Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kristittyjä tai muuten henkisiä ihmisiä paikalla?

Vierailija
14.03.2019 |

Uskotteko siihen että tässä elämässä jo saa sen mitä ansaitsee? Onko Raamatussa tästä jotain tietoa? Miten viattomia lapsia esimerkiksi syntyy nälkään, alkoholistiperheisiin tai sairaina? Hehän eivät ole vielä voineet "ansaita" edes mitään. Tai eräs tuttavani, joka on hyvin lämmin ihminen joka huolehtii monesta, kantanut aina vastuunsa ja tehnyt oikein, elämä on jo 15v ollut yhtä läheistensä menettämistä, vakavaa sairastumista, työpaikkojen altamenoja, lapsen sairastuminen yms.

Onko huono-onnisuus aina rangaistus jostain aiemmasta teosta tässä elämässä vai testi? Vai onko tämä maailma irrallinen näistä ja lopuksi pääsee kuoleman jälkeen "palkkioksi" taivaaseen. Siis jos pääsee. Kaikki tapahtuu ihan sattumalta täysin riippumatta siitä kuinka hyvä / huono ihminen olet?

En tiedä ymmärtikö kukaan mitä haen. Toivottavasti. Uskoni nimittäin horjuu, kun näen niin sisimmässään hyvien ja oikeiden ihmisten taistelun ja sitten jotkut, jotka tekevät väärin tai pahaa muille, saattavat saada tässä maailmassa etuja, jopa runsaita onnenpotkuja kuten rikkautta ja terveyttä, työpaikkoja ja opiskelupaikkoja helposti. Vähän kuin tavallaan ajelehtivat yrittämättäkään onnellisten asioiden pariin, hyviin parisuhteisiin, isäksi ja äidiksi, vaikka olisivat vaikka kamalia puolisoita tai vanhempia. Ja joku hyvä, uskovainen kiltti ihminen, ei saa lasta millään tai puolisoa laisinkaan, tai puoliso on sitten se aivan kamala.

Mitä lainaalaisuuksia uskosta löytyy tähän, mitä tässä elämässä jo ansaitsee?

Kommentit (238)

Vierailija
141/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kykenisi auttamaan neljävuotiasta Minnaa joka on kuolemassa leukemiaan. Tätä hän ei kuitenkaan tee. Jos minä jättäisin pelastamatta lapsen varmalta kuolemalta pitäisitte kaikki minua hirviönä.

t. hieman ajattelemisen aihetta

Minna on pölyhuikkastakin pienempi tekijä maailmankaikkeudessa, joka on ääretön.

Vaikka Minnan kohtalo meitä kärsivänä yksilönä koskettaakin, miljoonat lapset ovat kuolleet ihmiskunnan olemassaolon aikana nälkään, tappamiseen, tauteihin, kidutukseen ym. ym. ym.

Jos Jumala toimisi tahtosi mukaisesti ja pelastaisi jokaisen kärsivän ihmisen kuolemalta, maapallo olisi täyttynyt jo aikaa sitten elinkelvottomaksi planeetaksi, sillä jo nykyinen, muistaakseni 8 miljardia, tulee johtamaan tuhoon ennenpitkää.

Sairaudet ja kuolema kuuluvat elämäämme, sillä sellaisiksi meidät on aikojen alussa luotu.

Taitaa olla, että itse tuon kuoleman valitsimme, syömällä sen ompun. Sen jälkeen tuli kuolema meille ja kaikille elollisille.

Asiasta toiseen..omat vanhemmat on aktiivisia lintulauta ihmisiä ja väittävät kiven kovaan, että pikkulintujen määrä laskee vuosi vuodelta ja kovaa vauhtia. Samoin hyönteisten määrä on katoamassa. Raamatun mukaanhan ensin kuolee eläimet ja sen jälkeen ihmiset. Aika alkaa olla käsillä

No enpä minä ollut mukana sitä omppua syömässä. Haluaisin eroon koko pskasta, mutta jos päätän päiväni, niin Jumala rankaisee minua ikuisesti.

Et sinä sokerista ole. kyllä meillä kaikilla rikkaimmillakin on taakkamme. Kestä kuin mies

Kun mua ei kiinnosta kestää. Miksi haluaisin kasvaa ihmisenä, kun voin vain päättää päiväni? En ole tehnyt mitään sopparia Jumalan kanssa siitä, että haluaisin tänne, joten miksi minua rankaistaisiin siitä, että haluan pois?

Ensiksi sun pitää tajuta kuka sä oikeen olet. Aika itsekästä ajatella että sä oot se vinkuva tyyppi, joka inisee että emmä halunu syntyä tänne yyy.

Kato ku sä oot kasvualusta kaikille sinut kokoaville soluille. Ne solut taistelee siitä että ne pysyy elossa ja taistelee epäpuhtauksia vastaan.

Tosi itsekästä ajatella noin. Ajattelisit sun punasoluja vaikka. Sä et oo pelkästään sä vaan sä oot kaikki ne solut ja ihan yhdenvertaisesti. Siksi on tosi epäkohteliasta juoda viiniä tai polttaa sätkiä.

Ja sä muuten halusit tulla tänne ja elää täällä. Siittiö halus hedelmöittää munasolun ja ne halus muodostaa alkion ja se halus kaikessa yhteydessä tulla ulos verisenä ja rääkäistä tota samaa pillitystä.

Tajuutko että sä pillität ihan samalla tavalla kuin silloin kun tulit ulos emostas?

Juuri tuo ajattelu päättyy siihen että henkilö pohdinnoissaan lopettaa elämänsä.

Tämä on se oivallus itseydestä, jossa tulee tien viitta itsemurhaan tai johonkin mielekkääseen elämän muotoon, jolla on tarkoitus.

Elämällähän ei ole tarkoitusta ja se kuka ajattelee ja lukee tämän ei ole omia solujaan tai muiden soluja korkeampi tai olevampi.

Miksi siis ei vaan sammuta solujaan ja ajatteluaan off-tilaan.

Se on ihan hyvä valinta tai sitten voi valita vähemmän itsekkään tavan ja mennä töihin aktiivimallilla muiden hyväksi, olla hyödyksi muille epäitsekkäästi ja nöyrästi kuten Jumala halusi meidän tekevän ja olevan osa kokonaiskuvaa, osa verkkoa.

Vierailija
142/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen sanoin kirjoitti:

tryetry kirjoitti:

Maailmassa on niin monta ihmisen keksimää selitystä ja merkitystä, mutta ne ovat kaikki mielikuvitusta. Ei meillä oikeasti ole mitään suurempaa merkitystä kuin se, minkä itse päätämme. Olemme biologisia olentoja, jotka elävät aikansa ja kuolevat pois, siinä se. Siksi ei ole myöskään mitään suurta oikeudenmukaisuutta, vaan monesti pahat ihmiset pärjäävät hyvin ja viattomat kärsivät. Tuon kuvion voi muuttaa vain ihminen itse, saa nähdä onko meistä siihen vai tuijotammeko ikuisesti vain omia napojamme.

Uskovaisissa on niitä jotka auttaa köyhiä ja toimii vapaaehtoisena esimerkiksi pelastusarmeijassa.

Sitten on niitä, jotka kohottaa itseään ja hakkaa muita kirjalla, johon ne uskoo ja pitää jumalanaan.

Teoissa se usko ja Jumala näkyy.

Paholainen puhuu kauniisti ja lässyttää.

Nöyrä uskovainen tekee hyvää ja puhuu vähän.

Mä ite odottaisin kristityiltä tekoja ja sitä että vähän kärsii. Lähtee tuonne pihalle auttamaan muita eikä lässytä täällä sisällä lämpöisessä joutavia.

Välillä Jumalan pitää vähän nuhdella teitä että oppisitte olemaan parempia ihmisinä ihan oikeasti.

Tuola jossain on oikeita  kristittyjä jotka tekee hyviä asioita lässyttämisen sijaan :)

Mietihän miten Jeesus suhtautui Marttaan ja Mariaan? Sanoi kaikkinaisista sinä huolehdit Martta mutta Maria on valinnut hyvän osan. Ei siis se huseeraaminenkaan vaan ensin kuuntelu ja usko.

Muu tulee perästä, ei vaatien.

Raamattu on hyvin populistinen. Se antaa myös laiskoille arvon ja mahdollisuuden valehdella itselleen.

Kyllä ne teot ovat kuitenkin sitä mitä voisi nykykristityiltä enemmän odottaa. Esimerkiksi nöyrästi auttaa hädästä kärsiviä ja majoittaa heitä koteihinsa.

Tuossa on vaan se kohta että jotta voisit itse odottaa toisilta jotain on sinun oltava ensin itse sitä tekemässä. Aina näinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsemurha on iha hyvä ratkaisu, mutta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala kykenisi auttamaan neljävuotiasta Minnaa joka on kuolemassa leukemiaan. Tätä hän ei kuitenkaan tee. Jos minä jättäisin pelastamatta lapsen varmalta kuolemalta pitäisitte kaikki minua hirviönä.

Minna on pölyhuikkastakin pienempi tekijä maailmankaikkeudessa, joka on ääretön.

Vaikka Minnan kohtalo meitä kärsivänä yksilönä koskettaakin, miljoonat lapset ovat kuolleet ihmiskunnan olemassaolon aikana nälkään, tappamiseen, tauteihin, kidutukseen ym. ym. ym.

Jos Jumala toimisi tahtosi mukaisesti ja pelastaisi jokaisen kärsivän ihmisen kuolemalta, maapallo olisi täyttynyt jo aikaa sitten elinkelvottomaksi planeetaksi, sillä jo nykyinen, muistaakseni 8 miljardia, tulee johtamaan tuhoon ennenpitkää.

Sairaudet ja kuolema kuuluvat elämäämme, sillä sellaisiksi meidät on aikojen alussa luotu.

Taitaa olla, että itse tuon kuoleman valitsimme, syömällä sen ompun. Sen jälkeen tuli kuolema meille ja kaikille elollisille.

Asiasta toiseen..omat vanhemmat on aktiivisia lintulauta ihmisiä ja väittävät kiven kovaan, että pikkulintujen määrä laskee vuosi vuodelta ja kovaa vauhtia. Samoin hyönteisten määrä on katoamassa. Raamatun mukaanhan ensin kuolee eläimet ja sen jälkeen ihmiset. Aika alkaa olla käsillä

No enpä minä ollut mukana sitä omppua syömässä. Haluaisin eroon koko pskasta, mutta jos päätän päiväni, niin Jumala rankaisee minua ikuisesti.

Et sinä sokerista ole. kyllä meillä kaikilla rikkaimmillakin on taakkamme. Kestä kuin mies

Kun mua ei kiinnosta kestää. Miksi haluaisin kasvaa ihmisenä, kun voin vain päättää päiväni? En ole tehnyt mitään sopparia Jumalan kanssa siitä, että haluaisin tänne, joten miksi minua rankaistaisiin siitä, että haluan pois?

Ensiksi sun pitää tajuta kuka sä oikeen olet. Aika itsekästä ajatella että sä oot se vinkuva tyyppi, joka inisee että emmä halunu syntyä tänne yyy.

Kato ku sä oot kasvualusta kaikille sinut kokoaville soluille. Ne solut taistelee siitä että ne pysyy elossa ja taistelee epäpuhtauksia vastaan.

Tosi itsekästä ajatella noin. Ajattelisit sun punasoluja vaikka. Sä et oo pelkästään sä vaan sä oot kaikki ne solut ja ihan yhdenvertaisesti. Siksi on tosi epäkohteliasta juoda viiniä tai polttaa sätkiä.

Ja sä muuten halusit tulla tänne ja elää täällä. Siittiö halus hedelmöittää munasolun ja ne halus muodostaa alkion ja se halus kaikessa yhteydessä tulla ulos verisenä ja rääkäistä tota samaa pillitystä.

Tajuutko että sä pillität ihan samalla tavalla kuin silloin kun tulit ulos emostas?

Juuri tuo ajattelu päättyy siihen että henkilö pohdinnoissaan lopettaa elämänsä.

Tämä on se oivallus itseydestä, jossa tulee tien viitta itsemurhaan tai johonkin mielekkääseen elämän muotoon, jolla on tarkoitus.

Elämällähän ei ole tarkoitusta ja se kuka ajattelee ja lukee tämän ei ole omia solujaan tai muiden soluja korkeampi tai olevampi.

Se on ihan hyvä valinta tai sitten voi valita vähemmän itsekkään tavan ja mennä töihin aktiivimallilla muiden hyväksi, olla hyödyksi muille epäitsekkäästi ja nöyrästi kuten Jumala halusi meidän tekevän ja olevan osa kokonaiskuvaa, osa verkkoa.

Pitääkö itsemurha ymmärtää konkreettisena lihan tappona, vai egon hautaamisena?

Olen nimittäin kyllästynyt siihen pillittävään henkilöön lihassani.

Molemmat kuitenkin toimivat, mutta jälkimmäisestä on hyötyä yhteisölle.

Vierailija
144/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on myös todella vaikeaa uskoa sen takia, kun olen omasta mielestäni joutunut kokemaan niin paljon pahaa ilman, että olisin ansainnut sitä. Olen kuitenkin ollut ihan "hyvä" ihminen muille ja kohdellut hyvin, mutta saanut yleensä vain sen pahan palkaksi. Koskaan en ole muita pilkannut tai ollut ilkeä.  Näiden seikkojen takia koko ajatus uskosta tuntuu jotenkin  väärältä ja  hyödyttömältä, koska en koe, että  mikään menisi oikeudenmukaisesti. Paha ei saa palkkaansa ja monet hyvät ihmiset puolestaan kärsivät. Monet saavat ihan rauhassa aiheuttaa paljon pahaa muille.  Ikinä en silti muuttaisi itseäni "pahaksi", mutta silti välillä tuntuu, että mitä pahempi olet niin paremmin pärjäät. Jotenkin maailma on muutenkin enemmän menossa siihen suuntaa ja se liika hyväsydämisyys on jo heikkoutta. En haluaisi tukea niitä arvoja ja auttaisin mieluummin muita. Oikeastaan aiemmin on tapahtunut  minullekin pari asiaa joiden jälkeen en ole kunnolla "pystynyt enää uskomaan". Joskus se kokema vääryys on jo niin liikaa, että tuntuu kuin olisin ollut joku rikollinen entisessä elämässä, että ansaitsisin ne kokemukset. Nämä vaan omia ajatuksia ja en ehtinyt lukea ketjua.

Maailmassa ei ole sinällään taetta oikeudenmukaisuudesta. Muistatko kuvan jossa pikkutyttö istua nuokottaa korppikotka takanaan?

Siihen verrattuna sinä olet saanut paljonkin elämässäsi? Kaikki on mihin nähden asiaa katsoo, mitä kukin on saanut- siis vertailu vie vaan katkeruuteen.

Tytön kuvan ottajaa syytettiin niin paljon että teki itsemurhan, mutta kuva on auttanut monia auttamaan myös autettavia.

Ei luovuta siitä. Asioilla on arvoa Jumalan silmissä vaikka kaikki ihmiset syyttäisivät kuten kuvan ottajaa. Sanottiin miksi otit vaan kuvan ja jätit tytön siihen. Hyvä kysymys mutta kuitenkin pitemmälle kuvasta on ollut myös apuja.

https://iconicphotos.wordpress.com/2009/08/12/vulture-stalking-a-child/

Tämä kuva siis.

Vierailija
145/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tryetry kirjoitti:

Maailmassa on niin monta ihmisen keksimää selitystä ja merkitystä, mutta ne ovat kaikki mielikuvitusta. Ei meillä oikeasti ole mitään suurempaa merkitystä kuin se, minkä itse päätämme. Olemme biologisia olentoja, jotka elävät aikansa ja kuolevat pois, siinä se. Siksi ei ole myöskään mitään suurta oikeudenmukaisuutta, vaan monesti pahat ihmiset pärjäävät hyvin ja viattomat kärsivät. Tuon kuvion voi muuttaa vain ihminen itse, saa nähdä onko meistä siihen vai tuijotammeko ikuisesti vain omia napojamme.

Jeesuksen sanan  erottaa muista se , että se on tervein- ja sellaista Jumalalta voi odottaakin. Jeesus ei halua että ketään uhrataan enää maapallolla- ei eläintäkään, Jumalan takia.

Jeesuksen sana on anti-narsistinen: siinä ei ylennetä itseä, ei koota rahoja, ei varasteta eikä saa riistää, auttaa saa ja pitää, ja palvella ja tyytyä kohtuuteen.

Jeesuksen sanan mukaan lapsilla on lapsuus, äideillä arvo ja mieskin saa olla mies, ja päänä.

Ottaen huomioon minkälaisen pimeyden keskelle syttyi Jeesus on se huikeaa! Lapset naiset ja eläimet saivat arvon ja rauhan ja mies arvonsa.

Ja enemmän Jeesuksen isä ei ole kostaja, eikä orjuuttaja vaan vapauden tuoja.

Vapaiksi olette luotu!

Vain vapaudessa kasvaa oikein.

Mutta Jeesus meni vielä pidemmälle hän sanoi : Jokainen joka jo ajattelee (jotain väärää) on jo syntinen. Viisaus on siinä ettemme yksikään kestä Jumalan tutkiessa sydämiämme. Emme saa ollenkaan mitata toisiamme.

Jeesus oli maapallon tervein mies.

Ja armo: missään muussa uskonnossa ei tunneta armoa. On vaan kostoa ja kierrettä ei kertakaikkista armoa. Sillä se joka saa anteeksi paljon rakastaa paljon ja on kiitollisempi!

Buddhalaisessa meditaatiossa tunnetaan kyllä armo.

Se on hyvin aktiivista armahtamista joka henkäyksellä.

Norjasta löytyi varmaan matkamuistona tuotu Buddhan patsas, sen sisällä oli oikeasti ihmisen muumio! Päälle oli vaan laitettu jotain muuta materiaalia ja maalattu kullalla jne.

Vierailija
146/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tryetry kirjoitti:

Jeesuksen sanan  erottaa muista se , että se on tervein- ja sellaista Jumalalta voi odottaakin. Jeesus ei halua että ketään uhrataan enää maapallolla- ei eläintäkään, Jumalan takia.

Jeesuksen sana on anti-narsistinen: siinä ei ylennetä itseä, ei koota rahoja, ei varasteta eikä saa riistää, auttaa saa ja pitää, ja palvella ja tyytyä kohtuuteen.

Jeesuksen sanan mukaan lapsilla on lapsuus, äideillä arvo ja mieskin saa olla mies, ja päänä.

Ottaen huomioon minkälaisen pimeyden keskelle syttyi Jeesus on se huikeaa! Lapset naiset ja eläimet saivat arvon ja rauhan ja mies arvonsa.

Ja enemmän Jeesuksen isä ei ole kostaja, eikä orjuuttaja vaan vapauden tuoja.

Vapaiksi olette luotu!

Vain vapaudessa kasvaa oikein.

Mutta Jeesus meni vielä pidemmälle hän sanoi : Jokainen joka jo ajattelee (jotain väärää) on jo syntinen. Viisaus on siinä ettemme yksikään kestä Jumalan tutkiessa sydämiämme. Emme saa ollenkaan mitata toisiamme.

Jeesus oli maapallon tervein mies.

Ja armo: missään muussa uskonnossa ei tunneta armoa. On vaan kostoa ja kierrettä ei kertakaikkista armoa. Sillä se joka saa anteeksi paljon rakastaa paljon ja on kiitollisempi!

Buddhalaisessa meditaatiossa tunnetaan kyllä armo.

Se on hyvin aktiivista armahtamista joka henkäyksellä.

Norjasta löytyi varmaan matkamuistona tuotu Buddhan patsas, sen sisällä oli oikeasti ihmisen muumio! Päälle oli vaan laitettu jotain muuta materiaalia ja maalattu kullalla jne.

En tiedä onko tämä sitten se sama mutta näitä näyttäisi olevan että Buddhapatsaan sisällä oikea muumio. Sitä kun sitten palvoo niin vot!

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/germany/11432544/Mumm…

Vierailija
147/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kiitos kun oikaisit että buddahalisuudessa siis tunnetaan armo.

Vierailija
148/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

quisterna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö itsemurha ymmärtää konkreettisena lihan tappona, vai egon hautaamisena?

Olen nimittäin kyllästynyt siihen pillittävään henkilöön lihassani.

Molemmat kuitenkin toimivat, mutta jälkimmäisestä on hyötyä yhteisölle.

Jeesus kun kuoli Hän astui alas Tuonelaan ja saarnasi siellä vangittuina oleville hengille. Emme tiedä mitä se tarkoittaa, onko kuoleman jälkeen mahdollista neuvotella siellä vielä vai oliko tuo siksi että Judas oli tehnyt itsarin ja siksi esim?

Varmaa on että Jeesus on niin rakkaudellinen että tekee ihan kaikkensa pelastaakseen kadotukselta jokaisen sielun. Uskon että Jumala ymmärtää ihmisten elämiä superhyvin ja vangittukin sielu saa armoa jos alkaa uskoa parempaan. Ja jo tässä elämässä.

Vierailija
149/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä elämällä on tarkoitusta kun tänne ollaan jytkätty tämmöinen iso sininen pallo keskelle Universumia ja se pallo tursuaa elämää. Ja aikamoista elämää vielä!

Ei ihan turhaan ole jytkätty tämmöistä spektaakkelia uskoisin, joku on pikkusen nähnyt vaivaakin. Mikään materia ei järjesty ilman intelligentsiaa näin monimutkaisiksi hermo yms verkoiksi,puhumattakaan olioiksi jotak näkevät unia ja rakastuvat jne- eli ihmiseksi.

Ja vieläpä moraalisiki olennoiksi. Ei siihen pelkkä fysiikka riitä jos riittäisi niin kokoaisimme jo ihmisiä palasista, ja niin teemmekin mutta omaa vapaata tahtoa ja persoonaa ei koota palasista. Materia rappeutuu omin voimin ei jalostu. Se kuluu ja energia siirtää paikkaa sitten.

Koska ihminen ei ole pelkkä materiakasa tilanne yhä mutkistuu. Mitä on sielun energia? Minne se menee?

Vierailija
150/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä elämällä on tarkoitusta kun tänne ollaan jytkätty tämmöinen iso sininen pallo keskelle Universumia ja se pallo tursuaa elämää. Ja aikamoista elämää vielä!

Ei ihan turhaan ole jytkätty tämmöistä spektaakkelia uskoisin, joku on pikkusen nähnyt vaivaakin. Mikään materia ei järjesty ilman intelligentsiaa näin monimutkaisiksi hermo yms verkoiksi,puhumattakaan olioiksi jotak näkevät unia ja rakastuvat jne- eli ihmiseksi.

Ja vieläpä moraalisiki olennoiksi. Ei siihen pelkkä fysiikka riitä jos riittäisi niin kokoaisimme jo ihmisiä palasista, ja niin teemmekin mutta omaa vapaata tahtoa ja persoonaa ei koota palasista. Materia rappeutuu omin voimin ei jalostu. Se kuluu ja energia siirtää paikkaa sitten.

Koska ihminen ei ole pelkkä materiakasa tilanne yhä mutkistuu. Mitä on sielun energia? Minne se menee?

Upeaa käsienheiluttelua ilman minkäänlaista tieteellistä tukea.

Aloittaisitko todistamalla että ihminen on muutakin kuin materiakasa? Miten mitataan sielun energia? Miksi kukaan tiedemies ei ole vielä pystynyt mittaamaan sitä?

Vierailija
151/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ateistit , Jumalan kieltäjät kuitenkin koko ajan sekaantuvat uskonasioihin.

Ateisti ei kykene perustelemaan kantaansa mikä todistaisi ettei meillä ole kaikkia rakastavaa Jumalaa.

Miten muuten ateistit hyökkäävät muita maailman ns. uskontoja vastaan kun kristinusko on heille niin hirveä asia.

Olematonta ei voi todistaa.

Sinä et voi todistaa, etteikö uljasta vapahtajaamme, mahtavaa Spagettihirviötä ole meillä kaikilla. Sinä et voi todistaa että minä en ole Jumala.

Ateistit "hyökkäävät" yhtäläisesti kaikkia muita uskontoja kohtaa kuin sinäkin kristittynä.

Sillä erotuksella, että sinä uskot yhteen Jumalaan enemmän kuin ateisti. Kumpikaan teistä ei usko satoihin muihin jumaliin.

Vierailija
152/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maallisesti katsottuna hyvä tai huono elämä ei ole seurausta ihmisen hyvyydestä tai pahuudesta.

Kalvinistit uskoivat, että on.

Eikä kenellekään Jumala anna suurempaa ristiä kuin jaksaa kantaa.

Raamatussakin on voivotuksia siitä, miten pahantekijät menestyvät ja rikastuvat.

Itse koin aiemmin paljon vastoinkäymisiä ja olin aivan tuskissani ja helvetillisessä masennuksessa. Kaduin kaikki syntini ja sitä, että olin harrastanut wiccalaisuutta. En osaa sanoa, oliko näillä mitään tekemistä minkään kanssa. Mutta lopulta asiat helpottivat ihmeen omaisesti ja asiat rupesivat paranemaan.

Mutta selviytymiseni teki sen, että olen hyvin uskovainen ja koen, että Jumalan hylkääminen johtaisi taas epäonneen.

Raamatussa on myös jotenkin näin, että anna toimeentuloa niin, etten joutuisi varastamaan, mutta älä rikkautta niin paljon, että unohtaisin Herran.

Ihminen suuriluuloisuudessaan kyllä  ottaa itse suuremman ristin kuin jaksaa kantaakaan ja syyttää asiasta Jumalaa. Jumalan vapaan tahto sallii tehdä omat valinnat kyllä mutta seuraukset on kannettava myös itse. Siksi sieluillemme ollaan annettu ajo-ohjeet 10 käskyä ja rakkauden sanoma, että välttyisimme pahalta niin pitkälle kuin suinkin vaan voimme. Jumala antaa joskus tielle tulla kaikkea ja oikein hyväkin voi olla sellainen paikka meille. esim lottovoitto, mutta noilla ohjeilla me selviämme kaikesta. Voin kuvitella sitten että taivaassa hymyillään leveästi.

Tätä olen saanut pohtia paljon. Voiko aviottoman lapsen saaminen kääntää elämän kiroukseen? Tämä on itselleni äärimmäisen arka ja vaikea asia käsiteltäväksi. Olen puhunut papin kanssa kun lapsi oli vauva ja sain häneltä vastauksen että lapsi on aina Jumalan lahja. Olen kasvanut vl yhteisössä ja nuorena ollut siitä ulkona, en ole vl enää nykyäänkään, enemmänkin tuon uskonyhteisön traumatisoima. Sain siis lapsen yksin, ja elämä on ollut vaikeaa. Lapsi niin rakas kuin hän onkin, on myös haastava, todella kovaluonteinen. Tuntuu vähän siltä, että itse hankin tällaisen ristin kannettavaksi joka on itselleni liian suuri ja painava. Mistäpä sen tietää olisiko minua edes tarkoitettu äidiksi kun sitä puolisoa ei siunaantunut mistään.

Muista, että kaiken saa anteeksi vain rukoilemalla, lukuunottamatta pyhän hengen pilkkaa.

Pyhä henki on pelkkä mulkun lutkuttaja.

Jos korkeampia voimia on  olemassa, niin iskeköön minut NYT kuolleena maahan!

.

.

.

.

Eipä tapahdu mitään.

Täällä sitä vaan ollaan edelleen. Mitään ikävää ei ole tapahtunut.

Jumala ei pysty tappamaan sinua, mutta et sinäkään pysty pysäyttämään sydäntäsi ajatuksella ja et pysty myöskään pysäyttämään hengitystäsi. Se paljastaa sen että se ajatteleva sinä et ole sinä. Olet vain läjä lihaa.

Me emme ole se kuka kuvittelemme olevamme. Tämä tässä joka miettii näitä asioita on vain suojakilpi sille tiedolle että kuolemme.

Tätä totuutta en kestä ja siksi loin tämän henkilön, joka viisastelee ja pakenee tietoa omasta varmasta kuolevaisuudesta.

Kuoleman jälkeen tulee täydellinen tyhjyys ja tämä ajatteleva pelkokin katoaa.

Nämä meidän keskustelut syntyvät kuolemasta.

Vierailija
153/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on myös todella vaikeaa uskoa sen takia, kun olen omasta mielestäni joutunut kokemaan niin paljon pahaa ilman, että olisin ansainnut sitä. Olen kuitenkin ollut ihan "hyvä" ihminen muille ja kohdellut hyvin, mutta saanut yleensä vain sen pahan palkaksi. Koskaan en ole muita pilkannut tai ollut ilkeä.  Näiden seikkojen takia koko ajatus uskosta tuntuu jotenkin  väärältä ja  hyödyttömältä, koska en koe, että  mikään menisi oikeudenmukaisesti. Paha ei saa palkkaansa ja monet hyvät ihmiset puolestaan kärsivät. Monet saavat ihan rauhassa aiheuttaa paljon pahaa muille.  Ikinä en silti muuttaisi itseäni "pahaksi", mutta silti välillä tuntuu, että mitä pahempi olet niin paremmin pärjäät. Jotenkin maailma on muutenkin enemmän menossa siihen suuntaa ja se liika hyväsydämisyys on jo heikkoutta. En haluaisi tukea niitä arvoja ja auttaisin mieluummin muita. Oikeastaan aiemmin on tapahtunut  minullekin pari asiaa joiden jälkeen en ole kunnolla "pystynyt enää uskomaan". Joskus se kokema vääryys on jo niin liikaa, että tuntuu kuin olisin ollut joku rikollinen entisessä elämässä, että ansaitsisin ne kokemukset. Nämä vaan omia ajatuksia ja en ehtinyt lukea ketjua.

Maailmassa ei ole sinällään taetta oikeudenmukaisuudesta. Muistatko kuvan jossa pikkutyttö istua nuokottaa korppikotka takanaan?

Siihen verrattuna sinä olet saanut paljonkin elämässäsi? Kaikki on mihin nähden asiaa katsoo, mitä kukin on saanut- siis vertailu vie vaan katkeruuteen.

Tytön kuvan ottajaa syytettiin niin paljon että teki itsemurhan, mutta kuva on auttanut monia auttamaan myös autettavia.

Ei luovuta siitä. Asioilla on arvoa Jumalan silmissä vaikka kaikki ihmiset syyttäisivät kuten kuvan ottajaa. Sanottiin miksi otit vaan kuvan ja jätit tytön siihen. Hyvä kysymys mutta kuitenkin pitemmälle kuvasta on ollut myös apuja.

Tämä kuva siis.

Olen nähnyt tuon kuvan ja tietysti olen kiitollinen siitä, että minulla on asiat paremmin. En ole kateellinen muille varallisuudesta tai omaisuudesta.  Ainoastaan se asia vaivaa miten muut ovat minua kohdelleet kun olen itse pyrkinyt olemaan hyvä muille. Olen siis eniten pettynyt monien ihmisten käytökseen. Muuten en ole mitenkään katkera. Läheisiä ihmisiä tahtoisin ja sellaisia, jotka oikeasti olisivat muille hyviä. Olen vasta nuori ihminen. Pitkä kiusaamistausta ja muutenkin olen kokenut paljon ikäviä asioita. Tietenkin olen paremmassa asemassa kuin kuvan tyttö, mutta tämä on kuitenkin minun elämäni ja minun taisteluni tietyissä asioissa.  En haluasi olla se joka epäonnistuu elämässään. En ole mikään niin vahva ihminen.

Vierailija
154/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on ilmoittanut itsestään

Jeesus on toivonme ja Hänessä on rakkaus

Olennaista on, että jotkut eivät halua huolia Jumalan tahtoa ja Jeesusta, he haluavat itse päättää miten itse haluavat uskoa, eivätkä halua uskoa, että Jumala tietää mikä on hyvää ja oikein

Jumala on pyhä, ei Hän ole ristiriitainen, Hänellä on arvot. Hän tietää paremmin mikä on meille parasta.

Me olemme hyvin vajavaisia viisaudessamme. Jotkut eivät sitten millään suostu hyväksymään, että Jumala voisi olla viisaampi siinä, että lapsi tarvitsee naisen ja miehen mallin äidiltä ja isältä. Ja, että Jumala on luonut miehen mieheksi ja naisen naiseksi. Joku voi uskotella itselleen, että on välittävää hyväksyä Jumalan roolien rikkominen, mutta ei se ole. Siksi, että Jumala on rakkaudessaan viisaampi kuin me. Joku voi selittää abortin hyvänä, mutta se on murha. Jos ihminen ei taivu uskomaan totuutta, se ei ole Jumalan vika. Jumala on rakkaus. Täällä on vastapuoli, kuka haluaa tuhota ihmisen ja Jumalan arvot.

Vierailija
155/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmistä oikeasti kiinnostaa elämän tarkoitus, niin miksi hän käyttää aikansa miettien ulkonäköään tai muuta itsekästä.

Kohtuuden ymmärtää, mutta ei sitä, jos ei koskaan riitä aikaa ja kiinnostusta pohtia, elämän tarkoitusta ja mikä on totta.

Kristinuskossa on kyse rakastavasta Isästä ja kuka tahansa voi kokeilla jos haluaa, aloittaa elävän suhteen Jumalan kanssa.

Vaikka usein joutuu täällä pilkattavaksi, jos valitsee Jeesuksen, teen se mielummin kuin valitsen mitään koko maailmassa.

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä vaikka voittaisi maailman, mutta tekee vahingon sielulleen.

Jeesus on sitä paitsi paras rakkauden lähde ❤️

Vierailija
156/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen krjoitellut tanne aiemminkin egyptilaiseta uskonnosta. Ehka joku on lukenutkin. Joka tapauksessa laitan seuraavaan hyvin pienen kokoelman lauseita hieroglyfeista, joka kertovat "Jumalasta" yleensa, tuolla kielella PJ NTR   tai vokalisoituna pja Neter.  NTR: Jumala. Alkuperaista tekstia, hieroglyfeja minulla ei ole, mutta tassa tapauksessa luotan ilmeisesti melko hyvaan kaannokseen. Itse teksti on V dynastian ajalta, ja siis todella tuhansia vuosia vanha. Kaannan itse englannista suomeksi:

*"Jumalan" - ntr- tekemat asiat ovat kasittamattomia*

*Ala pelkaa ihmista, "Jumala" -ntr- on toisella puolella*

*Sinun leipasi on "Jumalalta" -ntr-*

*Kun kynnat pellolla, teet tyota, "Jumala" -ntr- on antaja*

......

*"Jumala" -ntr- suurentaa nimensa*

*"Jumala" -ntr- rakastaa hiljaisuutta, rukoile rakastavalla sydamella salatut sanasi, han antaa sinulle mita tarvitset, han kuulee pyyntosi*

*Sinun "Jumalasi" -ntr- antaa sinulle sinun olemassaolosi*

*"Jumala" -ntr- on tuomari jolla on totuus*

*Kun annat "Jumalalle" lahjan, varo antamasta sellaista, jota han ei hyvaksy*

*Tutki silmillasi hanen suunnitelmiaan, laula kiittaaksesi hanen nimeaan, han antaa sielun sadoille ja tuhansille. Han suurentaa hanet, joka hanet suurentaa*

Kohta jossa kerrotaan etta jumala on antanut ja antaa olemassaolon on sikali merkityksellinen, etta egyptilainen uskonto kasittaa, etta ainoastaan jumalainen jaa elamaan ikuisesti. Pahuus tulee katoamaan. "Jumala" NTR ei hyvaksy pahaa.

Vierailija
157/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ateistit , Jumalan kieltäjät kuitenkin koko ajan sekaantuvat uskonasioihin.

Ateisti ei kykene perustelemaan kantaansa mikä todistaisi ettei meillä ole kaikkia rakastavaa Jumalaa.

Miten muuten ateistit hyökkäävät muita maailman ns. uskontoja vastaan kun kristinusko on heille niin hirveä asia.

Olematonta ei voi todistaa.

Sinä et voi todistaa, etteikö uljasta vapahtajaamme, mahtavaa Spagettihirviötä ole meillä kaikilla. Sinä et voi todistaa että minä en ole Jumala.

Ateistit "hyökkäävät" yhtäläisesti kaikkia muita uskontoja kohtaa kuin sinäkin kristittynä.

Sillä erotuksella, että sinä uskot yhteen Jumalaan enemmän kuin ateisti. Kumpikaan teistä ei usko satoihin muihin jumaliin.

Näytä sinä meille näkymätön henkesi, piirra ja kuvaa se meille. Muuten me ei uskota kirjoituksiasikaan. Oletko edes olemassa? näin sinä kyselet Jumalan olemassaolosta myös vaikka näet kädenjälkensä joka päivä.

Vierailija
158/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus lapsen tiieee kohta kotiiin vieeee

kärsimys on kaikista kauneintaaa

kristinuskossa tärkein tehtävä on kärsiä mahdollisimman paljon

kärsimyksen kautta saa korkeimman kruunun

Vierailija
159/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maallisesti katsottuna hyvä tai huono elämä ei ole seurausta ihmisen hyvyydestä tai pahuudesta.

Kalvinistit uskoivat, että on.

Eikä kenellekään Jumala anna suurempaa ristiä kuin jaksaa kantaa.

Raamatussakin on voivotuksia siitä, miten pahantekijät menestyvät ja rikastuvat.

Itse koin aiemmin paljon vastoinkäymisiä ja olin aivan tuskissani ja helvetillisessä masennuksessa. Kaduin kaikki syntini ja sitä, että olin harrastanut wiccalaisuutta. En osaa sanoa, oliko näillä mitään tekemistä minkään kanssa. Mutta lopulta asiat helpottivat ihmeen omaisesti ja asiat rupesivat paranemaan.

Mutta selviytymiseni teki sen, että olen hyvin uskovainen ja koen, että Jumalan hylkääminen johtaisi taas epäonneen.

Raamatussa on myös jotenkin näin, että anna toimeentuloa niin, etten joutuisi varastamaan, mutta älä rikkautta niin paljon, että unohtaisin Herran.

Ihminen suuriluuloisuudessaan kyllä  ottaa itse suuremman ristin kuin jaksaa kantaakaan ja syyttää asiasta Jumalaa. Jumalan vapaan tahto sallii tehdä omat valinnat kyllä mutta seuraukset on kannettava myös itse. Siksi sieluillemme ollaan annettu ajo-ohjeet 10 käskyä ja rakkauden sanoma, että välttyisimme pahalta niin pitkälle kuin suinkin vaan voimme. Jumala antaa joskus tielle tulla kaikkea ja oikein hyväkin voi olla sellainen paikka meille. esim lottovoitto, mutta noilla ohjeilla me selviämme kaikesta. Voin kuvitella sitten että taivaassa hymyillään leveästi.

Tätä olen saanut pohtia paljon. Voiko aviottoman lapsen saaminen kääntää elämän kiroukseen? Tämä on itselleni äärimmäisen arka ja vaikea asia käsiteltäväksi. Olen puhunut papin kanssa kun lapsi oli vauva ja sain häneltä vastauksen että lapsi on aina Jumalan lahja. Olen kasvanut vl yhteisössä ja nuorena ollut siitä ulkona, en ole vl enää nykyäänkään, enemmänkin tuon uskonyhteisön traumatisoima. Sain siis lapsen yksin, ja elämä on ollut vaikeaa. Lapsi niin rakas kuin hän onkin, on myös haastava, todella kovaluonteinen. Tuntuu vähän siltä, että itse hankin tällaisen ristin kannettavaksi joka on itselleni liian suuri ja painava. Mistäpä sen tietää olisiko minua edes tarkoitettu äidiksi kun sitä puolisoa ei siunaantunut mistään.

Sanoisin, että ole vapaa tässä asiassa. Omatuntosi kertoo synnintunnostasi. Saat anteeksi kaikki menneisyyden syntisi, kun niitä anteeksi pyydät. Niitä ei tarvitse enää muistella sen jälkeen.

Sinä ja lapsesi olette Jumalalle rakkaita. Lapsesi on Jumala itse luonut ja tarkoittanut syntymään tähän maailmaan. Ei missään Raamatun kohdassa sanota, että lapsi voisi olla kirous.

Vastasin tähän mutta se katosi.

Kirouksia ei ole , on seurauksia kyllä. Ei kirouksia, ei sellaisia joita ei voisi Jumalan rakkaus murtaa. Vauvoja on monenmoisia, ei se ulkounen tai muukaan ratkaise ettei lapsi voi olla siunattu ja paljonkin tai sinä.

On totta että jotkut toiset ihmiset joutuvat kärsimään toisten teoista mutta lapsen syntyminen on aina mahdollisuus rakkauteen, olipa hän seurausta mistä tahansa. Jumala ei ole koston vaan armon ja rakkauden asioilla. Saat olla ihan varmasti rauhassa tästä sisälläsi olevasta taakasta vapaa. Sataprosenttisesti ja aina kun vaan uskot.

Kiitos näistä vastauksistanne. Helpotti tätä oloa ja taakkaa. Haluan uskoa että lapseni on lahja ja Jumala voi ja tahtoo siunata meidänkin elämää, vaikka kaikkea on ollut kuten oma sairastuminen.

Kun on yksin vastuussa tämän lapsen elämästä, tuntuu välillä kohtuuttoman raskaalta että se ainoankin vanhempi eli minä on näin heikoilla.

Vierailija
160/238 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuva siis.

Olen nähnyt tuon kuvan ja tietysti olen kiitollinen siitä, että minulla on asiat paremmin. En ole kateellinen muille varallisuudesta tai omaisuudesta.  Ainoastaan se asia vaivaa miten muut ovat minua kohdelleet kun olen itse pyrkinyt olemaan hyvä muille. Olen siis eniten pettynyt monien ihmisten käytökseen. Muuten en ole mitenkään katkera. Läheisiä ihmisiä tahtoisin ja sellaisia, jotka oikeasti olisivat muille hyviä. Olen vasta nuori ihminen. Pitkä kiusaamistausta ja muutenkin olen kokenut paljon ikäviä asioita. Tietenkin olen paremmassa asemassa kuin kuvan tyttö, mutta tämä on kuitenkin minun elämäni ja minun taisteluni tietyissä asioissa.  En haluasi olla se joka epäonnistuu elämässään. En ole mikään niin vahva ihminen.

Juu toin kuvan siksi ettemme vertaisi. Sinun elämäsi on sinun ja tässä ja nyt. Tuon tytön elämä on tuolla omissa kuopissaan( toivottavasti yhä elää.).

Olet jkokenut pahuutta paljon sen ihan aistii. Ei sitä voi käsittää muuten ehkä kuin että Saatana on todellinen ja näki sinussa kirkaan liekin, ja siksi yrittää sammuttaa sitä itselleen vaarallisena. Kyllä se löytää ne kirkkaat lamput aina. Et ole epäonnistunut elämässäsi mitenkään, ne kiusaajat epäonnistuivat, heidän sielunsa sammuivat joka sanasta. Tsemppiä sulle jatketaan huomenna tätä ihanaa ketjua .)

Ja anteeksi kun toin ehkä liian voimakkaan kuvan harteillesi. Minä tyhmä. Siunausta ja haleja paljon sinulle :)