegendaa taas.

Eikä ole vaan gynekologien yleinen ohje ja suositus. Alapäähän ei koskaan saisi käyttää normaalia saippuaa.

Ja minä olen pessyt lapsesta asti päivittäin saippualla, joillakin kestää.

Vierailija
130/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina jaksa pestä hampaita. Varsinkin viikonloppuisin jää usein kokonaan. Aamuisin en yleensä hampaita pese koskaan. Iltaisin pyrin pesemään. En käy suihkussa ainakaan joka päivä ja hiuksia pesen vielä harvemmin. Jos on jotain menoa niin yritän parantaa, mutta esim lomilla en jaksa välittää.  Saataan pitää varsinkin kotona lähes mitä vaatteita päällä ja nämä voivat olla jo jotenkin likäisia esim nytkin jotain taikinasta tulleita tahroja hupparissa. Hiukset ovat pitkät ja jos tiedän olevani vain kotona niin en niitä jaksa aina selvittää. Vaatteita minullakin välillä kasassa yhdessä huoneessa ja samoja sukkia saataan pitää monta päivää. Meikata en viitsi kuin harvoin. Ihmisten ilmoilla ollessa yritän parantaa, mutta muuten pukeutuminen aika rentoa. 

Vierailija
131/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa tietää, ettei ihan kaikki täälläkään ole niin täydellisiä kuin voisi monien ketjujen perusteella päätellä:D. 

Työttömänä ollessa saatoin olla 9-10 päivää käymättä suihkussa tai pesemättä hampaita. Nyt olen taas töissä ja käyn joka toinen päivä suihkussa, mutta hampaita en ole koskaan pessyt iltaisin, vain aamuisin. 

Lakanat vaihdetaan parin kuukauden välein, imuroitu ollaan viimeksi marraskuussa. Nyt alkaa kyllä olla jo kriittiset hetket sen suhteen.  Lattiat pestään korkeintaan kerran vuodessa (paitsi kylppäri ja keittiö vähän useammin, mutta ei usein). Jos tulee vieraita, toki sitten siivotaan, mutta niitä harvoin meillä käy. 

Farkkuja pesen tosi harvoin. Samoja rintsikoita käytän viikon verran. Tosin riisun ne heti kun tulen töistä kotiin, eli käytän niitä vain työpäivän ajan (toimistotyö). 

Varpaankynsiä en leikkaa kuin pakon edessä (kun alkaa sattumaan varpaisiin kengät jalassa). Just pari päivää sitten leikkasin niitä vähän ja aion varata ajan jalkahoitajalle. 

Sukat ja alkkarit vaihdan sentään joka päivä.

Kai tässä oli ne "pahimmat". 

Vierailija
132/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Vierailija
133/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lattiakaivo pakko putsata parin kuukauden välein tai muuten se ei vedä, tulvii yli. Mutta meillä menee pyykinpesukoneesta se likavesi sinne, eli kissankarvaisia vaatteita kun pestään, sinne kertyy sitä "tuketta", samoin mun pitkistä hiuksista. Joskus myös vähän kissanhiekkaa saattaa päästä ja se kertyy sitten sinne paakuksi. Ja vaatteistakin nukkaa ym kun niitä pesee. 

Ei ole hyvä juttu, tiedän, mutta siksipä me putsataan se usein (olosuhteiden pakosta). Kissa siis joskus ruopii hiekkaa sieltä laatikon reunojen yli ja aamukiireessä ei ole aikaa sitä lakaista, joten sinne lattiakaivoon menee. Kakat ja pissat kyllä kerätään pois laatikosta erilliseen kannelliseen astiaan. Tämä selvennykseksi, ettei puhkea kissanhoitoraivo. 

Vierailija
134/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan karvat kerran vuoteen!!!!!

Vierailija
135/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Tunkisitko saippuaa myös nenääsi? Et varmaan. Yhtä hyvää se tekee alapäälle kuin nenän limakalvoille ja on myös täysin yhtä tarpeellista eli ei ollenkaan.

Vierailija
136/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka toinen päivä, hiukset pesen kerran viikkoon. Liesituulettimen ritilän pesen parin vuoden välein. Lattiakaivot putsaan ehkä puolet useammin. Pesen auton sisältä vain keväällä ja syksyllä. Terassin alle en ole katsonut moneen vuoteen....

Vierailija
137/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja laskuja ja muita henkilökohtaisia papereita kerääntyy aina karmeat pinot ennen kuin jaksan tehdä asialle mitään. Roskiin ei voi sellaisenaan pistää ja se tuhoaminen on muka niin hirveä homma, ettå sitä pitää siirtää kuukausi tolkulla.

Vierailija
138/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuviikosta jäi lakanan jalkopäähän tommonen 20 senttinen viiru pepusta mut en vaihtanu ku just vaihdoin! Ens viikolla sitten.

Vierailija
139/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa siivota käsilaukkuani melkein koskaan. Onneksi kukaan ei katso sen pohjalle.

Vierailija
140/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen varpaanvälit noin kerran kahdessa kuukaudessa. Käyn yleensä pitkät suihkut eli kyllä ne varmaan aina hyvin huuhtoutuvat muutenkin.

Huuhtoutuvat mutta joskus kannattaa hieroa jalat pesulapulla ja saippualla, kuivaus myös tärkeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi