Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
201/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin vain muistuttaa kaikkia hygieniastaan laiskoja, että ihminen tottuu omaan tuoksuunsa tai hajuunsa. Vaikka koet ettet sinä tai hengityksesi haise, niin et voi olla varma, etenkään jos peseytyminen on mitä sattuu. Ja vaikka kysyisit kaverilta että enhän mä vaan haise, niin itse ainakin kokisin tosi vaikeksi sanoa suoraan läheisellekään ihmiselle, että itse asiassa...

Ei jollain pari päivää vanhoilla sukilla kotona tai navetassa mitään väliä ole, mutta jos elämänhallinta on suunnilleen kunnossa, niin kunnioittakaa nyt kanssaihmisiä sen verran, ettette ihmisten ilmoille lähde tunkkaisina ja likaisissa vaatteissa.

Olen töissä vaatekaupassa ja joidenkin asiakkaiden jäljiltä sovituskoppi haisee. Eikä nämä todellakaan ole aina jotain murrosikäisiä hikisiä teinejä vaan muuten ihan normaalin oloisia aikuisia ihmisiä.

Vierailija
202/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykit jää roikkumaan pyykkinarulle ihan liian pitkäksi aikaa, ennenkuin laitan kaappiin, usein 4-7 päivää. :D

Pesen pyykkiä, ripustan kuivaustelineeseen kuivumaan... otan kuivaustelineestä vaatteita käyttöön sitä mukaan kun tarviin 😂😂 minulla on siis aina teline esille ja täynnä pyykkiä... helpompaa noin ku että kaappiin sulloa ja sieltä etsiä 🙈🙈🙈 laiska

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa masennus saikkulappu nii saa haista kakalle 2vko peräkkäin

Vierailija
204/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama rintsikka ollut suvussa käytössä jo vuodesta 1946. Isoisä rakensi ja hyvin on kestänyt tasakattobuumit ja perinnetaloajan.

Vierailija
205/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua. Nämä törkyset naiset sitten käyvät uimahalleissa. Usein näkee kuinka jotku painelee peseytymättä suoraa altaalle. Ajattelevatko nämä "ei mun tarvii nyt peseytyä, justhan mä pari viikkoo sit jotenki suihkutin itteeni...?

Vierailija
206/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.

Mahtavaa, teoriani osui oikeaan. Aloitetaas sellaisesta faktasta että minulla on useita pareja samoja sukkia. Ja tiedätkö miksi yritän valikoida eriNÄKÖISET sukat aina seuraavana päivänä? Siksi että luulin olevani vainoharhainen, kun mietin että joku voisi ajatella että käytän samoja sukkia kuin eilen! En todellakaan itse harrasta muiden sukkien kyttäämistä, ja tähän asti olen pitänyt vain itseäni hölmönä, joka pelkää että muilla voisi olla mielenkiintoa katsoa millaiset sukat jollakin on minäkin päivänä jalassa. Ja myös minä vaihdan sukat ensimmäisenä kun pääsen kotiin, mutta sinunlaiset tietysti luulee toisin jos ei tee sitä nenäsi edessä.

...Ei jumalauta.

Vierailija
207/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen hampaat ihan aina aamuisin, mutta harvemmin iltaisin. Olen lisäksi todella laiska käyttämään hammaslankaa jne. 

Olen 47-vuotias, minulla ei ole ikinä ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa, ei maitohampaissa eikä pysyvissä. Ei siis ikinä ole paikattu hampaita. Oikomishoidon vuoksi on poistettu muutamia hampaita, mutta ei mitään muita toimia; ei juurihoitoja, ei porausta, ei mitään.

On ollut hankalaa opettaa lapsille ehdotonta 2 x päivässä harjausta, mutta olen pyrkinyt olemaan tinkimätön. Onneksi ovat perineet mun hammasgeenit. Kenelläkään ei yhtään reikää, nuorin 15 v.

Hammasgeenit? Et voi olla tosissasi. Googleta karies, se tarttuu viim. 2-vuotiaana, teillä tietysti helpompi olla tartuttamatta lapsille kun sinulla ei sitä ole.

Vierailija
208/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tiedän, miksi jotkut ihmiset haisevat pahalle tiedostamatta sitä edes itse 🤢

Vierailija
209/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä erehdyin muutama vuosi sitten ostamaan alapäälle tarkoitettua pesunestettä. Sitä ennen pesin vain vedellä. Kun olin käyttäny pesunestettä pari viikkoa alkoi kamalat virtsatietulehduksen oireet. Kävin kaikissa mahdollisissa testeissä, pissatulehdus, sukupuolitaudit, hiiva, tulehdukset kaikki testattiin mutta ei löytynyt mitään. Ja näitä oireita kesti siis kuukausia! Vasta toinen gyne kysyi sitten, että miten pesen itseäni ja kielsi kaikkien pesuaineiden käytön. Vaiva parantui kun lopetin pesunesteen käytön. Ja pesin siis vain ulkoa, en tunkenut sitä sisälle.

Harmillista, onneksi tilanne ratkesi eikä enää vaivaa :).

Itselleni ei tule mitään oireita vaikka käytän suihkussa käydessä samaa suihkusaippuaa sinne sun tänne. En ole jaksanut ostaa mitään intiimipesunesteitä, kun kerran ei ole tarvetta.

Eiköhän se ole niin että jokainen tekee sen mukaan mikä itselle sopii. Ihmetyttää vain ne jotka saarnaavat omaa tapaansa ainoana totuutena, oli se sitten siivousta tai hygieniaa koskevaa... Täällä jo vajaaksi haukuttiin jos saippualla pesee :D!

Vierailija
210/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini kielsi alapesun saippualla, sanoi että kuivattaa limakalvot. Tottelin, ja ollu aina mukavan kosteat paikat. Enkä oo haissu eikä mulla ole tulehduksia ollu oikei ikinä.

Vierailija
211/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on persereijän ympärillä kunnon karvoitus ja pesen paskomisten jälkeen persettä ehkä kerran viikkoon.

Aamupaskan jälkeen suihkutan dödöä takapuoleen, vaatteet päälle ja töihin. Viikon pesemättömyyden jälkeen pelmahtaa esim. työtuolilta noustessa sen verran voimakkaasti, että sitten on kotona pakko pestä.

Vierailija
212/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tiedän, miksi jotkut ihmiset haisevat pahalle tiedostamatta sitä edes itse 🤢

No...miksi?

Vierailija
213/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa joka toinen päivä ellen ole päivän aikana hionnut. Hiukseni pesen kerran viikossa, eivät rasvoitu enää nykyään. Kainalot ja alakerran pesen vedellä, joskus suihkusaippualla mutten likikään aina. Dödöä en käytä. Aloin joskus aavistella että hikeni ei haise, ja kysyin asiaa ihmiseltä joka olisi sen mulle rehellisesti kertonut jos toisin on eli pojaltani. Hän sanoi että en haise. Mitä nyt henki joskus kahvilta :) Hampaiden pesu onkin sitten jokapäiväistä.

Vierailija
214/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan tuntee itse parhaiten, milloin on pesun tarpeessa ja mikä on päänahalle ja iholle hyväksi. Minä olen atoopikko, mutta ihoani ei todellakaan suojaa se, että harventaisin suihkukäyntejä. Päinvastoin, oma kuollut ihosolukko ja tali ärsyttävät ihoani yhtä lailla kuin kuivattava saippuakin. Mun on pakko käydä vähintään kerran päivässä suihkussa, mieluiten kaksi kertaa. Iho on tietysti rasvattava sen jälkeen, mutta se voi paremmin kuitenkin näillä manöövereillä.

Lääkärit ovat keskenäänkin varsin erimielisiä siitä, kuinka usein hiukset pitäisi pestä, samoin hiusasiantuntijat. Jokainen varmaan viime kädessä ajattelee asiaa oman päänahkansa kautta. Minun on pakko pestä hiukset vähintään toinen päivä, mutta oikeasti parasta olisi pestä pää joka ikinen päivä. En vain ehdi ja jaksa, sillä minulla on pitkä ja paksu tukka, jonka kuivuminen kestää ikuisuuden. Nyt kuitenkin esivaihdevuosissa huomaa, että päänahka rasvoittuu nopeammin ja samalla myös "kuonaantuu", eli vaikka varsinaista hilsettä ei ole, ihosolukkoa pukkaa irti ja pesun tihentäminen olisi tarpeen. On tietty myös teoria, että jatkuva peseminen kiihdyttää likaantumista, mutta en minä ainakaan työtilanteen vuoksi pysty nyt kokeilemaan mitään pesemättömyyskautta, joka rauhoittaisi tilanteen.

Koska mulla on kuiva iho, mun sukat ei koskaan ala haista. Laitan ne kuitenkin pesuun, kun ne alkaa tuntua liian "pidetyiltä". Likaa niissä on varsinaisesti vain se, mikä lattiasta tulee. Joillakin ihmisillä taas jalat haisee melkein saman tien, kun hikoavat. He eivät tietenkään voi käyttää samoja sukkia pari päivää.

Jääkaapista ei ole taidettu vielä keskustella? Voin tunnustaa, että mulla saattaa olla jos jonkinlaista pestotölkkiä jääkaapissani, joka kasvaakin jo iloisesti vihreää pumpulia. Ei niitä ehdi, jaksa eikä muista ratsata. Varmaan pari kertaa vuodessa teen isomman syynin jääkaappiin ja pesen sen samalla. Kaikkea kivaa aina paljastuu.

Kerrankin realistisen tuntuinen ketju kaikkien pätemisketjujen ("meidän viisihenkisellä perheellä menee ruokaan vain 50 euroa viikossa ja syödään monipuolisesti") jälkeen.

Vierailija
215/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis pestotölkeissä kasvaa hometta, ei jääkaapissa :D

Vierailija
216/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vessat oikeastaan vaan sillon kun käy vieraita tai joku on vatsataudissa.. eli joskus vierähtää useampikin viikko pesemättä ja sitten taas pestään esim vatsatautien aikaan joka päivä. Ei vaan jaksa 6 ihmisen jätöksiä koko ajan puunata, kun ei muita perheen jäseniä kiinnosta yhtään vessan siisteys. Pesun jälkeen pöntöt on taas illalla ihan yhtä jarruraitaiset...

Vierailija
217/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokra-asunnossa, ja keittiön jätevaunusysteemi on surkea rimpula, joka ei kulje vääntyneillä kiskoilla. Niinpä olen virittänyt ison jätesäkin jätekaapin oveen. Ei tarvi siis edes avata sitä jätekaapin ovea koskaan. Eihän se esteettistä ole, että keittiössä repsottaa iso musta jätesäkki, mutta helppous ennen kaikkea. Roskat vien vain kerran viikossa. Roskis ei haise, koska biojätteet lajittelen erikseen ja bioastiaa pidän tarvittaessa partsilla. Parvekekin on mulle vain jätteiden välietappi :-D Pitäiskö alkaa pitää erilaista sisustusblogia?

Vierailija
218/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pese pipoja tai kaulahuiveja, keväällä laitan ne kaappiin odottamaan syksyä. Lakanat vaihdan kerran kuussa.

Vierailija
219/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokra-asunnossa, ja keittiön jätevaunusysteemi on surkea rimpula, joka ei kulje vääntyneillä kiskoilla. Niinpä olen virittänyt ison jätesäkin jätekaapin oveen. Ei tarvi siis edes avata sitä jätekaapin ovea koskaan. Eihän se esteettistä ole, että keittiössä repsottaa iso musta jätesäkki, mutta helppous ennen kaikkea. Roskat vien vain kerran viikossa. Roskis ei haise, koska biojätteet lajittelen erikseen ja bioastiaa pidän tarvittaessa partsilla. Parvekekin on mulle vain jätteiden välietappi :-D Pitäiskö alkaa pitää erilaista sisustusblogia?

Otsikko olisi sitten "Helppous ennen kaikkea." 

Vierailija
220/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko olisi sitten "Helppous ennen kaikkea." 

Ehkä muuten, mutta helppouden tavoittelu ei kuvaa mun elämänfilosofiaa yleisemmin ollenkaan. Blogi voisi olla nimeltään "Se on vain maallista". Se kuvaisi ratkaisujen syitä paremmin.