Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
401/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisuihku on hieno keksintö ja sitä käyttää esim kakkoshädän tullen miksei ykköshädänkin....  Mitä tekee bideellä????  Jalkoja pesee? 

Vierailija
402/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita... :D

Imuroiminen ja pölyjen pyyhintä ovat olleet aina mun inhokkikotitöitä. Saan aikaseks imuroitua ja pyyhittyä pölyt yleensä 2-3 viikon välein. Ilmanpuhdistaja on kyllä ollut pelastus, koska tuntuu, että pölyä ei kerry niin nopeasti enää. :D

Saatan mennä samoilla rintsikoilla parikin viikkoa.

Pesen farkut ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Jos koen, että ne tarvii raikastusta, niin heitän vaan pakkaseen. Olen kyllä kuullut, että näin kannattaisikin tehdä, mutta jotkut kai kokee tän ällöttäväks?

Ikkunoita en juuri pese.

Samat lakanat menee helposti kuukauden. Jostain syystä erityisesti tää tapa ällöttää itseäni, mutta oon silti saamaton vaihtamaan lakanoita. :D

Huolehdin, että pesen hampaat yleensä kaksi kertaa päivässä. Kuitenkin yövuoron jälkeen usein väsyneenä skippaan hampaiden pesun. Hammaslankaa jaksan käyttää ehkä viikon tai kahden välein. Tosin vielä jokunen vuosi sitten en käyttänyt lankaa melkein ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuun suihkusta, pyyhin wc:n peilikaapin peilit molemminpuolin käyttämälläni vartalopyyhkeellä, lähtee huuruisena kivasti puhtaaksi. Sitten pyyhe kuivumaan ja käytän myöhemmin uudelleen.

Lavuaarin pyyhin pyyhkeellä joka on pesuun menossa. Samoin wc pöntön päälliosat (kansi jne). Pöntön pesen kauttaaltaan wc-harjalla (sisäpinnat) ja pyyhin wc-paperilla, joskus suoraan tai ensin kostealla ja sit kuivalla. 

En jaksa säilöä erillisiä siivousrättejä kylppäriä varten, siksi teen näin. Ei ehkä hygieenisintä mutta mulla on muutenkin sairausten takia elämänhallinnan ongelmia niin pakko vaan joteki hoitaa asiat.

enpä oo kuullut että joku pyyhkii vartalopyyhkeellä peilikaapin, ihan hyvä idea, ens kerralla. Oon pyyhkinyt harvakseltaan talouspaperilla, vähän kostutan. 

Vierailija
404/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa kasaihminen.

Aikani yritin viikata vaatteet nätisti tuolille ja puhtaat siististi hyllylle ja laatikkoon. Sitten kun hain jotain niin sotkin pinkat. Aina. Kiireessä lähtiessä jäi sängylle hirveä kasa kokeiltuja vaatteita kun menovaatteita etsin.

Lopuksi annoin itselleni periksi ja nyt minulla on yksi iso tuoli jolla lepäävät kaikki vähän käytetyt vaatteet. Puhtaat ovat metallilankakoreissa sikinsokin. On hyvä just näin. Löydän kaikki mitä tarvitsen. En ole järjestyksen ihminen ja viikatut vaatepinot ovat kamalia. Ne ihan kutsuvat mua sekoittamaan. En tästä tule muuttumaan enää tässä elämässä. Pahinta kai on että poikakin on oppinut minulta samoille tavoille, sori jo etukäteen, tulevaisuuden mahdollinen kumppaninsa!

En vaan pidä järjestystä niin suuressa arvossa, kunhan nyt ei vaatekasoja lattialle synny. Joku kohtuus..... :)

Vierailija
405/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on aika sottapyttyjä, ilmeisesti elämänhallinta ongelmia. Kannattaa apua pyytää ammattiauttajalta. -

Vierailija
406/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tulee kasoja. Tarkoitus on ostaa eteiseen kaappirykelmä eli Ikeaan. Vaatehuone on täynnä tavaraa. 

Vierailija
407/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imuroin ennen n. 3 viikon välein. Nykyään saa väh. kerran viikossa koska kissa.

Lakanat vaihtuu 4 kertaa vuodessa.

Käytän samaa pyyhettä pari viikkoa ennen kuin heitän pyykkiin.

Pesen vartalon sienellä joka toinen viikko.

Siis onko toi vartalon sienipesu joku yleinen tapa joka pitäisi tehdä useinkin? Mulla ei edes ole mitään pesusientä olemassakaan...

mulla on pitkävartinen harja, tuleehan sitä kuonaa, varsinkin saunassa huomaa kun pintaa rapsuttaa. 

Vierailija
408/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

Ei ole geeneistä kiinni vaan tuurista. Kellään teidän perheessänne ei ole karies-bakteeria. Se saadaan tartuntana muilta esim. suudellessa.

Jos sinulta on poistettu hampaita, ne ovat todennäköisesti niin harvassa, ettei ole edes tarvetta langata. Plakki poistuu harjaamalla hampaiden väleistäkin jos ne ovat leveämmät kuin hammasharjan yksittäinen harjas.

Vierailija
409/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut itse olevani ällöttävä jos joskus lakanoiden vaihto venyy melkein kahteen viikkoon, tai vapaapäivänä jää suihku väliin jos en oo menossa mihinkään, mutta ei näköjään tarvitse hävetä :D

En mäkään vaihda lakanoita sen useammin kuin kesähelteillä. Sen sijaan ihmettelen miten voit olla ilman suihkua. Onko äitisi oloista missä peseydyttiin kerran viikossa lauantai saunassa.

Ihmisen ei tarvitse suihkutella joka päivä.

alapää kyllä pitää suihkussaa  käsisuihkulla jos tulee kakkosesta. 

Vierailija
410/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kasvojenpuhdistusaineena ruokasoodaa ja perusvoidetta. Hyvin lähtee meikit ja naama hyvässä kunnossa.

Luin kerran naistenlehdestä että joku muotiguru käytti mannaryynejä veden kanssa kuorintavoiteena.

hienosokeria

Vierailija
411/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä kyllä. Suurin osa tuntuu olevan huithapeleita. Miten tulee maksettua laskut, hoidettua lapset jne????????

Vierailija
412/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuun suihkusta, pyyhin wc:n peilikaapin peilit molemminpuolin käyttämälläni vartalopyyhkeellä, lähtee huuruisena kivasti puhtaaksi. Sitten pyyhe kuivumaan ja käytän myöhemmin uudelleen.

Lavuaarin pyyhin pyyhkeellä joka on pesuun menossa. Samoin wc pöntön päälliosat (kansi jne). Pöntön pesen kauttaaltaan wc-harjalla (sisäpinnat) ja pyyhin wc-paperilla, joskus suoraan tai ensin kostealla ja sit kuivalla. 

En jaksa säilöä erillisiä siivousrättejä kylppäriä varten, siksi teen näin. Ei ehkä hygieenisintä mutta mulla on muutenkin sairausten takia elämänhallinnan ongelmia niin pakko vaan joteki hoitaa asiat.

enpä oo kuullut että joku pyyhkii vartalopyyhkeellä peilikaapin, ihan hyvä idea, ens kerralla. Oon pyyhkinyt harvakseltaan talouspaperilla, vähän kostutan. 

Sairausten -_- EI OLE SUOMEA.

Vierailija
413/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtaisin kädet vessan jälkeen vain vedellä, enkä pessyt käsiä aina kotiin tullessa tai ennen ruokailua. Kihomatotartunnan jälkeen olenkin sitten pessyt aina ja ihan helvetin huolella. Ei ne mummot turhaan muistuta käsien pesusta.

Vierailija
414/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tosi harvoin alushousuja ja siksipä tulee käytyä vaatekaupoissa sovittelemassa housuja kommandona. Kerran jäi yksiin farkkuihin kunnon valkovuotoraidat haaruksiin, hups :-D!

Vierailija
415/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihmetellä kyllä. Suurin osa tuntuu olevan huithapeleita. Miten tulee maksettua laskut, hoidettua lapset jne????????

No jos otsikossa kysytään asioita joita tekee vähän sinnepäin niin minkälaisia vastauksia luulet ketjun sisältävän🤔🙄

Vierailija
416/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.

Mistä sä tiedät sun työkaverin pitävän samoja sukkia?

Minä ostan aina samaa sukkamallia 12 paria tummia ja 12paria vaaleita eli joku voi ajatella etten koskaan vaihda sukkia, vaikka vaihdan ne päivittäin.

Tosi kätevää, eikä sukat ole koskaan kadoksissa, kun on riittävästi samaa mallia ja väriä sukissa.

Vierailija
417/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän tosi harvoin alushousuja ja siksipä tulee käytyä vaatekaupoissa sovittelemassa housuja kommandona. Kerran jäi yksiin farkkuihin kunnon valkovuotoraidat haaruksiin, hups :-D!

Okei....YÄK!!! Nyt on oikeasti kuvottavaa. Hyi hel vetti!

Vierailija
418/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista ällöintä henkilökohtaisen hygienian saralla on, kun jotkut ei pese takamustaan ison hädän jälkeen. Ymmärrän, jos esim. eskari-ikäinen lapsi ei sitä osaa tehdä, tai jos vessasta jostain syystä puuttuu alapääsuihku, mutta jos kyse ei ole osaamattomuudesta tai välineiden puutteesta, niin miksi joku haluaa vapaaehtoisesti siistiä itsensä ulosteesta pelkästään paperilla pyyhkimällä, kun voisi pestäkin ja saisi itsensä oikeasti puhtaaksi? En käsitä tätä lainkaan.

Samoin alushousut pitää vaihtaa päivittäin, kuten sukatkin. Sen sijaan mielestäni on ihan ok vaihtaa lakanat 3 vk välein ja kylpypyyhkeet 2 vk välein.

Alapääsuihku on ainoastaan suomalainen ilmiö ja ihmiset ovat huolehtinut ilman sitä hygeniastaan tuhansia vuosia.

Suurin osa ei edes tiedä mihin sitä käytetään. Mun ystäväni on asunut useassa maassa ja Suomessa oli jo asunut useamman vuoden, kun hänelle valkeni sen käyttötarkoitus ja oli sitä ennen luullut sitä käytetään vessan lattian pesuun.

Vierailija
419/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perusmartta - lakanat vaihdan parin viikon välein, ei ole vaatekasoja tai tiskivuoria ja koti on aina lähes järjestyksessä, mutta

laskujen maksu on pahinta mitä voi olla, jo nettipankkiin meno on työn ja tuskan takana ja pakotan itseni siihen kerran kuukaudessa ja osan laskuista maksan eräpäivän jälkeen ja osa ennen eräpäivää, jotta ne eivät ole silmissäni.

Ja toinen on lattian pesu, en edes muista milloin olen pessyt, vaikka on vaalea puulattia.

Vierailija
420/884 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

Ei ole geeneistä kiinni vaan tuurista. Kellään teidän perheessänne ei ole karies-bakteeria. Se saadaan tartuntana muilta esim. suudellessa.

Jos sinulta on poistettu hampaita, ne ovat todennäköisesti niin harvassa, ettei ole edes tarvetta langata. Plakki poistuu harjaamalla hampaiden väleistäkin jos ne ovat leveämmät kuin hammasharjan yksittäinen harjas.

Karies leviää tutin ja ruokalusikan välityksellä, jos ne pyörivät myös aikuisen suussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän