Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tylsä ja helposti unohdettava, joten en saa ystäviä - mitä voisin tehdä?

Vierailija
06.03.2026 |

Ystävyyssuhteiden muodostaminen on hankalaa ja olen elämäni aikana menettänyt niin monia ystävyyssuhteita, että itkettää. Olen kohtuullisen sosiaalinen, teen luontevasti aloitteita, mutta en onnistu pitämään ystäviä elämässäni. Muutot ja elämäntilanteen muutokset ovat aina tarkoittaneet välien katkeamista, vaikka olen itse yrittänyt pitää yhteyttä. Sitten taas joku 1 kk harjoittelussa vieraalla paikkakunnalla ollut saa somessa entisiltä työkavereiltani viestiä, että koskas tulet taas käymään. Minä en moisia viestejä saa, vaikka olisin ollut vuosia samassa paikassa. Suurin osa ystävyyssuhteista on toiminut niin kauan, kun minä olen ollut yhteydenpitäjä, toisten luo matkustaja ja kuuntelija. Kun itse olisin kaivannut vastavuoroisuutta ja tukea, olen saanut mennä. Osa on vielä tässä vaiheessa oikein todennutkin, että kiitos ystävyydestä, mutta nyt on elämässäni aika ottaa sinusta etäisyyttä ja keskittyä muihin ystäviin.

Minut unohdetaan hirveän herkästi. Työporukassa/kurssiporukassa tms ei muisteta, että minä puutun paikalta. Ystävät unohtavat syntymäpäiväni tai tärkeät kuulumiseni. Kanssani nähdään harvoin, kun en ole riittävän mielenkiintoista seuraa. Kyllä, olen hirveän "tavallinen ja tylsä" keski-ikäinen. Teen töitä, elän tasaisessa parisuhteessa ja pikkulapsiarjessa, vesijumppaan, teen pop-ristikoita, luen ja kirjoitan. Minussa ei ole mitään extremeä, olen juuri se ihminen, joka valitsee joka kerta ravintolassa saman annoksen ja käy mieluummin kirjastossa kuin konsertissa. Olen juuri se ystävällinen, tunnollinen ja asiallinen täti-ihminen, jonka jokainen tietää. Kelpaan kyllä hoitamaan monet asiat niin töissä kuin vapaalla, mutta ystävänä minua ei arvosteta.

Miten voisin saada itselleni ystäviä, kun en selvästi ole riittävän kiinnostavaa seuraa pitääkseni ystävyyssuhteita kasassa? Sen tiedän, että en persoonaltani voi muuttua täysin erilaiseksi. Eikä ole minua, jos ryhtyisin jotenkin aivan erilaiseksi ihmiseksi - tyyliin harrastamaan polyamoriaa, seinäkiipeilyä tai villejä iltoja mummotunnelissa.

Ap

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot niin boring, ettei tännekään tule vastauksia :D

Vierailija
2/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta repesin tuolle ekalle kommentille aiheeseen liittyen. Neuvoja en osaa antaa, yritä löytää kaltaistasi seuraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ihana sama. Mutta minä en edes tutustu helposti ihmisiin.

Vierailija
4/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä etsit vääränlaisia ystäviä? Juuri sellaisia, jollainen et itse ole? 

Etsi toisenlaista seuraa ja katso, muuttuuko jokin.

Vierailija
5/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, oletko hakeutunut ihan eri tyyppisten ihmisten seuraan eikä se ota tulta alleen? Oletko kokeillut jotain tylsän tavallista harrastusryhmää jonka pariin voisi hakeutua muitakin tylsimyksiä? 

Vierailija
6/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä on niin kiire että eivät ennätä tavata ystäviä, työ ja arjen pyörittäminen vie ajan. Sinun pitää vain löytää kaltaisiasi ihmisiä. Kyllä heitä on,

Vierailija
7/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi yhtä "tylsiä" ystäviä. Miksi itsekään väkisin haluat olla ystävä sellaisten ihmisten kanssa keiden kanssa et ole samalla aaltopituudella? Ei se ystävyys pakottaen tule.

Mäkin oon varmasti monen mielestä tylsä mutta niin on monet ihmiset munkin mielestä :D itsekin kärsin yksinäisyydestä enkä oikeastaan edes koskaan tapaa ketään keneen haluaisin tutustua lähemmin. Ei kiinnosta ystävyys vain ystävyyden vuoksi.

Vierailija
8/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että jos olet sosiaalinen, niin vedät puoleesi sosiaalisia ihmisiä. Sellaisia, joilla on jo valmiiksi kymmenen ystävää joka sormelle, paljon harrastuksia, menoa ja meininkiä. Ovat luonteeltaakin sellaisia dynaamisia. Sinä vaikutat kuvailemasi perusteella erilaiselta. Mitä, jos koittaisit saada juttua aikaiseksi jonkun porukan hiljaisimman tapauksen kanssa? 

Vierailija
9/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Vierailija
10/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis... Onhan sulla elämänkumppani ja vielä lapsiakin. Tilanteesi on hyvä. Mulle tuli aloituksesi ekasta kappaleesta vaikutelma yksinäisestä ihmisestä joka ihmettelee miksi on jäänyt täysin yksin elämässä.

Vierailija
11/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta voin sanoa, että jotkut meistä vain olemme muiden silmissä niin tylsiä ja/tai oudoksuttavia, että ei muodostu ystävyyssuhteita vaikka kuinka toivoisi ja yrittäisi. Itselläni olen kauan sitten hyväksynyt tämän, ja se on tuonut tiettyä mielenrauhaa.

Vierailija
12/12 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sinulle seurusteluaikana miehen kanssa tilanteita että hän olisi unohtanut sinut? Olisi unohtanut treffit tai jonkin sinuun liittyvän tiedon?