Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
301/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pyykinpesun välttäminen on myös ekoteko. Ei niitä lakanoita tarvitse joka viikko olla vaihtamassa. Ja muutenkin on ihan tarpeeksi pyykkiä.

Meillä keittiön siivous on välillä todella retuperällä. Tasoja ei pyyhitä viikkoon tai jääkaapissa on joku kuppi vanhaa ruokaa, jota ei tee mieli tervehtiä, kun sitten pitäisi heti viedä roskat eikä jaksa. Joten siellä on kannen alla odottamassa parempaa hetkeä.

Hampaat pesen kyllä aamuin illoin ja käytän vielä hammaslankaakin. Silti hengitys haisee helposti pahalta. Se ei ilmeisesti riipu sittenkään suuhygieniasta kovin paljoa.

Treenivaatteita käytän usein kaksi kertaa. Ensimmäisen käytön jälkeen kuivatan ne (tämän teen, vaikka menisivät pyykkiinkin, etteivät märkänä ala haista jos ei voi heti laittaa konetta päälle). Sitten seuraavalla kerralla haistelen, voiko käyttää vielä kerran. Jos haisee, niin ei tietenkään voi. Mutta jos ei haise, niin toinen käyttökerta ja sitten pyykkiin. Teknisistä vaatteista irtoaa kumminkin mikromuovia vesistöihin, niin pestään vain aiheesta.

Vierailija
302/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivistekoukulla sitten poistanut hammaskiveä ja varoa ikeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut pestään oikeesti kerran kuukaudessa.

Ameriikassa on joskus tutkittu, kun samoja farkkuja joku piti useita vuosia, niin ei löydetty niistä mitään

haitallista bakteeria........

Vierailija
304/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon samasta mukista kahvia monta päivää. Ekoteko.

Vierailija
305/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskallä käydä enää kunnolla suihkussa, kun lämmin vesi maksaa yli 14€/kuutio.

Vierailija
306/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vissiin tosi huono hajuaisti, kun ei ole näitä minen mainitsemia haisevia ihmisiä (juoppoja ja narkkeja lukuunottamatta) tullut vastaan. Itse käyn kyllä suihkussa päivittäin, ihan jo pelkästään fyysisen työn takia.

Itsellä tulee laiminlyötyä tiskausta aika usein ja siksi käytänkin välillä samoja likaisia astioita monta kertaa...

Vierailija
307/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy päivittäin suihkussa, ainakaan tähän vuodenaikaan. Eikä lapsetkaan.

N35+vuotta

Vierailija
308/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te siis suoritatte alapesun? Mä olen aina käyttänyt tavallista nestesaippuaa ja puhdasta tulee, lisäksi vähäisen karvoitukseni putsaan saippuoidulla pesusienellä. Miesten ei ole tarvinnut kakoa siellä suillaan vieraillessaan. Voin kuvitella että haisee pahalle jonkin tuota kevyemmän pesun jäljiltä.

Vierailija
309/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käyttää samoja farkkuja ainakin kuukauden putkeen ennenkuin laittaa ne pyykkiin. Hänellä pysyy farkut hyvänä kun ei liikaa pese. Omani pesen kerran viikossa, mutta meillä on aika erilainen työ: olen itse päiväkodissa ja mies taas tekee siistiä toimistotyötä. (Ulos laitan aina ulkohousut, en siis ulkoile niissä farkuissa.)

Vierailija
310/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välillä laiska viemään roskia, joten joskus laitan pari kolme kerääntynyttä roskapussia jätesäkkiin ja parvekkeelle odottamaan. Kerran parvekkeella lojuikin pari jätesäkkiä syksystä kevääseen ja vein ne vasta kun kärpäsiä alkoi kevään tullessa ilmestymään...

Vierailija
311/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua onko sulla farkut päiväkodissa?

Vierailija
312/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua onko sulla farkut päiväkodissa?

Miksei olisi strech-farkut? Kyllä ne joustaa. Välillä on sitten jotkut kangashousut. Onko päiväkodeissa työskentelevillä nykyään legginspakko? Jos on, niin en ole kuullut, vaikka olenkin niitä paljon kollegoilla havainnut :D

Vierailija
313/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te siis suoritatte alapesun? Mä olen aina käyttänyt tavallista nestesaippuaa ja puhdasta tulee, lisäksi vähäisen karvoitukseni putsaan saippuoidulla pesusienellä. Miesten ei ole tarvinnut kakoa siellä suillaan vieraillessaan. Voin kuvitella että haisee pahalle jonkin tuota kevyemmän pesun jäljiltä.

Kuten tässä ketjussa hyvin moni on maininnut, alapesu onnistuu ihan hyvin pelkällä vedellä. Jotkut on saaneet intiimipesunesteistäkin jotain oireita, vaikka ne on alapesuun tarkoitettu.

Vierailija
314/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N35+vuotta

Hyh,hyh🤧

Vierailija
315/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan hygienian muuten hyvin, mutta sukat vaihdan vain pari kertaa viikossa ja rintsikat sitäkin harvemmin, ehkä n. pari kertaa kuukaudessa. Petivaatteidenkin vaihtokin tuppaa venymään, mutta se johtuu hajamielisyydestä eikä tahdonpuutteesta. Saunaa ja suihkutiloja tulee harvemmin kuurattua lattiasta kattoon, mutta perusasiat toki hoidan.

Sukat vaihdetaan joka päivä samoin rintsikat useamman kerran viikossa. Miten nykyaikana voi olla näin likaisia ihmisiä.

Itsellä ainakin rintsikat menee pesuun harvemmin siitä syystä että omistan vain yhdet. Kun yhdet maksaa isorintaiselle sen 70e niin kovin usein ei 300 euron opintotuesta raaski ostaa.

Nämä kalliit liivit pitäisi huomioida jossain tukirahoissa.

Vierailija
316/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.

Hoohoijjaaaa, oikeasti viitsit seurata tollasta asiaa..

Vierailija
317/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain sen käden millä pyyhin pyllyni.

Vierailija
318/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.

Hoohoijjaaaa, oikeasti viitsit seurata tollasta asiaa..

No eihän sitä voi olla näkemättä🤧

Vierailija
319/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35+vuotta

Hyh,hyh🤧

Kuinka likaisia nämä alapeukuttajat ovat?

Vierailija
320/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N35+vuotta

Hyh,hyh🤧

Jos sulla on mies niin käy sääliksi kun menet sänkyyn likaisena römpsä, hien sekainen deodorantti haisten, hiukset ja naama rasvaisena. Lakanasi ovat viikossa niin paskaiset että tarvitaan esiliotus ja pitkä pesu.