Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
421/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykin kuivumaan laittaminen iso ongelma. Välillä olen pessyt pyykit 4 kertaa uudestaan kun ne on jäänyt koneeseen ja alkanut haisemaan. Sitten vaan uudet aineet koneeseen ja mylly jauhamaan.

Vierailija
422/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä suihkusaippuaa juuri koskaan. Ihoni on melko kuiva ja uskon että shampoo joka valuu päästäni riittää varsin hyvin pesuaineeksi. Joskus käytön kainaloihin ja jalkoihin oikeaa saippuaa, jotta karvojen ajaminen olisi helpompaa. Mutta en näe kyllä tätä varsinaisesti hygienian puutteena. Ihmiset käyvät yleisesti ottaen aivan liikaa suihkussa ja käyttävät erilaisia pesuaineita ja saippuoita. En siis myöskään välttämättä käy päivittäin suihkussa ainakaan talvisin. Joskus voi mennä kolme päivääkin. Alapään pesen yleensä päivittäin.

Puhtaan pyykit kerääntyvät takkahuoneen tuoliin välillä viikkojenkin ajan. Saatan osan laittaa välillä kaappiin ja osa menee siitä suoraan käyttöön. Meillä asuu tosin mieskin, joka voisi hyvin laittaa pyykkejä välillä, vaan ei laita koskaan, joten enpä minäkään jaksa niistä aina stressata. En myöskään jaksa viikata vaatteita kaappiin vaan sullon ne sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

Ei ole geeneistä kiinni vaan tuurista. Kellään teidän perheessänne ei ole karies-bakteeria. Se saadaan tartuntana muilta esim. suudellessa.

Jos sinulta on poistettu hampaita, ne ovat todennäköisesti niin harvassa, ettei ole edes tarvetta langata. Plakki poistuu harjaamalla hampaiden väleistäkin jos ne ovat leveämmät kuin hammasharjan yksittäinen harjas.

Karies leviää tutin ja ruokalusikan välityksellä, jos ne pyörivät myös aikuisen suussa.

Vain silloin jos aikuisella on suussa kariesbakteeri.

Meillä tuttu hammaslääkäri jopa suositteli lasten isää suukottelemaan vauvan suulle ja käyttämään samaa lusikkaa, jotta saisi siirrettyä oman bakteerikantansa lapsen suuhun.

Nyt mies 47v eikä koskaan reikiä suussa ja teini 17v sama juttu. Ja molemmat eivät juuri päätään vaivaa hammashygenialla.

Minä saan jynssätä hampaita ja silti reikiä.

Vierailija
424/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihmetellä kyllä. Suurin osa tuntuu olevan huithapeleita. Miten tulee maksettua laskut, hoidettua lapset jne????????

Kasaihminen kommentoi että kun lapseni oli pieni ja tuli häntä kuskattua kavereille käymään niin havaitsin että niitä kasaihmisiä on muuallakin perheissä. Kukaan heistä ei tietääkseni silti ole konkurssissa henkilökohtaisessa elämässään ja lapsistakin on suurin osa opiskelemassa ja suurin piirtein kartalla elämässään. Oli itse asiassa mukavaa huomata että on muitakin vaatehutiluksia kuin minä ja silti elämä sujuu. Enkä todellakaan imuroi joka viikko mutta näkyvät liat siivoan.

Muistan aina tarinan siitä naisesta joka murehti kuolinvuoteellaan miten paljon aikaa oli käyttänyt turhaan siivoamiseen.

Vierailija
425/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuri kirjoitti:

Pyykin kuivumaan laittaminen iso ongelma. Välillä olen pessyt pyykit 4 kertaa uudestaan kun ne on jäänyt koneeseen ja alkanut haisemaan. Sitten vaan uudet aineet koneeseen ja mylly jauhamaan.

Sitruunahappoa ja korkea lämpötila ilman vaatteita.

Vierailija
426/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuri kirjoitti:

Ahaa siis pyykit jääneet koneeseen laiskuttaan. Asutko yksin? Perhe niin myös mies töihin ja lapset jos jo sen ikäisiä että voi edellyttää kotitöitä.

Vierailija
427/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perusmartta - lakanat vaihdan parin viikon välein, ei ole vaatekasoja tai tiskivuoria ja koti on aina lähes järjestyksessä, mutta

laskujen maksu on pahinta mitä voi olla, jo nettipankkiin meno on työn ja tuskan takana ja pakotan itseni siihen kerran kuukaudessa ja osan laskuista maksan eräpäivän jälkeen ja osa ennen eräpäivää, jotta ne eivät ole silmissäni.

Ja toinen on lattian pesu, en edes muista milloin olen pessyt, vaikka on vaalea puulattia.

Helppoa. Mobiilisovellus.

Vierailija
428/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suuntaus on ollut jo kauan meneillään, että me miehet olemme paljon siistimpiä kuin suomalaiset naiset. Minulle sanotiin jo 90-luvulla, että hitsi kun sä näytät aina niin siistiltä ja pukeudut hyvin. En silloin ajatellut asiaa sen kummemmin, mutta nykyisin sen huomaa entistä paremmin. Miehet ovat huoliteltuja ja tyylikkäästi pukeutuvia, kun taas naisilla asiat menee koko ajan huonompaan suuntaan. Iso osa vielä tarkoituksella kapinoi pukeutumalla todella rumasti ja käyttäytymällä törkeästi. Vähänkö noloa. 

Vierailija
429/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku liskon aineenvaihdunta, enkä hevillä hikoile edes saunassa. Esim. sukkahiki ei haise koskaan (on pyydetty muitakin haistelemaan :D), joten pidän samoja sukkia jalassa suihkuvälien ajan. Pari kolme päivää ainakin näin talviaikaan siis. Saattaapa olla samat alkkaritkin, onko tuo aina niin justiinsa. Varsinkaan jos en missään pyöri tai ketään näe tai menen vaikkapa toppahousuissa ulos. Epäilen että kukaan ohikulkija mun alapäätä sen läpi haistaa. Lattioita moppailen tosi harvoin, pyyhin vaan kostealla rätillä esim. keittiön lattiat jos näkyy roiskeita (huom, en tiskirätillä...). Niin enkä todellakaan jaksa aina pestä hanuria vedellä kakkosen jälkeen. Enkä kyllä aina jaksa pestä käsiäkään pissaamisen jälkeen. En ole vielä tauteihin kuollut.

Vessannuppiyökkäilijöiltä voisin kysyä, että oletteko paljonkin desinfioinut teidän puhelinta? Kännykkähän kuhisee ulostebakteereja ja sitä jopa pidetään kasvoja vasten (toisin kuin vessanpöntön nuppia). Taidetaanpa siihen koskeakin useammin kuin vessanpönttöön, myös esim. syödessä. Puhelin kulkee julkisissa paikoissa hieromassa kaiken maailman pöytätasot ja imemässä maailman pöpöt matkaansa, ei mun pöntön nuppi vaan. Kukaan ei myöskään vissiin pöntön nuppia vie sänkyynsä, mutta aika moni hieroo puhelintaan omiin lakanoihinsa. Eikö se yökötä yhtään?

Vierailija
430/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun läpi luettuani totean että on meitä monenlaisia. Itse asetan etusijalle lasten terveyden; olen aina pyrkinyt siihen että kaikki heitä koskevat asiat ovat tiptop, järkevällä tavalla (tämäkin on subjektiivinen näkemys tottakai). Diktaattori olen vessa- ja vaateasioissa. Vessa pitää olla viimesen päälle, se pestään vähintään kerran viikossa, mutta useimminkin. Kaikki lapseni sukupuolesta riippumatta olen opettanut että kädet pestään AINA kun on käyty vessassa, ihan sama mitä siellä on tehty. Pidän huolen että vessa on siisti, pyyhkeitä myöten. Toinen on vaatteet; ne ei ole kasoissa missään. Ne pestään, kuivatetaan, ja silitetään. No matter what.

Sitten se scheissepuoli. Mulla se on hampaat, ne on kai mun pimeä puoli. Pesen aamuisin, jos pesen. Illalla en muista milloin oisin pessy, aamuisin aina jos on johonkin meno, mutta tavis-kotipäivää viettäessäni en välttämättä muista/halua/jaksa pestä. Kun pesen, pesen todella huolellisesti sähköhammasharjalla, yritän kai itselleni selittää että huolellinen pesu kompensoi sen pesemättä jättämisen. Tiedän että ei kompensoi. Takana on lapsuuden historia oikomishoidoista, hampaiden pois repimisistä jne jne mutta täähän on se paradoksi; miksi en pidä parempaa huolta hampaista kun tiedän että hoitamattomuus ei ainakaan johda parempaan.

Vierailija
431/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesuri kirjoitti:

Ahaa siis pyykit jääneet koneeseen laiskuttaan. Asutko yksin? Perhe niin myös mies töihin ja lapset jos jo sen ikäisiä että voi edellyttää kotitöitä.

Tuskin on laiskuutta. Mun äiti on 70v ja aina ollut talousihme ja osaa tehdä kaiken, leipoo, tekee hyvää ruokaa, koti on aina tiptop kunnossa, tekee paljon käsitöitä, tekee hyväntekeväisyyttä jne. mutta

ne pyykit jää aina koneeseen, jostakin syystä ja mikä hassuinta, kun hän saa pyykit ripustettua kuivamaan, hän silittää kaikki vaatteet, jopa alushousunsa ja silloin kun lapset oli pieniä, myös lasten vaatteet silitettiin. Se on jo vitsin aihe meidän perheessä ja siksi kurkataan koneeseen.

Ja äitini on vielä tohtorisnaisia. Ja vaatteiden ripustaminen kuivumaan tarkoittaa häneltä lähinnä heittämistä narulle.

Vierailija
432/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen opettanut lapsetkin siihen, että vaikka kävisit vessassa katsomassa vain kuvaasi peilistä, kädet pestään joka käynnillä ! Muutenkaan siisteys ja puhtaus ei tuota ongelmia, mutta jostain syystä minulle on ihan kamala kynnys laittaa jääkaappiin unohtuneita ja syöntikelvottomiksi menneitä ruokia pois. Yleensä otan tähteeksi jääneet ruuat seuraavana päivänä töihin evääksi, mutta aina joskus jääkaapin perukoille unohtuu joku kastikkeen tai keiton loppu ja vaikka muutaman päivän päästä huomaan sen ja tiedän, ettei ole enää syöntikelpoista, en millään meinaa saada sitä laitettua biojätteisiin. En tiedä miksi, olisiko joskus joku jämä lemahtanut tai näyttänyt niin kaamealta, että hirvittää avata purkki tai raottaa folio, kun pelottaa mitä sieltä löytyy... Nykyään yritän kerran viikossa tullata koko kaapin sisällön ja samantien laittaa vanhentuneet pois.

Vierailija
433/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuri kirjoitti:

Mä saan kyllä pyykit kuivumaan, mutta en saa niitä kaappiin siitä telineeltä. Mutta mä käytän siitä suoraan vaatteita, eli jossain vaiheessa se teline onkin melkein tyhjä:D 

Vierailija
434/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku liskon aineenvaihdunta, enkä hevillä hikoile edes saunassa. Esim. sukkahiki ei haise koskaan (on pyydetty muitakin haistelemaan :D), joten pidän samoja sukkia jalassa suihkuvälien ajan. Pari kolme päivää ainakin näin talviaikaan siis. Saattaapa olla samat alkkaritkin, onko tuo aina niin justiinsa. Varsinkaan jos en missään pyöri tai ketään näe tai menen vaikkapa toppahousuissa ulos. Epäilen että kukaan ohikulkija mun alapäätä sen läpi haistaa. Lattioita moppailen tosi harvoin, pyyhin vaan kostealla rätillä esim. keittiön lattiat jos näkyy roiskeita (huom, en tiskirätillä...). Niin enkä todellakaan jaksa aina pestä hanuria vedellä kakkosen jälkeen. Enkä kyllä aina jaksa pestä käsiäkään pissaamisen jälkeen. En ole vielä tauteihin kuollut.

Vessannuppiyökkäilijöiltä voisin kysyä, että oletteko paljonkin desinfioinut teidän puhelinta? Kännykkähän kuhisee ulostebakteereja ja sitä jopa pidetään kasvoja vasten (toisin kuin vessanpöntön nuppia). Taidetaanpa siihen koskeakin useammin kuin vessanpönttöön, myös esim. syödessä. Puhelin kulkee julkisissa paikoissa hieromassa kaiken maailman pöytätasot ja imemässä maailman pöpöt matkaansa, ei mun pöntön nuppi vaan. Kukaan ei myöskään vissiin pöntön nuppia vie sänkyynsä, mutta aika moni hieroo puhelintaan omiin lakanoihinsa. Eikö se yökötä yhtään?

Jonkun tutkimuksenkin mukaan suurimpia bakteeripesiä kodeissa on kännykät ja kaukosäätimet. 

Vierailija
435/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn näin talvisin suihkussa kerran viikossa (yleensä saunan yhteydessä), alapesut teen kyllä päivittäin samoin kuin vaihdan alushousut ja sukat. Hiukset pesen suihkupäivän lisäksi pelkällä vedellä kerran-pari viikossa. Mieheni ei sen sijaan vaihda kalsareitaan kuin suihkun yhteydessä 2-3 päivän välein vaikka jostain syystä sukat hän kyllä vaihtaa päivittäin!

En myöskään ajele kainalokarvojani koska a) niitä on joku 5 karvaa per kainalo b) kainalohikeni ei haise. Kuulun onnekkaaseen vähemmistöön, jonka korvavaha on kuivaa ja kainalohiki hajutonta: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/a-lucky-two-percent-of-pe…

Mä ihmettelin nuorempana aina näitä "älä tunge vanupuikkoja korvakäytävään" -varoituksia. Kuulemma työntää vahaa eteenpäin korvassa. Niin mitä vahaa...? Kuivaan korvat suihkun jälkeen vanupuikolla, myös korvakäytävän sisältä. Ikinä puikkoon ei jää mitään ja lääkärin katsoessa on selvinnyt että ei siellä mitään olekaan. Vasta vanhempana mulle selvisi että useimmilla on siellä jotain, jopa ruskeaa mönjää :O.

Kyllä, ja mulle sitä vaikkua tulee erityisen paljon. Kerran eräs lääkäri sanoi, että "taas on kottikärryllinen tavaraa täällä". Ja mä putsaan korvia joka päivä. Se on kiusallinen vaiva, mutta hoitamalla pysyy kuosissa suunnilleen. 

-sori ohis

Vierailija
436/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perussiisti kirjoitti:

Ai että oksettaa! Onpas porsaita! Tulee yllätyksenä, että sellaisia ihmisiä on olemassa. Minä vaihdan sänkyvaatteet kerran viikossa ja tyynyliinan joka toinen päivä, koska se on hyvä kasvojen iholle. Sukat, alusvaatteet ja topit vaihdan joka päivä. Farkut kerran viikossa. Hampaita pesen 2 kertaa - aamulla ja illalla. Imurointi kerran viikossa, myös pölyt. Ikkunat pesen keväällä ja syksyllä. Jääkaapin ja hellan takaa puhdistan kerran kuukaudessa. Pesen kädet heti, kun tulen kotiin. Hedelmät pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Verhot pesen 2 kertaa vuodessa. 

Olen koko ajan ajatellut, että kaikki muutkin tekee ainakin suunnilleen sen verran. Onpas ällöttävä, kun on puoli vuotta samat petivaatteet - yök! Samat sukat viikon - omg. Ja hampaat - herranjestas...mä en uskalla enää koskea ketään vierasta ihmistä. 

Lihavoin kohdat, jotka ei oo mitään perussiisteyttä, vaan neuroottista liioittelua. Tuohon hedelmäkohtaan en edes usko, kuka pesee hedelmät tiskiaineella??

Kukaan täyspäinen ei pese hedelmiä millään pesuaineella.

Vierailija
437/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn näin talvisin suihkussa kerran viikossa (yleensä saunan yhteydessä), alapesut teen kyllä päivittäin samoin kuin vaihdan alushousut ja sukat. Hiukset pesen suihkupäivän lisäksi pelkällä vedellä kerran-pari viikossa. Mieheni ei sen sijaan vaihda kalsareitaan kuin suihkun yhteydessä 2-3 päivän välein vaikka jostain syystä sukat hän kyllä vaihtaa päivittäin!

En myöskään ajele kainalokarvojani koska a) niitä on joku 5 karvaa per kainalo b) kainalohikeni ei haise. Kuulun onnekkaaseen vähemmistöön, jonka korvavaha on kuivaa ja kainalohiki hajutonta: https://www.smithsonianmag.com/science-nature/a-lucky-two-percent-of-pe…

Mä ihmettelin nuorempana aina näitä "älä tunge vanupuikkoja korvakäytävään" -varoituksia. Kuulemma työntää vahaa eteenpäin korvassa. Niin mitä vahaa...? Kuivaan korvat suihkun jälkeen vanupuikolla, myös korvakäytävän sisältä. Ikinä puikkoon ei jää mitään ja lääkärin katsoessa on selvinnyt että ei siellä mitään olekaan. Vasta vanhempana mulle selvisi että useimmilla on siellä jotain, jopa ruskeaa mönjää :O.

Ulkokorvan puhdistus - teen näin, pyöritän a-vitamiinivoiteessa ensin puikon, koska ulkokorva ärtyy helposti.    Vahaa kuuluukin joskus irrota.  Turhaan ei varoitella tuosta vanupuikon käytöstä.

Vierailija
438/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

perussiisti kirjoitti:

Ai että oksettaa! Onpas porsaita! Tulee yllätyksenä, että sellaisia ihmisiä on olemassa. Minä vaihdan sänkyvaatteet kerran viikossa ja tyynyliinan joka toinen päivä, koska se on hyvä kasvojen iholle. Sukat, alusvaatteet ja topit vaihdan joka päivä. Farkut kerran viikossa. Hampaita pesen 2 kertaa - aamulla ja illalla. Imurointi kerran viikossa, myös pölyt. Ikkunat pesen keväällä ja syksyllä. Jääkaapin ja hellan takaa puhdistan kerran kuukaudessa. Pesen kädet heti, kun tulen kotiin. Hedelmät pesen kuumalla vedellä ja tiskiaineella. Verhot pesen 2 kertaa vuodessa. 

Olen koko ajan ajatellut, että kaikki muutkin tekee ainakin suunnilleen sen verran. Onpas ällöttävä, kun on puoli vuotta samat petivaatteet - yök! Samat sukat viikon - omg. Ja hampaat - herranjestas...mä en uskalla enää koskea ketään vierasta ihmistä. 

Lihavoin kohdat, jotka ei oo mitään perussiisteyttä, vaan neuroottista liioittelua. Tuohon hedelmäkohtaan en edes usko, kuka pesee hedelmät tiskiaineella??

Mä olen joskus tehnyt niin, kuin luin, että siten lähtee esim. omenoiden pinnasta vaha. Nykyään käytän kyllä vain kuumaa vettä. 

Itseasiassa hedelmät kannattaisi upottaa veteen jossa on ruokasoodaa, sillä lähtee suurin osa torjunta-aineista sun muista.

Vierailija
439/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaihdatte lakanat ehkä kerran kahdessa kuussa, harrastatteko seksiä ollenkaan? Siinä kyllä aina menee jotain lakanoille, vähintään hikeä. Myönnän kyllä, että joskus jos harrastetaan myöhään illalla niin saatan vain pyyhkiä pahimmat pois ja vaihtaa lakanat sitten aamulla heti herättyäni. Mutta se että koko kuukauden kiimaliimat ja touhutipat siellä lakanoilla..?

Mä en pese tukkaa kuin kerran viikkoon shampoolla, vedellä useammin. Ennen kun pesin joka päivä shampoolla niin tukka tuntui olevan koko ajan likainen. Alapäätä taas en pese koskaan muuten kuin vedellä, kerran koitin jotain rfsun alapäänpesunestettä ja jestas että poltti ja sattui.

Viikonloppuisin hammaspesu jää toisinaan. Joskus pidän samoja (villa)sukkia parikin päivää. Myös vaatteet saattavat olla samat/pesemättömät töihin mennessä, koska vaihdan heti kotivaatteisiin töistä tullessani ja jos menen vapaa-ajalla johonkin, käytän eri asua. Talvitakkia en ole pessyt tänä talvena ollenkaan, laitan varmaan kohta puoliin pyykkiin ja sitten suoraan säilytykseen kun sitä tuskin enää kauheasti tarvitsee. Pyykit menevät usein narulta suoraan käyttöön, kaappiin vain silloin jos koneesta on tulossa uusi satsi joka pitää saada kuivumaan.

Kylpyhuoneen lasinen suihkuseinä ja saunan lasinen seinä ovat usein järkyttävässä kunnossa. Yksiössä suihkutila on niin minimaalinen saunan seinän ja suihkuseinän välissä, että ne kastuvat ja niissä on heti kalkkeumia. Mutta en jaksa kuivata niitä joka suihkun jälkeen, pesen lähinnä silloin kun teen isomman kylppärisiivouksen...

Meillä harrastetaan seksiä useamman kerran päivässä, joten ei todellakaan aleta vaihtelemaan lakanoita samaan tahtiin. Kaikki nesteet kuivuvat sinne nopeasti eikä niistä mitään haittaa ole seuraavaa vaihtoa odotellessa. Se ei ole niin justiinsa. Onhan se vaikeaa, jos on taipuvaisuutta neuroottisuuteen tai ehkä kotoa saanut kasvatuksen, jossa seksi on likaista ja inhottavaa muutenkin.

Vierailija
440/884 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä juuri koskaan. Vieraisilla vessassa joo, ihan vaan muodon vuoksi. Ja silloin jos on näkyvää likaa. Ei ole tarvetta. Sairastan hyvin harvoin. En pese saippualla kuin hiukset, kainalot ja varpaat.

Rintsikoita kyllä pesen joka välissä ja sukat vaihdan joka päivä.

Hyi mitä saastaa ja tauteja levität käsistäsi. Yäk, älä tule lähelleni !

Saisit olla kiitollinen meille, meidän ansiostamme sinullakin pysyy edes jonkinlainen vastustuskyky yllä siellä sterilisoidussa linnassasi. Olemme terveyden lähettiläitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi