Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
161/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lakanoiden pesu voi venyä puoleen vuoteen

- samoin pyyhkeiden pesu

- tiskit voi seistä parikin viikkoa

- en pese aina vessakäynnin jälkeen käsiä (edes kakkoskäynnin)

Vierailija
162/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pesen hampaat vain kerran päivässä, iltaisin. Ikinä ei ole ollut reikiä, mutta vihlovat hampaat on vähän riesana. Uskon, että ikenien vetäytyminen saattaa olla syynä ja jatkuva hinkkaaminen ainakin edesauttaa sitä. Tuntuu myös jotenkin turhalta pestä ne heti aamulla uudestaan, vaikka ei yön aikana mitään olekaan syönyt. 

Olen laiska myöskin pesemään arkivaatteitani. alusvaatteet ja sukat vaihdan päivittäin, mutta koen turhana ja vaatetta kuluttavana pestä kovin usein paitoja tai housuja, jos niissä ei ole näkyvää likaa eivätkä haise.

Oho, suorastaan hämmästyin tätä miinustamisen määrää. Tämä olikin tuomitsemisketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kuvottavaa että jotkut oikeastiko elävät kuten täällä ketjussa? Likaiset alusvaatteet ja sukat joita ei vaihdeta päivittäin, ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen, ei käydä suihkussa, ei pestä lakanoita tms? Taitaa olla aika paljon elämänhallinnassa puutteita jos ei edes omasta hygieniasta jaksa välittää, surullista kyllä. Luulisi hävettävänkin jos sattuu kumppani olemaan, ellei se kumppani ole sitten yhtä piittaamaton haisuli.

Minusta on aika outoa, että joillekin on niin kova päähän pinttymä miten jotkin asiat pitää tehdä, että jaksaa kuvottua pienistä asioista.

Vierailija
164/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinustajat olette idiootteja. Painukaa muualle nillittämään täydellisyyttänne.

Vierailija
165/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä juuri koskaan. Vieraisilla vessassa joo, ihan vaan muodon vuoksi. Ja silloin jos on näkyvää likaa. Ei ole tarvetta. Sairastan hyvin harvoin. En pese saippualla kuin hiukset, kainalot ja varpaat.

Rintsikoita kyllä pesen joka välissä ja sukat vaihdan joka päivä.

Entä kasvot? Puhdistatko kasvojasi ja, jos niin likaisin käsin sitten sen teet🤔 (+rasvaukset, meikkaukset). Onko ihosi huonossa kunnossa, finnejä/mustapäitä?!

Vierailija
166/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä pissakäynnin jälkeen. Olen nainen. Miksi pitäisi? Ei mun käsille mene pissaa kun pyyhin.

Siksi pitäisi, että vessanpöntön likaisin kohta on se vetonappi. Siihen tarttuu sekä omat että muiden sitä pyttyä käyttäneiden ulostebakteerit. Ja sellainen pieni news flash, että bakteereja et voi nähdä paljaalla silmällä, joten et todellakaan pysty silmämääräisesti tai tuntoaistin perusteella arvioimaan käsiesi likaisuutta.

Mikäs siinä, jos kaltaisesi pysyisivät vain omassa kodissaan, mutta juuri tämän takia leviää esim. norovirus.

News flash. Sekä minä, että mieheni, pesemme aina alapäämme kakkosen jälkeen ja suihkutamme kuumalla vedellä pytyn kauttaaltaan. Kun käymme pissalla emme aina pese käsiämme koska meillä ei ole kakkasormista jääneitä kakkabakteereita vetonapeissa. Pelkkä ajatuskin saa aikaiseksi kylmiä väreitä.

Saat nyt kyllä varmaan oikein kylmänhorkkakohtauksen tästä tiedosta mutta sillä kuumalla vesisuihkulla te pölläytätte ne kakkendaalibakteerit ilmaan ja leviämään sen vetonapin lisäksi ihan koko vessaan. Ja vaatteillenne. Ja käsillenne kauttaaltaan.

Nam.

Vierailija
167/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa usein vaan kerran viikossa. Varsinkin talvella kun ei oikein hikoile, eikä vaan jaksa kun on pimeää ja väsyttää. Vaikka on toisaalta kiva käydä lämpimässä suihkussa.

Ei toki aina näin, mutta ajoittain.

En oikein ajattele asiaa, se vaan menee niin ja käyn suihkussa sitten kun on pakko.

Niin kuin otsikkokin sanoo, vähän sinne päin.

Pesen kainaloita lavuaarissa ja bideesuihkua käytän. En siis halua haista....

Hiuksille on hyväksi kun ei pese usein. Rasvoittuvat hitaammin.

Vierailija
168/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Tunkisitko saippuaa myös nenääsi? Et varmaan. Yhtä hyvää se tekee alapäälle kuin nenän limakalvoille ja on myös täysin yhtä tarpeellista eli ei ollenkaan.

Ei sitä saippuaa sinne huuhaan sisälle tungeta (= nenän sisälle). Sen sijaan ne ulkoiset poimut sun muut voi huoletta pestä saippualla, pesenhän kasvoni eli nenän ihonkin niin.

Jos jollain on herkkä iho, hän tarvitsee tietenkin herkän ihon tuotteita ja hoitoa. Mutta normaalin ihmisen alapää ei mene saippuasta miksikään.

Kuinka ratakiskosta tämä pitää vääntää: ulkosynnyttimet eivät ole ihoa vaan limakalvoa. Niitä ei tarvitse pestä saippualla, sillä emättimen normaali pH estää bakteerien liikakasvun.

Jos sinun emättimesi haisee niin, että tarvitset saippuaa, silloin peset sitä liikaa. Saippuapesulla paitsi ärsytät limakalvoja myös tuhoat sille alueelle tärkeitä hyviä bakteereja.

Siis eikai kukaan limakalvoja saippualla pese vaan ulkopuolelta. Minä ainakin saippuoin ulkopuolelta mutta en limakalvoja. -eri

Vierailija
169/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alapäätä tarvitse pestä kuin aniharvoin, lämpimällä vedellä.

Ainakin naisen alapää puhdistaa itse itsensä toimiessaan normaalisti, jos sitä rupeaisi jollain keinotekoisella tuotteella pesemään niin ph-tasapaino häiriintyy ja tuloksena on lähes varmasti tulehdus.

Terve alapää ei myöskään "haise", kalanhaju on merkki tulehduksesta.

Heh, peseydyn joka päivä saippualla. Ei ole koskaan ollut yhtään tulehdusta.

Ihme urbaanilegendaa taas.

Eikä ole vaan gynekologien yleinen ohje ja suositus. Alapäähän ei koskaan saisi käyttää normaalia saippuaa.

Mutta kun siitä ei ole useimmille mitään haittaa. Oma gyne sanoi että pese ihan millä vaan kunhan olo on hyvä. Ja se on kun 36-vuotias olen eikä koskaan ole ollut tulehdusta.

Höpö höpö. Useimmat eivät pese saippualla alapäätään. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että vaihdevuosien jälkeen et kyllä tunge yhtään mitään ylimääräistä sinne. Muutenkin kuivemmat limakalvot eivät todellakaan kaipaa normaalia pH:ta tuhoavaa saippuaa.

Tunge "sinne"? Eihän sitä saippuaa sinne kukaan väitäkään tuntevansa.

Vierailija
170/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naisen alapää puhdistaa itse itsensä toimiessaan normaalisti, jos sitä rupeaisi jollain keinotekoisella tuotteella pesemään niin ph-tasapaino häiriintyy ja tuloksena on lähes varmasti tulehdus.

Eikä ole vaan gynekologien yleinen ohje ja suositus. Alapäähän ei koskaan saisi käyttää normaalia saippuaa.

Mutta kun siitä ei ole useimmille mitään haittaa. Oma gyne sanoi että pese ihan millä vaan kunhan olo on hyvä. Ja se on kun 36-vuotias olen eikä koskaan ole ollut tulehdusta.

Höpö höpö. Useimmat eivät pese saippualla alapäätään. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että vaihdevuosien jälkeen et kyllä tunge yhtään mitään ylimääräistä sinne. Muutenkin kuivemmat limakalvot eivät todellakaan kaipaa normaalia pH:ta tuhoavaa saippuaa.

Tunge "sinne"? Eihän sitä saippuaa sinne kukaan väitäkään tuntevansa.

*tunkevansa

Vierailija
171/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kyllä vähän googletella tätä asiaa ennen kuin tulet tänne vänkäämään. On meinaan ihan yleistietoa ja ainakin minulle opetettu jo koulussa seksuaalivalistuksen yhteydessä.

Pese itse vaikka kloriitilla, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita, jotka noudattavat tutkittuja suosituksia ja tervettä järkeä, sillä saatat aiheuttaa jollekin todellista haittaa. Huonokuntoiset limakalvot altistavat virtsatietulehduksille, hiivalle, vulvodynialle ja monille muille gynekologisille vaivoille.

Olen kysyny monelta gyneltä ja kaikki sanovat että on ihan ok. Siis mitä te luulette saippuapesun tarkoittavan? Ei sitä emättimeen kukaan ole suihkuttamassa. Ulkoiset osat sen sijaan eivät kärsi normaalista pesusta terveellä ihmisellä.

Vierailija
172/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Tunkisitko saippuaa myös nenääsi? Et varmaan. Yhtä hyvää se tekee alapäälle kuin nenän limakalvoille ja on myös täysin yhtä tarpeellista eli ei ollenkaan.

Ei sitä saippuaa sinne huuhaan sisälle tungeta (= nenän sisälle). Sen sijaan ne ulkoiset poimut sun muut voi huoletta pestä saippualla, pesenhän kasvoni eli nenän ihonkin niin.

Jos jollain on herkkä iho, hän tarvitsee tietenkin herkän ihon tuotteita ja hoitoa. Mutta normaalin ihmisen alapää ei mene saippuasta miksikään.

Kuinka ratakiskosta tämä pitää vääntää: ulkosynnyttimet eivät ole ihoa vaan limakalvoa. Niitä ei tarvitse pestä saippualla, sillä emättimen normaali pH estää bakteerien liikakasvun.

Jos sinun emättimesi haisee niin, että tarvitset saippuaa, silloin peset sitä liikaa. Saippuapesulla paitsi ärsytät limakalvoja myös tuhoat sille alueelle tärkeitä hyviä bakteereja.

Niin, kuten sanoin, ei nenä ja alapää ole samanlaisia, mutta ei nenän eikä emättimen sisälle kukaan mitään laitakaan. Mitään haittaa ei tavallisesta pesusta ole terveelle ihmiselle. Alapääni ei haise vaikka en kävisikään suihkussa. Ihan normaali se on ja aina ollut.

Vierailija
173/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ikkunat viimeksi omille kolmikymppisilleni. Täytän seuraavaksi 41.

Vierailija
174/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä vaatteita kuin muutaman hassun kappaleen vuodessa. Ehkä.

Hampaita en pese aamuisin, pitäisi kyllä.

Lakanat vaihtoon kuukauden-parin välein.

Muuten koti on aina aika siisti.. ja yhtään hiusta tai karvaa en katsele missään. Hrrr

Vierailija
175/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kyllä vähän googletella tätä asiaa ennen kuin tulet tänne vänkäämään. On meinaan ihan yleistietoa ja ainakin minulle opetettu jo koulussa seksuaalivalistuksen yhteydessä.

Pese itse vaikka kloriitilla, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita, jotka noudattavat tutkittuja suosituksia ja tervettä järkeä, sillä saatat aiheuttaa jollekin todellista haittaa. Huonokuntoiset limakalvot altistavat virtsatietulehduksille, hiivalle, vulvodynialle ja monille muille gynekologisille vaivoille.

Kerro miten käsität tämän saippualla pesun? Mihin luulet saippuaa laitettavan siellä alapäässä?

Vierailija
176/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten sanoin, ei nenä ja alapää ole samanlaisia, mutta ei nenän eikä emättimen sisälle kukaan mitään laitakaan. Mitään haittaa ei tavallisesta pesusta ole terveelle ihmiselle. Alapääni ei haise vaikka en kävisikään suihkussa. Ihan normaali se on ja aina ollut.

No ehkä ei kärsi, mutta enemmänkin miksi se pitää saippuapestä kun se on turhaa? Eihän silmäänkään laiteta saippuaa.

Vierailija
177/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYI!!!!

Vierailija
178/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan totta. Älkää tartuttako kariesbakteeria lapsillenne syömällä samoilla ruokailuvälineillä ja samalta lautaselta! Lapsellenne ei tule reikiä jos ette tartuta kariesbakteeria hänelle syljellänne.

vinkki kirjoitti:

reikä hampaissa aiheutuu kariesbakteerista suussa. geeneillä ja pesemisellä ei ole mitään merkitystä. sen saat tartuntana aikuiselta jolla bakteeri on jo suussa. suojelkaa lapsianne tältä ikävältä bakteerilta, siihen riittää yksinkertainen keino, välttäkää alle 5 vuotiaaksi asti sylkitartuntaa sellaiselta ihmiseltä jolla jo on syljessään tämä bakteeri. Vanhemmiten bakteeri ei enä saa jalansijaa jo vanhemman lapsen suussa. Älkää nuolko lapsienne lusikoita, tutteja ym..

t.hammashoitajatäti

Vierailija
179/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja kirjoitti:

Tämä on aivan totta. Älkää tartuttako kariesbakteeria lapsillenne syömällä samoilla ruokailuvälineillä ja samalta lautaselta! Lapsellenne ei tule reikiä jos ette tartuta kariesbakteeria hänelle syljellänne.

vinkki kirjoitti:

reikä hampaissa aiheutuu kariesbakteerista suussa. geeneillä ja pesemisellä ei ole mitään merkitystä. sen saat tartuntana aikuiselta jolla bakteeri on jo suussa. suojelkaa lapsianne tältä ikävältä bakteerilta, siihen riittää yksinkertainen keino, välttäkää alle 5 vuotiaaksi asti sylkitartuntaa sellaiselta ihmiseltä jolla jo on syljessään tämä bakteeri. Vanhemmiten bakteeri ei enä saa jalansijaa jo vanhemman lapsen suussa. Älkää nuolko lapsienne lusikoita, tutteja ym..

t.hammashoitajatäti

Ällöttävintä on kun vanhemmat pussaavat vauvoja suulle!!! Tuhoavat hammasterveyden samantien.

Vierailija
180/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

"Seitsemän litraa. Sen verran ihmisestä erittyy hikeä nukkuessa viikon aikana. Juuri hien, hilseen ja kosmetiikkajäänteiden vuoksi vuodevaatteet tulisi pestä ja vaihtaa säännöllisesti. Likaiset tyynyt ja peitot voivat pahimmillaan aiheuttaa esimerkiksi tukkoisuutta ja siten heikentää unenlaatua."

Eikö se ole mukavampi nukkuakin raikkaissa petivaatteissa joissa ei ole pölyä yms? Toiset myös harrastavat seksiä jolloin lakanoita joutuu vähän tiheämpään vaihtamaan...

Lieköhän tuokin litramäärä yksilöllistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä