Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
341/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakanat vaihdan 1-2 kk välein, sukat ehkä kerran viikkoon :D  Kynsien leikkuuta välttelen niin pitkään kuin mahdollista, lähinnä varpaankynsien:D Hampaat pesen miten sattuu, joskus vaan kerran päivässä, joskus jää päivä väliin :D Ei ole ollut ikinä reikiä ja ikää 28...

Vierailija
342/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän viikon samoja sukkia töissä. Kotona kuljen aina ilman sukkia. Mulla ei ikinä jalat hikoa. Joten sukat ei haise hieltä. Pesen sukat samalla kun pesen työvaatteet. Suihkussa käyn aina enne n töihin menoa. Eli 5krt viikossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuun suihkusta, pyyhin wc:n peilikaapin peilit molemminpuolin käyttämälläni vartalopyyhkeellä, lähtee huuruisena kivasti puhtaaksi. Sitten pyyhe kuivumaan ja käytän myöhemmin uudelleen.

Lavuaarin pyyhin pyyhkeellä joka on pesuun menossa. Samoin wc pöntön päälliosat (kansi jne). Pöntön pesen kauttaaltaan wc-harjalla (sisäpinnat) ja pyyhin wc-paperilla, joskus suoraan tai ensin kostealla ja sit kuivalla. 

En jaksa säilöä erillisiä siivousrättejä kylppäriä varten, siksi teen näin. Ei ehkä hygieenisintä mutta mulla on muutenkin sairausten takia elämänhallinnan ongelmia niin pakko vaan joteki hoitaa asiat.

Vierailija
344/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂

Kyllä, ihminen hikoilee noin litran yössä. Ihan normaali lakanoilla

Vierailija
345/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdistan jääkaapin aivan liian harvoin.

Sinne jää usein ruokia pilaantumaan. Nostelen sitten haisevia, limaisia kurkunjämiä roskiin.

Kurkku säilytetään huoneenlämmössä. Kuinka voi ruokia pilaantua, meillä ei kyllä ikinä tarvitse ruokaa

heittää pois ? Paljon ostetaan päiväyksestä vanhentuneita tuotteita jotka sitten syömme parin päivän 

sisällä. Koskaan ei ole vatsatautia tullut. Ja aiheeseen liittyen jääkaappia en juurikaan tule pesseeksi.

Vierailija
346/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oksettaa! Onpas porsaita! Tulee yllätyksenä, että sellaisia ihmisiä on olemassa. Minä vaihdan sänkyvaatteet kerran viikossa ja tyynyliinan joka toinen päivä, koska se on hyvä kasvojen iholle. Sukat, alusvaatteet ja topit vaihdan joka päivä. Farkut kerran viikossa. Hampaita pesen 2 kertaa - aamulla ja illalla. Imurointi kerran viikossa, myös pölyt. Ikkunat pesen keväällä ja syksyllä. Jääkaapin ja hellan takaa puhdistan kerran kuukaudessa. Pesen kädet heti, kun tulen kotiin. Hedelmät pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Verhot pesen 2 kertaa vuodessa. 

Olen koko ajan ajatellut, että kaikki muutkin tekee ainakin suunnilleen sen verran. Onpas ällöttävä, kun on puoli vuotta samat petivaatteet - yök! Samat sukat viikon - omg. Ja hampaat - herranjestas...mä en uskalla enää koskea ketään vierasta ihmistä. 

Vierailija
347/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

perussiisti kirjoitti:

Ai että oksettaa! Onpas porsaita! Tulee yllätyksenä, että sellaisia ihmisiä on olemassa. Minä vaihdan sänkyvaatteet kerran viikossa ja tyynyliinan joka toinen päivä, koska se on hyvä kasvojen iholle. Sukat, alusvaatteet ja topit vaihdan joka päivä. Farkut kerran viikossa. Hampaita pesen 2 kertaa - aamulla ja illalla. Imurointi kerran viikossa, myös pölyt. Ikkunat pesen keväällä ja syksyllä. Jääkaapin ja hellan takaa puhdistan kerran kuukaudessa. Pesen kädet heti, kun tulen kotiin. Hedelmät pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Verhot pesen 2 kertaa vuodessa. 

Olen koko ajan ajatellut, että kaikki muutkin tekee ainakin suunnilleen sen verran. Onpas ällöttävä, kun on puoli vuotta samat petivaatteet - yök! Samat sukat viikon - omg. Ja hampaat - herranjestas...mä en uskalla enää koskea ketään vierasta ihmistä. 

Lihavoin kohdat, jotka ei oo mitään perussiisteyttä, vaan neuroottista liioittelua. Tuohon hedelmäkohtaan en edes usko, kuka pesee hedelmät tiskiaineella??

Vierailija
348/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan pikkuhousut vain joka toinen tai joka kolmas päivä. En aina pese käsiä vessakäynnin jälkeen, paitsi jos käyn jossain muualla vessassa kuin omassa.

Vierailija
349/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisena luen näitä jotka laiminlöi hampaiden puhdistuksen ja silti hyvät hampaat :(

Itse oon siitä saakka ku vaan muistan pessy hampaani joka aamu ja ilta, ja en mitenkää hutase vaan 2-4 min fluorihammastahnalla ja sähköhammasharjalla. Purkkaa syön lähes koko ajan (oon aina ajatellu että en oo mihinkää koukuttunut, mutta taidanpa ollakin ksylitolipurkkaan), limuja tms nautin noin kerran kahdessa kuukaudessa. Juomana siis käytännössä aina vesi tai maito (no joo, kahvia kyllä juon 1krt/päivä mutta en usko että silla suuremmin merkitystä??).

Mutta huolimatta hyvästä hammashygienista niin mulla on keltaiset, murenevat, reikäiset, vinot hampaat. Monen vuoden oikomishoidot, säännölliset hammaslääkärikäynnit ja aina vaan löytyy reikiä. Syynä se että mulla on kiilteen hypoplasia (eli ei sitä suojaavaa kiillettä ollenkaan :/) ja ilmeisesti jokin muu vika kun aina vaan saan haukut hammaslääkäriltä.

SAATANA KUN RAIVOSTUTTAVAA.

Vierailija
350/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perussiisti kirjoitti:

Lihavoin kohdat, jotka ei oo mitään perussiisteyttä, vaan neuroottista liioittelua. Tuohon hedelmäkohtaan en edes usko, kuka pesee hedelmät tiskiaineella??

Mä olen joskus tehnyt niin, kuin luin, että siten lähtee esim. omenoiden pinnasta vaha. Nykyään käytän kyllä vain kuumaa vettä. 

Vierailija
351/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä./quote kirjoitti:

Voi, eihän rintsikoiden pesu vie aikaa eikä vaivaa. Osta marseillesaippuaa, sitä sellaista palasaippuaa missä on istuvan kissan kuva. Se ottaa lian tosi vähällä pois.  Kostutat liivit hanan alla ja hieraiset saippuaa, se myös lähtee vaatteesta helposti pois, ja aamulla on sulla puhtaat rintsikat. Helppoa ja halpaa, saippua kestää tosi kauan.

En ymmärrä tätä joidenkin tissihikeä, enkä sitä kautta myöskään rintsikoiden tiheää pesua. Miten se hiki on mahdollista? Onko teillä jotenkin oudon muotoiset rinnat, että ne hankaa yhteen koko ajan, tai erityisen riippuva malli? Tai hikoiletteko muutenkin älyttömästi? Itselläni rinnat eivät hikoa yhtään tai muutoinkaan eritä mitään mönjää, jotta rintsikoita pitäisi jatkuvasti olla pesemässä.

Vierailija
352/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikat pesen ehkä kerran kahdessa viikossa, lakanat vaihdan juuri ja juuri kerran kuussa. Hampaita en useinkaan jaksa pestä iltaisin, mutta aina aamuisin. Hampaat hyvässä kunnossa, kerran paikattu. Jaksan imuroida ehkä joka toinen viikko. Hiusten pesu on myös niin vaivalloista, että vitkuttelen päivän pari kuivashampoolla, muuten hiukset tulee pestyä kahdesti viikossa. Suihku ilman hiusten kastelua on sitten kerran päivässä tai joka toinen päivä. Jos ei ole aikaa käydä suihkussa/en jaksa, niin saatan pestä kainalot lavuaarissa tai pyyhkiä bakteerit desinfiointiaineeseen kostutetulla vanulla.

Vierailija
353/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä./quote kirjoitti:

Voi, eihän rintsikoiden pesu vie aikaa eikä vaivaa. Osta marseillesaippuaa, sitä sellaista palasaippuaa missä on istuvan kissan kuva. Se ottaa lian tosi vähällä pois.  Kostutat liivit hanan alla ja hieraiset saippuaa, se myös lähtee vaatteesta helposti pois, ja aamulla on sulla puhtaat rintsikat. Helppoa ja halpaa, saippua kestää tosi kauan.

En ymmärrä tätä joidenkin tissihikeä, enkä sitä kautta myöskään rintsikoiden tiheää pesua. Miten se hiki on mahdollista? Onko teillä jotenkin oudon muotoiset rinnat, että ne hankaa yhteen koko ajan, tai erityisen riippuva malli? Tai hikoiletteko muutenkin älyttömästi? Itselläni rinnat eivät hikoa yhtään tai muutoinkaan eritä mitään mönjää, jotta rintsikoita pitäisi jatkuvasti olla pesemässä.

Taas atoopikko vastaa:

Mulle tissihiki on välillä aikamoinen ongelma. Rintojen aluset hautuu toisinaan ihan minkälaisissa rintsikoissa tahansa, kun on pakko pitää työpäivän ajan liivejä. Välillä ei mitään hajuhaittaa ole, mutta välillä iho ärsyyntyy nimenomaan rintojen alta ja tuloksena on hiivamainen, ällöttävä haju. Pakko pestä rintoja ja rintsikoita usein sekä tuulettaa ja talkita ihoa.

Vierailija
354/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan vuodevaatteet kerran vuodessa syksyisin, syön sängyssä ja kun katson videoita tai pelaan sängyssä niin pissaankin siihen jos haluan!

Vierailija
355/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Ei minullakaan ollut alapainon rajalla tätä ongelmaa, kun rinnat olivat pienet. Rinnat ovat nykyään suuremmat ja rintojen väli hikoilee varsinkin nukkuessa. Alapuolikin varmasti hikoilisi, jos olisi riippuva malli. Moni isorintainen käyttää esim. talkkia rintojen alla.

Vierailija
356/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perussiisti kirjoitti:

Se jääkaapin takaa puhdistaminen on meillä taloyhtiön säännöissä paloturvallisuuden takia. Tyynyliinaa aloin vaihtamaan joka toinen päivä, kun poikani kertoi siitä, että se auttaa iho ongelmiin -  luki jostain, että niin tehdään ja hänen iho meni paremmaksi - hänellä on akne. Kun pesen hedelmät, en käytä fairya vaan jotain luomutiskiainetta.  Näköjään löytyy PALJON porsaita, ketkä eivät huolehdi perushygieniasta  ja sit he menevät kauppaan ja koskevat hedelmiä paskaisilla käsillä. 

Vierailija
357/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pessyt hamaat aina vain aamuisin (seurustellessa ennen treffejä ja seksiä lisäksi). Kun jäin työttömäksi/toimettomaksi jäi sekin vähä. Huomasin, että eipä mulle reikiä vaan tule, toki hammasvälit näyttää ällöltä kun ei pese. Tuona aikana en siis pessyt hampaita kuin ehkä kerran kuussa, jos jonnekin lähdin niin vain lankasin töhnät hammasväleistä. (Satunnaisesta suuveden käytön kirvelystä päätellen suu oli aika saastapesä)

Tästä jäi ällö tapa, vaikka olen taas ihan työelämässä, naimisissa ja lapsiakin on, niin pesen kyllä lasten hampaat aamuin illoin, mutta omat silloin kun tuntuu, että viime pesusta on mennyt jo piiiiiiiiiitkään. Että ihan p*ska maistuu suussa, yäk. Koitan tässä opetella itsekuria, tänään pesen, lupaan sen!

Vierailija
358/884 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn näin talvisin suihkussa kerran viikossa (yleensä saunan yhteydessä), alapesut teen kyllä päivittäin samoin kuin vaihdan alushousut ja sukat. Hiukset pesen suihkupäivän lisäksi pelkällä vedellä kerran-pari viikossa. Mieheni ei sen sijaan vaihda kalsareitaan kuin suihkun yhteydessä 2-3 päivän välein vaikka jostain syystä sukat hän kyllä vaihtaa päivittäin!

En myöskään ajele kainalokarvojani koska a) niitä on joku 5 karvaa per kainalo b) kainalohikeni ei haise. Kuulun onnekkaaseen vähemmistöön, jonka korvavaha on kuivaa ja kainalohiki hajutonta: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/a-lucky-two-percent-of-pe…

Vierailija
359/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ällötyksethän onkin ihan laimeita näihin verrattuna.

Meikkipäivinä, 3 krt viikkoon, pesen kasvot perusvoiteella, mulloin vain vedellä. Mitään kasvovesiä tai sellaisia en käytä. Mustapäitä on ollut aina vaikka mitä tököttejä olisi käyttänyt. Muutoin iho siisti, vain harvoin yksittäisiä finnejä. Olen huomannut, että mulle finnit tulee siitä, jos iho pääsee kuivamaan. Tästä syystä rasvaan kasvot aina heti pesun jälkeen kuivalle iholle tarkoitetulla kasvovoiteella.

Samaa lasia saatan käyttää pari päivää, huuhtaisen aina käytön jälkeen.

Siivoan enimmäkseen mikrokuituliinoilla ja vedellä, pesuaineita käytän harvakseltaan. Pesen rätit usein, joten en ole nähnyt tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
360/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn näin talvisin suihkussa kerran viikossa (yleensä saunan yhteydessä), alapesut teen kyllä päivittäin samoin kuin vaihdan alushousut ja sukat. Hiukset pesen suihkupäivän lisäksi pelkällä vedellä kerran-pari viikossa. Mieheni ei sen sijaan vaihda kalsareitaan kuin suihkun yhteydessä 2-3 päivän välein vaikka jostain syystä sukat hän kyllä vaihtaa päivittäin!

En myöskään ajele kainalokarvojani koska a) niitä on joku 5 karvaa per kainalo b) kainalohikeni ei haise. Kuulun onnekkaaseen vähemmistöön, jonka korvavaha on kuivaa ja kainalohiki hajutonta: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/a-lucky-two-percent-of-pe…

Mä ihmettelin nuorempana aina näitä "älä tunge vanupuikkoja korvakäytävään" -varoituksia. Kuulemma työntää vahaa eteenpäin korvassa. Niin mitä vahaa...? Kuivaan korvat suihkun jälkeen vanupuikolla, myös korvakäytävän sisältä. Ikinä puikkoon ei jää mitään ja lääkärin katsoessa on selvinnyt että ei siellä mitään olekaan. Vasta vanhempana mulle selvisi että useimmilla on siellä jotain, jopa ruskeaa mönjää :O.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme