Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Mä en pese selkää enkä jalkoja koskaan :D mun selkä oli vuosia tosi kuiva. Jätin testimielessä pesuaineen pois ja sillä tiellä ollaan oltu useampi vuosi, eli siis vain vedellä. Tilanne parani. :) Pesen saippualla ainoastaan kainalot ja rinnanaluset, jos olisi pienemmät tis sit en varmaan sieltäkään, mutta nyt muhjuaa ja hautuu.
Lattiat, pölyt ja kylppärit pesen kyllä joka viikko ja vaihdan lakant max 2 viikon välein :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
</p>
<p>Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä./quote kirjoitti:Voi, eihän rintsikoiden pesu vie aikaa eikä vaivaa. Osta marseillesaippuaa, sitä sellaista palasaippuaa missä on istuvan kissan kuva. Se ottaa lian tosi vähällä pois. Kostutat liivit hanan alla ja hieraiset saippuaa, se myös lähtee vaatteesta helposti pois, ja aamulla on sulla puhtaat rintsikat. Helppoa ja halpaa, saippua kestää tosi kauan.
En ymmärrä tätä joidenkin tissihikeä, enkä sitä kautta myöskään rintsikoiden tiheää pesua. Miten se hiki on mahdollista? Onko teillä jotenkin oudon muotoiset rinnat, että ne hankaa yhteen koko ajan, tai erityisen riippuva malli? Tai hikoiletteko muutenkin älyttömästi? Itselläni rinnat eivät hikoa yhtään tai muutoinkaan eritä mitään mönjää, jotta rintsikoita pitäisi jatkuvasti olla pesemässä.
Mulla on ainakin d-kuppi ja rinnan alaosa/rintakehä on kiinni, eli minun rinnat ei ainakaan liehu ilmassa. :) Myös rintojen väliin tulee hikeä. Kainalot, selkä, jalat ei hikoile, mutta se rinnan alaosa hikoaa niin että urheillessa ja kesähelteillä paidassa on märkä läntti edessä.
"Todellakin vartalon sienipesu joka kerta suihkussa! Eihän lika muuten lähde!"
Mitä itse asiassa puuhailet kun sillä lailla likaannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tuun suihkusta, pyyhin wc:n peilikaapin peilit molemminpuolin käyttämälläni vartalopyyhkeellä, lähtee huuruisena kivasti puhtaaksi. Sitten pyyhe kuivumaan ja käytän myöhemmin uudelleen.
Lavuaarin pyyhin pyyhkeellä joka on pesuun menossa. Samoin wc pöntön päälliosat (kansi jne). Pöntön pesen kauttaaltaan wc-harjalla (sisäpinnat) ja pyyhin wc-paperilla, joskus suoraan tai ensin kostealla ja sit kuivalla.
En jaksa säilöä erillisiä siivousrättejä kylppäriä varten, siksi teen näin. Ei ehkä hygieenisintä mutta mulla on muutenkin sairausten takia elämänhallinnan ongelmia niin pakko vaan joteki hoitaa asiat.
Sama! Pyyhin pesuun menevillä kostutetuilla vessan käsipyyhkeillä peilin ja lavuaarin. Tarvittaessa käytän ensin ihmesientä. Vessanpöntön pesu tapahtuu wc-paperilla ja sisäosat vessaharjalla. Jos olisi erillinen luutu, se pitäisi laittaa joka kerta pesuun tai vaihtaa uuteen.
Suihkutan vessanpytyn reunat, ensin pesuainetta, sitten kuivaan ja pesen kaikki siivousliinat kerralla. Kun kertyy, tai keittopesussa lakanan kanssa.
Haluaisin tietää että te ketkä ette pese hampaita tai vaihda alushousuja päivittäin ja itseasiassa harvoin lakanat vaihtavatkin voisitteko vastata oletteko sinkkuja vai parisuhteessa? :D mietin ihan siis suutelua ja sek sin harrastamista, alushousut kostuu ym ja sitten ne vaan vedetään takaisin jalkaan? Käytte suihkussa ja vedätte likaiset kalsarit takaisin? Poikaystävä riisuu samat kalsarit useamman päivän putkeen eikä sano mitään? :D
"Mä olen joskus tehnyt niin, kuin luin, että siten lähtee esim. omenoiden pinnasta vaha. "
Turhaa touhua. Omenoiden suojauksessa käytetään tietääkseni shellakkaa, joka on eläinkunnasta peräisin oleva luonnontuota ja syötäväksi kelpaava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ällöintä henkilökohtaisen hygienian saralla on, kun jotkut ei pese takamustaan ison hädän jälkeen. Ymmärrän, jos esim. eskari-ikäinen lapsi ei sitä osaa tehdä, tai jos vessasta jostain syystä puuttuu alapääsuihku, mutta jos kyse ei ole osaamattomuudesta tai välineiden puutteesta, niin miksi joku haluaa vapaaehtoisesti siistiä itsensä ulosteesta pelkästään paperilla pyyhkimällä, kun voisi pestäkin ja saisi itsensä oikeasti puhtaaksi? En käsitä tätä lainkaan.
Samoin alushousut pitää vaihtaa päivittäin, kuten sukatkin. Sen sijaan mielestäni on ihan ok vaihtaa lakanat 3 vk välein ja kylpypyyhkeet 2 vk välein.
Sinä se jaksat jankata tätä samaa uudestaan ja uudestaan. Tuota pskajuttua nimittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista ällöintä henkilökohtaisen hygienian saralla on, kun jotkut ei pese takamustaan ison hädän jälkeen. Ymmärrän, jos esim. eskari-ikäinen lapsi ei sitä osaa tehdä, tai jos vessasta jostain syystä puuttuu alapääsuihku, mutta jos kyse ei ole osaamattomuudesta tai välineiden puutteesta, niin miksi joku haluaa vapaaehtoisesti siistiä itsensä ulosteesta pelkästään paperilla pyyhkimällä, kun voisi pestäkin ja saisi itsensä oikeasti puhtaaksi? En käsitä tätä lainkaan.
Samoin alushousut pitää vaihtaa päivittäin, kuten sukatkin. Sen sijaan mielestäni on ihan ok vaihtaa lakanat 3 vk välein ja kylpypyyhkeet 2 vk välein.
Sinä se jaksat jankata tätä samaa uudestaan ja uudestaan. Tuota pskajuttua nimittäin.
Öö, en ole koskaan aiemmin asiasta kirjoittanut yhtään mihinkään?? Ylipäätään ehkä viides viesti, minkä olen tälle palstalle laittanut viimeisen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Pesen hampaat vain kun menen jonnekkin, eikä ole ollut ikinä reikiä.
Pyykkiä pesen kun tarvitsee jotakin, ja ne roikkuu siellä kunnes tulee uudet tilalle.
Imuroin kun näkyy pölyä
Samat rintsikat olleet 10 vuotta. Pitäs hankkii uudet, mutta kyllä ne vielä pesussa on ehjänä pysyneet.
Siivoan vain jos joku tulee kylään.
Jos ei pese hampaita säännöllisesti, niin kyllä se hengitys varmasti haisee. Itse pesen hampaiden lisäksi kielen 2 aamuin illoin. Hengityksen pahaa hajua ei itse haista, ja kanssakulkijoiden on vaikea siitä kertoa haisevalle.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää että te ketkä ette pese hampaita tai vaihda alushousuja päivittäin ja itseasiassa harvoin lakanat vaihtavatkin voisitteko vastata oletteko sinkkuja vai parisuhteessa? :D mietin ihan siis suutelua ja sek sin harrastamista, alushousut kostuu ym ja sitten ne vaan vedetään takaisin jalkaan? Käytte suihkussa ja vedätte likaiset kalsarit takaisin? Poikaystävä riisuu samat kalsarit useamman päivän putkeen eikä sano mitään? :D
Tämä! Olen ollut melkoinen sotkupetteri ennen mutta likaisten pikkareiden laittaminen jalkaan suihkun jälkeen on ollut ehdoton ei-ei aina. Ihan hirveä ajatuskin. Nyt parisuhteessa olen vielä tarkempi hygieniasta, esim. vessapaperin sijaan käytän nykyään bideetä kummankin hädän jälkeen. Jos pikkareissa on vähänkin valkovuotoa (sitä onneksi tulee harvoin) tai ne kastuvat vaikka bideetä käyttäessä, vaihdan ne heti. Tämän opin sairastettuani pahan virtsatieinfektion viime vuonna ja nyt olen kahta kauheampi että alushousuni ovat puhtaat ja kuivat, en vedä märkiä pikkareita jalkaan suoraan koneesta.
Muut vaatteet saavat kyllä olla miten ovat - työvaatteet ovat aina siistit kun niitä pidän vain töissä ja pesen 1-2x viikossa, kotivaatteilla saattaa hyvinkin olla päivän ruokalista.
Vierailija kirjoitti:
Lue aloituksen otsikko. Tässä ei nyt kysytty toisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä vaan mitä ällöä itse teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloituksen otsikko. Tässä ei nyt kysytty toisten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä vaan mitä ällöä itse teet.
Ja tämä pätee suurimpaan osaan ketjun loppupään vastaajista. Pysykää asiassa!
Tämän keskustelun innoittamana menin ja pesin hampaat väleineen ja laitoin rintaliivit pesuun :D <3 olivat olleet kai 3-5 päivää päällä, en ole ihan varma. Tosin pidän rintaliivejä vain pakollisen ajan ja nyt olen ollut lomalla, käyttöaikaa ollut joku 3h ? per päivä.
Tuli mieleen kun miesystävän kanssa muutin yhteen ja ihmettelin kun hänen tyynynsä haisee. Tyyny oli puhtaan valkoinen, tahraton, kaksi vuotta vanha. Mies vaihtoi yksinasuessa lakanoita noin 1-2kk välein eli harvoin, mutta kuitenkin ainakin 10krt vuodessa. Tyyny haisi tosi pistävälle eikä mies huomannut tyynyssä mitään hajua ja jopa vähän tympääntyi kun sanoin että kyllä se haisee ja vieläpä aika karmealle. Sain laittaa pesuun. Tämä tarina siis siitä, että ihminen tottuu siihen oman talonsa / vaatteidensa / itsensä hajuun tosi kovasti! Vaikka ette omasta mielestänne haise, saatatte haista. Ja mies on siis ihan perussiisti, käy joka päivä tarkkaan suihkussa ja pesee itsensä hyvin.
Myös hyvä ystäväni on sitä mieltä, ettei hänen tallivaatteensa haise hevosille ollenkaan, hän kyllä haistelee niitä ja tuulettaa ja pesee. Ja asunnossa haisee aina ihan hirveästi talli ja hevonen. :D
En ole kuorinut kasvojani enkä ihoa muualtakaan kun teini-ikäisenä ja nyt olen 27v. En kyllä käytä meikkiäkään. Niiden mukana jäi myös kuorimiset ja naamiot.
En käytä bideetä kakkoshädän jälkeen, mutta sylkäsen vessapaperiin vaikka se näyttäisi valkoiselta ja pyyhin siis vähän kostealla paperilla vielä lopuksi niin tulee varmasti puhdasta 💩
Kasat on mun pahin synti.
Siis niitä vaan tulee, vaikka miten olisi tehnyt asioille paikan: on monta eri paperikasaa, on meikkikasa, on koirien pyyhe- ja hihnakasa, kengät on välillä vaan läjässä eteisessä, joskus on lautaskasa kun ei vaan jaksa laittaa niitä koneeseen ja konetta pyörimään, kirjat on kasoissa, pyykinpesuaineet ja siivousaineet läjässä, postit on kasassa (parhaimmillaan niin, että joku laskunmaksu unohtuu), puhtaat pyykitkin saattaa olla viikatussa kasassa vain odottelemassa, että joku nostaisi ne kaappiin. Ja sitten on se hel**tin vaatekasa vaatekaapin edessä, missä osa on ”vain vähän käytetty” ja osa ihan rehellistä likapyykkiä. Hyi olkoon.
Näiden lisäksi nukun joskus meikit naamassa ja jätän aivan liian usein hampaat pesemättä iltaisin.
Muuten yritän kyllä pitää kodista huolta ja meillä on pääasiassa siistiä. Tavaraa on vain liikaa keskikokoiseen kaksioon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pese takapuoltani, mutta käytän kosteuspyyhkeitä tai kosteaa vessapaperia pyyhkimisen jälkeen. Ihan on kuulemma puhdasta.
Enemmän minua ällöttää tuo että lakanat vaihdetaan vain kerran kolmessa viikossa. :D
Mä vaihdan äijää kerran kuussa. Sinä ajassa ehtii kyllä kyllästyä samaan naamaan ja samoihin juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saunan pesu tapahtuu ehkä turhan harvoin. Ja kylppärin seinälaattojen/saumojen pesu. Ikkunoita pesin alkuvuosina omilleni muutettuani ahkerasti keväisin ja syksysin, nykysessä kämpässä en ole vielä pessyt vaikka jo kolme vuotta sitten muutin... tänä keväänä on kyllä jo aivan pakko.
Pitääkö saunakin pestä? Hitto...
lauteille nk saunapyyhe ja se pesuun joskus
Minusta taas on outoa että ihmiset eivät ymmärrä että olemme kaikki erilaisia. Asun maassa jossa vessoissa ei ole bideetä eikä edes lavuaaria, joten kyseinen toimenpide on varsin hankala. Onneksi en sitä tarvi, sillä paperiin ei jää mitään - ei siis olisi oikein mitään pestävääkään. Vain sairaana olen siinä kunnossa että pesuja tarvii.