Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?

Vierailija
14.03.2019 |

Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?

Kommentit (884)

Vierailija
281/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla muita syntejä kuin rintaliivien liian pitkät pesuvälit. Minulla on aktiivikäytössä vain kahdet rintsikat (plus urheiluliivit), toiset ovat ns.hyvät liivit ja toiset löröt kotiliivit, vaihdan aina kotiin tullessa. Pitäisi varmaan ostaa useammat niin tulisi pestyä helpommin, nyt pitää aina saada hyvät liivit aamuksi kuiviksi.

Muutoin olen siisti ihminen. Lakanat, pyyhkeet pesen joka viikko. Pyykit laitan suoraan koriin, ja puhtaat suoraan kaappiin. Kaksi kertaa viikossa pyyhin pölyt ja imuroin, kerran viikossa luuttuan ja siivoan vessat. Keittiö siivotaan joka ruoanlaiton jälkeen ja illalla vielä loppuun. Suihkussa käyn joka päivä, hampaat ja naaman pesen kahdesti päivässä, hiukset joka ilta. Kotona ja töissä on eri vaatteet, työvaatteet menee heti päivän jälkeen pesuun, kotivaatteita saatan käyttää useampana päivänä.

Vierailija
282/884 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aivan hervotonta av-meininkiä. I-di-ootit tulevat kehiuskelemaan lakanoiden vaihtamisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoita pidän helposti kolme viikkoa putkeen.

En pese vartaloa suihkusaippualla ikinä.

Oleskelen aika paljon alasti jos olen yksin tai miehen kanssa.

Karvat jää helposti ajamatta monta viikkoa, tosin karvankasvu on hyvin hentoista.

Käytän vanhan päiväyksen tuotteita surutta, jos eivät ole pilalla.

Pyykit ovat monesti viikonkin telineessä (niille oma tila, eivät ole näkösällä).

Jätän varmaan useimmat tarkkojen emäntien rutiinit siivouksessa pääsääntöisesti väliin.

Minut mielletään (myös ihmiset, jotka asuvat/asuneet kanssani) hyvin puhtaaksi ihmiseksi henkilönä. Kotini on joidenkin mielestä sotkuinen, useimpien mielestä normaali.

Vierailija
284/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt julkisilla paikoilla liikkuminen muuttui vielä inhottavammaksi ajatukseksi...

Tuon lattiakaivon vielä ymmärtää mutta se ettei hygieniasta huolehdi????? Lakanoiden vaihto vähintään kahden viikon välein ja imurointi vähintään kerran viikkoon pitäisi olla itsestäänselvyys :D Ei herranjumala että ällöttää. Ettekö te itse ymmärrä että haisette ja olette luotaansa työntäviä ja esimerkiksi bussissa ei pitäisi olla oikeutta istua muiden viereen jos käy suihkussa kerta viikkoon tai pese hampaitaan.

En ole koskaan tajunnut tota jatkuvaa lakanoiden vaihtoa. Itsehän mä siellä nukun ja yöppäri päällä! Enkä koskaan mee sänkyyn jos on tosi likainen tai hikinen olo, käyn ensin suihkussa. Mulla menee yleensä kaks kuukautta lakanoiden vaihdon välissä enkä todellakaan haise. Sama juttu pyyhkeen kanssa, puhdashan mä suihkun jälkeen olen kun sillä kuivaan niin miksi sitä pitäisi olla koko ajan pesemässä?

Vaikka oisit kuinka puhdas ja menet aina suihkunraikkaana sänkyyn, hikoilet ihan normaalistikin 0,5-1 litraa joka yö. Siihen päälle varisseet ihosolut ja karvat. Itsepähän tosin niissä lakanoissasi kaksi kuukautta nukut, mutta tiedoksi vaan...

HAAHAA!!! Ai että litran yössä? Mitkä kumilakanat sulla on vai holahtaako sulla kahden viikon vaihtovälin aikana 14 litraa hikilientä petariin? Vaikka siitä ureasta ois vaan 3 prosenttia kiinteetä mönjäkuonaa nii sullako on makaronipussin painon verran lakanoissa likaa? 😂😂😂

Naura vaan, mutta voit myös googlettaa ja tarkistaa asian.

"Tiesitkö, että ihmisestä voi erittyä jopa seitsemän litraa hikeä nukkuessa viikon aikana? Allergia-, iho- ja astmaliiton mukaan ihminen erittää nukkuessaan 0,5-1 litran hikeä. Vähän liikkuvalla hien määrä voi jäädä puoleen litraan, mutta aktiivinen ihminen hikoilee noin 3 litraa joka päivä, josta litra erittyy yön aikana.

Lisäksi ihosta irtoaa rasvaa ja kuollutta ihosolukkoa. "

Yksilöllistä, tai sitten ihan vaan huuhaata. Hikoilun määrän saa omalta kohdalta selville, kun punnitsee itsensä illalla ja aamulla. Sitten arvioi, paljonko menettää kosteutta hengitysilman mukana ja painoa hiilidioksidiksi muuttuneena perusaineenvaihdunnan kautta, ja jos on käynyt vessassa yöllä niin sekin keventää painoa. Nuo selittävät jokusen sata grammaa. Minulla ei ainakaan lähde yön aikana paljonkaan painoa, joten en voi mitenkään hikoilla tuommoisia määriä.

Vaikka liikun paljon, ei minun tarvitse juoda päivän aikana edes kolmea litraa, joten en varmasti myöskään hikoile sitä määrää. Muutenhan olisin kuivunut olemattomiin jo aikaa sitten. Oikein rankan treenin jälkeen puuttuu painosta kilo, jos on nälkäkin niin kaksi. Silloin on jo vaatteetkin sen verran märät, että ei tarvitse miettiä, onko hikoillut vai eikö ole.

Käyn suihkussa illalla enkä lutraa rasvojen kanssa, joten rasva ja solukkoa irtoaa nukkessa aika vähän. Sekin vähän jää pyjamaan.

Kesähelteillä tietysti lakanoitakin tulee vaihdettua useammin, ja joskus peittokin pestään. Ihan arkijärkeä.

Vierailija
285/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan välillä vain silmänlumeeksi. Mikään ei ole yhtä ikävää kuin siivoaminen.

En pysty pesemään hampaita kahdesti päivässä. Kerta riittää. Miten joku voi olla niin kova, että pesee muka kahdesti?

Vierailija
286/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan hygienian muuten hyvin, mutta sukat vaihdan vain pari kertaa viikossa ja rintsikat sitäkin harvemmin, ehkä n. pari kertaa kuukaudessa. Petivaatteidenkin vaihtokin tuppaa venymään, mutta se johtuu hajamielisyydestä eikä tahdonpuutteesta. Saunaa ja suihkutiloja tulee harvemmin kuurattua lattiasta kattoon, mutta perusasiat toki hoidan.

Sukat vaihdetaan joka päivä samoin rintsikat useamman kerran viikossa. Miten nykyaikana voi olla näin likaisia ihmisiä.

Itsellä ainakin rintsikat menee pesuun harvemmin siitä syystä että omistan vain yhdet. Kun yhdet maksaa isorintaiselle sen 70e niin kovin usein ei 300 euron opintotuesta raaski ostaa.

Vierailija
287/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoja laskuja ja muita henkilökohtaisia papereita kerääntyy aina karmeat pinot ennen kuin jaksan tehdä asialle mitään. Roskiin ei voi sellaisenaan pistää ja se tuhoaminen on muka niin hirveä homma, ettå sitä pitää siirtää kuukausi tolkulla.

Laita tuhottavat paperit lavuaariin veteen likoamaan. Kun pehminneet niin kierrä mytyksi ja roskiin. Helppoa.

Vierailija
288/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atoopikon ja allergisen on pakko vaihtaa lakanoita usein. Itse nukun alasti, mutta joudun illalla rasvailemaan ihoani, jolloin menen nukkumaan usein vähän rasvaisena. Lakanat menee nopeasti kauheaksi. Kuiva iho taas rapisee kuollutta solukkoa lakanalle, ei sen seassakaan ole kiva nukkua.

Toinen ääripää on taas ne, joilla on terve iho, ei mitään allergioita ja nukkuvat lemmikkiensä kanssa kaikkien karvojen seassa ihan tyytyväisenä. Heillä tuskin on niin väliä, tuleeko lakanat vaihdettua kerran viikossa vai kolmen kuukauden välein.

Vierailija
289/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka vaihdatte lakanat ehkä kerran kahdessa kuussa, harrastatteko seksiä ollenkaan? Siinä kyllä aina menee jotain lakanoille, vähintään hikeä. Myönnän kyllä, että joskus jos harrastetaan myöhään illalla niin saatan vain pyyhkiä pahimmat pois ja vaihtaa lakanat sitten aamulla heti herättyäni. Mutta se että koko kuukauden kiimaliimat ja touhutipat siellä lakanoilla..?

Mä en pese tukkaa kuin kerran viikkoon shampoolla, vedellä useammin. Ennen kun pesin joka päivä shampoolla niin tukka tuntui olevan koko ajan likainen. Alapäätä taas en pese koskaan muuten kuin vedellä, kerran koitin jotain rfsun alapäänpesunestettä ja jestas että poltti ja sattui.

Viikonloppuisin hammaspesu jää toisinaan. Joskus pidän samoja (villa)sukkia parikin päivää. Myös vaatteet saattavat olla samat/pesemättömät töihin mennessä, koska vaihdan heti kotivaatteisiin töistä tullessani ja jos menen vapaa-ajalla johonkin, käytän eri asua. Talvitakkia en ole pessyt tänä talvena ollenkaan, laitan varmaan kohta puoliin pyykkiin ja sitten suoraan säilytykseen kun sitä tuskin enää kauheasti tarvitsee. Pyykit menevät usein narulta suoraan käyttöön, kaappiin vain silloin jos koneesta on tulossa uusi satsi joka pitää saada kuivumaan.

Kylpyhuoneen lasinen suihkuseinä ja saunan lasinen seinä ovat usein järkyttävässä kunnossa. Yksiössä suihkutila on niin minimaalinen saunan seinän ja suihkuseinän välissä, että ne kastuvat ja niissä on heti kalkkeumia. Mutta en jaksa kuivata niitä joka suihkun jälkeen, pesen lähinnä silloin kun teen isomman kylppärisiivouksen...

Meillä on vilkas seksielämä. Ehkä just siksi ei jakseta jatkuvasti vaihtaa lakanoita kun nesteissä ne on kuitenkin taas kohta. Isoimmat pyyhkäistään pois paperilla. Omapa on sänkymme.

Vierailija
290/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja villasukkia "pari päivää"? Sellaisia mummonkutomia?

En ole pessyt vielä kertaakaan yksiä pitkävartisia sukkia, joissa on jo pienet reijät pohjissa, sain pari vuotta sitten joululahjaksi. Tuuletan välillä, vanhan kansan vinkki villalle. Ei ne tuoksahda millekään, ovat siis kotisukat. Jos käyttäisin jossain kumppareissa jossa kastuisivat, sitten varmaan pesisin useammin. 

Pesukoneesta sellainen muistikuva että aito villapyykki viimeksi sai koko masiinan tukkoon. 

Vierailija
291/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pese käsiä juuri koskaan. Vieraisilla vessassa joo, ihan vaan muodon vuoksi. Ja silloin jos on näkyvää likaa. Ei ole tarvetta. Sairastan hyvin harvoin. En pese saippualla kuin hiukset, kainalot ja varpaat.

Rintsikoita kyllä pesen joka välissä ja sukat vaihdan joka päivä.

Hyi mitä saastaa ja tauteja levität käsistäsi. Yäk, älä tule lähelleni !

Vierailija
292/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan hervotonta av-meininkiä. I-di-ootit tulevat kehiuskelemaan lakanoiden vaihtamisella. 

WT meininkiä on kuinka likaisia ihmisiä täällä on. Samat sukat viikon käytössä, vältellään päivittäistä suihkua, lakanat vaihdetaan kerran kuussa ym. HYI!

Vierailija
293/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisille mammoille pitäisi antaa tukiopetusta hygieniasta.

Vierailija
294/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tarkka että on suht puhdas koti, vaikka joskus on sotkuista esim.vaatteita nojatuolilla ja papereita pöydillä jne.

Imuroin joskus joka päivä,välillä joka toinen ja joskus joka kolmas. Lattiat pesen kerran kahteen vk. Pölyt pyyhin joka kolmas päivä tai kerran viikkoon. Lakanat vaihdan kerran viikossa tai puolessatoista korkeintaan. Tyynyliinoja kerran vk tai useammin. Tiskit joka päivä ja keittiötasojen pyyhintä. Puhdistan myös ovenkahvat ym. Ainakin kerran kahteen viikkoon ja käsipyyhkeet vaihdan n.joka kolmas päivä. Vessanpöntön pesein kolmen päivän välein yleensä.

Vierailija
295/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan välillä vain silmänlumeeksi. Mikään ei ole yhtä ikävää kuin siivoaminen.

En pysty pesemään hampaita kahdesti päivässä. Kerta riittää. Miten joku voi olla niin kova, että pesee muka kahdesti?

Aamulla huuhtelen hampaat, ja sitten aamiaisen jälkeen pesen jos lähden jonnekin ja jokapäivä lähden, niin pesen, sitten taas ruuan jälkeen huuhtelen ja illalla pesen ja rassaan välit. Tässäkö on syy, että minulla on ollut nuoresta asti ongelmia hampaissa. Ja tiedän, huono hammasluu.

Joskus kun rassaa siivota, keräilen kosteaan liinaan pöydän lähettyviltä ja keittiön lattialta isommat  murut. Vaihdan lakanat jokatoinenviikko tyyynyliinat ja tyynyliinat joka viikko. Ruokakaappi on siivoomatta monta kuukautta, ja se painaa mieltä.

Vierailija
296/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun oon kattonu Himohamstaarajat-ohjelmaa, niin on tullu yllätyksenä, miten siistiltä voi ulospäin näyttää ihminen, jonka koti on käytännössä kaatopaikka. Osa tietysti on sellaisia kassialman tai rantojen miesten näköisiä, mutta osa on puhtaissa ja siisteissä vaatteissa ja hiukset ja meikit ojennuksessa. Koti on sitten jotain ihan muuta.

Tässä ketjussa mua eniten hirvittää ne, jotka ei pese käsiään koskaan ja jotka liikkuvat kuitenkin muiden ihmisten ilmoilla koko ajan. Itse huomasin flunssien ja vatsatautien vähentyneen minimiin, kun vaihdoin bussilla kulkemisen omaan autoon. Altistun ilmeisesti paljon vähemmälle määrälle toisten kakkabakteereja, vaikka töissä edelleen olen ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
297/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan jääkaapin aivan liian harvoin.

Sinne jää usein ruokia pilaantumaan. Nostelen sitten haisevia, limaisia kurkunjämiä roskiin.

Vierailija
298/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko pestä rintaliivit joka päivä, ne hikoontuu. Mulla on isot rinnat ja atooppinen iho, en voi kuvitellakaan laittavani likaisia liivejä. Pesen ne koneessa pesupussissa muun pyykin mukana päivittäin. Kuivuvat aamuksi taas.

Ikkunoita en pese koskaan. Enkä tee puutarhatöitä, ei ole kukan kukkaa meillä.

Vierailija
299/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan sukat n.kerran kk.

Käyn suihkussa pari kertaa per a.

Tukan pidän siistinä niin sitä ei tarvi pestä.

Hampaat pesen iltaisin.

Perzeen pesen toimtuksen jälkeen.

Mitäs muuta haluat tietää ?

Olen toimistotöissä oleva mies 54v.

Lapsia on ja jonkin sortin eukko.

Vierailija
300/884 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen hiukseni aina ja vain lauantaisin. Koska hiuksia ei todellakaan pidä totutella jatkuvaan pesuun, koska päänahka kuivaa rutikuivaksi ja hiusjuuri rasvoittuu entistä nopeemmin.

Shampoilla ei mitään merkitystä.

Kerran viikossa pesu riittää.

Eikä tarvitse hoitoainetta. Ikinä.