Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
141/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

Mua on aina vähän hymyilyttäneet kaikki ne tutkimukset joita on lehdissä välillä joissa patjavalmistaja tai tyynyvalmistaja suosittelee että tyynyjä ja patjoja vaihdettaisiin uusiin vuoden parin välein. Eihän niillä varmaan ole oma lehmä ojassa? En sano etteikö olisi totta että petivaatteisiin erittyy kaikenlaista mutta jotenkin mun oman kehon tuotteet ei ällötä mua tarpeeksi että tuhlaisin aikaa ja rahaa niistä huolestumiseen.

Olisi hauska tietää kuinka moni noin tekee.  Kaksi vuotta vanha aluspatja, ei tulis mieleen vaihtaa.  Ehkä petari.

Vierailija
142/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä harvinaisen epäsiistiä ja vastenmielistä sakkia. En käsitä miten aikuiset ihmiset voivat olla noin laiskoja pitämään huolta henkilökohtaisesta hygieniasta, kodin puhtaana pitämisestä puhumattakaan. Nyt ymmärrän miksi niin monet nuoretkin naiset haisevat tunkkaiselle ja likaiselle ja olemus on suttuinen. Saisitte hävetä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä.

Juuri näin. Taidatte olla pienirintaisia, ettekä harrasta liikuntaa.

Urheiluliivit on sitä varten? Ja ei, ei tule tissihikeä arjessa.

Vierailija
144/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei alapäätä tarvitse pestä kuin aniharvoin, lämpimällä vedellä.

Ainakin naisen alapää puhdistaa itse itsensä toimiessaan normaalisti, jos sitä rupeaisi jollain keinotekoisella tuotteella pesemään niin ph-tasapaino häiriintyy ja tuloksena on lähes varmasti tulehdus.

Terve alapää ei myöskään "haise", kalanhaju on merkki tulehduksesta.

Heh, peseydyn joka päivä saippualla. Ei ole koskaan ollut yhtään tulehdusta.

Ihme urbaanilegendaa taas.

Eikä ole vaan gynekologien yleinen ohje ja suositus. Alapäähän ei koskaan saisi käyttää normaalia saippuaa.

Mutta kun siitä ei ole useimmille mitään haittaa. Oma gyne sanoi että pese ihan millä vaan kunhan olo on hyvä. Ja se on kun 36-vuotias olen eikä koskaan ole ollut tulehdusta.

Vierailija
145/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin on yleensä kovin kiire vessaan. Yritän kuitenkin saada kahvit tippumaan ensin. Muutama pisara saattaa lattialle lirahtaa eikä niitä aina ehdi tai muista pyyhkäistä. Virtsahan on streliiliä ja luuttuan muutenkin tyyliin joka toinen päivä.

Vierailija
146/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen hampaat vain kerran päivässä, iltaisin. Ikinä ei ole ollut reikiä, mutta vihlovat hampaat on vähän riesana. Uskon, että ikenien vetäytyminen saattaa olla syynä ja jatkuva hinkkaaminen ainakin edesauttaa sitä. Tuntuu myös jotenkin turhalta pestä ne heti aamulla uudestaan, vaikka ei yön aikana mitään olekaan syönyt. 

Olen laiska myöskin pesemään arkivaatteitani. alusvaatteet ja sukat vaihdan päivittäin, mutta koen turhana ja vaatetta kuluttavana pestä kovin usein paitoja tai housuja, jos niissä ei ole näkyvää likaa eivätkä haise.

Vierailija
147/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin naisen alapää puhdistaa itse itsensä toimiessaan normaalisti, jos sitä rupeaisi jollain keinotekoisella tuotteella pesemään niin ph-tasapaino häiriintyy ja tuloksena on lähes varmasti tulehdus.

Eikä ole vaan gynekologien yleinen ohje ja suositus. Alapäähän ei koskaan saisi käyttää normaalia saippuaa.

Mutta kun siitä ei ole useimmille mitään haittaa. Oma gyne sanoi että pese ihan millä vaan kunhan olo on hyvä. Ja se on kun 36-vuotias olen eikä koskaan ole ollut tulehdusta.

Höpö höpö. Useimmat eivät pese saippualla alapäätään. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että vaihdevuosien jälkeen et kyllä tunge yhtään mitään ylimääräistä sinne. Muutenkin kuivemmat limakalvot eivät todellakaan kaipaa normaalia pH:ta tuhoavaa saippuaa.

Vierailija
148/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Tunkisitko saippuaa myös nenääsi? Et varmaan. Yhtä hyvää se tekee alapäälle kuin nenän limakalvoille ja on myös täysin yhtä tarpeellista eli ei ollenkaan.

Ei sitä saippuaa sinne huuhaan sisälle tungeta (= nenän sisälle). Sen sijaan ne ulkoiset poimut sun muut voi huoletta pestä saippualla, pesenhän kasvoni eli nenän ihonkin niin.

Jos jollain on herkkä iho, hän tarvitsee tietenkin herkän ihon tuotteita ja hoitoa. Mutta normaalin ihmisen alapää ei mene saippuasta miksikään.

Vierailija
149/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuvottavaa että jotkut oikeastiko elävät kuten täällä ketjussa? Likaiset alusvaatteet ja sukat joita ei vaihdeta päivittäin, ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen, ei käydä suihkussa, ei pestä lakanoita tms? Taitaa olla aika paljon elämänhallinnassa puutteita jos ei edes omasta hygieniasta jaksa välittää, surullista kyllä. Luulisi hävettävänkin jos sattuu kumppani olemaan, ellei se kumppani ole sitten yhtä piittaamaton haisuli.

Vierailija
150/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky ajatus että jotkut ei pese alapäätään kun vedellä? Aika kiva miehen tai naisen mennä sinne nenineen.

Onhan alapäälle omaa saippuaa jos niin herkkä on. Ei sitä saippuaa sisään laiteta mutta kyllä mä ainakin pesen joka välin oikein hinkaten. Terveen alapään vuoto ei haise pahalle, mutta kyllä se pissan, hien ja aavistuksen kakan sekaiselle alkaa haista jos ei pese kunnolla. Persvako hikoaa ja se hiki kulkeutuu muualle.

Tunkisitko saippuaa myös nenääsi? Et varmaan. Yhtä hyvää se tekee alapäälle kuin nenän limakalvoille ja on myös täysin yhtä tarpeellista eli ei ollenkaan.

Ei sitä saippuaa sinne huuhaan sisälle tungeta (= nenän sisälle). Sen sijaan ne ulkoiset poimut sun muut voi huoletta pestä saippualla, pesenhän kasvoni eli nenän ihonkin niin.

Jos jollain on herkkä iho, hän tarvitsee tietenkin herkän ihon tuotteita ja hoitoa. Mutta normaalin ihmisen alapää ei mene saippuasta miksikään.

Niin ja ennen kuin kommentoit ettei nenän iho ja alapää ole samanlaisia - ei tietenkään. Mutta se alapään näkyvissä oleva osa kestää normaalilla ihmisellä ihan hyvin myös saippuaa.

Vierailija
151/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä palstalla kukaan väittää että kotona on perussiistiä, valehtelette. En usko. Sen verran saastaista porukkaa kyllä. Hyi!

En muuten ihmettele että kaupungeissa vilisee lutikoita ja norovirukset jyllää.

Vierailija
152/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut itse olevani ällöttävä jos joskus lakanoiden vaihto venyy melkein kahteen viikkoon, tai vapaapäivänä jää suihku väliin jos en oo menossa mihinkään, mutta ei näköjään tarvitse hävetä :D

En mäkään vaihda lakanoita sen useammin kuin kesähelteillä. Sen sijaan ihmettelen miten voit olla ilman suihkua. Onko äitisi oloista missä peseydyttiin kerran viikossa lauantai saunassa.

Minä taas en ymmärrä miksi siellä suihkussa pitäisi ravata päivittäin. Parin päivän väli ei ole kyllä paha, varsikaan jos ei tee mitään likaista työtä. Terveyden kannalta kuulemma kerran viikossa on ihan hyvä tahti. Siis ihan vain terveyden, ei siihen mihin nykyihmiset on tottuneet.

Vierailija
153/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kyllä vähän googletella tätä asiaa ennen kuin tulet tänne vänkäämään. On meinaan ihan yleistietoa ja ainakin minulle opetettu jo koulussa seksuaalivalistuksen yhteydessä.

Pese itse vaikka kloriitilla, mutta älä tule tänne arvostelemaan muita, jotka noudattavat tutkittuja suosituksia ja tervettä järkeä, sillä saatat aiheuttaa jollekin todellista haittaa. Huonokuntoiset limakalvot altistavat virtsatietulehduksille, hiivalle, vulvodynialle ja monille muille gynekologisille vaivoille.

Vierailija
154/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nenässä ei ole ulkoisia poimuja tai sun muita koska se on siro ja kaunis. Kuten kantajansa. Kaikki sanoo mua kauniiks ja niinhän mä oonkin.

Vierailija
155/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ratakiskosta tämä pitää vääntää: ulkosynnyttimet eivät ole ihoa vaan limakalvoa. Niitä ei tarvitse pestä saippualla, sillä emättimen normaali pH estää bakteerien liikakasvun.

Jos sinun emättimesi haisee niin, että tarvitset saippuaa, silloin peset sitä liikaa. Saippuapesulla paitsi ärsytät limakalvoja myös tuhoat sille alueelle tärkeitä hyviä bakteereja.

Vierailija
156/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peskää ne hampaat! Olen yllättynyt miten moni kehuskelee että ei tarvitse pestä hampaita, koska ei ole taipumusta reikiintymiseen tai hammaskiveen, mutta te haisette varmasti ihan hirveälle! Noita haisuhenkiä tulee vastaan todella usein ja se on jotain niin oksettavaa!

buhuu nenä parkaasi.

Vierailija
157/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

"Seitsemän litraa. Sen verran ihmisestä erittyy hikeä nukkuessa viikon aikana. Juuri hien, hilseen ja kosmetiikkajäänteiden vuoksi vuodevaatteet tulisi pestä ja vaihtaa säännöllisesti. Likaiset tyynyt ja peitot voivat pahimmillaan aiheuttaa esimerkiksi tukkoisuutta ja siten heikentää unenlaatua."

Eikö se ole mukavampi nukkuakin raikkaissa petivaatteissa joissa ei ole pölyä yms? Toiset myös harrastavat seksiä jolloin lakanoita joutuu vähän tiheämpään vaihtamaan...

Vierailija
158/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karies johtuu kariesbakteeritartunnasta - jos et ole saanut streptococcus mutans -bakteeritartuntaa, et saa reikiä hampaisiisi vaikket edes katsoisi hammasharjaan päin, kuten hammashoitaja aiemmin kirjoittikin. Plakkia eli bakteeripeitettä hampaisiin kuitenkin kertyy. Kun tätä bakteeripeitettä ei mekaanisesti poisteta eli harjata, se pääsee kivasti etenemään syvemmälle ja syvemmälle aiheuttaen koko ajan pahenevan tulehduksen eli parodontiitin. Parodontiitin paskamaisin oire on hampaiden irtoaminen. Paro on myös paranematon. Harjatkaa ne hampaat pliis.

T. suuhygienisti

Vierailija
159/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ratakiskosta tämä pitää vääntää: ulkosynnyttimet eivät ole ihoa vaan limakalvoa. Niitä ei tarvitse pestä saippualla, sillä emättimen normaali pH estää bakteerien liikakasvun.

Jos sinun emättimesi haisee niin, että tarvitset saippuaa, silloin peset sitä liikaa. Saippuapesulla paitsi ärsytät limakalvoja myös tuhoat sille alueelle tärkeitä hyviä bakteereja.

Sua on tainnut purra trolli. Tai jos toi saippuaintoilija ei ole Porvoosta niin sitten se on vaan jotenkin vajaa.

Vierailija
160/884 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂

Naura vaan, mutta voit myös googlettaa ja tarkistaa asian.

"Tiesitkö, että ihmisestä voi erittyä jopa seitsemän litraa hikeä nukkuessa viikon aikana? Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Vähän liikkuvalla hien määrä voi jäädä puoleen litraan, mutta aktiivinen ihminen hikoilee noin 3 litraa joka päivä, josta litra erittyy yön aikana.

Lisäksi ihosta irtoaa rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa. "

Mikä siinä hiessä on niin kauhean kammoksuttavaa? En ole koskaan lakanoistani sitä haistanut. Totta kai muita inhottaa toisten eritteet, mutta oman hien ja ihosolujen kanssa joutuu kuitenkin väkisin olemaan päivittäin tekemisissä, ettei ole prioriteetti ykkönen kaikkialla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi