Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Vierailija kirjoitti:
Vien roskat ulos vain kerran viikossa. Parvekkeelle laitan odottamaan ulosviemistä. Ehkä täytyy hieman skarpata sitten kun ilmat lämpenee.
Olen tehnyt joskus nuorena samaa. Lopetat siinä vaiheessa, kun linnut tulevat ronkkimaan niitä.
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka ette pese rintsikoita usein, eikö teillä tule tissihikeä? Mun tissien väli on kuin kolmas kainalo -se hiostuu hetkessä ja haju on kaamea (ja haju tarttuu heti rintsikoihin). Mä joudun vaihtamaan rintsikat päivittäin, vaikkeivat rintsikat oikein kestä sitä pesutahtia etenkään kun en jaksa niitä käsin pestä.
Voi, eihän rintsikoiden pesu vie aikaa eikä vaivaa. Osta marseillesaippuaa, sitä sellaista palasaippuaa missä on istuvan kissan kuva. Se ottaa lian tosi vähällä pois. Kostutat liivit hanan alla ja hieraiset saippuaa, se myös lähtee vaatteesta helposti pois, ja aamulla on sulla puhtaat rintsikat. Helppoa ja halpaa, saippua kestää tosi kauan.
Nukun alasti ja joskus yöllä herään kun on liian kuuma, ja vaihdan lakanat joka viikko, tyynyliinat ja pyyhkeet. Pesen peppuseni, tai siis huuhtelen bideellä aina ison väännön jälkeen ja aamuin illoin.
En aina viitsi silittää ja viikata pyykkiä vaan taittelen kaappiin. lakanat kun kiertää tiukalle rullalle oikenevat siinä hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vien roskat ulos vain kerran viikossa. Parvekkeelle laitan odottamaan ulosviemistä. Ehkä täytyy hieman skarpata sitten kun ilmat lämpenee.
Odotatko, että Poliisit tulevat mustien säkkien kanssa siivoomaan haisevat jätteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt joskus nuorena samaa. Lopetat siinä vaiheessa, kun linnut tulevat ronkkimaan niitä.
Lasitettu parveke FTW!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Hoohoijjaaaa, oikeasti viitsit seurata tollasta asiaa..
Pata kattilaa soimaa
Minulla on vähän kaikki retuperällä.
Olen käynyt viimeeksi suihkussa 2 kuukautta sitten.
Hiukset pesin kuukausi sitten.
Lakanat on vaihdettu n. 2 kuukautta sitten.
Hampaat harjasin viikko sitten.
Imuroin kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän kaikki retuperällä.
Olen käynyt viimeeksi suihkussa 2 kuukautta sitten.
Hiukset pesin kuukausi sitten.
Lakanat on vaihdettu n. 2 kuukautta sitten.
Hampaat harjasin viikko sitten.
Imuroin kuukausi sitten.
Jos lista on totta eikä porvoosta näppäilty, kerron sen verran että tuttu oli tuossa jamassa masennuksen takia, ja pääsi osastohoitoon. Hoidettiin (ei-psykiatrisella) pikkukunnan vuodeosastolla. Oli vain niin kova uupumus hänellä, ettei arki ollut pysynyt hanskassa kuukausiin. Nyttemmin hän on taas paremmassa kunnossa, ja jaksaa hoitaa itsensä. Minusta hän teki viisaasti hakiessaan apua.
Olen laiska käymään suihkussa, pesemään pyykkiä taikka tiskaamaan. Muuten siivoilen kyllä vähintään kerta viikkoon ja yritän lähteä ihmisten ilmoille siistin näköisenä.
Liekkö pientä elämänhallintaongelmaa ollut ilmoilla jo jonkin aikaa.
Muuten ei haittaa mutta tuon suihkussakäynnin sekä vaatteiden ylläpidon (myös kaappien siivouksen turhasta kamasta) haluaisin kuntoon.
Henkilökohtainen hygieniani on ihan tip top, mutta kodista ei voi samaa sanoa.
Saatan pyyhkäistä tiskirätillä lattiaa, syödä lattialle tippunutta ruokaa, lakanat vaihdan max 4 kertaa vuodessa. Aikaisemmin pesin kädet vain vessakäynnin jälkeen tai jos niissä oli jotain näkyvää likaa. Suht bakteerikammoisen ystävän kautta olen oppinut pesämäään käsiä paljon useammin.
Olen flunssassa kerran viidessä vuodessa joten ainakaan sen takia en rupea tapoja muuttamaan.
Lakanat vaihdan silloin kun muistan, voi mennä 2-3kk ihan helposti. Joskus vaihdan vain nukkumaan parisängyn toiselle laidalle (kun on parisänky, mutta vain yksi nukkuja). Samaa teemukia voin käyttää pari-klome viikkoa, huuhtelen kyllä aina vedellä käytön jälkeen, mutta tummuuhan se aika ankean näköiseksi. Samaa lautastakin voin käyttää yli viikon, samalla metodilla.
En muista, milloin ikkunat on pesty. Vuosia sitten joka tapauksessa.
En ole ollut vuosikausiin kipeänä, joten ainakaan siihen ei tämä epähygieenisyys ole vaikuttanut. Hampaat pesen nykyään 2krt/päivä, joskus pesin vain iltaisin. Suihkussa käyn joka työaamu.
Juu vastaan sille joka kysyi että odotanko poliiseja mustien jätesäkkien kera. Juu odotan polliisiautoa, joka vie mut roskien kera jätekatokselle. Mutta ettei tulis turhaa kyytiä, niin aattelin kerätä partsin täyteen roskia.
Vierailija kirjoitti:
Miten te siis suoritatte alapesun? Mä olen aina käyttänyt tavallista nestesaippuaa ja puhdasta tulee, lisäksi vähäisen karvoitukseni putsaan saippuoidulla pesusienellä. Miesten ei ole tarvinnut kakoa siellä suillaan vieraillessaan. Voin kuvitella että haisee pahalle jonkin tuota kevyemmän pesun jäljiltä.
Joo ihme hysteriaa. Normaalille ihmiselle ei tule oireita tai ongelmia saippuasta. Lilluvathan ihmiset kuumassa vaahtokylvyssäkin vaikka tunnin - mutta auta armias, jos suihkussa menee vähän saippuaa sinne, niin jopas kuivuu ja tulehtuu välittömästi! Omaa järkeään saa käyttää.
Pesen hampaani maksimissaan viisi kertaa vuodessa.
Voi kamala, näitä kun lukee, niin tunnistaa itsensä pelottavan monesta :D. Lakanat vaihdan noin 3 viikon välein, joskus jopa harvemmin, en edes muista, koska viimeksi pyyhin pölyt (inhoan sitä yli kaiken, vaikka muu siivous kyllä menettelee - jopa vessan pesu), rintsikoitakin saatan käyttää melkein viikon putkeen, lattikaivon tyhjennän ehkä maks kahdesti vuodessa, voi mennä yli vuosikin, ikkunat pesen kerran vuodessa, loput pyykit korjaan useimmiten vasta, kun seuraavat pitää ripustaa tilalle, muuten otan aina sieltä narulta tarvittaessa puhtaat ja jätän muut odottelemaan, kylpypyyhkeen vaihdan ehkä kerran kuussa, käsi- ja kasvopyyhkeet vähän useammin (tai sitten en, jos ei ole vieraita tulossa)...
Vierailija kirjoitti:
Liian pyykinpesun välttäminen on myös ekoteko. Ei niitä lakanoita tarvitse joka viikko olla vaihtamassa. Ja muutenkin on ihan tarpeeksi pyykkiä.
Meillä keittiön siivous on välillä todella retuperällä. Tasoja ei pyyhitä viikkoon tai jääkaapissa on joku kuppi vanhaa ruokaa, jota ei tee mieli tervehtiä, kun sitten pitäisi heti viedä roskat eikä jaksa. Joten siellä on kannen alla odottamassa parempaa hetkeä.
Hampaat pesen kyllä aamuin illoin ja käytän vielä hammaslankaakin. Silti hengitys haisee helposti pahalta. Se ei ilmeisesti riipu sittenkään suuhygieniasta kovin paljoa.
Treenivaatteita käytän usein kaksi kertaa. Ensimmäisen käytön jälkeen kuivatan ne (tämän teen, vaikka menisivät pyykkiinkin, etteivät märkänä ala haista jos ei voi heti laittaa konetta päälle). Sitten seuraavalla kerralla haistelen, voiko käyttää vielä kerran. Jos haisee, niin ei tietenkään voi. Mutta jos ei haise, niin toinen käyttökerta ja sitten pyykkiin. Teknisistä vaatteista irtoaa kumminkin mikromuovia vesistöihin, niin pestään vain aiheesta.
Yyyhhh...noita kuivatin vain ja tarkistin ettei haise -tyyppejä on ihan liikaa saleilla. Vaikka se vaate ei kuivatettuna omaan nenään haisisi, niin auta armias, kun se salilla lämpiää ja kostuu uudestaan - siinä pyörtyy vahvempinenäisetkin ympäriltä, kun se löyhkä alkaa nousta.
Vierailija kirjoitti:
Päätän laueta aina kalsareihin sillä ajatuksella että laitan ne sitten pesukoneeseen. Joskus huomaan kuitenkin että samat bokserit ovat jo neljättä päivää. Silloin on jo aromi melkoinen ja karvat alkaa liimautuu housuihin kiinni. Se nipistelee.
Perjantaina oli jo pari päivää olleet. Perjantain jälkeen tullut nyt (pe3+la2+su1+tänään1 sekä toinen kohta) 7 kertaa.
Oiskohan jo pesun aika. Hih.
Paljon ideaa pyykinpesun vähentämisessä kuitenkin on.
Ainakin jos mihinkään ei tarvitse mennä voi samaa t-paitaa käyttää kolmekin päivää.