Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Mikä tää työkavereiden sukkakyttäjä on?
Mistä hiivatista hän tietää, että työkaverilla on samat sukat koko viikon jalassa? Käykö hän haistelemassa niitä?
Monissa kaupoissa myydään sukkia nipussa, ostan usein niitä, koska ovat edullisia ja kivoja. Niissä on usein samannäköisiä sukkia, joten ainakin mulla voi olla useat samannäköiset sukat, joten joku sukkakyttääjä voisi luulla minun käyttävän samoja sukkia useita päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluisin vain muistuttaa kaikkia hygieniastaan laiskoja, että ihminen tottuu omaan tuoksuunsa tai hajuunsa. Vaikka koet ettet sinä tai hengityksesi haise, niin et voi olla varma, etenkään jos peseytyminen on mitä sattuu. Ja vaikka kysyisit kaverilta että enhän mä vaan haise, niin itse ainakin kokisin tosi vaikeksi sanoa suoraan läheisellekään ihmiselle, että itse asiassa...
Ei jollain pari päivää vanhoilla sukilla kotona tai navetassa mitään väliä ole, mutta jos elämänhallinta on suunnilleen kunnossa, niin kunnioittakaa nyt kanssaihmisiä sen verran, ettette ihmisten ilmoille lähde tunkkaisina ja likaisissa vaatteissa.
Olen töissä vaatekaupassa ja joidenkin asiakkaiden jäljiltä sovituskoppi haisee. Eikä nämä todellakaan ole aina jotain murrosikäisiä hikisiä teinejä vaan muuten ihan normaalin oloisia aikuisia ihmisiä.
Aivan. Ilmeisesti eivät ole tietoisia omasta hajustaan. Todella ällöttävää kanssaihmisiä kohtaan.
T. yksi niistä, joka hoitaa huolellisesti henk. koht. hygieniansa muttei imuroi kun ehkä kerran kahdessa viikossa. Pöly ei haise.
Kyllä muuten haisee pöly. Kirjapöly haisee erilaiselta kuin vaatteista kertynyt pöly. Kaikenlainen pöly haisee, ja lisän hajuun tuo tietysti lattiamateriaalit. Lautalattiaisessa puurakenteisessa kodissa pölyn hajua on vaikeampi erottaa, koska sellainen talo yleensä hengittää ja raikastaa itse itseään. Mutta haistaa sen silti, ainakin minä haistan. Muovikämpissä, joita vuokrakämpät usein on, pölyn haistaa selvemmin.
Kostean ja kylmän huoneen pölyn haju on inhottavampi kuin kuivan ja lämpimän, ummehtuneen pölyisen huoneen haju. Uskokaa tai älkää.
Kannattaa ne pölyt joskus nihkeällä pyyhkiä. Raikastuu kämppä oikeasti. Imurin huudattaminen ja pölyjen pölläyttäminen hengitysilmaan ei raikasta.
ja samat palstamammat haukkuu miehiä sioiksi? ei ole mikään ihme että suomalaisnainen ei kelpaa enää suomimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Pesen vessat oikeastaan vaan sillon kun käy vieraita tai joku on vatsataudissa.. eli joskus vierähtää useampikin viikko pesemättä ja sitten taas pestään esim vatsatautien aikaan joka päivä. Ei vaan jaksa 6 ihmisen jätöksiä koko ajan puunata, kun ei muita perheen jäseniä kiinnosta yhtään vessan siisteys. Pesun jälkeen pöntöt on taas illalla ihan yhtä jarruraitaiset...
Huh! Meitä on myös kuusi ja olen opettanut lapset pienestä asti pesemään omat jarrujäljet! Hyvänen aika mitä touhua. Kuuden hengen taloudessa ei riitä edes 1 krt vko useammin käytetyn alakerran vessan pesu vaan teen pikapesun myös viikon puolivälissä.
Sun tehtävä vanhempana on vaatia asioita eikä niin että lapset tekee vain jos kiinnostaa. Ymmärrätkö että eräänä päivänä heistä tulee aikuisia ja ovat aika kädettömiä jos äiti on hoitanut kaiken. Meillä on selkeä peli että kaikki siivoustoimet tehdään mitä on annettu. Jos velvollisuudet ei hoidu, on turha odotella myöskään oikeuksia.
Pitäiskö sun vähän ryhdistäytyä.
Ohis: näitä haisuleita on todella paljon. Itsekin tiedän pari tyyppiä töissä, joista usein lemahtaa sellainen epämiellyttävän tunkkainen, "pesemätön" tuoksahdus. Voi olla, että se tulee kropasta, tai sitten vaatteista. Molemmat ovat miehiä, mutta yksi naiskaverinikin on tällainen. Joka tapauksessa ei tulisi mieleenikään sanoa mitään. Eli ovat autuaallisen tietämättömiä omasta parfyymistaan.
Vierailija kirjoitti:
Päätän laueta aina kalsareihin sillä ajatuksella että laitan ne sitten pesukoneeseen. Joskus huomaan kuitenkin että samat bokserit ovat jo neljättä päivää. Silloin on jo aromi melkoinen ja karvat alkaa liimautuu housuihin kiinni. Se nipistelee.
Kiihottava ajatus että tämän herran touhuilu saa aikaan näin paljon tunnekuohuilua..
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Ehkä heillä on useat samalaiset sukat? Näin ainakin meidän perheessä, ja kaikki vaihtavat sukkansa päivittäin
Käytän villasukkia ympäri vuorokauden, ja saatan käyttää niitä kuukaudenkin putkeen ennen kuin alkaa tuntua että ne vois pestä. Jalkani eivät haise, niin joskus unohtuu samat puuvillasukatkin tyyliin viikoksi jalkaan.
En edes tiennyt ennen tätä ketjua, että pyyhe pitäis vaihtaa viikottain, puhdashan olen kun siihen itseni kuivaan, niin miten se likaantuisi :D
Vierailija kirjoitti:
Käytän villasukkia ympäri vuorokauden, ja saatan käyttää niitä kuukaudenkin putkeen ennen kuin alkaa tuntua että ne vois pestä. Jalkani eivät haise, niin joskus unohtuu samat puuvillasukatkin tyyliin viikoksi jalkaan.
En edes tiennyt ennen tätä ketjua, että pyyhe pitäis vaihtaa viikottain, puhdashan olen kun siihen itseni kuivaan, niin miten se likaantuisi :D
Vaikka olet "puhdas" irtoaa sinusta silti aina kehon eritteitä ja kuolleita ihosoluja. Ja pyyhehän on erinomainen kasvualusta bakteereille koska se on aina kostea/märkä jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pese käsiä juuri koskaan. Vieraisilla vessassa joo, ihan vaan muodon vuoksi. Ja silloin jos on näkyvää likaa. Ei ole tarvetta. Sairastan hyvin harvoin. En pese saippualla kuin hiukset, kainalot ja varpaat.
Rintsikoita kyllä pesen joka välissä ja sukat vaihdan joka päivä.
Entä kasvot? Puhdistatko kasvojasi ja, jos niin likaisin käsin sitten sen teet🤔 (+rasvaukset, meikkaukset). Onko ihosi huonossa kunnossa, finnejä/mustapäitä?!
En puhdista erikseen kasvoja, käyn joka päivä suihkussa, kasvot peseytyy samalla. Meikkaan vaan juhliin. En koske kasvojani käsilläni, jos kosken, pesen kädet ensin. Ja on siis hyvä iho, ei finnejä tai mustapäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tän ketjun perusteella palstalla muuta olekaan, kun tätä wt sakkia.
Ottamatta kantaa käyttämääsi nimitykseen: ymmärräthän että jos kysytään asioista joissa palstalaiset käyttäytyvät hygienian suhteen huithapelisti, niin vastaajat kertovat aiheesta. Ei tällaiseen otsikkoon tulla vahvistamaan että meidän huushollissa ei hutiloida missään hygieniajutuissa.
Jokainen joka tulee vakuuttelemaan omaa tinkimätöntä hygieniasääntöjen noudattamistaan on sukunsa ensimmäinen hygieniasääntöjä noudattava.
Vierailija kirjoitti:
Aika kuvottavaa että jotkut oikeastiko elävät kuten täällä ketjussa? Likaiset alusvaatteet ja sukat joita ei vaihdeta päivittäin, ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen, ei käydä suihkussa, ei pestä lakanoita tms? Taitaa olla aika paljon elämänhallinnassa puutteita jos ei edes omasta hygieniasta jaksa välittää, surullista kyllä. Luulisi hävettävänkin jos sattuu kumppani olemaan, ellei se kumppani ole sitten yhtä piittaamaton haisuli.
Ymmärrän hyvin jos vähävaraisilla henkilöillä ei ole mahdollisuutta ostaa useampia rintaliivejä, kesähelteillä
vaikka kuinka siisti ihminen niin alkaa haisemaan.
Ihanan inhimillisiä vastauksia. Aika epätervettä onkin nykypäivän hysteerinen pesubuumi.
Mutta yhtä asiaa ihmettelen: vastaajissa on monia jotka harjaa hampaita melko huonosti. Ja silti ei tule reikiä! Mä harjaan hampaani joka hiton aamu ja ilta, ei sellaista päivää ole, etten noita tekisi! Ja käytän hammaslankaa. En pysty edes kuvittelemaan että jättäisin hampaani harjaamatta (pelkään niin kovasti poraamista, hammaslääkäriä ja reikien tuloa). Ja silti jokainen hammas on paikattu joka sivulta monta kertaa ja kolme hammasta otettu pois, juurihoitoja taitaa olla kolme... joka vuosi vähintään kolme paikkausta (vanhojen korjausta, kun aina romuttuu ja lohkeilee), yksi kultakruunu. Usein ei kestä vuotta, vaan pitää määräaikaistarkistusten välissä käydä joku hajonnut hammas korjauttamassa. Miten mun hampaat voi olla näin, vaikka hoidan niitä kuin kukkaa kämmenellä??! Ikenet on terveet, sentään jostain hammaslääkäri mua kehui =). Hammaskiveä mulla on ollut hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Kun aloin oikein uudistaa vaatteita, jostain syystä rintaliivit jäivät viimeiseksi, olihan näitä useampia mutta silti. Kotona pidettäviä sukkia käytin viikkotolkulla.
En vaihda aluslakanaa kuin kerran kk, poikkilakanaa siirrän välillä.
Töissä käydessä en juurikaan viitsinyt silittää pyykkiä, tyynyliinat vain viikkasin kaappiin.
Mikä on poikkilakana?
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin on yleensä kovin kiire vessaan. Yritän kuitenkin saada kahvit tippumaan ensin. Muutama pisara saattaa lattialle lirahtaa eikä niitä aina ehdi tai muista pyyhkäistä. Virtsahan on streliiliä ja luuttuan muutenkin tyyliin joka toinen päivä.
Kauhukeittiö -ohjelmassa eräs vanhempi rouva lirautti myös lattialle. Nuoremmat ystäväni olivat ihmeissään. En kehdannut sanoa että ihan normaalia. Tuo on tosi yleistä että iäkkäämpänä vähän karkailee. Ei sitä pidä hävetä.
No olen pessyt kerran elämässäni ikkunat, vuonna 2004. Sen jälkeen asuin seuraavassa asunnossa 2v,sitä seuraavasssa 1,5v , sitten 5v, ja seuraavassa 3v.
Tänne muutettiin 2017 syksyllä, pitäiskö alkaa harrastaan tuota ikkunoiden pesua
En pese koskaan ikkunoita. Äitini pessyt viimeksi 5-vuotta sitten. Ihan hyvin näkee läpi. Asun maalla, eivät likastu niin helposti kuin kaupungissa. Pieni softaus ikkunan pinnassa estää hyvin liian auringonvalon pääsyn huoneisiin.
Mä vaihdan myös työsukat kerran viikossa. Siis pidän koko arkiviikon samoja. Tosin eihän ne ole mulla jalassa kuin työmatkat, menon ja tulon. Töissä vaihdan heti villasukat, joissa tassuttelen toimistossa koko päivän ja kotona kotivillasukat, joissa tassuttelen koko päivän. Näitä villasukkiakaan en pese joka päivä, vaan aina viikon päätteeksi kaikki. Niin lenkillä on sitten vielä erikseen lenkkisukat, tennissukat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää työkavereiden sukkakyttäjä on?
Mistä hiivatista hän tietää, että työkaverilla on samat sukat koko viikon jalassa? Käykö hän haistelemassa niitä?
Monissa kaupoissa myydään sukkia nipussa, ostan usein niitä, koska ovat edullisia ja kivoja. Niissä on usein samannäköisiä sukkia, joten ainakin mulla voi olla useat samannäköiset sukat, joten joku sukkakyttääjä voisi luulla minun käyttävän samoja sukkia useita päiviä.
Miehelläni on 40 paria mustia sukkia, samaa merkkiä. Vaihtaa ne joka toinen päivä. Koska niitä on niin paljon, pesen ne ehkä noin kerran kuukaudessa. Äsken pesin niitä 25 paria. Hampaat pesemme aamuin ja illoin, joskus kesken päivänkin, varsinkin jos lähdemme jonnekin. Kädet pesemme joka wc-käynnn jälkeen, oli pieni tai isompi asia. Lakanat vaihdan kerran kuussa. Tyynyliinat ja pyyhkeet vähän useammin. Mies pesee pesuhuoneen seinät. lattian ja lattiakaivon kerran kuussa. Imuroimme tarpeen mukaan, pölyjä pyyhin joskus. Pyykinpesun jälkeen en silitä niitä, viikkaan vain kaappiin.
Intiimialueelle tarkoitetun saippuan käytöstä ei ole mitään haittaa. Mulla on todella aktiivinen seksielämä ja miehen ja omat nesteet tekee tietyn tuoksun kuten naiset tietävät, se tasapainottuu siihen tarkoitetulla saippualla.